Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:26

Ik kan pas in mijn vakantie gevaccineerd worden en het kon absoluut niet eerder, dus ik heb pech. -O- Wij hadden met de gunstige cijfers en NL deels op groen al hoop gekregen om toch nog even naar het buitenland te gaan, maar dat zit er straks echt niet meer in.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:26

ik baal echt, mijn moeder zou komen (laatste keer gezien juni 2019...) op 19 juli dus ik hoop echt dat het gaat. Ze heeft wel der twee prikken gehad als ze komt dus dat is al iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:27

Relaxed schreef:
Suzanne F. schreef:
We stevenen af op code rood las ik. En daarmee komen de vakantieplannen van Nederlanders in gevaar. Dan mogen we niet meer naar een land zonder daar twee weken in quarantaine te hebben gezeten. -O-

Zoals ik het lees is die quarantaine alleen als je niet volledig bent gevaccineerd..

Dan mag een land zelf bepalen. Sommige zullen dat voor iedereen laten gelden die quarantaine.

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:30

Zuur.. maar er was natuurlijk een kans dat dit scenario zou gebeuren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:31

Spenk schreef:
Relaxed schreef:

Zoals ik het lees is die quarantaine alleen als je niet volledig bent gevaccineerd..

Dan mag een land zelf bepalen. Sommige zullen dat voor iedereen laten gelden die quarantaine.

Dat dus.
bijvoorbeeld Engeland:
Red list countries and territories
What you must do if you have been in a country or territory on the red list in the 10 days before you arrive in England.

If you have been in a country or territory on the red list in the last 10 days you will only be allowed to enter the UK if you are a British or Irish National, or you have residence rights in the UK.

You must follow these rules even if you have been vaccinated.

Before travel to England
Before you travel to England you must:

take a COVID-19 test
book a quarantine hotel package, including 2 COVID-19 tests
complete a passenger locator form
On arrival in England
On arrival in England you must:

quarantine in a managed hotel, including 2 COVID-19 tests

Bron:
https://www.gov.uk/guidance/red-amber-a ... d#red-list

Italie is wat ik begrijp 5 dagen in quarantaine, ongeacht negatieve test of vaccinatie.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 08-07-21 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:32

Relaxed schreef:
Suzanne F. schreef:
We stevenen af op code rood las ik. En daarmee komen de vakantieplannen van Nederlanders in gevaar. Dan mogen we niet meer naar een land zonder daar twee weken in quarantaine te hebben gezeten. -O-

Maar dan kun je toch besmetten of besmet worden...

En zeker in het hoogseizoen nu...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:36

Het zat er wel een beetje aan te komen met volle discotheken en hossende jongeren etc.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:36

Daarom snap ik ook niet dat sommige landen hadden bedacht dat van 'rode' landen de gevaccineerden welkom waren zonder quarantaine, maar dat ongevaccineerden (daar vallen ook de onvolledig gevaccineerden onder) na een negatieve PCR test alsnog 10 dagen in quarantaine moesten. De niet-gevaccineerde bewijst dan eerst dat hij/zij geen corona heeft en wordt alsnog geïsoleerd. De gevaccineerde kan (onbewust) besmet zijn en hoeft niks. Ik snap die logica niet. Zet ze dan allemaal in quarantaine. :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:37

Suzanne F. schreef:
Het zat er wel een beetje aan te komen met volle discotheken en hossende jongeren etc.

Niet alleen die
Ook ouderen die gelijk op vakantie.moesten enz

Alle groepen mensen, niet alleen jongeren

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:05

Als mensen iets meer hun verstand zouden gebruiken zouden ze beter wegblijven van drukte.. en dus van evenementen. Nederland heeft veeeeel te snel versoepeld, en daar werd gretig misbruik van gemaakt. Ik krijg eind juli mijn 2e prik, en ben nu in Oostenrijk. Maar wij zoeken geen drukke plaatsen op. De natuur hier is genoeg. Als Nederland straks weer rood is, hebben de mensen dat aan zichzelf te danken.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:06

En naar mijn mening zijn de jongeren reizen wel degelijk verantwoordelijk voor een groot aandeel in de stijging.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:11

Of de ouderen geënt en wel die de kinderen hebben besmet
Je weet het gewoon niet

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:11

Probleem is in die discotheken feestplaatsen zonder 1,5 meter..
En valse testen komen ze der af en toe ook in schijnbaar

In winkels hou ik afstand die mondkapjes doe ik dan niet. Maar zat die gewoon doorlopen of vlak langs je willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:13

Mwuah de cijfers van afgelopen week weerspiegelen volgens mij de overvolle kroegen van vorig weekend. En de verbaasde mensen dat ze positief getest zijn, terwijl ze in de afgelopen 4 dagen hun eerste prik hebben gehad. En alle sjoemelaars met qr codes :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:28

Echwel schreef:
Of de ouderen geënt en wel die de kinderen hebben besmet
Je weet het gewoon niet

Tuurlijk wel. Disco’s open cijfers meteen omhoog. En de verhoging ligt bij de kids. Is gewoon objectief te meten.

En als de ouderen de kids zouden hebben besmet waarom nu dan ineens en niet vorige maand? Of 2 maanden geleden? Of 6 maanden geleden?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:38

Werd gezegd dat de jongeren gingen prikken en gelijk losgingen dus daar kan het ook aan liggen.
Je weet het toch niet maar gelijk die feesttenten open en weer festivals vond ik wel vlot want je weet dat ze helemaal los gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:56

Nee hoor. Nederland is het zelf schuld en echt niet de jongeren. Hier is alles afgeschaft idem mondmaskertjes en niemand houdt zich nog ergens aan behalve enkele "gekken", zoals mijn man en ik.
Onze kleinkinderen zijn het zo ZAT dat zij......de jongeren iedere keer de schuld krijgen. Jongeren laten zich massaal vaccineren en echt heel veel jongeren hebben het zo zwaar gehad waaronder onze kleinkinderen.
Het heeft te maken met het beleid, het gemiep over de mondkapjes dus afgeschaft, het bijna niet meer overal gebruiken van de gel etc etc. En ook jongeren feesten weer. Maar ook heel veel ouderen. We doen het allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:14

Die massaal gevaccinneerde jongeren (dat is voor mij iedereen onder de 40 trouwens) gingen wel lekker direct het weekend de overvolle discotheek etc in. Prima, maar heb niet de illusie dat je dan beschermd bent. Zeker als vervolgens degene zonder prik en een positief testresultaat of geen testresultaat met qr codes gaat sjoemelen om binnen te komen. Kan je zulke cijfers gaan verwachten. Helemaal als dan 2 mensen positief blijken te testen nadien, je roept als tent nog 600 mensen op te gaan testen. En daarvan is weer een groep positief. Dan wil het wel met die cijfers. Maar hoeveel mensen daarvan hadden amper tot geen klachten? En zouden zich zonder die oproep nooit hebben laten testen?

Oftewel: toen de cijfers zo laag waren, hoeveel van dit soort gevallen zouden er toen gemist zijn?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:15

https://rtvu.nl/n/3107230/

Besmettingscijfers stijgen razendsnel, vooral onder jongeren: 'Iedereen die ik ken is aan het testen' - #rtvutrecht
Komt net binnen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:29

Ik vrees ook voor mijn weekje paardrijden in zuid Frankrijk begin augustus. Ik hoop zo dat het door gaat want ik houd me netjes aan de regels etc. Zou gaan van 1 tot 8 augustus en 9 augustus me tweede prik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:36

idinn schreef:
Oftewel: toen de cijfers zo laag waren, hoeveel van dit soort gevallen zouden er toen gemist zijn?

Bijna nul, want de horeca was dicht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:47

pien_2010 schreef:
Nee hoor. Nederland is het zelf schuld en echt niet de jongeren. Hier is alles afgeschaft idem mondmaskertjes en niemand houdt zich nog ergens aan behalve enkele "gekken", zoals mijn man en ik.
Onze kleinkinderen zijn het zo ZAT dat zij......de jongeren iedere keer de schuld krijgen. Jongeren laten zich massaal vaccineren en echt heel veel jongeren hebben het zo zwaar gehad waaronder onze kleinkinderen.
Het heeft te maken met het beleid, het gemiep over de mondkapjes dus afgeschaft, het bijna niet meer overal gebruiken van de gel etc etc. En ook jongeren feesten weer. Maar ook heel veel ouderen. We doen het allemaal.

Ik ken en zie wel veel jongeren die (na examens) zijn gaan feesten in binnen- of buitenland. En als je vol gegoten bent met drank, kijk je niet zo nauw.

Wij zijn begin juni naar Griekenland geweest. Er was toen nog een avondklok om 00.30 uur en er was geen live-muziek, dus geen nachtleven.
Overdag naar het strand en 's avonds ergens wat eten en drinken in de buitenlucht.
Dan gaat het goed, maar nu er weer nachtleven is, nemen de besmettingen toe.
Dat is in Griekenland vastgesteld (Atheense Riviera) en in Nederland bij verschillende clubs. Waarschijnlijk is dat overal zo.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:26

Echwel schreef:
Suzanne F. schreef:

Niet alleen die
Ook ouderen die gelijk op vakantie.moesten enz

Alle groepen mensen, niet alleen jongeren

Nou deze piek in besmettingen zijn echt de jongeren hoor. Die ouderen die op vakantie gingen waren volledig gevaccineerd

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:31

Jup. En als je een beetje nadenkt kan je prima op vakantie. Net terug uit Frankrijk, twee weken geweest en netjes de FFP2’s mee. Geen COVID opgelopen.

Zou best wel eens kunnen dat mijn timing goed gaat zijn. Over twee maanden heb ik twee weken Duitsland geboekt staan, hopelijk is deze opleving dan weer de kop ingedrukt met de maatregelen die vanaf morgen aangekondigd gaan worden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:34

baudyh schreef:
Nou deze piek in besmettingen zijn echt de jongeren hoor. Die ouderen die op vakantie gingen waren volledig gevaccineerd

Nope az vaccins pas deze week de 2de
En veel.anderen ook