Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:59

Die kat in de doos met glitters _O-
Die blik er ook bij :')
Britse korthaar?

Wat een leuk pakket Blinnii <3
Leuke hints ook. Ik denk dat je er wel uitkomt :j

Iloveiswan schreef:
Sorry ss ik moet nog even verder zoeken. Nu richting bed morgen lange dag werken in de gekken huis van een jumbo haha.

Sterkte!
Ik was vanavond nog even bij de Jumbo voor de laatste kerstinkopen. En iedereen zag er zo chique en feestelijk uit <3.
Heb veel complimentjes uitgedeeld.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:06

Roodvos schreef:
Britse korthaar?

Ja inderdaad een Britse korthaar

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:07

@Donna: ik ben dus aan het puzzelen met de lijst, maar ik zie Ashleyyy wel als SS maar nergens als ontvanger staan?? Hoeveel deelnemers waren er nou uiteindelijk, 100 of 101? Ik wil graag in eerste instantie met de oorspronkelijke lijst zoeken, om zo mijn Santa eer aan te doen :)

Hint 2:
Ik heb nog een keer gezocht in de doos en mijn Santa heeft in elk geval wat met Emmen. Er zaten snippers in van het Emmer Nieuws (oid) en de gemeente Emmen :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:10

Mijn moeder heeft laten weten, dat ook vandaag geen postnl langs geweest is. :(

Dacht, houd jullie even op de hoogte.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:18

Charaz schreef:
Roodvos schreef:
Britse korthaar?

Ja inderdaad een Britse korthaar

Prachtig dier <3.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:40

Castilja schreef:
HAHA ik hoopte zo enorm dat dat pakje zou passen!!! Heb met allemaal maten in m'n handen gestaan omdat ik het niet wist, toch maar de medium.. Ik ga stuk om die foto, ga hem op mijn koelkast plakken denk ik :')
Vond het lastig hoor, wist zo weinig van je.. Maar gelukkig vind je 't wat. Nu ik de lampjes terugzie baal ik dat de winkels gesloten zijn, ik twijfelde of ik voor mezelf ook mee zou nemen maar toen niet gedaan. Nu spijt. :evaw:
Fijne dagen gurl! <3

Haha, op de koelkast ook echt _O-
Had dit jaar voor het eerst geen hints meegestuurd, volgend jaar miss dan toch maar weer doen :D
En die lampjes zijn idd echt leuk :D
Jij ook alvast fijne dagen gewenst!

Ami

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:45

Die kat tussen de glitters <3

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:02

Oooh ik zag omgevallen glitters :+
Ik heb hier dus ook zoiets aan de hand gehad met een surprise voor een vriendin. Ik was bijna klaar, alleen de doos nog dichtmaken... springt de kat erop, doos om, alle vulling door de woonkamer. Ik heb mezelf vervloekt dat ik die vulling wilde :+

PostNL werkt hier eigenlijk nog wel goed. Pakketjes komen gewoon op afgesproken tijdstip. DHL daarentegen is rampzalig. Ze hebben 4 weken geleden een pakket kwijt gemaakt en het is nog steeds niet terecht. |o

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:17

Is het niet van de vrachtwagen gevallen Pikkepor? Dat is mij overkomen. Nog een hele heisa geweest om van Zalando mijn geld terug te krijgen, maar uiteindelijk is dat wel gelukt. Gedoe!

Hint 3:
Dit is de slogan van Jysk. Ik zoek dus nu naar bokkers die iets hebben met Jysk, wonen of woonden in (omgeving) Emmen en die van Shetlanders houden. En ja, ik vind het serieus een zoektocht :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:25

Ik zou t ook een zoektocht vinden Belinda. Ik dacht t te weten maar Emmen en Shetlander zegt me dan weer niks bij deze bokker. Blijkbaar zijn er meer Drentse santa’s dan ik dacht.

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 05:36

StonedRomy schreef:
Ik ben blij dat je het
Een geslaagd pakket vind sneeuwneus, want ik ben inderdaad je secret Santa. Veel sterkte met het slechte nieuws.

Lickimat is paar keer gebruikt door mijn bende, maar heeft de binnenkant van de vaatwasser vaak mogen zien. En excuses voor het ‘ jatten ‘ van je foto, maar toen ik die voorbij zag komen moest ik hem wel gebruiken.

De rietjes zijn inmiddels in gebruik genomen en de lickimat is super origineel. Zo’n cadeau waarvan ik zelf niet wist hoe graag ik het wilde hebben tot ik het ook daadwerkelijk had. Dat zijn altijd de beste cadeaus. :') <3 Met de diamond painting hoop ik na de feestdagen te starten. Nogmaals bedankt, ik ben er heel blij mee!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:02

Mkango schreef:
hahahatsjoe schreef:
Mkango ben jij mijn Secret Santa misschien... (kan geen vraagteken typen). Je naam is Afrikaans en je hebt iets met Royal Ascot in Engeland. En die heuvels zie ik ook Engeland wel in. En dat Gallie op de fotokaart klopt daar ook mee. Hoop zo dat ik het nu wel goed heb nadat ik de verkeerde lijst gecheckt heb :+
YES, c'est moi! :D *\o/*

Ik wilde de hints een beetje in de stijl van The Masked Singer doen. De dingen die ik in het plaatje gestopt heb, zijn dingen waar ik - voor m’n gevoel - vrij veel over post op Bokt, omdat het belangrijke dingen in mijn leven zijn:
Het Latijn: de eerste zin van Caesars De Bello Gallico. Ik ben van huis uit oudhistorica, maar ben begonnen bij Klassieke Talen en ben een raslatinist. Daarnaast: Gallia => Frankrijk, ik heb vorig jaar even in Frankrijk gewoond en wil daar graag weer naartoe terug.

De leeuw: mijn username betekent ‘leeuw’ in het Chichewa. Dit heeft ooit in een topic op de voorpagina gestaan in een ‘Bokkers leggen uit’ stuk, maar dat moet je natuurlijk maar net gezien hebben. :D De link met Afrika heb je in ieder geval gelegd! Ik heb als jong meisje in Zuid Afrika gewoond en drie jaar geleden weer. Voor mij is dat echt thuis.

De achtergrond is een foto uit het Lake District, hoewel dat vrij specifiek is. In ieder geval hoopte ik dat je in de richting van Engeland of de UK zou denken, maar het was best wel een grote gok, geef ik toe! Ik heb enkele jaren in Engeland gewoond. De Lakes hebben mijn hart wel echt gestolen sinds ik daar geweest ben. Het is een prachtig gebied om te hiken en te wandelen, iets wat ik ook graag doe (op m’n Fivefingers <3 :)) ).

Overigens heb ik bewust de afdruk in het Hema Fotoserviceding laten zitten, omdat ik ook fotografeer (zie onderschrift :+ ). Het was niet mijn initiële intentie om het als hint te gebruiken, maar het kwam wel goed uit als kleine aanvulling!

Hint 2: Volgens mij heb je de betekenis daarvan goed achterhaald! (Tenzij je Royal Ascot aan die foto gekoppeld hebt, haha.) Het kruisje is de locatie waar Andrew Balding traint, voor wie ik vorig jaar even gewerkt heb. De drie namen die je in de kaart ziet staan met de streepjes erbij, zijn ook de namen van gallops op het terrein, naast die van enkele paarden die daar getraind zijn. Alle stalgebouwen, yards en gallops daar worden vernoemd naar belangrijke paarden uit de geschiedenis van Kingsclere. Dat was daarom ook de reservehint, want als je 'Lochsong', 'Kingsclere', 'Watership Down' of 'Andrew Balding' zou opzoeken hier op Bokt, zou je al héél gauw bij mij zijn uitgekomen. (Met 'Latijn' trouwens ook, want er staan twee posts van mij op de eerste resultatenpagina waarin ik laat doorschemeren dat ik iets deed met Latijn. :)) )

Ik ben in ieder geval heel blij dat je de cadeaus leuk vindt! Ik vond het vrij spannend omdat ik zelf juist heel erg van moderne dingen houd, dus ik moest echt even omschakelen en met Google in de hand door de kringloop lopen. :)) De eenhoorn heb ik inderdaad zelf gehaakt. Omdat je van Disney houdt, hoopte ik dat je Despicable Me ook had gezien - dat is namelijk waar het patroon op gebaseerd is. Ik heb zelfs nog ergens hier in het topic een GIFje van de eenhoorn en Agnes gepost waarin ze “IT’S SO FLUFFY” roept. :)) Sowieso is die film een aanrader om te kijken!

De Sanseveria is inderdaad een stekje van eigen plant! :D Voor mij is dat echt dé plant die ik associeer met “oude meuk” (your words, not mine :)) ) en ik vond de pot wel cool zo met die hoeken - ik zag de combinatie al helemaal voor me. 8-) Ik heb trouwens nog best wel in de stress gezeten toen ik zag hoe de postbode het pakje op z’n kant had neergelegd. Ik was bang dat het plantje het zwaar zou krijgen en was héél blij dat ik hem in die koker gepropt heb. :')

En ik zat me maar af te vragen waar ik die eenhoorn eerder gezien had :D nu weet ik het. Het plantje heeft het ook zwaar gehad, hing een beetje, maar toen ik het in de pot gezet had en het water had gegeven zag je het opbloeien.

Beetje stom want ik had dus de verkeerde lijst gepakt en jou nooit gevonden. Had de goede lijst gister van een lieverd in mijn PB box gekregen, dus die ben gaan doorspitten. Als de profielen een beetje een link hadden met alles van de fotokaart ging ik verder spitten en zo heb ik jou dus gevonden. Toen ik verder in je berichten dook dacht ik echt dit moet haar zijn. En gelukkig. Vond het pakket echt geweldig. Fluffy ligt naast mijn hoofdkussen in bed en de tekening heb ik in de vensterbank gezet. Heel gek, hij is behalve de kleuren niet zo real life als het schilderij, maar als ik er naar kijk word ik er helemaal blij van, de kleuren van de circustent, het paard... ben er echt heel blij mee, krijg er goede zin door op de een of andere manier. Latijn heb ik op het gymnasium gehad en bij Gallie moest ik aan Asterix denken, 1 van mijn lievelingsstrips en aan de kaart die altijd in de boeken staat, met ook Frankrijk erbij.

Vind het <3 dat je er zoveel tijd en moeite in hebt gestopt, dat vind ik echt bijzonder en superlief.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:18

boeflover schreef:
Tof die website. Hints blijven soms lastig, blijkbaar idd dacht ik ook te moeilijk. Op de kaart stond toch dat dat ook een hint was, ben wel benieuwd wat ik dan had moeten zien? :))

Heb ik dat echt geschreven ? Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar :D :D :D :D . Dat zal dan over mennen zijn gegaan, maar achteraf bedacht ik dat ik daar volgens mij niet echt over geschreven had, ook niet in mijn profiel. Dat Santa 4 rendieren voor de kar had en ik 4 paardjes heb is mij compleet ontgaan.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:54

Tof dat er nog steeds zoveel leuke pakketten binnen komen :))
Iedereen heeft echt zijn best gedaan om er wat moois van te maken!

@Beheer misschien is het handig op dit moment dat de gene die nog geen pakket hebben ontvangen in iedergeval hun track en trace kunnen krijgen zodat ze zien dat pakket wel verstuurd is en wanneer het ongeveer gaat komen? Op de track en trace kunnen ze niet zien waar het vandaan komt.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:08

Ashleytjuhh schreef:
Tof dat er nog steeds zoveel leuke pakketten binnen komen :))
Iedereen heeft echt zijn best gedaan om er wat moois van te maken!

@Beheer misschien is het handig op dit moment dat de gene die nog geen pakket hebben ontvangen in iedergeval hun track en trace kunnen krijgen zodat ze zien dat pakket wel verstuurd is en wanneer het ongeveer gaat komen? Op de track en trace kunnen ze niet zien waar het vandaan komt.

Ik ben opzich niet bang dat mijn pakket nog niet is verstuurd, maar een T&T zou wel leuk zijn zodat de voorpret nog een beetje aanwezig is

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:29

Volgens mij kan je op track en trace wel het verzendadres zien :o
Tenminste... Op alle track en trace die ik toegestuurd heb gekregen, staan ook de verzendadressen :')

Dus dat vind ik geen slim idee om eerlijk te zijn.
Maar ik zal eens overleggen wat we wel kunnen doen

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:34

M_D_H schreef:
Volgens mij kan je op track en trace wel het verzendadres zien :o
Tenminste... Op alle track en trace die ik toegestuurd heb gekregen, staan ook de verzendadressen :')

Dus dat vind ik geen slim idee om eerlijk te zijn.
Maar ik zal eens overleggen wat we wel kunnen doen

Dat is alleen als je een verzendlabel hebt aangemaakt in de app. Als je dit gewoon bij het postnl punt hebt laten doen zie je er geen afzender opstaan

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:38

Hmm.
Dat zou kunnen. Ik ga het eens voorleggen.
Wij zijn ondertussen al wat track en trace codes verzameld.
Ik vermoed dat wij ze niet gaan delen... Om dat een deel van de charme is dat er natuurlijk in eens een pakket (geen doos :') ) voor de deur staat...
Maar wij kunnen natuurlijk wel de mensen op de hoogte houden, dat is geen probleem :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:39

Ik zou het wel fijn vinden. :o
Stel dat het nog voor kerst komt kan ik er misschien iets rekening mee houden met thuis zijn.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:40

Jullie kunnen inderdaad wel checken of alle pakketten echt verstuurd zijn :) Misschien helpt dat ook voor degene die hem nog moeten ontvangen? Wel balen dat nog niet alles er is :(:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:42

Mandyy schreef:
Ik zou het wel fijn vinden. :o
Stel dat het nog voor kerst komt kan ik er misschien iets rekening mee houden met thuis zijn.

Maar nu kan het ook in eens voor de deur staan terwijl jij er niet bent, dus dat veranderd niet met kerst.

Ik vind het geen verkeerd idee, maar het moet voor ons ook allemaal te doen zijn, en dat idee levert een hoop extra werk op, en je verliest hiermee toch een deel van de charme van Secret Santa.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:51

Misschien een goed idee dat de Santa's sowieso 'bewijs' aanleveren dat de pakketten wel verstuurd zijn? Oftewel, even (een screenshot van) de t&t code sturen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:53

Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd.
Als ik zou weten wanneer mn pakket komt zou ik er rekening mee kunnen houden.
As het voor kerst komt en ik mis het zou ik dat erg jammer vinden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:58

Blinnii schreef:
Misschien een goed idee dat de Santa's sowieso 'bewijs' aanleveren dat de pakketten wel verstuurd zijn? Oftewel, even (een screenshot van) de t&t code sturen?

Ja die track en trace codes waren wij al een beetje mee bezig om die te verzamelen :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:59

@M_D_H hier stond er gewoon anoniem op als afleveradres, want het was aangemaakt in het Postnl punt. Maar ik snap dat het voor jullie veel werk is.