Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:59

Pandora2 schreef:
Daar is geen personeel genoeg voor om dit 24/7 te doen op alle europese luchthavens.

Purny je moet daarvoor geen toerist zijn. Hier zijn studenten verpleegkunde vanuit India geland in Parijs en met de bus naar België gekomen in het kader van uitwisseling.
Die hebben ook een kadootje meegebracht omdat er op die bus een superverspreider zat.

Waarom gaan studentenuitwisselingen uberhaupt door tijdens 'n pandemie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:59

elnienjo schreef:
Pandora2 schreef:
Daar is geen personeel genoeg voor om dit 24/7 te doen op alle europese luchthavens.

Purny je moet daarvoor geen toerist zijn. Hier zijn studenten verpleegkunde vanuit India geland in Parijs en met de bus naar België gekomen in het kader van uitwisseling.
Die hebben ook een kadootje meegebracht omdat er op die bus een superverspreider zat.

Daar verdienen universiteiten veel geld mee.

Hier zijn ook elke keer feestje van de internationale studenten.

Vayo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:02

Ik snap dat ook niet. Zo haal je wel lekker exotische varianten binnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:03

MarlindeRooz schreef:
Daar verdienen universiteiten veel geld mee.

Hier zijn ook elke keer feestje van de internationale studenten.

Idioot! Waarom is daar niet een stop op gezet net als zoveel andere bedrijven die stil liggen?
Het bewust over de hele wereld transporteren van jonge mensen die je dan ook nog ophokt bij elkaar in studentenhuizen is toch vragen om ellende?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:04

Het thuiswerken is een advies he. Dat is ook niet verplicht.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:08

Pandora wat ik begreep is dat ze in India 2 x negatief getest hadden en hier dan wel positief en dus te laat

Ik geloof toch echt niet dat ze niet besmet waren en dan hier toevallig de indische variant oplopen :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:37

Hier speelt Heerenveen voor het eerst weer met publiek. Het klinkt echt als een feestje. Krijg er kippenvel van. Wat zullen die genieten!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:43

Vayo schreef:
Als je het dan over draagkracht heeft. Juist door dit soort mutaties en de vlieggrenzen die open blijven voelt het als dweilen met de kraan open. Dat doet weinig goeds met de motivatie en draagkracht merk ik.

Mee eens :j

Nu vind ik het hele draagkracht moeilijk, want iedereen vind iets anders belangrijk en het lijkt me ook lastig om de balans te houden.

Ik vind die 'angst' media berichten ook niet nuttig. Niet omdat het niet positief is, maar omdat je de mensen die je zou moeten bereiken daar niet mee bereikt. Maar goed, te positief in nieuws in ook weer niet handig, gewoon wat neutraler nieuws :+ ook geen clickbait titels haha

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:57

Ik kijk net op corona dashboard .... 78 minder gewone ziekenhuisbedden bezet en de IC bedden zijn ook omlaag met 21!!! Aantal positief geteste mensen is met 1.152 gedaald naar 8.123.

En ruim over de 5.000.000 prikken. Gemiddeld worden er 96.410 prikken per dag gezet.

Dus in mijn ogen gewoon nog steeds wat dat jojo effect. De cijfers stemmen mij best positief. Lekker doorprikken maar!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:02

Vayo schreef:
Ik kijk net op corona dashboard .... 78 minder gewone ziekenhuisbedden bezet en de IC bedden zijn ook omlaag met 21!!! Aantal positief geteste mensen is met 1.152 gedaald naar 8.123.

En ruim over de 5.000.000 prikken. Gemiddeld worden er 96.410 prikken per dag gezet.

Dus in mijn ogen gewoon nog steeds wat dat jojo effect. De cijfers stemmen mij best positief. Lekker doorprikken maar!

Kunnen we ook ergens de volledig gevaccineerden zien? Die moet straks een mooie lijn omhoog gaan geven met Janssen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:35

ingedebruijn schreef:
Vayo schreef:

Kunnen we ook ergens de volledig gevaccineerden zien? Die moet straks een mooie lijn omhoog gaan geven met Janssen

Daar ben ik ook benieuwd naar, maar ik heb die cijfers nog niet gevonden. Op corona dashboard staat: Zodra er geautomatiseerde cijfers beschikbaar zijn over het aantal volledig gevaccineerde personen, zullen deze op het dashboard worden getoond.
In die 5.000.000 zitten inderdaad volledig gevaccineerden en mensen die een eerste prik gehad hebben en nog een tweede moeten ontvangen. En nu natuurlijk ook Janssen waarbij 1 prik volstaat.

2 april waren er 3.000.000 prikken gezet, 13 april 4.000.000 en nu dik 5.000.000.
Zowel in verpleeghuiszorg, gehandicaptenzorg en thuiswonende 70 plussers zijn de besmettingen gedaald naar 11, 1 en 335. En deze cijfers waren al laag. In de groep thuiswonende 70 plussers is het zelfs van 466 naar 335 gedaald. Helemaal 0 zal dit voorlopig nog niet worden, want ook in deze groepen laat niet iedereen zich vaccineren.
Mijn vriendin werkt in een verzorgingshuis en daar lieten een aantal zich niet vaccineren. Deze vaccins zijn vervolgens naar vrijwilligers gegaan of personeel dat nog niet gevaccineerd was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:37

Is het toelaten van vliegverkeer uit gebieden waar een heftige variant heerst niet het in gevaar brengen van onze volksgezondheid?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:49

elnienjo schreef:
Pandora2 schreef:

Omdat recht op onderwijs essentieel is en die afspraken en planningen al lang gemaakt waren.
Zakenreizen mogen ook steeds doorgaan.
Dus dat komt ongeveer op hetzelfde neer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:51

besita schreef:
Pandora wat ik begreep is dat ze in India 2 x negatief getest hadden en hier dan wel positief en dus te laat

Ik geloof toch echt niet dat ze niet besmet waren en dan hier toevallig de indische variant oplopen :+

Ze hebben die variant ook niet hier opgelopen.
Ze zijn in Parijs ook nog negatief getest bij binnenkomst in de EU.
Op de bus van Parijs naar Brussel zat een superverspreider met alle gevolgen vandien.
Dat is vastgesteld na het opzoeken van alle contacten die er geweest zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:07

Pandora2 schreef:
Omdat recht op onderwijs essentieel is en die afspraken en planningen al lang gemaakt waren.
Zakenreizen mogen ook steeds doorgaan.
Dus dat komt ongeveer op hetzelfde neer.

Scholen zijn toch grotendeels gesloten en werken online. Ik blijf het absurd vinden om te faciliteren dat jongeren bij elkaar opgehokt kunnen zitten in studentenhuizen en dus flink bij kunnen dragen aan de brandhaarden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:16

En dit gaat dus niet eens over studenten hier, maar over studenten uit het buitenland.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:55

https://www.ad.nl/binnenland/brabantse- ... ~a46116c7/

En zo is het.
Maar te weinig mensen lijken te beseffen dat ze al 14 maanden volle bak werken. Fysiek en emotioneel.
En in die 14 maanden heeft de regering nergens geprobeerd hulp te bieden. Ook voor de toekomst niet.
En de mensen klagen want ze missen hun uitje en vakantie.
Als er iemand een uitje en vakantie verdient is het wel het ziekenhuis personeel....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:55

Ik kan me idd voorstellen dat ze zich op 'n gegeven moment ziek gaan melden puur om even een paar weken tot rust te kunnen komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:14

Nee dat doen ze niet, mensen uit de zorg gaan door, te veel te vaak en ten koste van eigen gezondheid.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:20

Inderdaad Bigone
Die melden zich pas ziek als het echt niet anders kan. Niet om "vakantie" te hebben.
Ze weten ook dat ze de andere collega's daarmee met extra werk opzadelen. En de loyaliteit onder elkaar is groot.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:31

DuoPenotti schreef:

En zo is het.
Maar te weinig mensen lijken te beseffen dat ze al 14 maanden volle bak werken. Fysiek en emotioneel.
En in die 14 maanden heeft de regering nergens geprobeerd hulp te bieden. Ook voor de toekomst niet.
Als er iemand een uitje en vakantie verdient is het wel het ziekenhuis personeel....

Vooral dat de regering geen hulp biedt en er niet (iig niet inzichtelijk, wie weet wel achter de schermen?) is gewerkt aan oplossingen. Ik vind dat echt erg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:27

Ik vind het echt erg en belachelijk inderdaad. En nee, natuurlijk meld je je niet zomaar ziek. Zeker niet als je zo'n verantwoordelijk beroep hebt. En dat moeten mensen zich ook realiseren.

Vind dat een groot deel van Nederland (heb net niet over mensen die nu hard failliet aan het gaan zijn) zich een beetje egoïstisch gedraagt... Tuurlijk ben je ergens 'aan toe', maar je bent echt niet de enige.

'Because the needs of the many outweigh the needs of the few... or the one' enzo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:35

SusanH schreef:
DuoPenotti schreef:

En zo is het.

Vooral dat de regering geen hulp biedt en er niet (iig niet inzichtelijk, wie weet wel achter de schermen?) is gewerkt aan oplossingen. Ik vind dat echt erg.

Iedereen moet veel meer diensten draaien, en straks kunnen we heel veel kinderopvangtoeslagen terugbetalen := of andere toeslagen, omdat je salaris veel hoger wordt door alle dubbele diensten.
Ik hoop eigenlijk dat ze daar ook nog wat voor gaan verzinnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:16

DuoPenotti schreef:

En zo is het.

Voor het zorgpersoneel mag echt wel wat meer respect getoond worden. Het zijn de helden van deze crisis. Ik kan me voorstellen dat de komende versoepelingen als een klap in het gezicht voelen. Zelf vind ik het ook jammer dat we niet even nog 2 maanden kunnen wachten totdat het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:52

@verootjoo

Kun je dat niet maandelijks zelf invullen en rekening houden met meer salaris?