Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:49

Goof schreef:
Ik zou me daar rot aan ergeren :o
Niet omdat ik haast heb, maar omdat je gewoon verkeer staat te hinderen.
Inderdaad, zoek een parkeerplek.

haha kom dan maar nooit in mijn buurdorp: boer A komt boer B tegen in een smal straatje en als je er achter rijdt, ben je zo een uur verder, want die 2 gaan gewoon midden op de weg vanuit de auto met elkaar vergaderen :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:23

Hahahaha nee zo bont maken wij het niet gelukkig. Maar ik denk dat dit relaxte iets is van de plattelanders waar dan ook ter wereld.

Waar ik heel erg aan moest wennen in Spanje is, dat zelfs bij zebrapaden de autos gewoon doorrijden en niet stoppen als je aan de kant staat. We zijn verwend wat dat betreft. Als iemand wil oversteken dan 90 van de 100 keer gaan autos vol op de rem om je voor te laten gaan. Doe ik zelf ook als het kan. Is zo'n gewoonte.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:37

Over rotondes gesproken, zat laatst achter een taxi chauffeur die was
al de hele rit door Abcoude met dingen bezig dat ik dacht wat ben je aan het doen?
We reden geen 30 maar werkelijk 20,
en toen we op de rotonde zaten om de A2 op te kunnen, liet ie mensen voor.. :? :?

purny

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:17

Ik had bijna een PostNL bus in mijn zijkant. Meneer besloot maar even om achteruit te gaan rijden terwijl ik daar ook reed. Busje stond stil en vanuit het niets in zijn achteruit.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:46

Ik was gister aan het fietsen langs de bloemvelden in de Bollenstreek. Ik ken daar de rustigere weggetjes maar om van punt A naar punt B te komen gaat de route een klein stukje door druk gebied. Lees: toeristen op een huurfiets.

Kan er bij het verhuren van die fiets misschien een folder erbij gegeven worden met de verkeer en voorangregels in Nederland? Of heeft dat weinig zin?

Man,man,man wat een asocialen en gevaarlijke mensen zijn dat! Leuk tussen en op de bloemen gaan staan voor een foto, met fiets en al op de bloemen staan, geen richting aangeven, voorrang nemen terwijl er haaientanden staan, niet kijken en rekening houden met andere verkeersdeelnemers behalve je eigen groepje, vanuit een bloembollenveld zo de weg op fietsen met een groepje zonder te kijken of er iets aankomt en al slingerend fietsen natuurlijk, want fietsen zijn ze niet gewend.

De oversteek punten hebben allemaal haaientanden voor fietsers. De lieve Duitsers geven iedereen voorrang maar juist dat zorgt voor gevaarlijke situaties want de Nederlanders rijden gewoon door. (En terrecht) Hoop getoeter natuurlijk.

Gelukkig was het voor mij een klein stukje en was ik snel op de rustige wegen langs de prachtige velden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:24

Fohadie dan rijd je toch heel heel erg rustig. Dat doen wij hier ook in het toeristische seizoen. Dat hoort er nu eenmaal een beetje bij.
Met de fiets op de tulpen staan is natuurlijk ernstig. Dat is onbeleefd. Maar verder, ik moet er wel om lachen eerlijk gezegd...

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:56

Ook als je rustig rijdt is het in de bollenstreek momenteel levensgevaarlijk met de toeristen,welke ook hondsbrutaal zijn en dus veel schade aanrichten aan de velden. Ik ben geboren en getogen in de bollenstreek maar hoe vaak ik wel niet een noodstop moet maken omdat een toerist een bloeiende tulp ziet ppfffftttt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:39

Ja maar dat weet je toch. In de zomer zal ik altijd gaan wandelen naar mijn vrijwilligerswerk op zaterdag want zeer veel automobilisten in ons rustige dorpje (in de file) en er gebeurt altijd wel iets geks. Als ik al auto rijd dan echt "très doucement".

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 23:54

pien_2010 schreef:
Ja maar dat weet je toch. In de zomer zal ik altijd gaan wandelen naar mijn vrijwilligerswerk op zaterdag want zeer veel automobilisten in ons rustige dorpje (in de file) en er gebeurt altijd wel iets geks. Als ik al auto rijd dan echt "très doucement".

Nou sorry, ik vind dat dat de andere kant op gaat. Als toerist dien je je te gedragen op een ander en je in te lezen in o.a. de geldende verkeersregels. Ik vind niet dat bewoners daarvoor moeten wijken.

Toen wij in Japan waren hebben we ons ook geschikt naar de geldende normen en waarden. Ik vind dat als "gast" niet meer dan normaal, eerlijk gezegd. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 00:00

Als toerist gedraag ik me keurig. Als bewoonster wil ik gewoon geen ongeluk krijgen. Simpel zat. Dus pas ik me aan.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:52

Een toerist behoort anderen gewoon niet in gevaar te brengen door plots op de rem te trappen en je auto de kant in te pleuren ongeacht of daar fietsters / brommers rijden. Daar valt niet op aan te passen, is gewoon levensgevaarlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:53

Mag ik als meelezer een grote ergernis delen? Wij wonen aan een woonerf. Om bij ons te komen moet je afdraaien, langs een vluchtheuvel. Het middenstuk van de weg wordt door overstekende fietsers vaak gebruikt om tot halverwege te komen. Het is een doorgaande fietsroute van het centrum naar onze wijk. Wij kunnen geregeld amper afdraaien ( het is een voorrangsweg waar we dan afkomen) ons wijkje in omdat er dan fietsers de weg blokkeren. Zo ook vanmorgen. Maar deze jongeman meende dat hij een discussie aan moest gaan. Want hij zei dat hij net zijn theorie had gehaald en dus wist dat hij voorrang had op ons. En wij konden ook over de drempel ( hij bedoelde de vluchtheuvel) rijden om de bocht te maken en de weg in te draaien. Echt er was niet door te komen. En ja, wij konden niet in 1 keer door vanwege tegemoet komend verkeer en je wil ook niet de weg dusdanig blokkeren dat achterop komend verkeer niet door kan. Dus we hadden een patstelling want de jongeman was zo overtuigd van zijn eigen gelijk dat hij niet aan de kant wilde gaan.

Zelfde is trouwens als we ons wijkje uitrijden, dan komen wij van rechts en gaan fietsers ook nooit aan de kant. Met name de scholieren en de 65 plussers. Hoe vaak we dan geen scheldpartijen of boze blikken onze kant op hebben gekregen. Blijkbaar zijn verkeersregels erg moeilijk voor bepaalde groepen fietsers.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:50

Discussie op straat is nooit leuk.
Loopt meestal toch op niks uit.

Ik was vanmiddag in Lisse. Drama qua verkeer.
Richting aangeven doen veel mensen niet, ook niet bij een rotonde verlaten.
Of je ligt er onder, of je staat voor niks op een auto te wachten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:41

Kijk eens wie er na 2,5 maand weer thuis is :D

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:43

Zo, dat heeft nog best lang geduurd, Exitium, van begin februari tot nu.

Maar fijn dat je eigen karretje weer voor de deur staat *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:47

Niets mis met dat karretje!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:52

Marije_jiplover schreef:
Zo, dat heeft nog best lang geduurd, Exitium, van begin februari tot nu.

Ja, ze hadden al aangegeven dat ze er pas na een week of zes aan zouden kunnen beginnen, dus dat was half maart. Kreeg eind maart een telefoontje dat 'ie bijna klaar was, maar toen ze daarna de wielen er onder hadden zitten bleek de achteras ook nog vervangen te moeten worden; konden ze blijkbaar pas zien toen de wielen er onder zaten. Dus die moest nog besteld en vervangen worden. Kreeg om 10:00 telefoontje dat 'ie klaar was :)

pien_2010 schreef:
Niets mis met dat karretje!

Nu niet meer :+

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:56

Wat fijn dat je Aygox terug is :D
Blijf die van jou een toffe uitvoering vinden :j misschien wel toffer dan de mijne _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:00

Leuk karretje. Veel plezier ermee

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:04

Ah vandaar, @Exitium!

Maar fijn datie nu weer spik en span is!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:35

Exitium fijn datje eigen auto terug is.
Nu hopelijk geen droeftoeters die hem beschadigen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 12:37

Mooi wagentje en wat fijn dat hij eindelijk weer voor de deur staat!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:43

Unwritten schreef:
Blijf die van jou een toffe uitvoering vinden :j misschien wel toffer dan de mijne _O-

Ik heb geen idee welke jij hebt, maar ik snap wel dat m'n vader deze gekozen heeft ja :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:15

Exitium schreef:
Unwritten schreef:

Ik heb geen idee welke jij hebt, maar ik snap wel dat m'n vader deze gekozen heeft ja :D

Grijsblauwe met een schuifdak :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:13

Fijn dat hij terug is is Exitium.

Gisteren waren we bij Paaspop geweest, en gingen met de bus terug naar huis.
Hoeveel mensen er op het kruispunt stopten en toch wilden afdraaien, (die waren afgezet) en een auto ging stoppen om mensen in te laten stappen. (Er is een Kiss and ride plaats, echter niet op de doorgaande weg).
Respect voor de verkeersregelaars daar.