Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Zou me niets verbazen als de jongste groep vaker een smart-apparaat heeft dan de risico groep boven de 65.
Veel bejaarden moeten hem ook (laten) uitprinten.
Het feit dat we iets als een pacemaker of geimplanteerde gehoorapparaten doodnormaal vinden was vroeger natuurlijk ook niet te voorspellen.
Als je oma in 1925 verteld zou hebben dat ze dadelijk op leeftijd een apparaat in haar lijf krijgt dat electro schokken aan het hart geeft was ze waarschijnlijk terplekke verrekt van het lachen terwijl de basis al voor 1900 gelegt was.
Needje schreef:Maar is een kind dat gevaccineerd is tegen de mazelen dan nog besmettelijk?
Citaat:Experts in het buitenland hebben al geopperd dat de omikronvariant kinderen misschien zieker zou maken dan de vorige varianten, maar dat gelooft Steven Van Gucht niet. “Ik heb daar nog geen enkel bewijs van gezien. Het is redelijk eenvoudig: het virus heeft nog nooit zo hard gecirculeerd als nu, en het treft vooral niet-gevaccineerden. Dat het aantal kinderen in het ziekenhuis dan stijgt, is logisch. We stellen ook geen ander ziektebeeld vast in vergelijking met vorige golven. De meesten blijven een paar dagen op observatie, vooral vanwege hoge koorts. Sommige kinderen worden ook opgenomen met een andere ziekte dan covid, maar blijken besmet te zijn en belanden op die manier ook in de coronastatistieken. Complicaties zijn nog altijd heel uitzonderlijk.”
Pandora2 schreef:Volgens mij heb ik de mazelen gehad als kind. Toen bestonden die vaccins nog niet denk ik
Needje schreef:Maar het probleem is dat je het nog steeds kan krijgen ondanks dat vaccin.
Needje schreef:Maar het probleem is dat je het nog steeds kan krijgen ondanks dat vaccin.
Ik zal wel te goedgelovig zijn dat ik dacht dat als ik ergens gevaccineerd voor was ik dat niet meer kon krijgen.
(Los van dit corina vaccin)
bigone schreef:Een vaccin om gezond te blijven ? Zo kun je het ook bekijken ipv het eigenlijk een beetje belachelijk te maken. Tegenwoordig heb je al 12 of 13 vaccins gehad voor je 18e. Ook die vaccins waren ooit nog maar net op de markt en zeker weten dat die niet op zulke gigantische hoeveelheid mensen waren getest zoals de covid vaccins nu.
Loretta schreef:Relaxed schreef:Serieus, chippen van paarden erbij halen
Hebben we tienduizenden jaren ook niet gedaan.
Maar nu het minder dan 20 jaar een gewoonte is vindt men het al zo normaal dat je het er niet eens meer bij mag halen.
Mizora schreef:De klassieke variant was hoogstwaarschijnlijk wel degelijk met de huidige vaccinatiegraad (en zelfs wat daaronder) volledig onder controle geweest zonder maatregelen. Maar de delta-variant was al 2x zo besmettelijk als de klassieke variant, daarnaast waren er (zowel onder de gevaccineerden als onder de ongevaccineerden) meer ziekenhuisopnames per x aantal besmettingen. Ook werkten daar de vaccins al veel minder effectief tegen besmetting. Dat alles maakte het een compleet ander speelveld. En nu met de omicron-variant is het weer heel anders geworden, maar weten we nu nog niet op welke manier.