Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:11

Loretta schreef:
Relaxed schreef:
Serieus, chippen van paarden erbij halen :')

Hebben we tienduizenden jaren ook niet gedaan.
Maar nu het minder dan 20 jaar een gewoonte is vindt men het al zo normaal dat je het er niet eens meer bij mag halen.

Sprakeloos... :n

:')

996981, ik heb nooit gelooft dat we na 2 prikken klaar waren met een nieuw virus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:12

Maar 30 jaar geleden hadden we ook geen internet of mobiele telefoons en betaalde we cash in winkels.

De wereld verandert.....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:12

996981 schreef:
Relaxed schreef:
Serieus, chippen van paarden erbij halen :')

Je kunt er wel zo lacherig over doen Relaxed, maar weet je nog dat we het ons ook niet voor konden stellen dat we na twee vaccinaties nog een, twee of zelfs drie prikken zouden moeten krijgen? 2G is net zo iets. Dat zou toch écht niet gaan gebeuren.

Ik weet niet met zekerheid of mensen ooit gechipt zouden worden. Het geef als je er bij nadenkt best een aantal voordelen; het ontvoeren en vermoorden van mensen wordt bijvoorbeeld een stuk lastiger :)

Men is nu al volledig vergeten hoe de wereld er in Januari 2020 uit zag. Ik kan me nog herinneren dat er felle discussies gevoerd werden over het verplicht stellen van het chippen van paarden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:13

Er zijn al heel wat mensen vrijwillig gechipt voor toegang tot bepaalde nachtclubs.
Als ik me niet vergis, is het in Zweden redelijk populair, zal een zoeken.
Dat heeft natuurlijk niets met overheid en covid te maken. Echter is chippen van mensen al best lang niet meer ‚bizar‘.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-01-22 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:15

Electra63 schreef:
Maar 30 jaar geleden hadden we ook geen internet of mobiele telefoons en betaalde we cash in winkels.

De wereld verandert.....

Over electriciteit was men ook echt niet direct razend enthousiast.

Mensen kunnen slecht tegen veranderingen. Ontkenning en weerstand zijn veel geziene reacties

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:17

Loretta schreef:
Ik vind het zeker niet ondenkbaar. Het begon met het chippen van paarden. Op dat moment vond bijna iedereen dat belachelijk. Inmiddels vind men het vrij normaal dat paarden een chip hebben. Maar feitelijk gezien is het nog steeds te idioot voor woorden dat het verplicht is om iets onnatuurlijks in dieren te spuiten. Later werd het ook verplicht bij katten en honden. Normaal is het zeker niet, maar de mensheid verzint continu iets geks. Over een tijdje begint de discussie over het chippen van mensen. In het begin steigert iedereen. Maar als het er eenmaal is dan wordt dat ook normaal.

Ik ben wel blij dat mijn katten, honden en paard met een chip net wat makkelijker terug te vinden zijn als ze ontsnappen/verdwijnen, plus dat het een bewijs is dat ze bij jou horen. Ze worden er gewoon oud mee dus zie het probleem niet. Voor mensen, ik zie dat niet gebeuren.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:19

Sizzle schreef:
Er zijn al heel wat mensen vrijwillig gechipt voor toegang tot bepaalde nachtclubs.
Dat heeft natuurlijk niets met overheid en covid te maken. Echter is chippen van mensen al best lang niet meer ‚bizar‘.

Hahaha dat wist ik niet, geweldig!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:20

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:21

996981 schreef:
Electra63 schreef:

De wereld verandert.....

Over electriciteit was men ook echt niet direct razend enthousiast.

Mensen kunnen slecht tegen veranderingen. Ontkenning en weerstand zijn veel geziene reacties

:j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:22

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:25

Sizzle schreef:

Opmerkelijk hoe snel de geesten nu al rijp gemaakt zijn voor dergelijke ongein.

Het is zeker reuze handig. Bij iedere winkel een toegangspoortje waar je je hand langs moet houden. In de database wordt vervolgens gecontroleerd of je je prikjes wel hebt gehad. Uiteraard wordt er ook in de database opgeslagen dat jij de desbetreffende winkel hebt bezocht. Reuze handig voor een overheid die haar burgers graag volledig wil kunnen doorlichten. Uiteraard kan dit systeem ook heel mooi aan andere informatie gehangen worden. Waar men in China druk bezig is met een sociaal krediet systeem. Is men in wat eens het vrije westen werd genoemd zeer geinterreseerd in de CO2 uitstoot van de gemiddelde burger.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:28

In Zweden wordt het ook overwogen voor trein tickets.

Hier ook het covid paspoort onder de hand:

„Swedish startup Epicenter has created an under-the-skin microchip to carry Covid passports in the user’s arms.
At the beginning of December, Sweden enacted new rules requiring individuals to have a passport at all events with more than 100 people.
Following that announcement, the number of people who got microchips inserted under their skin rose: around 6,000 people in Sweden have so far had a chip inserted in their hands.
Epicenter’s Hannes Sjöblad said: “Right now it is very convenient to have Covid passport always accessible on your implant.”
https://www.independent.co.uk/tv/lifest ... 671e87?amp

Zie ook:
https://www.euronews.com/next/amp/2021/ ... -your-hand

Dat heeft allemaal niets met complotten te maken, dat is gewoon de huidige technologie stand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:31

Ach ik denk dat het over 50 jaar best eens zo kan zijn dat ieder mens gechipt is. Zou zomaar kunnen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:34

Sizzle schreef:
Hier een artikel uit 2019 (Duits) waarbij chips geimplanteerd worden in de hand voor het openen van deuren en toegang:
https://m.tagesspiegel.de/wirtschaft/tr ... 80852.html

:wow: Ik had hier absoluut geen weet van. Nu gebeurt mij dat wel vaker, maar toch... :')

Jeetje...ik huiver al bij de gedachte alleen van die dikke chipnaald. := Zag de DA het doen destijds bij één van mijn katjes en bij de paarden...brrrr

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:34

Suzanne F. schreef:
Ach ik denk dat het over 50 jaar best eens zo kan zijn dat ieder mens gechipt is. Zou zomaar kunnen.

Dan vind men het net zo normaal als het nu bij paarden gevonden wordt.
Zelf vind ik het nog steeds abnormaal dat er een onnatuurlijk iets in ieder paard moet zitten. Omdat iets kan vind ik nog niet dat je het zou moeten doen.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:38

Heel veel mensen vinden het al normaal.
Het idee is dat je dan je niets meer mee hoeft te nemen om te winkelen, behalve je hand om te kunnen betalen.
Ik denk echter niet dat ik me dan veilig voel op reis in bepaalde landen waar gewapende beroving van toeristen veel voorkomt _O-
Nu kun je ze nog je tas toewerpen zoals een kangaroo haar jong een roofdier toegooit, maar hoe dat je dat met je hand :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:43

Sizzle schreef:
Het idee is dat je dan je niets meer mee hoeft te nemen om te winkelen, behalve je hand om te kunnen betalen.
Ik denk echter niet dat ik me dan veilig voel op reis in bepaalde landen waar gewapende beroving van toeristen veel voorkomt _O-
Nu kun je ze nog je tas toewerpen zoals een kangaroo haar jong een roofdier toegooit, maar hoe dat je dat met je hand :=

Precies. Ik baal al als een stekker als ik bestolen ben, maar dat is niets als ik mijn hand kwijt ben want...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:44

Sizzle schreef:

Eigenlijk vind ik het wel vrij bizar hoe makkelijk dat gaat. En aangezien er nu al zoveel draagvlak voor is is het nog maar een kwestie van tijd dat overheden die al jaren bezig zijn met het opzetten van een surveillance staat dit gaan implementeren.
Je zou George Orwell bijna een profeet kunnen noemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:49

Matheno schreef:
Vayo schreef:
En daarnaast, wanneer ook deze leeftijdsgroep een QR-code moet gaan tonen, dan zal dat ook zeker meespelen in onze beslissing.

Een kind van 5 - 11 jaar heeft toch helemaal nog geen mobiele telefoon?

Sommige wel hoor...
Sommige kinderen hebben op jonge leeftijd zelfs al een ipad

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:50

Euh die ipad hebben ze allemaal al voor school en spelletjes, dat is normaler dan een mobiel :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:52

Loretta schreef:
Suzanne F. schreef:

Dan vind men het net zo normaal als het nu bij paarden gevonden wordt.
Zelf vind ik het nog steeds abnormaal dat er een onnatuurlijk iets in ieder paard moet zitten. Omdat iets kan vind ik nog niet dat je het zou moeten doen.

Een oud klasgenoot heeft een kunsthart gekregen door zwaar auto-ongeluk , heb hem horen tikken, heel bijzonder. Ook onnatuurlijk maar daardoor leeft hij nog wel.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:53

pien_2010 schreef:
Sizzle schreef:

Precies. Ik baal al als een stekker als ik bestolen ben, maar dat is niets als ik mijn hand kwijt ben want...

:= Ik hou het bij openen van mijn voordeur

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:55

Zou me niets verbazen als de jongste groep vaker een smart-apparaat heeft dan de risico groep boven de 65.
Veel bejaarden moeten hem ook (laten) uitprinten.

Het feit dat we iets als een pacemaker of geimplanteerde gehoorapparaten doodnormaal vinden was vroeger natuurlijk ook niet te voorspellen.
Als je oma in 1925 verteld zou hebben dat ze dadelijk op leeftijd een apparaat in haar lijf geimplanteerd krijgt dat electro schokken aan het hart geeft was ze waarschijnlijk terplekke verrekt van het lachen terwijl de basis al voor 1900 gelegt was.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:00

Blue_Eyes schreef:
EllyC schreef:
mazelen is toch ook maar 1 prik?

2. BMR zit in de cocktail voor 14 maanden en voor 9 jaar.

Mazelen is maar één vaccinatie voor nodig. Alleen omdat 5% van de kinderen na de vaccinatie niet voldoende antistoffen blijkt te hebben, krijgen alle kinderen met 9 jaar een booster.

Hier twee naasten die gechipt zijn (NLs) waar ze verschillende dingen mee konden regelen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:03

Jis_ schreef:
Een oud klasgenoot heeft een kunsthart gekregen door zwaar auto-ongeluk , heb hem horen tikken, heel bijzonder. Ook onnatuurlijk maar daardoor leeft hij nog wel.

Is toch iets wezenlijks anders. De chip is zo onschuldig niet. Hij gaat gebruikt worden voor massa surveillance. Belangrijke waarden als vrijheid, zelfbeschikking en privacy worden tegenwoordig wel heel makkelijk bij het oud vuil gezet. Als de pandemie straks voorbij is dan is onze maatschappij definitief veranderd.