Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:01

Ja dat vind ik inderdaad ook vaag, dat je soms alleen bepaalde Mondial punten kan kiezen....

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:08

Overdag bestellen helpt wel, 's avonds kan ik ook alleen maar MR en Homerr kiezen. Vaak maak ik het favoriet en probeer ik het de volgende ochtend en dan kan ik alles kiezen.
Als verkoper kan je ook dingen uitzetten, dus als DHL niet in de buurt zit, dat je die uitzet om mee te verzenden.

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:59

Idd sochtends bestellen werkt daar het beste voor, dan heb je de meeste opties. (Nog wel afhankelijk van wat de verkoper aan heeft staan)

Ik heb even een koopstop, anders komt het straks net tijdens onze vakantie binnen. :+

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:36

zonnebloem18 schreef:
Overdag bestellen helpt wel, 's avonds kan ik ook alleen maar MR en Homerr kiezen. Vaak maak ik het favoriet en probeer ik het de volgende ochtend en dan kan ik alles kiezen.
Als verkoper kan je ook dingen uitzetten, dus als DHL niet in de buurt zit, dat je die uitzet om mee te verzenden.


Ja bij mij is eigenlijk alles uit de buurt. Dichtstbijzijnde is 4km en verste denk ik 11. Dan heb je ook nog wat punten rond de 4/5km in de binnenstad maar dat is weer ingewikkeld met de auto. Dus voor pakketten van 2/3 euro loont het zich eigenlijk niet echt.

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 17:37

Mama3 schreef:
Ik heb zojuist een tennis rugzak verkocht voor 5 euro, zit het inlever pakketpunt op 3,5 km fietsafstand. Gelukkig morgen nog mooi weer ;)


Mijn tweede verkoop, althans ik denk dat ik deze moet ontbinden. Hoe werkt dat met betaalde verzendkosten.

Ik wilde weten met welke kleur bal er gespeeld werd, heb nog blikken liggen uit de periode voordat mijn zoon met de gele bal speelde.

Blijkt de tennisrugtas voor haar man te zijn. Hij past op mijn rug, mijn racket past eten, maar als die kerel 2n is dan ziet het er echt niet uit.

Er staan in de omschrijving iets over dat mijn zoon een nieuwe tas heeft voor meerdere rackets en is ook geplaats in categorie jongens.

Ik snap het niet .. Ik zou het ook sneu vinden als se nu haar verzendkosten kwijt is, aan de andere kant staat het er in mijn optiek wel duidelijk omschreven ..

Heb ik weer ..

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:04

Zij krijgt ook de verzendkosten terug.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:11

Zij kan zelf annuleren. Dan krijgt ze ook gewoon haar verzendkosten terug en jij krijgt geen slechte review. Als zij niet goed gelezen heeft dan is zij imo degene die moet annuleren, jij zit niet fout maar zij :)

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:22

Ik had laatst een koper die kon alleen dhl home of homerr kiezen terwijl zij dhl in de buurt had. De opties zijn soms apart

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:54

Wat doen jullie met mensen die jullie pakjes nog niet hebben opgehaald? 2 dingen verkocht en beide pakjes liggen al enkele dagen bij het ophaalpunt (verschillende kopers dus ook verschillende punten). Ik neig er naar om wel even een reminder te sturen. Maar wanneer doen jullie dat? En wat gebeurt er als het terug gestuurd wordt, krijgt de koper zijn geld dan terug en ik niets?

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:05

Ik denk dat jullie niet goed doen

Als je een afhaalpunt selecteer krijg je een kaart met de tekst doorzoek dit gebied

Dan zie je bv Homerpunt soms helpt het om dat punt met je vingers groter te maken en dan verschijnt het icoontje van Mondial of ander verzendbedrijf

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:13

tita schreef:
Ik denk dat jullie niet goed doen

Als je een afhaalpunt selecteer krijg je een kaart met de tekst doorzoek dit gebied

Dan zie je bv Homerpunt soms helpt het om dat punt met je vingers groter te maken en dan verschijnt het icoontje van Mondial of ander verzendbedrijf

In de avond werkt dit niet altijd. Overdag wel, dan staat er standaard Homer en kun je op de kaart een andere verzender kiezen

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:26

pmarena schreef:
Zij kan zelf annuleren. Dan krijgt ze ook gewoon haar verzendkosten terug en jij krijgt geen slechte review. Als zij niet goed gelezen heeft dan is zij imo degene die moet annuleren, jij zit niet fout maar zij :)


Ah top! Goed te weten voor een evt andere keer. Ze hebben gereageerd, ze zochten juist een extra tasje, klein en handzaam. Is het toch nog goedgekomen.

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:59

Mag ik even binnenvallen met een vraag?

Ik ben met een dame in gesprek over wandelschoenen. Twee keer een bod uitgebracht.. en na 2 dagen werd mijn bod geannuleerd. Geen reactie of tegenbod. uiteindelijk gevraagd wat haar uiterste prijs was. Kreeg na een dag terug 80€.
Daar wilde ik de schoenen wel voor kopen en heb dus direct een bod uitgebracht van €80.
En nu blijft het dus al 2 dagen stil..
en nu? Ik ben eigenlijk wel klaar met deze verkoper maar kan ik mijn bod nu intrekken of blijft dit open staan? Ik wil eigenlijk ergens anders schoenen bestellen maar wat als zij nu over een week het bod accepteert??

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:03

Een bod uitbrengen is geen koopverplichting, gewoon verder zoeken dus!

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:25

-Namiro- schreef:
Mag ik even binnenvallen met een vraag?

Ik ben met een dame in gesprek over wandelschoenen. Twee keer een bod uitgebracht.. en na 2 dagen werd mijn bod geannuleerd. Geen reactie of tegenbod. uiteindelijk gevraagd wat haar uiterste prijs was. Kreeg na een dag terug 80€.
Daar wilde ik de schoenen wel voor kopen en heb dus direct een bod uitgebracht van €80.
En nu blijft het dus al 2 dagen stil..
en nu? Ik ben eigenlijk wel klaar met deze verkoper maar kan ik mijn bod nu intrekken of blijft dit open staan? Ik wil eigenlijk ergens anders schoenen bestellen maar wat als zij nu over een week het bod accepteert??


Als zij het accepteert moet jij eerst nog op de koop knop klikken. Zolang je dat niet doet, koop je dus ook niks!

Jette

Berichten: 1456
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:30

Ik verkoop ook al langere tijd met Vinted en eigenlijk nooit problemen, maar nu voor het eerst zelf iets gekocht (wat ook nog €70 koste) en nu is mijn pakketje retour gestuurd naar de verzender… zonder dat het überhaupt bij mij aangeboden is. Ik kan nu ook niets doe via Vinted qua geld behalve wachten totdat de verkoper aangeeft het pakket ontvangen te hebben. Heeft iemand hier al eerder ervaringen mee gehad?

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:37

Nou je hebt in ieder geval een duidelijk overzicht dat het pakket heel duidelijk niet eens bij jou aangeboden is dus dat is top +:)+ Ik zou direct kijken of ik Vinted en de verkoper hierover kan contacteren.

Wat betreft soms geen andere verzendwijzes kunnen selecteren terwijl verkoper deze wel aangevinkt heeft staan: ik vind het dus vooral zo raar dat bij bvb. Mondial dan wel sommige punten openstaan maar andere niet. Heel vaag.

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:42

Dank voor de reacties! Ga ik mijn schoenen elders bestellen vandaag.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:42

Ik had dat ook. Pakket is nooit meer bij me bezorgd en ik heb mijn geld terug gehad. Verkoper ook, omdat DHL her pakket kwijt heeft gemaakt.

Appeltje00

Berichten: 5026
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:54

upendo schreef:
Ik had dat ook. Pakket is nooit meer bij me bezorgd en ik heb mijn geld terug gehad. Verkoper ook, omdat DHL her pakket kwijt heeft gemaakt.

Ik ook m’n geld snel weer gekregen. Verkoper wacht na 2 maanden nog op het pakket.

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:58

Het is bij mij al drie keer gebeurd met dhl home dat het niet aangeboden wordt en terug komt.
De laatste is sinds vorige week zaterdag al onderweg naar mij.
Het is wel de reden dat ik dhl home heb uitgezet l.

Jette

Berichten: 1456
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:10

Dank voor de reacties!

Ik heb contact opgenomen met de verkoper die aangaf af te wachten tot het pakket bij haar aankomt in eerste instantie (zij moet bij Vinted klikken op 'heb het ontvangen'), maar als ik jullie reacties zo lees ga ik ook meteen maar even Vinted zelf contacten.

DHL gaf aan dat de bezorger het bij mij heeft proberen te bezorgen (tot twee keer toe), maar ik heb het naar een pakketpunt laten sturen en ze zijn echt niet twee keer langs geweest. Als ik jullie reacties zo lees lijkt het er inderdaad op dat het pakketje kwijt geraakt is, wat ik niet hoop voor zowel de verkoper als voor mij.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:06

Het gebeurd wel, helaas. Hier een jurk die 3 weken terug afgegeven zou zijn in mijn afhaalpunt… alleen is hij daar dus niet.
Vermist.
Al bijna 3 weken…

MonaLieske

Berichten: 1522
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 20:51

Bij mij heeft het DHL pakketpunt ook wel eens een pakket geweigerd vanwege beschadigde/geopende verpakking. Dat ging toen ook automatisch retour afzender.

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:42

Gisteren weer een gevalletje. Ik heb twee punnikpoppetjes te koop staan. De vraag was of ik ze uit de doosjes wilde halen en als brievenbuspakket wilde verzenden.

Ik mail dus terug dat dat helemaal niet hoeft omdat het tarief hetzelfde is en dat ze dus voor 2,70 ongeveer (afhankelijk van wat ze kiest) verzonden kan worden.

Mailt ze terug: Oh ik heb dat al vaker zo gevraagd en dan ontvang ik een tikkie. Dus ik mail weer terug dat het zo op Vinted niet werkt. Dat ik best de advertentie van Vinted wil halen en het normaal wil verzenden maar dat de verzendkosten dan drie keer zo hoog zijn en ze geen bescherming heeft.

Toen hoefde het niet meer :')

Dan denk ik...lees je even in of ga lekker naar MP...doodvermoeiend dit.