Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Laatst gelezen dat de bescherming tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname ook bij mensen die al langer geleden gevaccineerd zijn goed zou zijn.
Zelf ben ik in januari gevaccineerd, maar ik voel me gelukkig niet onzeker er over. Maar ik val niet in een risico leeftijdsgroep en ben gezond.
Ik sta er anders in. Ik heb meer iets van: Iedereen kan inmiddels gevaccineerd zijn. De cijfers bewijzen dat vaccins werken. Ik vind besmettingen niet meer zo belangrijk en ik vind dat we moeten stoppen met daar zo op te focussen. Ziekenhuiscijfers zijn belangrijker. De oudste ouderen kunnen inmiddels een afspraak voor een booster maken. Laat ze maar eens kijken naar wie er nog in het ziekenhuis belanden (leeftijdsgroep, gevaccineerd of niet) en probeer daar doelgericht iets aan te doen ipv iedereen maatregelen op te leggen.
Zoals nu vind ik het prima te doen, maar maatregelen aanscherpen zie ik totaal niet zitten. De gevolgen daarvan wegen voor mij niet meer tegen tegen de winst die je ermee behaald. Helemaal niet als blijkt dat het vooral niet gevaccineerden zijn die in het ziekenhuis belanden. Laat gevaccineerden daar niet voor opdraaien. Laat ze maar eens goed geld in de zorg pompen en de zorg helemaal anders inrichten.
Esperanza schreef:Askja schreef:Yup. Maar als je dit beweert, heb je ook nooit echt serieus griep gehad, want dan piep je wel anders. Ik lag destijds als begin-twintiger twee weken plat en was echt heel ziek.
Over je nek gaan bij alles wat je niet aanstaat cq. waar je moeite mee hebt lijkt me trouwens ook erg ongezond. Idem, je overal ontzettend over opwinden. Slecht voor je bloeddruk.
Bloeddruk gaat goed, katten aaien doet een mens altijd goed. Oh ja en paarden natuurlijk![]()
En ik heb zeker wel eens een echt goede griep gehad. Rond mijn 19e/20e ergens zo heftig dat ik 2 weken plat gelegen. Niet leuk, maar hoort er toch bij? En dat we ouderen en zwakkeren daarvoor moeten beschermen is goed. Maar voor griep enten we toch ook niet de hele populatie? En voor griep zijn we toch ook nooit zo op hol geslagen?
Lees de topics er maar eens op na, er zijn echt mensen niet naast ongevaccineerden willen zitten, restaurants aangeven die niet streng controleren, het is toch een beetje te ver doorgeslagen? Er zijn ook wappies aan de andere kant, geloof me. Maar de mainstream vindt de meeste maatregelen ook OK toch?
Het hele normale leven kan niet eeuwig 'on hold'. Er is meer randschade door de maatregelen dan goed is. Ik hoef ze niet meer op te noemen toch? We hebben ze allemaal wel gehoord. Economisch, sociaal, onderwijs enz. We sluiten nu mensen uit die de papieren niet op orde kunnen hebben. Omdat ze niet geënt kunnen worden nu ook negens meer naartoe kunnen? Dit moeten we met zijn allen toch niet willen? Of omdat je in het buitenland geënt bent en voor NL geen code kunt krijgen.
Gaat het dan nog om gezondheid of om controledrang?
karuna schreef:Alleen die houding is voor diegene wiens enting niet goed is aangeslagen of voor diegene die niet geent mogen worden gewoon niet fijn. Die groep kiest er niet voor minder goed of niet beschermd te zijn en zouden eigenlijk profijt moeten hebben van de geenten die zich toch nog verantwoordelijk gedragen.
De stijgende cijfers zijn voor mij dus wel een risico. En met mij voor best veel mensen. Ik moet mensen uit de buurt blijven gaan zeker nu de afstanden zijn weggevallen voor nagenoeg iedereen. Geen boodschappen doen en wegblijven van zoveel mogelijk mensen die ik niet ken.
karuna schreef:Alleen die houding is voor diegene wiens enting niet goed is aangeslagen of voor diegene die niet geent mogen worden gewoon niet fijn. Die groep kiest er niet voor minder goed of niet beschermd te zijn en zouden eigenlijk profijt moeten hebben van de geenten die zich toch nog verantwoordelijk gedragen.
De stijgende cijfers zijn voor mij dus wel een risico. En met mij voor best veel mensen. Ik moet mensen uit de buurt blijven gaan zeker nu de afstanden zijn weggevallen voor nagenoeg iedereen. Geen boodschappen doen en wegblijven van zoveel mogelijk mensen die ik niet ken.
karuna schreef:Soms wel, bv hep b doen ze in drie keer. De eerste werkt een beetje, de tweede zorgt voor een jaar bescherming ongeveer de derde voor een meerjarige bescherming. Kennelijk heeft een afweer soms meer prikkels nodig voor ze iets gaan doen, die van mij wel tenminste. Die moet je een paar keer flink schoppen voor hij wakker wordt en iets gaat uitvoeren.
De herhaalenting snap ik.
Ik reageerde alleen op oa vayo die zegt dat "verkoudheden" erbij horen, en dus gewoon doorgaan met klachten waarvan je soms niet weer waar ze door veroorzaakt worden. Of dat iemand anders zei dat "griep" beter is voor het imuunsysteem om het te krijgen.
alleen dat is zeker niet voor iedereen het geval. Een simpele verkoudheid is hier al flink ziek en longontsteking. En ik ben er langere tijd door uitgeschakeld. Dus het doorlopen met klachten blijf ik doen want het hoort er bij, iets wat typisch nederlands lijkt te zijn meest. Betekend voor anderen groot risico om flink ziek te worden,
Ik hoor van meer mensen met een slechtere afweer dat ze afgelopen jaar nog nooit zo weinig ziek zijn geweest, juist door de thuisblijvers met klachten en de afstand. Ik heb zelf geen enkele longontsteking opgelopen, geen verkoudheden niks. Voor het eerst in ik weet niet eens meer hoe lang.
Dus daar eens aan denken voor iemand met klachten vrolijk er op uit gaat zou wel heel fijn zijn, niet alleen covid is een "bedreiging"
bigone schreef:Bericht van de huisartsenpraktijk in Staphorst:
Inmiddels slaat de huisartsenpraktijk in Staphorst alarm. Het aantal coronabesmettingen stijgt hard en de niet-acute zorg in de gemeente dreigt in gevaar te komen. Praktijkmanager Hilga Miggels-Manden zegt namens de artsen: "Momenteel zijn de oplopende coronacijfers in Staphorst alarmerend. Er is een groot aantal positieve coronatesten. Opvallend veel mensen zijn ernstig ziek door corona en moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Deze mensen zijn veelal niet gevaccineerd. Ook jonge, gezonde mensen kan dit overkomen. Op dit moment dreigt de niet acute zorg in Staphorst in gevaar te komen. Daarom een dringend advies aan iedereen vanaf 12 jaar om zich te laten vaccineren."
Zelfs de kerk heeft weer beperkende maatregelen ingevoerd, misschien kunnen ze beter oproepen tot vaccineren. Hoe tegenstrijdig ook voor gelovigen , je kunt het ook zien als een cadeautje van !
karuna schreef:Soms wel, bv hep b doen ze in drie keer. De eerste werkt een beetje, de tweede zorgt voor een jaar bescherming ongeveer de derde voor een meerjarige bescherming. Kennelijk heeft een afweer soms meer prikkels nodig voor ze iets gaan doen, die van mij wel tenminste. Die moet je een paar keer flink schoppen voor hij wakker wordt en iets gaat uitvoeren.
Ik reageerde alleen op oa vayo die zegt dat "verkoudheden" erbij horen, en dus gewoon doorgaan met klachten waarvan je soms niet weer waar ze door veroorzaakt worden. Of dat iemand anders zei dat "griep" beter is voor het imuunsysteem om het te krijgen.
alleen dat is zeker niet voor iedereen het geval. Een simpele verkoudheid is hier al flink ziek en longontsteking. En ik ben er langere tijd door uitgeschakeld. Dus het doorlopen met klachten blijf ik doen want het hoort er bij, iets wat typisch nederlands lijkt te zijn meest. Betekend voor anderen groot risico om flink ziek te worden,
Ik hoor van meer mensen met een slechtere afweer dat ze afgelopen jaar nog nooit zo weinig ziek zijn geweest, juist door de thuisblijvers met klachten en de afstand. Ik heb zelf geen enkele longontsteking opgelopen, geen verkoudheden niks. Voor het eerst in ik weet niet eens meer hoe lang.
Dus daar eens aan denken voor iemand met klachten vrolijk er op uit gaat zou wel heel fijn zijn, niet alleen covid is een "bedreiging"
Electra63 schreef:We hoeven ons leven niet opzij te schuiven.
We moeten alleen voorkomen, dat in de komende herfst en winter de zorg overbelast blijft/raakt.
Als dat gebeurt, kan iedereen die zorg nodig heeft, de dupe worden.
Electra63 schreef:We hoeven ons leven niet opzij te schuiven.
We moeten alleen voorkomen, dat in de komende herfst en winter de zorg overbelast blijft/raakt.
Als dat gebeurt, kan iedereen die zorg nodig heeft, de dupe worden.