Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Hier om mij heen hoor ik nog steeds van collega's / kennissen die Covid19 oplopen, eigenlijk altijd van hun kinderen..
Huertecilla schreef:Electra63 schreef:We hoeven ons leven niet opzij te schuiven.
We moeten alleen voorkomen, dat in de komende herfst en winter de zorg overbelast blijft/raakt.
Als dat gebeurt, kan iedereen die zorg nodig heeft, de dupe worden.
Blablabla... de zorg... blablabla... áls dat... dan kán....
En als de hemel naar beneden valt zijn we allemaal dood.
Er is een ook hierop van toepassing zijnde Calvinistisch gezegde; stel niet uit te morgen wat je vandaag kan doen.
Míjn conclusie is; gedenk te léven. Lééf![]()
Covid is alláng geen probleem meer. Griep zou ook geen probleem mogen zjn.
Dat (áls dat al zo zou zijn) ´de zorg´ geen rek heeft is een bestuursprobleem van vóór, LANG voor, Covid.
Mag je niet op normaal leven afschuiven en nog minder op normaal gezonde mensen.
Wat Covid19 betreft is het nu zelfs gewoon écht moeilijk om een besmet persoon te vinden![]()
Ook in de gezondheidszorg níemand die ook maar íemand kent. Die 35 per 100.000 die er hier in de provincie nog zouden zijn kan niemand vinden![]()
Ondertussen nog wel de meerderheid met masker op straat en aan de kust beperkingen voor de horeca
Electra63 schreef:Huertecilla schreef:Blablabla... de zorg... blablabla... áls dat... dan kán....
Er is een ook hierop van toepassing zijnde Calvinistisch gezegde; stel niet uit te morgen wat je vandaag kan doen.
Dat (áls dat al zo zou zijn) ´de zorg´ geen rek heeft is een bestuursprobleem van vóór, LANG voor, Covid.
Mag je niet op normaal leven afschuiven en nog minder op normaal gezonde mensen.
Wat Covid19 betreft is het nu zelfs gewoon écht moeilijk om een besmet persoon te vinden![]()
Ook in de gezondheidszorg níemand die ook maar íemand kent. Die 35 per 100.000 die er hier in de provincie nog zouden zijn kan niemand vinden![]()
Ondertussen nog wel de meerderheid met masker op straat en aan de kust beperkingen voor de horeca
Uit jouw reacties blijkt altijd wel goed dat je geen enkele affiniteit en kennis hebt van de problemen in de zorg.
Maar vooral geen enkel respect.
Huertecilla schreef:Dat (áls dat al zo zou zijn) ´de zorg´ geen rek heeft is een bestuursprobleem van vóór, LANG voor, Covid.
karuna schreef:En ik bedoelde met mijn post. Diegene die met klachten niet testen maar doorlopen, of met griep of fikse verkoudheid alsnog overal heengaan, geen afstand houden, geen mondkapje gebruiken of even rekening houden met de medemens die niet gezegend is met een top imuunsysteem dat ook niet getraind kan worden. Daarmee zet je niet je leven stil maar maakt het voor anderen net even wat fijner en prettiger op de momenten dat je mensen niet kunt ontlopen.
Ik lees en hoor teveel oh ik ben toch geent dus ik ga met klachten gewoon op stap want dat mag. Of het is maar een verkoudheid en dus kom ik overal. De ontbrekende griepepidemie en veel minder verkoudheden, minder noro,minder rs virus was vorige winter was te danken aan de maatregelen.
Een beetje rekening houden met anderen als je klachten hebt waarom dan ook is wel zo aardig. En scheelt een hoop ziekmeldingen op werk ook. Ook onder de zorgmedewerkers die nu geen griep of zware verkoudheid kunnen veroorloven.
Huertecilla schreef:Ik zou zeggen: volg gewoon je vele malen herhaalde levensmotto 'gedenk te léven. LééfElectra63 schreef:We hoeven ons leven niet opzij te schuiven.
We moeten alleen voorkomen, dat in de komende herfst en winter de zorg overbelast blijft/raakt.
Als dat gebeurt, kan iedereen die zorg nodig heeft, de dupe worden.
Blablabla... de zorg... blablabla... áls dat... dan kán....
karuna schreef:Zet dan een mondkapje op, houdt afstand van anderen. En misschien moet er wel een omslag komen ja. Om te voorkomen dat zo een hele afdeling ziek is omdat een persoon vrolijk blijft doorlopen.
996981 schreef:Je denkt dat werkgevers het een goed idee vinden dat alle werknemers, de rest van hun loopbaan, thuisblijven met verkoudheidsklachten?
Cer schreef:996981 schreef:Je denkt dat werkgevers het een goed idee vinden dat alle werknemers, de rest van hun loopbaan, thuisblijven met verkoudheidsklachten?
Ik mag hopen dat mijn werkgever veel coulanter met verkouden collega's omgaat..
Ik vind het al sinds jaar en dag smerig, roggelende en hoestende collega's... En ik zit ook niet op hun verkoudheid te wachten... (en voor je het weet heeft "ineens" de hele afdeling een ernstige verkoudheid, en blijven ze alsnog lekker thuis want oeh zo beroerd)
996981 schreef:Cer schreef:
Ik mag hopen dat mijn werkgever veel coulanter met verkouden collega's omgaat..
Ik vind het al sinds jaar en dag smerig, roggelende en hoestende collega's... En ik zit ook niet op hun verkoudheid te wachten... (en voor je het weet heeft "ineens" de hele afdeling een ernstige verkoudheid, en blijven ze alsnog lekker thuis want oeh zo beroerd)
Je realiseert je dat het in veel beroepen niet mogelijk is thuis te werken?
Needje schreef:Karuna ik denk dat je thuiswerken beetje overschat. Niet voor iedereen is thuiswerken handig of fijn.
Bv door kinderen/geen goede werkplek/überhaupt geen ruimte om te werken/vul zelf veder in.
CharleyT schreef:Needje schreef:Karuna ik denk dat je thuiswerken beetje overschat. Niet voor iedereen is thuiswerken handig of fijn.
Bv door kinderen/geen goede werkplek/überhaupt geen ruimte om te werken/vul zelf veder in.
Niet te vergeten: heel veel! mensen hebben een beroep dat je simpelweg niet thuis kunt uit oefenen. Dus thuiswerken was en is bij deze mensen niet aan de orde.
karuna schreef:Het kon ook toen het "moest" dan kan het nu ook. Zeker nu de kinderen weer naar school zijn. Maar meesten willen of mogen niet omdat .... vul reden in.
karuna schreef:Het kon ook toen het "moest" dan kan het nu ook. Zeker nu de kinderen weer naar school zijn. Maar meesten willen of mogen niet omdat .... vul reden in.
Ik durf er bijna om te wedden dat als je in een file mensen zou vragen die echt onmisbaar zijn omdat ze fysiek aanwezig moeten zijn. Concierge, ontvangst, arts, fabrieksarbeider, bouwvakker enz. Denk ik dat zeker 50% maar eerder 70% van de mensen niet percee fysiek aanwezig hoeft te zijn.
Achterom schreef:Onzin, er zijn heel veel mensen die minstens deels thuis kunnen werken, en een behoorlijke groep die dat ook graag wil. Het beste bewijs dat er echt veel meer kan op dat vlak dan vooraf gedacht waren de lege wegen tijdens de eerste lockdown.
De kranten staan er vol mee de afgelopen dagen, de werkgevers zijn veelal niet bereid om op hun medewerkers te vertrouwen en hebben ze het liefst op kantoor.
Het argument van de kinderen thuis gaat ook al niet meer op, de scholen en kinderopvang draaien immers gewoon weer als vanouds.