Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:04

Vinden jullie het leuk om met mij mee te denken? 10 jaar geleden zijn wij hier komen wonen, hebben werkelijk alles moeten opknappen, dus je raadt het al, bijna alles is nu aan vervanging toe :+

Voor de badkamer en boven ben ik er al overuit, maar de woonkamer blijft een ding :=

Het is nu ingericht zoals onderstaande, maar ik wil graag wat anders, maar wat is dan de vraag, ik zou het leuk vinden als jullie hier misschien creatieve oplossingen voor hebben. Wat ik echt wil is mijn tafel niet meer recht in kamer maar tegen de muur of misschien een ronde en van de twee lichtpunten die we hebben er 1 maken, dan kan ik altijd nog wisselen ( is de man niet zo blij mee, punten zijn gestuct := )

Ook zou ik iets van een sierhaard willen of misschien toch een cinewall, echt mijn gedachten gaan alle kanten op. TV zit nu in een kast, want eigenlijk vind ik dat een heel lelijk ding in de woonkamer, zeker nu die krengen steeds groter worden :+

Afbeelding

En op los te gaan :D

Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:24

Ik ben dol op cinewalls, als ze mooi uitgevoerd zijn :+. Vind het juist een mooie optie om de tv mooi te laten wegvallen. Die had ik tegen de muur gedaan waar nu de bank staat (over de hele muur), mooie sfeerhaard en opbergruimte erin. Bank ertegenover met de hoek aan de keukenkant en een mooie ronde of ovalen eettafel erachter of ernaast of hoe je dat ook moet zien :Y).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:29

Nadeel van de bank in de andere hoek is dat je de doorgang naar de tuin blokkeert. Anders zou ik zeker mee gaan in dat plan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:32

Mocht je open staan voor een grote verandering dan zou ik investeren in een andere raampartij, nl 2 schuifdeuren die elk naar believen open kunnen. Op die manier kun je de bank altijd tegen welke muur dan ook plaatsen en toch de doorgang niet belemmeren.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:04

Ik zou zoiets proberen denk ik.

Groen is tafel, blauw is bank, paars is cinema wall en geel evt een side table. De tafel heeft zo (bij benadering) een doorsnede van 1.40m en de bank 3.50 breed en 2.20 diep (het stuk richting de cinema wall). Al vind ik zelf ronde tafels altijd lastig inschatten hoeveel ruimte ze innemen.

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:18

Dieuwke_ schreef:
Ik zou zoiets proberen denk ik.

Groen is tafel, blauw is bank, paars is cinema wall en geel evt een side table. De tafel heeft zo (bij benadering) een doorsnede van 1.40m en de bank 3.50 breed en 2.20 diep (het stuk richting de cinema wall). Al vind ik zelf ronde tafels altijd lastig inschatten hoeveel ruimte ze innemen.

[ Afbeelding ]

Hier zit ik zelf ook over na te denken! Of het echt een "loungebank" moet worden ben ik nog
niet uit, want ik zou het ook gaaf vinden om een toffe drie zitter neer te zetten met aan beide
zijde wellicht nog een stoel.

Ik zit alleen zo te twijfelen over de muur die dan aan de achterkant van de bank vrij komt.

Zo tof dat jullie meedenken!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:20

DubbelFun schreef:
Mocht je open staan voor een grote verandering dan zou ik investeren in een andere raampartij, nl 2 schuifdeuren die elk naar believen open kunnen. Op die manier kun je de bank altijd tegen welke muur dan ook plaatsen en toch de doorgang niet belemmeren.

Nee, daar staan we niet voor open, mijn hele raampartij zit dicht met
echte houten shutters en die geven zoveel sfeer, daar wil ik echt niet vanaf :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:28

Heb je voor de verlichting al eens aan een rails gedacht?
Dan kun je ook nog makkelijk iets verplaatsen.
Wij hebben een hele lange ivm de plaats waar het oorspronkelijke lichtpunt zat. Maar je kunt ook gaan voor een kortere of met een hoek erin bijvoorbeeld.
Lampen verplaatsen is super makkelijk en voor een feestje bijvoorbeeld haal ik de hanglampen er gewoon even af.
Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:30

Of een lightswing

Dat is wellicht ook iets om naar te kijken voor je verlichting.
Ik weet dat dat mijn voorkeur heeft voor hier in huis na de verbouwing.

Dan kan ik gemakkelijk mijn tafel verplaatsen zonder meteen met mn lampen in de knel te komen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:31

Ja hoor :), maar ik hou niet van rails of iets anders bij mijn lichtpunten, deze heb ik
echt allemaal netjes in het plafond laten smeren, uiteraard wel met op de bouwtekening waar
deze precies zitten.

Alles is hier strak qua lichtpunten en WCD's, die zitten allemaal onderaan de muur :)

Edit;

Ik wil dus eigenlijk graag die twee lichtpunten wegsmeren en precies in het midden een
nieuwe laten maken :))

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:08

Er was laatst bij VT Wonen een aflevering met een huis met een soortgelijke indeling. Daar hadden ze vanuit de keuken een soort lange zitbank gemaakt. Bij de keuken hadden ze dan natuurlijk de eettafel bij de bank en eetkamerstoelen. En verderop een soort zitje voor de kinderen met opbergruimte voor speelgoed. Geen idee of je (jonge) kinderen hebt en zo'n lange bank langs de muur moet je van houden, maar dat zou ook nog een optie zijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:20

Een lange doorlopende wand bovenaan met daarin een bank verwerkt bij de eettafel en verder kastruimte (en in het geval dat je kinderen hebt speelruimte).

Tevens een ingebouwde wand aan de onderkant. Maar daar voor de tv etc. De zithoek zit daarbij. Niet perse met een hoekbank. Die heb ik vooral ingetekend voor de oriƫntatie. Op deze wijze kun je zowel tv kijken als naar buiten kijken. Dit zouden ook losse elementen kunnen zijn zoals losse bank(en) en stoel(en). Bij losse elementen heb je iets meer looproutes. Het is situatie en persoonsafhankelijk of je die ook nodig hebt.

Afbeelding