Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:37

Ik denk eerder dat morfine de mens met benauwdheid rustig maakt.
Benauwdheid maakt angstig en je lijf gespannen waar door benauwdheid toe neemt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:41

Loretta schreef:
weer een politicus die oproept om maar vooral het gewone leven te laten door gaan. dit keer een Nederlandse. Mona Keizer vraagt om maar vooral met zijn allen te gaan winkelen.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/je- ... rijven-op/

Vind het dan ook wel weer apart hoe ver van de realiteit deze mensen dan ook weer staan.
Mensen zijn onzeker over de nabije toekomst, onzeker over hun gezondheid en onzeker over hun inkomsten.
Ik heb een buffertje, maar denk niet dat ik het ga uitgeven aan iets dat op dit moment minder noodzakelijk is dan de eerste levensbehoeften.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:42

Overigens, ook al zaten we niet in een 'intelligente lockdown' zou dat bij mij niet anders zijn.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:51

Emmaa_ schreef:
Mars schreef:
10 kilo bovenop gezond BMI is anders behoorlijk wat voor een lichaam. Ondanks dat je het misschien niet overduidelijk ziet zitten bij 'slechts' 10 kilo draagt je lijf het wel mee. En zeker als je zo ziek bent is het een extra belasting.
Draag maar eens 10 literflessen water de trap op, je bent blij als je ze weer neer kunt zetten. Je hart moet harder werken, ademhaling gaat sneller, spieren en gewrichten worden zwaarder belast... Daarom vind ik die hele Health At Every Size beweging van nu ook zo kwalijk.

Helemaal mee eens. Overgewicht kan heel gevaarlijk zijn. Maar het is niet de oplossing om te gaan schoppen en vingers gaan wijzen naar mensen die daadwerkelijk overgewicht hebben. Want het is voor veel mensen helaas echt niet zo makkelijk als gewoon wat minder eten en wat meer bewegen.

Het spijt mij als men dat zo ervaart. Ik probeer juist men te stimuleren door men te confronteren met de gevolgen van overgewicht voordat het te laat is.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 28-03-20 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:58

Loretta schreef:
weer een politicus die oproept om maar vooral het gewone leven te laten door gaan. dit keer een Nederlandse. Mona Keizer vraagt om maar vooral met zijn allen te gaan winkelen.

Hij kan best wel een punt hebben. Het is vraag of of gevolgen van alles dicht gooien niet groter is dan gevolge Corona.
Waarom niet gewoon accepteren dat men niet het eeuwig leven heeft. Heel vroeger werdt men ook niet ouder dan 60.

Ook zullen veel zwakke mensen sterven. Dit heeft ook als gevolg dat die mensen zich niet meer voor kunnen planten en uiteindelijk het mensen ras weer stekker wordt wat ook weer een hoop doden scheelt in de toekomst.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:03

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:03

Blussem, dat laatste wat je schrijft is echt pure eugenetica. Ik vond het niet zo'n succes...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:05

Blussem schreef:
Loretta schreef:

Hij kan best wel een punt hebben. Het is vraag of of gevolgen van alles dicht gooien niet groter is dan gevolge Corona.
Waarom niet gewoon accepteren dat men niet het eeuwig leven heeft. Heel vroeger werdt men ook niet ouder dan 60.

Ook zullen veel zwakke mensen sterven. Dit heeft ook als gevolg dat die mensen zich niet meer voor kunnen planten en uiteindelijk het mensen ras weer stekker wordt wat ook weer een hoop doden scheelt in de toekomst.

En ze roept niet op tot massaal winkelen. Ze roept op tot niet stoppen met kopen. Dus heb jij een broek nodig, koop die dan ook. Vraag is hoeveel mensen in hun joggingbroek werken natuurlijk. En kledingwinkels hebben ook aanpassingen gedaan dus zou moeten kunnen.
Ik zou wel graag zien dat je online kan zien hoe druk het ergens is.. maar dat geld ook voor de supermarkt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:06

Blussem schreef:
Loretta schreef:

Mag dan wel zwak zijn maar hoop evengoed minstens 75 te worden omdat het leven gewoon te mooi is. Dus dank u

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:07

Bijzonder. In mijn tijd kon niet herinneren dat we gingen drinken en drugs gebruiken in een hotel :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:08

Blussem schreef:

Aangezien de meeste doden door dit virus al ver voorbij de voorplantingsleeftijd zijn, is dat gezondheidsvoordeel voor nageslacht afwezig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:10

Blussem schreef:

Nou zullen we als zwakkere allemaal op een perron gaan staan en bv jou laten beslissen wie links mag of wie rechts mag..

Besef eens dat zwakkeren/ouderen ook nog de hele maatschappij/economie draaiend houde

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:11

Blussem schreef:
Bijzonder. In mijn tijd kon niet herinneren dat we gingen drinken en drugs gebruiken in een hotel :=

Deed je de drank en drugs niet ergens anders dan. Het is niet nieuw dat jongeren alcohol en drugs gebruiken. Ook al deed jij het misschien niet en toen jij jong was was er ook niet zo n crisis waar uitgaansleven gesloten was.

Mij verbaasd het niet dat jongeren toch regels proberen te omzeilen. Naar mijn idee zegt het ook hoe belangrijk school is en dat ik hoop dat deze veilig snel weer open kunnen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:12

Popstra schreef:
Mag dan wel zwak zijn maar hoop evengoed minstens 75 te worden omdat het leven gewoon te mooi is. Dus dank u

De jongere generatie moet keihard werken, kan geen huis meer kopen, kan zijn pensioen op hun buik schrijven en ondertussen willen de oudere generatie zo oude mogelijk worden en drukken allerlei maatregelen door die ten kosten gaan van de jongere generatie. Nu idd de scholen dicht terwijl bedrijven wel gewoon doorgaan.
Ik zie hier nog wel een scheiding in ontstaan.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 28-03-20 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:13

Ik heb een vraag. Een stalgenoot was op ski vakantie geweest in Oostenrijk vlakbij het Corona gebied. Daar was zij erg ziek geworden, bij terug komst niet in quarantaine gegaan en gewoon komen paardrijden. De stalbaas van 77 jaar is ziek geworden en bij hem is het Corona geconstateerd. was na 2 dagen ziekenhuis weer thuis.

Kan degene die daar in Oostenrijk is geweest de dragen zijn van Corona?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:14

Blussem schreef:

Ik krijg nare associaties van deze tekst ("terug naar de edelgemanen", want die zouden prachtig en oersterk en zo zijn).

En er sterven 'bomen van kerels m/v' met een immuunsysteem dat net niet tegen dit virus opgewassen bleek.

Van onvruchtbaarheid ivm corona heb ik niets gehoord, dit virus spaart de jeugd.

(De dreigende tweedeling tussen oud en jong mbt hoe we het met elkaar economisch geregeld hebben, om niet te zeggen: hoe slecht we dat geregeld hebben,
of hoe laks we zijn geweest 'want de heilige Economia moet haar gang kunnen gaan' -
dat erken ik. Maar staat hier buiten.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 28-03-20 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:16

jansje73 schreef:
Ik heb een vraag. Een stalgenoot was op ski vakantie geweest in Oostenrijk vlakbij het Corona gebied. Daar was zij erg ziek geworden, bij terug komst niet in quarantaine gegaan en gewoon komen paardrijden. De stalbaas van 77 jaar is ziek geworden en bij hem is het Corona geconstateerd. was na 2 dagen ziekenhuis weer thuis.

Ja, dat kan zeker. Maar het kan evengoed van iemand anders geweest zijn die geen symptomen had. Of nog van iemand anders die wel wat hoestte.
Je weet het nooit zeker dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:16

jansje73 schreef:

Ja, dat kan. Maar hij kan het ook ergens anders opgepikt hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:19

Echwel schreef:
Besef eens dat zwakkeren/ouderen ook nog de hele maatschappij/economie draaiend houde

Klopt en het is nog maar de vraag of de generatie die nu los gaat op alcohol en drugs later uberhaupt voor zichzelf kan zorgen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:22

jansje73 schreef:

Meis, let goed op jezelf!

(Het coronavirus waart op stal rond, neem je maatregelen of blijf een poosje weg.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:22

Shadow0 schreef:
Blussem, dat laatste wat je schrijft is echt pure eugenetica. Ik vond het niet zo'n succes...

Het is imo geen 'pure' eugenetica... Eugenetica is het 'moedwillig' verbeteren...
met een virus zoals dit gaat het een beetje vanzelf...

Ik vind het lastig.. ik vind persoonlijk dat mensen soms écht te ver gaan met alles maar in leven houden..
En ja, er zijn ouderen die de economie aan de gang houden, maar er zijn ook ouderen die op een mensonterende manier kwijlend zitten te vegeteren omdat het 'moet' en soms omdat familie te laf is om ze te laten gaan..

En laten we niet net doen alsof in de jaren 50 en 60 de jeugd zo lekker bezig was :+

Wat ook lastig is, is dat soms (terecht of onterecht) kindersterfte in andere landen erbij gehaald wordt, maar daar mag niks van gevonden worden omdat Corona iets anders is. Corona is in zoverre iets anders dat het grens- en economie overschrijdend rondgaat. Nu heeft het 'rijke' westen er last van en is het ineens een ding. Ik kan me voorstellen dat iemand die nu ergens in een hutje zit, zonder stromend water en wellicht doodgaat aan een ontstoken teen bij zichzelf denkt "zo jongens, die voor je" ..

Dat zijn dingen die ik soms wel even denk ja -O-
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-03-20 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:24

1850 nieuwe besmettingen en alweer 64 doden erbij in België ;(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:30

Blussem schreef:
Loretta schreef:

Het gaat er niet om dat er mensen dood gaan. Of ja, dat is ook heel erg verdrietig. Maar wat je zelf zegt, iedereen gaat een keer dood. En ik ken best wat 80-ers die voor zichzelf niet bang zijn om het te krijgen omdat ze het niet erg vinden om dood te gaan.

Het gaat nu om de enorme overbelasting in de ziekenhuizen die er nu aankomt, en dat je keuzes moet maken die niet wil maken.
En dat er mensen in die ziekenhuizen moeten werken die hun eigen leven riskeren. In Italie zijn er al heel wat artsen en verpleegkundigen overleden aan Corona.
Het gaat om de grote economische gevolgen dit dit gaat hebben.
Het gaat eigenlijk om zoveel meer dan alleen het dodenaantal.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:36

Kun je Italië wel vergelijken?
Zover ik begrepen hebt word daar veel eerder iemand op de ic geplaatst dan hier.
Driekwart hier overlijd dan ook niet op de ic. Simpelweg omdat het onderliggend lijden al zo groot was dat ze niet meer met deze mensen gaan zeulen.
Dat geeft wel extra overbelasting op de artsen en zorg, zoals die hier niet is.
En niet voldoende rust geeft meer kans op ernstige klachten, zelfs zonder corona.
Hier word bikkel hard gewekt, maar niet die toestanden.
En er is nog steeds geen sprake van code zwart, waar geselecteerd gaat worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:38

Ik citeer met instemming:
Cer schreef:
Wat ook lastig is, is dat soms (terecht of onterecht) kindersterfte in andere landen erbij gehaald wordt, maar daar mag niks van gevonden worden omdat Corona iets anders is. Corona is in zoverre iets anders dat het grens- en economie overschrijdend rondgaat. Nu heeft het 'rijke' westen er last van en is het ineens een ding. Ik kan me voorstellen dat iemand die nu ergens in een hutje zit, zonder stromend water en wellicht doodgaat aan een ontstoken teen bij zichzelf denkt "zo jongens, die voor je" ..

Dat zijn dingen die ik soms wel even denk ja -O-

"Wat is je perspectief...?"
...zo ben ik bijvoorbeeld de dochter van een historicus. Tot de antibiotica (plm 1940, het spul redde het leven van Winston Churchill) hoorden dingen als epidemieën en kindersterfte 'er gewoon bij'.
Natuurlijk vond iedereen het vreselijk, maar tegelijkertijd was het een gegeven.

Ik zal niet de enige Nederlander zijn die soms baalt als een stekker.
Mijn vader, hij ruste in vrede, zou het vast gehad hebben over de epidemie (pandemie) van 1919, met twintig miljoen doden.
"Zulke enorme aantallen slachtoffers hoeft nu niet", maar dat vergt wat moeite.

Maar mijn ervaring problemen zijn natuurlijk luxe vergeleken met alle bewoners van sloppenwijken, mensen onder de armoedegrens etc etc. (En dat zijn er al gauw een miljard. |( )