Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:18

Menstruatiepijn wat doorstraalt naar onderrug/bekken en bovenbenen, in vlagen dus ik loop echt als een soort oud dametje vandaag. Had gelukkig niks op de planning vandaag. Voel me zo beroerd ;(
Heb het nog niet zo pijnlijk gehad als dit dat het ook zo doorstraalt :(

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:22

M-D-H wat een verschrikking die mensen.
Ik zou proberen ze te negeren. Ook geen anonieme telefoontjes meer opnemen.
Jou nee zou moeten volstaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:53

luuntje schreef:
M-D-H wat een verschrikking die mensen.
Ik zou proberen ze te negeren. Ook geen anonieme telefoontjes meer opnemen.
Jou nee zou moeten volstaan.

Enige nadeel is dat ik het ziekenhuis ook anoniem belt en die telefoontjes kan ik dan weer niet missen :')

En het is nog maar het topje van de ijsberg, het is echt een hele nare situatie (lees: Familie)
Gelukkig heb ik aan de kant van mijn vader de meest geweldige familie ever, dus dat maakt een hoop goed :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:58

Coco4life schreef:
Over hoeveel dagen is het lente?
Want ik wil een aftel kalender daarvoor haha

Die maakten wij jaren geleden van de papieren Ikea-centimeters. Elke dag knipten we dan een 'dag' af. Omdat Ikea nu niet meer in de buurt zit, tellen we iets minder actief af.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:59

Ineke2 schreef:
Coco4life schreef:
Over hoeveel dagen is het lente?
Want ik wil een aftel kalender daarvoor haha

8 weken

Ik heb vandaag een ct scan in het vooruitzicht en zie er zo tegenop. Vooral het infuus weer…
En ik moet nuchter zijn.

Had vandaag een botscan en de prik was niet fijn, maar verder viel het allemaal reuze mee. Alleen dat vele drinken daarna was wat lastig: ik drink nooit zoveel op een dag, laat staan in vier uur...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:00

Hornbach heeft ook papieren centimeters. :+

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:10

Wat zijn papieren centimeters?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:10

Marcella schreef:

Dat wist ik niet, maar helaas zit die ook niet bij ons in de buurt... -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:11

Coco4life schreef:
Wat zijn papieren centimeters?

Meetlinten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:14

@ M_D_H: Wat een rotsituatie enerzijds, maar wat een sterke positie heb jij eigenlijk. Doordat jij (en je moeder en broer) 'nee' zeggen, raakt de hele rest van de bloedverwanten in de stress. Probeer je poot stijf te houden. Nee is nee. Het heeft ons ook ooit heel veel moeite gekost, maar het geeft zoveel rust als je niet toegeeft. En heel, heel af en toe probeert iemand het nog wel eens, maar ook dan zijn we stellig. En als ik dan lees hoe er gesproken wordt over hoogvliegers en laagvliegers... Als iemand liever hoogvliegers om zich heen heeft, waarom blijft men dan zeuren dat er 'laagvliegers' bij moeten zijn? Om de spot mee te drijven?

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:36

Dankjewel MarlindeRooz

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:55

Shenavallie schreef:
@ M_D_H: Wat een rotsituatie enerzijds, maar wat een sterke positie heb jij eigenlijk. Doordat jij (en je moeder en broer) 'nee' zeggen, raakt de hele rest van de bloedverwanten in de stress. Probeer je poot stijf te houden. Nee is nee. Het heeft ons ook ooit heel veel moeite gekost, maar het geeft zoveel rust als je niet toegeeft. En heel, heel af en toe probeert iemand het nog wel eens, maar ook dan zijn we stellig. En als ik dan lees hoe er gesproken wordt over hoogvliegers en laagvliegers... Als iemand liever hoogvliegers om zich heen heeft, waarom blijft men dan zeuren dat er 'laagvliegers' bij moeten zijn? Om de spot mee te drijven?

Mooie kijk, zo op die positie, zo had ik het nog niet gezien...

Dat is eigenlijk een hele goede vraag.
Het was en is altijd onder het mom van "de familie" maar in mijn optiek is het vroeger altijd geweest om mijn moeder te kunnen koeieneren.
Mijn moeder is een hele sterke onafhankelijke vrouw, maar in de buurt van haar familie wordt ze altijd heel klein en laat ze heel makkelijk over zich heen lopen. Heel vreemd.
Toen mijn broertje en ik nog klein waren, hebben ze ons nooit echt slecht behandeld, maar er was een duidelijke voorkeur voor mijn nichtjes, net als dat er een duidelijke voorkeur was voor ieder "kind" zolang dat kind maar niet mijn moeder was.

Later, toen wij ouder werden en vooral mondiger werden en een eigen mening kregen, tjah toen werd het wel een ander verhaal, de voorkeur was er toen niet alleen voor mijn nichtjes, maar toen probeerde ze ons ook te koeieneren.
Alleen waren mijn broertje en ik, vooral door steun van mijn vader, heel wat minder volgzaam.
Dus op wat van die opmerkingen na, hebben ze nooit meer heel veel naar ons gedaan. Behalve dus de duidelijke voorkeur voor mijn nichtjes (die hadden bijvoorbeeld een huissleutel om langs te komen en mijn broertje en ik moesten altijd van te voren bellen en kregen dan 9 van de 10 keer te horen dat wij niet welkom waren ) en alles wat mijn broertje en ik in hun ogen "verkeerd" deden, daar werd mijn moeder op aangesproken.

Heel sneu.
Ik heb dat mijn nichtje ook aan de telefoon verteld, dat ik 1. Niet langer tolereer hoe er met nijn moeder wordt omgegaan en 2. Dat ik de Noodzaak van deze dag niet in zie aangezien wij niks anders zijn dan bloedverwanten.

Het is gewoon een ellendige situatie, zeker voor mijn moeder :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:10

Mijn zus...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:16

MDH hele vervelende situatie zeg. Ik vind je wel sterk in deze overkomen, ook al zorgt het voor veel stress en onrust zo. Ik ben het wel met Shenavallie haar opmerkingen.

Shenavallie ai klinkt ook niet fijn… Ik moest na de ct scan ook extra veel drinken. Ik blijf naar de wc gaan :')

Ik duim dat de uitslag meevalt voor je :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 00:35

MDH ik lees je verhaal en zit hardop tegen mijn telefoon te roepen: 'ze wil niet, stop met bellen' :\
Ik zou ook echt heel duidelijk zijn tegen iedereen. 'hoi, de eerste datum kan ik niet aanwezig zijn maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin, dus kijk maar wat voor jullie handig is. Ik trek me terug en hoef er echt niet hij te zijn. Bedankt'.
Bloedirritant zoiets. Totaal geen respect voor jouw nee.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 07:16

Dat 2 dagen na het landen mijn oren nog steeds voelen alsof ze vol water zitten. Maar hier naar een dokter om te laten checken is ook niet zo'n top plan, dan moeten we veel uitgeven aan bribes om beetje goede zorg te krijgen (en dat is zwart dus valt onder geen enkele verzekering) en dan is het nog maar de vraag of ze er wat mee kunnen hier. Elke keer als er wat met schoonfamilie hier is, of zoals nu met mezelf of reisgenoten, besef ik dat we eigenlijk het best wel goed hebben in Nederland kwa zorg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 07:24

Shenavallie schreef:
Marcella schreef:

Dat wist ik niet, maar helaas zit die ook niet bij ons in de buurt... -O-

Praxis ook

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:39

.....why -O-
Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:10

Ik vind mijn baan echt heel leuk maar dat alleen staan begint mij zo erg op te breken. Zeker als het rustig is is er gewoon niks te doen….

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:40

dat ik boodschappen heb besteld om vandaag tussen 8 en 10 uur te laten bezorgen.. maar de tracker zegt nu dat de chauffeur nog niet onderweg is en dat het pas tussen 10.30 en 11 uur wordt geleverd. Ik heb nog meer te doen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:59

Ik ben op.Mijn hart raced in m'n lijf,ben overmand door stress.Heel veel werk thuis maar kom er gewoon niet aan toe.Andere woning die leeg moet maar ex doet geen klop en dat zal niet veranderen.
Ik zit in een uitzichtloze situatie en wil op dit moment gewoon,poef,verdwijnen.Slapen en niet meer wakker worden.
Enige reden waarom ik door ga zijn mijn dieren en kinderen,die trouwens niets tekort komen,buiten de kinderen dan,samen leuke dingen doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:15

Heb je vrienden of misschien collega’s die je om hulp kunt vragen bij het leeg halen van je andere woning?
Misschien zijn er zelfs wel bokkers die in de buurt wonen bereid om een dagje mee te helpen :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:23

Wat rot Merlen... Als meelezer klinkt het al een tijdje niet echt een hele gezonde omgeving waarin je zit.
Is er idd help te regelen via vrienden, collegas, buurtgenoten, familie of zelfs bokkers???

Soms vraag ik me echt af waar t heen moet met de wereld..
Er heeft gewoon vanmorgen iemand zn hond laten poepen op onze oprit... Zo'n 5-6 meter vanaf de stoep dus je moet echt gemerkt hebben dat je hond daar een drol zit te draaien...
De kattenbak schoonmaken doet me niet zoveel maar hier ga ik bijna van over mn nek dus mijn vriend is helaas de sjaak om dit zo op te ruimen...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:41

Voel me fiets beroerd met 39.6 graden koorts

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:10

Nou ik de gemeente mailen. Krijg ik een automatisch bericht terug dat ze afwezig is t/m 30 januari. Lekker dan.
De taxi laat ook niks van zich horen, en de gemeente is de enige die dus wel contact op kan nemen met de taxi. Dus volgende week mogen we het ook nog even lekker zelf uitzoeken. En die taxi krijgt de vergoeding en ik kan even iedere dag 44km rijden zonder vergoeding. (+afspraken afzeggen en mijn dochter te laat op school brengen, of mijn zoon. Wordt kop of munt iedere ochtend)