Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:02

Wat voor soort kast heb je? Kun je een klein gaatje bovenin maken waar de punt doorheen kan steken, maar klein genoeg dat het handvat er niet doorheen past? Dan kan niemand hem stelen :D

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:09

8nnemiek schreef:
Wat voor soort kast heb je? Kun je een klein gaatje bovenin maken waar de punt doorheen kan steken, maar klein genoeg dat het handvat er niet doorheen past? Dan kan niemand hem stelen :D

Ik zat sowieso te denken aan een gat in het handvat van de zweep, misshien kan er een ketting door ofzo en dan door het slot van de kast, ik weet het echt niet :Y)

Bedoel je trouwens echt een gat in de kast? Dan moet dat gat ook door alle planken heen :+

Het probleem is dat de kast niet van ons is, maar van de eigenaresse van de stal waar we staan. Er staan nog 54 andere pony's, dus als je iets kwijt raakt, mja.

Zoals mijn fleecedeken en mijn 2 zwepen :roll:...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 07:48

Heeft je kastdeur misschien van die omgevouwen randjes waar je hem in kan zetten? Aangezien hij in je kast zou passen als er geen planken in zouden zitten...

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:22

Thasja schreef:
Hoe weet men dat hoe de Dinosauriërs klonken, zoals bijv. de schreeuw van een T-Rex? Het is nou niet bepaald zo dat er ergens opnames verborgen lagen, dus hoe kunnen ze dat dan weten? :')

Hoe men weet hoe ze klonken dat weet ik ook niet, maar om de geluiden na te bootsen gebruiken ze het geluid van parende schildpadden, maar dan een beetje vervormd :+ dus misschien weten ze het niet maar vonden ze dat dat geluid wel past bij dino's ofzo :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:16

Een deelbare longeerzweep, die heb ik ook past prima in mijn kast.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:31

fjordjes schreef:
Een deelbare longeerzweep, die heb ik ook past prima in mijn kast.

Die heb ik dus niet gekocht... En dat terwijl ik daarvoor een topic had gezien en het wel graag wilde. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:36

Die vliegen na een tijdje wel in twee stukken rond je hoofd :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:06

Thasja schreef:
Hoe weet men dat hoe de Dinosauriërs klonken, zoals bijv. de schreeuw van een T-Rex? Het is nou niet bepaald zo dat er ergens opnames verborgen lagen, dus hoe kunnen ze dat dan weten? :')

Het antwoord is eenvoudigweg "niet", ze raden er in films maar wat naar.
Dát ze geluiden hebben gemaakt is zeer waarschijnlijk; dinosauriers zijn nauw verwant aan vogels, en die maken allerlei geluiden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:41

Ze weten ook nog niet met 100% zekerheid hoe ze eruit zagen. Ze worden nog steeds veelal afgebeeld met een groenige schubbenhuid, maar naar alle waarschijnlijkheid ziet het er meer uit dat ze - zie die verwantschap met vogels- veren hadden!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:02

Er is al een kleine dino gevonden waarbij ze een heel mooi kleurenpatroon hebben kunnen ontdekken in de fossielen, met felgekleurde strepen, dus het is heel waarschijnlijk dat andere dino's inderdaad ook felgekleurde veren hadden!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:04

In fossielen kan je toch geen kleuren zien?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:11

RedRoses schreef:
Ik vraag me af, waar ik mijn longeerZweep op kan bergen, waarvan ik had gedacht dat die wel in mijn kast zou passen... Niet dus.

We hebben planken in de kast waardoor hij diagonaal niet past, horizontaal ook niet.

Alles wat we niet vast maken word weggehaald, zo heb ik vandaag mijn 3e zweep gehaald, dus los ergens voor de stal oid dergelijks zetten is geen optie.

Wie komt er met de gouden tip? Ik dacht ik koop express een felblauwe Zodat ik hem niet kwijtraak... Pff, stom van me. :=

Misschien kan ik hem steeds mee naar huis nemen, maar ponylief is niet van mij dus als eigenaresse wilt longeren... Volgende keer moet ik echt beter nadenken.

Een kopen met in het midden een koppelstuk die dus in twee delen in je kast kan. Zo deed ik dat ook altijd. Alleen is het wel een Iets zwaardere zweep.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:23

Jolandaa schreef:
In fossielen kan je toch geen kleuren zien?

Klopt, maar in de cellen van de veren wel.
Citaat:
Aan de basis van de recente ontwikkelingen liggen de zogenoemde melanosomen. Dit zijn een soort blaasjes met pigment, die in de cellen van veren zitten en bepalend zijn voor de kleur ervan. In tegenstelling tot de kleurstof zelf, blijven de blaasjes zeer goed bewaard, omdat ze goed opgewassen zijn tegen chemische en fysieke afbraak. De vorm is bepalend voor het pigment dat ze bevatten. Op die manier is het mogelijk om de versteende veren wederom van een kleurtje te voorzien.

http://www.newscientist.nl/nieuws/veren ... jgt-kleur/
Heel interessant!
(Edit, de link moet je kopieren en plakken, als ie doorlinkt naar de shop..)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:35

De reclame van Diamant frituurvet.Er zitten 2 snacks te chillen in het frituurvet.Maar wat zijn het.Volgens mij een frietje en een kroket.Wat denken jullie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:41

Kaashapje toch? :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:44

Maar dan moet er toch iets omheen zitten.Niet puur kaas.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:47

Hmm ff teruggekeken en nu twijfel ik ook wel.. Als frietje vind ik m wel erg mislukt :')

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:12

Knert schreef:
RedRoses schreef:
Ik vraag me af, waar ik mijn longeerZweep op kan bergen, waarvan ik had gedacht dat die wel in mijn kast zou passen... Niet dus.

We hebben planken in de kast waardoor hij diagonaal niet past, horizontaal ook niet.

Alles wat we niet vast maken word weggehaald, zo heb ik vandaag mijn 3e zweep gehaald, dus los ergens voor de stal oid dergelijks zetten is geen optie.

Wie komt er met de gouden tip? Ik dacht ik koop express een felblauwe Zodat ik hem niet kwijtraak... Pff, stom van me. :=

Misschien kan ik hem steeds mee naar huis nemen, maar ponylief is niet van mij dus als eigenaresse wilt longeren... Volgende keer moet ik echt beter nadenken.

Een kopen met in het midden een koppelstuk die dus in twee delen in je kast kan. Zo deed ik dat ook altijd. Alleen is het wel een Iets zwaardere zweep.

Ja, zou ik nu wel willen maar ik heb deze zweep al gekocht, ik zoek eigenlijk een manier hem toch in de kast te krijgen.

Ik kreeg als idee hem schuin in de deur te zetten, want onze kast staat altijd ong een cm open zegmaar. Kan ik eens doen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:15

Britta31 schreef:
De reclame van Diamant frituurvet.Er zitten 2 snacks te chillen in het frituurvet.

Wat ik me afvraag is hoe je kunt chillen in frituurvet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:18

Je kan het altijd proberen nadat je in ei en kruimels gerold heb

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:19

Britta31 schreef:
De reclame van Diamant frituurvet.Er zitten 2 snacks te chillen in het frituurvet.Maar wat zijn het.Volgens mij een frietje en een kroket.Wat denken jullie?

Dat zijn geen snacks, ze beelden "zacht" en "krokant" uit. Zacht en krokant uit de Diamant.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:26

Epic fail dus :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:47

Ik vraag me af wat het geroffel (?) is dat ik in mijn rechteroor hoor als ik moe of ziek ben, of pijn heb :') heb het al zolang ik me kan herinneren en me altijd afgevraagd wat het nou is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:15

Stroming van je bloed?

Iets wat we ons gisteravond afvroegen...
Is kanabalisme (dus puur het eten, niet het doden) strafbaar?
En we hadden de discussie of zelfmoord strafbaar was.... wie weet het?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:17

Kanabalisme is in Nederland verboden. Zelfmoord is niet strafbaar,iemand doet dit immers niet met volle verstand.