Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
APCIII schreef:Gaat het nu niet om de BTW over de inklaring/afhandelingskosten? Dus losstaand van de BTW over de productprijs?
Prrrr schreef:Als het een niet-EU-land is, moet je de betaalde btw bij de verkoper terugvragen. Als het een EU-land is, kun je de btw in Nederland terugvragen. Maar je moet hem hoe dan ook betalen aan de inklaarder.
Prrrr schreef:https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _eu_landen
Voor landen buiten de EU moet je btw betalen over alles wat je invoert. Da's btw naar de NL overheid. In Jersey is er vat betaald over de verkoop, maar het is niet voor binnenlands gebruik, dus ze hebben dat eigenlijk ten onrechte geïnd bij jou. Dus ja, terug naar de verkoper, en hopen dat die een regeling heeft. Anders betaal je toegevoegde waarde aan zowel het VK als aan Nederland.
Da's op zich wel sportief
Citaat:In overeenstemming met de wetgeving die van toepassing is op leden van de EU, is Amazon verplicht btw te berekenen op alle bestellingen die worden geleverd op bestemmingen binnen lidstaten van de EU. Btw wordt in rekening gebracht conform de lokale wetgeving van elke lidstaat. De toepasselijke btw is gebaseerd op verschillende factoren zoals de identiteit van de koper, de aard van het gekochte product en de bestemming waar het product naartoe moet worden verzonden.
De prijzen op onze website voor goederen die worden verkocht door Amazon worden weergegeven in euro’s (EUR) en zijn inclusief Nederlandse btw. De definitieve prijs kan echter afwijken als gevolg van het werkelijke btw-tarief dat van toepassing is op je bestelling. Voor bestellingen die bezorgd worden in andere EU-landen wordt het Nederlandse btw-bedrag in mindering gebracht en het geldende btw-tarief voor het land van bestemming toegevoegd. De uiteindelijke prijs tijdens het afrekenen geeft het juiste btw-tarief weer voor het land van bestemming van je bestelling.
Kookaburra schreef:Wat voor insect zag ik vanmiddag? Was erg klein (grootte van een mier denk ik?), zwart van kleur met onder het driehoekige lijf doorzichtige pootjes. En niet onopvallend waren de dikke antennes.
En oja, het heeft mij waarschijnlijk gebeten of gestoken. (Maar mijn vinger zit er nog aan, dus het viel best mee)
Het beestje heb ik zeker eerder gezien, maar ik kom er niet op.
Sorry voor mijn tekenkunsten
[ [url=m/DGJQbW.png]Afbeelding[/url] ]
thequeensmum schreef:Ik volg al even het gedoe rondom het geluid bij het concert van Rammstein.
Eigenlijk snap ik dit niet helemaal, waarom moet het geluid zó hard? Ook op festivals, clubs, discotheken etc. De muziek moet loeihard en de bezoekers moeten gehoorbescherming. Ik vind het zo tegenstrijdig. Is het met een tandje minder niet mooi meer?
thequeensmum schreef:Ik volg al even het gedoe rondom het geluid bij het concert van Rammstein.
Eigenlijk snap ik dit niet helemaal, waarom moet het geluid zó hard? Ook op festivals, clubs, discotheken etc. De muziek moet loeihard en de bezoekers moeten gehoorbescherming. Ik vind het zo tegenstrijdig. Is het met een tandje minder niet mooi meer?
c_alsemgeest schreef:Kookaburra schreef:Wat voor insect zag ik vanmiddag? Was erg klein (grootte van een mier denk ik?), zwart van kleur met onder het driehoekige lijf doorzichtige pootjes. En niet onopvallend waren de dikke antennes.
En oja, het heeft mij waarschijnlijk gebeten of gestoken. (Maar mijn vinger zit er nog aan, dus het viel best mee)
Het beestje heb ik zeker eerder gezien, maar ik kom er niet op.
Sorry voor mijn tekenkunsten
[ [url=m/DGJQbW.png]Afbeelding[/url] ]
grauwe schildwants?