Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:31

Foaly schreef:
Mijn ergernis is dat ik blijkbaar jarenlang heb lopen aankloten met suboptimaal C-merk afwasmiddel en me maar blijven afvragen waarom mijn vaat nou maar niet schoon werd. Ik heb nu voor t eerst een fles Dreft gekocht en alles is serieus nog nooit zo schoon geweest _O-

Ik gebruik het ook om de ramen te zemen :j

melanie0906

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:36

Vanochtend om 6 uur in de auto om mn vader naar Schiphol te brengen. Niks geen dankjewel of even een berichtje dat ie geland is… zucht

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:38

melanie0906 schreef:
Vanochtend om 6 uur in de auto om mn vader naar Schiphol te brengen. Niks geen dankjewel of even een berichtje dat ie geland is… zucht

Wat onbeschoft..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:39

prompter schreef:
Foaly schreef:
Mijn ergernis is dat ik blijkbaar jarenlang heb lopen aankloten met suboptimaal C-merk afwasmiddel en me maar blijven afvragen waarom mijn vaat nou maar niet schoon werd. Ik heb nu voor t eerst een fles Dreft gekocht en alles is serieus nog nooit zo schoon geweest _O-

Ik gebruik het ook om de ramen te zemen :j

Ik ga morgen mn keuken ermee poetsen _O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:00

Mellow schreef:
Roosch schreef:
Mijn ergernis van de week: wat zijn kappers duuuuur!

Ik heb binnenkort een bruiloft en wilde m'n haar laten knippen, wassen en een beetje in model föhnen, maar ik vond het allemaal maar duur. :+
Nu eentje gevonden voor een schappelijke prijs die ook nog eens plek heeft dus hoop dat het in orde komt.

Mijn kapper is qua prijs ook alweer verhoogd. 28,50 nu voor knippen...

Maar kapperspersoneel heeft een loonsverhoging gekregen dus zal daarmee te maken hebben.

Of was dit een eenmanszaak?

Ik betaal voor wassen, knippen/scheren (+ Stylen) €80,50 :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:30

Dammie schreef:
Een muggesteek blijkt geen muggesteek, maar teek. Met Lyme ring eromheen.
Nu aan de antibiotica.

Ik lees, voor 10 dagen.
Laat ze het inderdaad goed aanpakken.

Ik heb zelf ook een kuur achter de rug wegens borreliose vermoedens.

Ik ben nu weer helemaal opgeknapt! *\o/*

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:39

Klein ergernisje van gisteren: de onverschilligheid en laksheid van omstaanders.

We waren met de trein onderweg naar een optreden van mijn idool Maksim (bij jullie intussen misschien ook al bekend door duetten met Emma Heesters en nu met Hanna Mae) en moesten overstappen. We namen de trap naar het perron, en ik hoorde iemand roepen: "Doe hem stoppen! Doe hem stoppen!" Ik dacht eerst even aan een vechtpartij, vroeg me al af hoe ik dat ging aanpakken, toen ik zag dat een oudere man met een fiets gevallen was op de roltrap. De trap bleef rollen, maar man en fiets bleven ter plaatse steken en die roltrap schuurde de hele tijd langs hem. Gelukkig had ik de reflex om op de noodstop te duwen (was een klein station zonder aanwezig personeel), maar ik hoorde van de man dat er al enkele mensen stonden te kijken, een meisje stond zelfs gewoon beneden de roltrap te lachen. Ik bedoel: is het nu echt rocket science om in zo'n situatie op de noodstop te duwen? De man was behoorlijk gehavend, maar vermoedelijk allemaal oppervlakkig, dus hopelijk geneest alles snel en heeft hij niet teveel pijn

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:43

hwn schreef:
Klein ergernisje van gisteren: de onverschilligheid en laksheid van omstaanders.

We waren met de trein onderweg naar een optreden van mijn idool Maksim (bij jullie intussen misschien ook al bekend door duetten met Emma Heesters en nu met Hanna Mae) en moesten overstappen. We namen de trap naar het perron, en ik hoorde iemand roepen: "Doe hem stoppen! Doe hem stoppen!" Ik dacht eerst even aan een vechtpartij, vroeg me al af hoe ik dat ging aanpakken, toen ik zag dat een oudere man met een fiets gevallen was op de roltrap. De trap bleef rollen, maar man en fiets bleven ter plaatse steken en die roltrap schuurde de hele tijd langs hem. Gelukkig had ik de reflex om op de noodstop te duwen (was een klein station zonder aanwezig personeel), maar ik hoorde van de man dat er al enkele mensen stonden te kijken, een meisje stond zelfs gewoon beneden de roltrap te lachen. Ik bedoel: is het nu echt rocket science om in zo'n situatie op de noodstop te duwen? <knip>

Nee, maar sommige mensen kunnen onder druk niet denken en/of handelen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:56

Collega van m'n man heeft een ongeluk gehad, gekanteld met de vrachtwagen. Gelukkig zelf uit de cabine kunnen komen en nagekeken door de ambulance en had niks ernstigs. Maar als ik dan van m'n man hoor hoeveel mensen er stonden te fotograferen/filmen en alles op tiktok/Facebook te zetten (en dan vooral van die poedersuiker jong) dan denk ik, moet dat nou? Ook van die stomme reacties waarom personen geblurd waren op een foto, 1 van die personen is mijn man. Ik ben juist blij dat die onherkenbaar erop staat. Ik begrijp het gewoon niet.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:09

De hoeveelheid vuurwerk hier..al 2 dagen achter elkaar overdag en 's nachts constant knallen. Het komt ook niet bij één plek weg, echt vreselijk

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 23:51

Ik heb woensdagochtend m’n vrije ochtend gebruikt om alle campingspullen te pakken, gisteravond auto ingepakt, vandaag na werk naar de camping gereden, staan we de tent uit te pakken, komen we tot de conclusie dat ik de tentstokken vergeten ben in te pakken -O-

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 00:58

deksel schreef:
Ik heb woensdagochtend m’n vrije ochtend gebruikt om alle campingspullen te pakken, gisteravond auto ingepakt, vandaag na werk naar de camping gereden, staan we de tent uit te pakken, komen we tot de conclusie dat ik de tentstokken vergeten ben in te pakken -O-

Oeps..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 06:17

Mijn hond heeft weer overgegeven..net zoals gister zitten er harde grasachtige stukjes in, dus het is vast weer daardoor, maar het is zo zielig voor haar

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:21

Ik vanmorgen wakker ben geworden met een zere schouder en het draaien van het hoofd naar die schouder behoorlijk zeer doet.

Dat word ook een dagje hoofdpijn :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 08:14

hwn schreef:

We waren met de trein onderweg naar een optreden van mijn idool Maksim (bij jullie intussen misschien ook al bekend door duetten met Emma Heesters en nu met Hanna Mae) en moesten overstappen. We namen de trap naar het perron, en ik hoorde iemand roepen: "Doe hem stoppen! Doe hem stoppen!" Ik dacht eerst even aan een vechtpartij, vroeg me al af hoe ik dat ging aanpakken, toen ik zag dat een oudere man met een fiets gevallen was op de roltrap. De trap bleef rollen, maar man en fiets bleven ter plaatse steken en die roltrap schuurde de hele tijd langs hem. Gelukkig had ik de reflex om op de noodstop te duwen (was een klein station zonder aanwezig personeel), maar ik hoorde van de man dat er al enkele mensen stonden te kijken, een meisje stond zelfs gewoon beneden de roltrap te lachen. Ik bedoel: is het nu echt rocket science om in zo'n situatie op de noodstop te duwen? De man was behoorlijk gehavend, maar vermoedelijk allemaal oppervlakkig, dus hopelijk geneest alles snel en heeft hij niet teveel pijn

Ik snap je ergernis helemaal! Eerder in dit topic heb ik een vergelijkbare ergernis geschreven (ging toen om een oudere mevrouw die in de wintertijd onderuit ging en de onverschillige omstanders die haar gewoon op de vrieskoude grond lieten liggen. Zij bleek achteraf haar arm gebroken te hebben). Ik heb echt een grafhekel aan het gedrag van de zogenaamde medemens. Dat is voor mij geen kleine ergernis, maar een hele grote.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 08:16

Cowboy55 schreef:
hwn schreef:

We waren met de trein onderweg naar een optreden van mijn idool Maksim (bij jullie intussen misschien ook al bekend door duetten met Emma Heesters en nu met Hanna Mae) en moesten overstappen. We namen de trap naar het perron, en ik hoorde iemand roepen: "Doe hem stoppen! Doe hem stoppen!" Ik dacht eerst even aan een vechtpartij, vroeg me al af hoe ik dat ging aanpakken, toen ik zag dat een oudere man met een fiets gevallen was op de roltrap. De trap bleef rollen, maar man en fiets bleven ter plaatse steken en die roltrap schuurde de hele tijd langs hem. Gelukkig had ik de reflex om op de noodstop te duwen (was een klein station zonder aanwezig personeel), maar ik hoorde van de man dat er al enkele mensen stonden te kijken, een meisje stond zelfs gewoon beneden de roltrap te lachen. Ik bedoel: is het nu echt rocket science om in zo'n situatie op de noodstop te duwen? <knip>

Nee, maar sommige mensen kunnen onder druk niet denken en/of handelen.

Zij kunnen op z'n minst roepen naar omstanders om te helpen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 08:18

fjordjes schreef:
Collega van m'n man heeft een ongeluk gehad, gekanteld met de vrachtwagen. Gelukkig zelf uit de cabine kunnen komen en nagekeken door de ambulance en had niks ernstigs. Maar als ik dan van m'n man hoor hoeveel mensen er stonden te fotograferen/filmen en alles op tiktok/Facebook te zetten (en dan vooral van die poedersuiker jong) dan denk ik, moet dat nou? Ook van die stomme reacties waarom personen geblurd waren op een foto, 1 van die personen is mijn man. Ik ben juist blij dat die onherkenbaar erop staat. Ik begrijp het gewoon niet.

Dat dus. In plaats van toekijken en filmpjes maken (want die 'helderheid van geest' hebben sommigen dus blijkbaar wel), zouden ze op z'n minst kunnen helpen, hulp kunnen vragen aan omstanders en/of zorgen dat anderen niet filmen en de hulpdiensten bellen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:04

Shenavallie schreef:
Zij kunnen op z'n minst roepen naar omstanders om te helpen.

Ja, dat is inderdaad hoe de freeze mode van een mens werkt ja. :j

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:07

fjordjes schreef:

Heel vervelend natuurlijk maar ik zou ook niet helpen om hem uit de vrachtwagen te halen. Vroeger bij een ongeluk hebben wij van de ambulancebroeders op ons donder gekregen dat we iemand uit een auto hadden gehaald. Je weet niet wat iemand mankeert en je weet niet wat voor verdere schade jij dan nog aanbrengt…

Ramptoeristen moeten van mij echt verboden worden. Als je niet kan helpen heb je er niks te zoeken..

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:15

Weer wondroos.. zoveel pijn %)
Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:39

Sintara schreef:
Sintara schreef:
Mijn ergernis is dat ik mn nieuwe paard niet in de trailer krijg 8)7 er zit nu sedatie pasta in want ze werd lichtjes geïrriteerd. Straks nog eens proberen..

Gelukt. Helaas wel aan de rechterkant maar het is wat het is als je al twee uur probeert }:0

Sommige paarden hebben er echt een hekel aan om smal te staan in een tweepaardstrailer. Een lichte anderhalf trailer werkt dan beter.
Het helpt ook om niet teveel stil te blijven staan voor de klep. Een beetje achteruit lopen en belonen als ze iets verder naar voren loopt werkt ook meestal goed.
Maar je hebt het paard net. Dan moet ze ook nog wennen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:47

Ja uiteindelijk werkte het toen ik over de hele bodem gras had gelegd en alleen de neus de trailer in hield, verder geen druk. Toen stond ze in 20 minuten er twee keer bijna op en de derde keer helemaal.
Eerst probeerde we alleen maar aan de linkerkant maar daar kwam ze amper met twee voeten de klep op. Het raam zat ook rechts misschien maakte dat uit.

Maarja uiteindelijk was het gelukt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:13

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is Sintara. Veel geluk met jullie paard.

Praatgroepjes in de supermarkt.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:33

Dan zie je op de website dat een bedrijf iets op voorraad heeft en kom je erachter dat het slechts tien kilometer verderop gevestigd is. Dan rijd je er naartoe en dan blijkt dat ze nog ergens anders een magazijn hebben en dat ze het intern moeten bestellen.

Dus kan ik volgende week nog een keer op en neer rijden. Volgende keer bestel ik wel gewoon weer via internet |o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:53

Schoonloeder...
Vorige keer kwam ik met witte sneakers aan zei ze tegen mijn schoonvader... o ik moet ik nog witte sneakers hebben want ik heb geen witte schoenen.
Dus ik dacht.. gaan we weer.

Vandaag kom ik, omdat we uit gaan met zijn allen voor haar 80ste verjaardag, in een vrolijke jurk.
Kijk ze me aan zegt ze.. ik wil ook een jurk kopen hoor.. dat vind ik zo leuk.

Denk ik.. kom op je bent 80 je wil altijd alles hebben wat ik heb.. zo gaat het al jaren. _-:(