Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:32

Indy_Mouse_9 schreef:
Als ik een boeket krijg van iemand, wat moet ik er dan allemaal mee om het zo lang mogelijk zo goed mogelijk te houden?
'Vroegah' moest je de stelen schuin afsnijden, is dat nog steeds zo?

De holle stelen recht afsnijden (bijv. Gerbera's) omdat die anders gaan "bloeden". Dat heb ik geleerd van mijn bloemist.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:37

Marocje schreef:
Nouja, wel betrouwbaarder dan dat.. zoon heeft dit gedaan en daar kwam veel uit, best specifiek wat allemaal..

Ik heb het verkeerd verwoord sorry.
In een algemeen bloedonderzoek kwam mijn allergie eiwit er verhoogd uit 100normaal waarde, 500 had ik := ) that's it. Ze konden enkel zeggen dat ik voor iets allergisch ben.
Nu wil ik dus specifiek op allergie laten testen.
Ben wel nieuwsgierig. Ik heb zover ik weet enkel (hele) lichte hooikoorts.

Fearn, heb je het pakket al in gebruik? Alsin, ben je al bezig met je lessen? Dan moeten ze volgens mij gewoon het gekochte pakket volgen en bij jou dus alles vergoeden.
Als je het nog niet in gebruik hebt, lijkt me dat ook het geval maar daar kan ik niet genoeg over zeggen.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:57

Indy_Mouse_9 schreef:
Als ik een boeket krijg van iemand, wat moet ik er dan allemaal mee om het zo lang mogelijk zo goed mogelijk te houden?
'Vroegah' moest je de stelen schuin afsnijden, is dat nog steeds zo?

Schuin afsnijden kan in elk geval geen kwaad. Dan weet je in elk geval zeker dat de uiteinden niet uitgedroogd zijn (geweest).

Ik weet niet of die zakjes met snijbloemenpoeder echt helpen. enerzijds hebben planten mineralen nodig. Anderzijds denk ik niet dat het mineraalgebrek is dat een snijbloem de das om doet maar gewoon het gebrek aan wortels. Of zou er ook nog een of ander hormoon in zitten? :? En ik heb bij biologie geleerd dat planten alleen water kunnen opnemen door osmose als het vocht in de cellen meer opgeloste zouten bevat dan het water er buiten. Dus met te veel mineralen in de vaas wordt het moeilijker voor de bloem om water op te nemen.

Bloemisten houden de bloemen meestal gekoeld.

En houd rijp fruit uit de buurt vanwege het etheengas. Dat is een stres hormoon voor planten. Toen straatlantaarns nog op etheen werkten waren alle straatbomen opeens kaal bij een gaslek.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:47

Nyaleti schreef:
Marocje schreef:
Nouja, wel betrouwbaarder dan dat.. zoon heeft dit gedaan en daar kwam veel uit, best specifiek wat allemaal..

Ik heb het verkeerd verwoord sorry.
In een algemeen bloedonderzoek kwam mijn allergie eiwit er verhoogd uit 100normaal waarde, 500 had ik := ) that's it. Ze konden enkel zeggen dat ik voor iets allergisch ben.
Nu wil ik dus specifiek op allergie laten testen.
Ben wel nieuwsgierig. Ik heb zover ik weet enkel (hele) lichte hooikoorts.

Fearn, heb je het pakket al in gebruik? Alsin, ben je al bezig met je lessen? Dan moeten ze volgens mij gewoon het gekochte pakket volgen en bij jou dus alles vergoeden.
Als je het nog niet in gebruik hebt, lijkt me dat ook het geval maar daar kan ik niet genoeg over zeggen.

Dan is het Idd afhankelijk waarop zij testen. Zoon kreeg een allergie test, en daar kwam dus veel uit. Door gewoon bloed prikken dus en dagen later de uitslag.

Maar echt specifiek voor welke dieren of welke bomen bijvoorbeeld.
Oh, qua eten weet ik trouwens niet: wellicht is dat weer een andere test?

gomir

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:26

Als je geen belangrijke klachten hebt van de winter het IgE (want dat zul je wel bedoelen met allergie-eiwit?) nog eens laten testen buiten het hooikoorts-seizoen? Want je kunt wel op alles laten testen door een allergoloog, maar dat zou ik niet doen o.b.v. alleen een bloeduitslag.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:12

Fly_high schreef:
Bodyscan meditatie denk ik ;)

Ja dat klopt! Je gaat dan stap voor stap al je lichaamsdelen af en puur voelen wat er gebeurt. Ik ga daar dan op focussen en word daar heel ontspannen van. Dat is overigens eigenlijk niet de functie ervan, dus ik snap heel goed dat het niet voor iedereen zo werkt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:41

Ik heb een nieuwe telefoon besteld en vandaag ontvangen. Ik heb de telefoon uitgepakt, als in: de folie om de doos verwijderd, maar verder nog niets mee gedaan.
Nu kijk ik voor een hoesje en zie ik op dezelfde site exact dezelfde telefoon maar dan 30% goedkoper.

Nu heb ik de goedkopere besteld en de vandaag ontvangen telefoon retour gemeld. De goedkopere telefoon wordt morgen bezorgd.

Kan ik dan ook de telefoon die ik morgen ontvang retour sturen als de duurdere telefoon?
Of kunnen ze dat zien aan een nummer op de doos ofzo?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:43

Als je een kamer in je koopwoning aan iemand verhuurt (dus een huurder in huis) wat voor rechten heeft zo'n huurder dan? Kun je hem de huur weer opzeggen wanneer je wil?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:48

Nikass schreef:
Als je een kamer in je koopwoning aan iemand verhuurt (dus een huurder in huis) wat voor rechten heeft zo'n huurder dan? Kun je hem de huur weer opzeggen wanneer je wil?

Korte samenvatting: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... l-verhuren

Als je een hypotheeklening hebt, moet je ook even dat contract bekijken, want verhuren kan verboden zijn in de leningvoorwaarden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:49

Roodvos schreef:
Ik heb een nieuwe telefoon besteld en vandaag ontvangen. Ik heb de telefoon uitgepakt, als in: de folie om de doos verwijderd, maar verder nog niets mee gedaan.
Nu kijk ik voor een hoesje en zie ik op dezelfde site exact dezelfde telefoon maar dan 30% goedkoper.

Nu heb ik de goedkopere besteld en de vandaag ontvangen telefoon retour gemeld. De goedkopere telefoon wordt morgen bezorgd.

Kan ik dan ook de telefoon die ik morgen ontvang retour sturen als de duurdere telefoon?

Ze weten welke IMEI-nummers de telefoons hebben. Ze weten wat ze wanneer verzonden hebben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:01

Roodvos schreef:

Geen idee of het kan, maar het is gewoon niet oké.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:03

Prrrr schreef:
Nikass schreef:

Korte samenvatting: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... l-verhuren

Als je een hypotheeklening hebt, moet je ook even dat contract bekijken, want verhuren kan verboden zijn in de leningvoorwaarden.

Dank je

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:12

Palmera schreef:
Roodvos schreef:

Geen idee of het kan, maar het is gewoon niet oké.

Idd niet oké.
En nee kan niet. Zit een imei nummer op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:29

Roodvos schreef:

Dan kan je zien aan het nummer op de doos en op het nummer in de telefoon. Elke telefoon heeft een uniek IMEI nummer.
Maar waarom komt dat sowieso in je op?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:49

Suzanne F. schreef:
Dan kan je zien aan het nummer op de doos en op het nummer in de telefoon. Elke telefoon heeft een uniek IMEI nummer.
Maar waarom komt dat sowieso in je op?

Gemakzucht. Dat ik het pakketje van vandaag niet hoef in te pakken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:16

Wauw...nee, gewoon nee. Het antwoord is nee.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:22

Er staat voor de 4e dag op rij een auto voor ons huis (hij is nog niet verplaatst). Na hoeveel dagen mag je de ramen inslaan?

Ik vraag dit voor een vriend :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:26

Zolang de auto gekeurd en verzekerd is, geen wrak is en deze gewoon in een regulier parkeervak is geparkeerd, is er niet de wereld aan te doen. Is het een bekende auto?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:32

Prrrr schreef:
Zolang de auto gekeurd en verzekerd is, geen wrak is en deze gewoon in een regulier parkeervak is geparkeerd, is er niet de wereld aan te doen. Is het een bekende auto?

Geen parkeervak, gewoon op straat voor ons huis. Maar is grote ergernis, er is zoveel parkeerterrein in de straat en in de buurt, maar iedereen parkeert half op straat half op de stoep. Ik heb deze auto niet eerder gezien hier.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 22:55

Is het niet iemand die tijdens de vakantie van de buren op hun past of iets dergelijks? Omdat hij er al meerdere dagen staat?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:12

Ik heb een tijdje geleden een pot zelfgemaakte vlierbloesem siroop gekregen. Nooit open geweest. Hoe lang is zoiets houdbaar?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 07:46

Flying_Angel schreef:
Prrrr schreef:

Geen parkeervak, gewoon op straat voor ons huis. Maar is grote ergernis, er is zoveel parkeerterrein in de straat en in de buurt, maar iedereen parkeert half op straat half op de stoep. Ik heb deze auto niet eerder gezien hier.

Irritant he! Wij hebben wel een parkeervak voor de deur, maar ook een stuk of 20 andere vakken (NIET voornonze deur of die van de buren) maar hier zet iedereen m ook altijd neer. Ik weet dat het gewoon mag, maar het is loei irritant als aan de andere kant van de weg de vakken ook gewoon leeg zijn, en je daar niet iemand zn uitzicht belemmert :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:16

Is er een centraal topic over hoefbevangenheid? Hoe vind ik zo'n topic?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:27

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:23

Dank je wel. Ik ben niet zo handig in het zoeken op bokt :o