Shenavallie schreef:@ M_D_H: Wat een rotsituatie enerzijds, maar wat een sterke positie heb jij eigenlijk. Doordat jij (en je moeder en broer) 'nee' zeggen, raakt de hele rest van de bloedverwanten in de stress. Probeer je poot stijf te houden. Nee is nee. Het heeft ons ook ooit heel veel moeite gekost, maar het geeft zoveel rust als je niet toegeeft. En heel, heel af en toe probeert iemand het nog wel eens, maar ook dan zijn we stellig. En als ik dan lees hoe er gesproken wordt over hoogvliegers en laagvliegers... Als iemand liever hoogvliegers om zich heen heeft, waarom blijft men dan zeuren dat er 'laagvliegers' bij moeten zijn? Om de spot mee te drijven?
Mooie kijk, zo op die positie, zo had ik het nog niet gezien...
Dat is eigenlijk een hele goede vraag.
Het was en is altijd onder het mom van "de familie" maar in mijn optiek is het vroeger altijd geweest om mijn moeder te kunnen koeieneren.
Mijn moeder is een hele sterke onafhankelijke vrouw, maar in de buurt van haar familie wordt ze altijd heel klein en laat ze heel makkelijk over zich heen lopen. Heel vreemd.
Toen mijn broertje en ik nog klein waren, hebben ze ons nooit echt slecht behandeld, maar er was een duidelijke voorkeur voor mijn nichtjes, net als dat er een duidelijke voorkeur was voor ieder "kind" zolang dat kind maar niet mijn moeder was.
Later, toen wij ouder werden en vooral mondiger werden en een eigen mening kregen, tjah toen werd het wel een ander verhaal, de voorkeur was er toen niet alleen voor mijn nichtjes, maar toen probeerde ze ons ook te koeieneren.
Alleen waren mijn broertje en ik, vooral door steun van mijn vader, heel wat minder volgzaam.
Dus op wat van die opmerkingen na, hebben ze nooit meer heel veel naar ons gedaan. Behalve dus de duidelijke voorkeur voor mijn nichtjes (die hadden bijvoorbeeld een huissleutel om langs te komen en mijn broertje en ik moesten altijd van te voren bellen en kregen dan 9 van de 10 keer te horen dat wij niet welkom waren ) en alles wat mijn broertje en ik in hun ogen "verkeerd" deden, daar werd mijn moeder op aangesproken.
Heel sneu.
Ik heb dat mijn nichtje ook aan de telefoon verteld, dat ik 1. Niet langer tolereer hoe er met nijn moeder wordt omgegaan en 2. Dat ik de Noodzaak van deze dag niet in zie aangezien wij niks anders zijn dan bloedverwanten.
Het is gewoon een ellendige situatie, zeker voor mijn moeder