Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:02

Pandora2 schreef:
Ik hoor hier in mijn omgeving niemand die het zo nodig heeft om weer te gaan close-contacten.
Volgens mij omdat ze er ofwel niet echt behoefte aan hebben, ofwel omdat ze het toch al een hele tijd gewoon deden :D

Die 1.5 meter heb ik totaal geen moeite mee, ben niet zo close en knuffelig :') dat begroeten met 3 zoenen en die ongemakkelijke 3 zoenen met Nieuwjaar mogen van mij wegblijven :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:04

Relaxed schreef:
Pandora2 schreef:
Ik hoor hier in mijn omgeving niemand die het zo nodig heeft om weer te gaan close-contacten.
Volgens mij omdat ze er ofwel niet echt behoefte aan hebben, ofwel omdat ze het toch al een hele tijd gewoon deden :D

Die 1.5 meter heb ik totaal geen moeite mee, ben niet zo close en knuffelig :') dat begroeten met 3 zoenen en die ongemakkelijke 3 zoenen met Nieuwjaar mogen van mij wegblijven :+

Ja, graag :') dat mis ik absoluut niet. Maar dat zijn vaak dan ook mensen waar ik helemaal niet zoveel mee heb. Die hoeven gewoon niet in mijn bubbel, laat staan 3 zoenen haha.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:13

Relaxed schreef:
Pandora2 schreef:

Eens
Maar het zonnetje mis ik enorm
Als ik dat kan combineren met een pilsje is het alsof je even ellende kunt vergeten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:22

Ehhh ik knuffel ook een hoop mensen liever niet dan wel .... dus gewoon niet ... nooit niet :') En die standaard 3 kussen of zelfs een hand hoeft ook niet helemaal terug te komen voor mij. Ik ben ook niet heel erg knuffelig, maar wel graag ik gezelschap van een groep vrienden. Gewoon met zijn allen bij elkaar. Niet op schoot, maar ook niet die geforceerde 1,5 meter.

Ik bedoel vooral echt met je directe vrienden en familie. Dan die voor mij gevoelsmatig geforceerde ´oja 1.5 m´. Niet eens met 2 vriendinnen (met mij erbij 3) bij elkaar komen. En de meeste dierbare geen knuffel kunnen geven. Ik heb dierbare mensen om me heen gehad die een dierbare verloren waren (niet aan corona). Dan iemand geen knuffel kunnen geven voelt dan niet fijn. Ik mis dat echt wel. Ik word er soms moe van, van er telkens rekening mee te moeten houden met ´oja dat mag niet, afstand enz.´. Het lijkt me heerlijk als dat straks niet meer hoeft. Dat je gewoon in de groepsapp kunt gooien ´wie heeft er zin om gezellig wat te komen drinken?´.

Deze kleine versoepelingen voelen als een klein stapje de goede richting in. Psychisch dat dat veel goed bij mij merk ik. Idd zoals Echwel zegt ... met iemand op het terras een pilsje drinken kan dan al zorgen voor een geluksmomentje. Ik denk dat het mensen positiever en vrolijker stemt en ik denk en hoop dat dat juist wat kracht geeft om nog even vol te houden en ons aan de meeste overige maatregelen proberen te houden.

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:27

Denk ik heel krom als ik zeg dat een gezonde geest ook belangrijk is voor een gezond lichaam?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:43

Nee hoor dat is niet krom, zelfs bewezen dat positief denken goed voor je is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:44

In België ( en meer landen) prikken ze boven de 40 gewoon met AZ . Denk dat Nederland ook gewoon kan vaccineren , desnoods 55/60 , allemaal door ggz en binnen twee weken prikken. Dan gaat het namelijk echt heel rap naar beneden met ic opnames, meesten zitten tussen 55 en 75.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:45

bigone schreef:
In België ( en meer landen) prikken ze boven de 40 gewoon met AZ . Denk dat Nederland ook gewoon kan vaccineren , desnoods 55/60 , allemaal door ggz en binnen twee weken prikken. Dan gaat het namelijk echt heel rap naar beneden met ic opnames, meesten zitten tussen 55 en 75.

_/-\o_ _/-\o_ en weigeren is achteraan sluiten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:57

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:58

Nederland zal waarschijnlijk pas volgen als de Indiase mutant hier al 'n flinke voet aan de grond heeft.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:00

elnienjo schreef:
Nederland zal waarschijnlijk pas volgen als de Indiase mutant hier al 'n flinke voet aan de grond heeft.

Het is inmiddels al vast prik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:00

Relaxed schreef:
Pandora2 schreef:

Begroeten met 3 kussen doe (deed ) ik alleen als ik over de taalgrens ben :') Geen idee hoe dat komt. Hier in Vlaanderen is dat niet ingeburgerd zoals bij de walen. Of toch niet in mijn kennissenkring in elk geval :+

Op werk gaven we elkaar wel een kus bij aankomst. Nu dus maar even niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:02

Morrie schreef:
Duitsland stelt inreisverbod in voor India uit zorgen om virusmutatie, wanneer volgt Nederland?
https://www.nu.nl/coronavirus/6129634/o ... redirect=1

Dan komen ze via Brussel, A'dam of Parijs wel Schengen binnen en gaan ze met de bus naar hun eindbestemming.
We hebben er hier in België al wat ervaring mee de laatste dagen :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:03

Inderdaad ... te laat vrees ik. Mij lijkt dat prio 1. Zo´n variant zo lang mogelijk buiten de deur houden.

Echwel, nee ik denk juist dat je daar een hele belangrijke opmerking maakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:05

De hele EU zou een inreisverbod vanuit India (en andere risicogebieden) moeten invoeren.
Of verplicht op eigen kosten in quarantainehotels vast zetten voor 2 weken net als in Australie/Nieuw Zeeland.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:06

Als je het dan over draagkracht heeft. Juist door dit soort mutaties en de vlieggrenzen die open blijven voelt het als dweilen met de kraan open. Dat doet weinig goeds met de motivatie en draagkracht merk ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:07

elnienjo schreef:
De hele EU zou een inreisverbod vanuit India (en andere risicogebieden) moeten invoeren.
Of verplicht op eigen kosten in quarantainehotels vast zetten voor 2 weken net als in Australie/Nieuw Zeeland.

dat lijkt me een goed plan. Gaan we voor demonstreren.... o, nee, wacht even....... blijf thuis, was je handen stuk enzo -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:08

Dat inreisverbod vanuit niet EU-landen is er al een paar maanden. Enkel voor noodzakelijke reizen mag je binnen.
Ik hoorde het gister en was stomverbaasd :D

Alleen kunnen ze dat quarantaineverhaal hier never nooit controleren zoals in Australië en Nieuw-Zeeland aangezien er in de EU heel veel mogelijkheden zijn om binnen te komen.
En dus zijn de mazen in het net groot, groter, grootst.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:11

Alles wat op luchthavens aankomt gelijk begeleiden (op eigen kosten) naar die quarantainehotels.
Je kunt toch niet ongezien vanuit een vliegtuig de luchthaven verlaten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:11

Paar weken geleden was ik met de trein op weg naar Amsterdam. Op ziekenbezoek.
Er stond geen enkele persoon met een koffer op Schiphol.
Het hele verhaal dat er nog steeds mensen op Schiphol landen is ook een stokpaardje. Je komt echt als toerist het land niet binnen en als je een overstap hebt kom je de gate niet eens uit

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:13

purny schreef:
Het hele verhaal dat er nog steeds mensen op Schiphol landen is ook een stokpaardje. Je komt echt als toerist het land niet binnen en als je een overstap hebt kom je de gate niet eens uit

Ohh dat vind ik een fijn bericht!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:14

Daar is geen personeel genoeg voor om dit 24/7 te doen op alle europese luchthavens.

Purny je moet daarvoor geen toerist zijn. Hier zijn studenten verpleegkunde vanuit India geland in Parijs en met de bus naar België gekomen in het kader van uitwisseling.
Die hebben ook een kadootje meegebracht omdat er op die bus een superverspreider zat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:15

Vayo schreef:
purny schreef:

Ohh dat vind ik een fijn bericht!

Het was gewoon zo stil... ik ga meestal als ik moet plassen daar naar het toilet(want die zijn schoner dan in de trein) maar durfde niet. Ik was bang dat ik werd weggestuurd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:17

Pandora2 schreef:
Daar is geen personeel genoeg voor om dit 24/7 te doen op alle europese luchthavens.

Purny je moet daarvoor geen toerist zijn. Hier zijn studenten verpleegkunde vanuit India geland in Parijs en met de bus naar België gekomen in het kader van uitwisseling.
Die hebben ook een kadootje meegebracht omdat er op die bus een superverspreider zat.

Het blijkt dus zo te zijn dat de Indiase variant geen positief resultaat geeft bij de pcr test. Zoiets hoorde ik gister op het nieuws

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:21

Toch wel blijkbaar.
Want die variant was ook al eerder opgedoken in het antwerpse en in brussel. Mensen uit de indische gemeenschap vliegen nogal eens heen en weer op familiebezoek. En toen is die variant er wel uitgekomen.

Maar die studenten hadden 2x negatieve pcr-test op de luchthavens en werden pas besmet op die bus naar ons land toe. Nadien dus wel ziek geworden en positief getest.