hahahatsjoe schreef:Mkango ben jij mijn Secret Santa misschien... (kan geen vraagteken typen). Je naam is Afrikaans en je hebt iets met Royal Ascot in Engeland. En die heuvels zie ik ook Engeland wel in. En dat Gallie op de fotokaart klopt daar ook mee. Hoop zo dat ik het nu wel goed heb nadat ik de verkeerde lijst gecheckt heb

YES, c'est moi!

Ik wilde de hints een beetje in de stijl van The Masked Singer doen. De dingen die ik in het plaatje gestopt heb, zijn dingen waar ik - voor m’n gevoel - vrij veel over post op Bokt, omdat het belangrijke dingen in mijn leven zijn:
Het Latijn: de eerste zin van Caesars De Bello Gallico. Ik ben van huis uit oudhistorica, maar ben begonnen bij Klassieke Talen en ben een raslatinist. Daarnaast: Gallia => Frankrijk, ik heb vorig jaar even in Frankrijk gewoond en wil daar graag weer naartoe terug.
De leeuw: mijn username betekent ‘leeuw’ in het Chichewa. Dit heeft ooit in een topic op de voorpagina gestaan in een ‘Bokkers leggen uit’ stuk, maar dat moet je natuurlijk maar net gezien hebben.

De link met Afrika heb je in ieder geval gelegd! Ik heb als jong meisje in Zuid Afrika gewoond en drie jaar geleden weer. Voor mij is dat echt thuis.
De achtergrond is een foto uit het Lake District, hoewel dat vrij specifiek is. In ieder geval hoopte ik dat je in de richting van Engeland of de UK zou denken, maar het was best wel een grote gok, geef ik toe! Ik heb enkele jaren in Engeland gewoond. De Lakes hebben mijn hart wel echt gestolen sinds ik daar geweest ben. Het is een prachtig gebied om te hiken en te wandelen, iets wat ik ook graag doe (op m’n Fivefingers

).
Overigens heb ik bewust de afdruk in het Hema Fotoserviceding laten zitten, omdat ik ook fotografeer (zie onderschrift

). Het was niet mijn initiële intentie om het als hint te gebruiken, maar het kwam wel goed uit als kleine aanvulling!
Hint 2: Volgens mij heb je de betekenis daarvan goed achterhaald! (Tenzij je Royal Ascot aan die foto gekoppeld hebt, haha.) Het kruisje is de locatie waar Andrew Balding traint, voor wie ik vorig jaar even gewerkt heb. De drie namen die je in de kaart ziet staan met de streepjes erbij, zijn ook de namen van gallops op het terrein, naast die van enkele paarden die daar getraind zijn. Alle stalgebouwen, yards en gallops daar worden vernoemd naar belangrijke paarden uit de geschiedenis van Kingsclere. Dat was daarom ook de reservehint, want als je 'Lochsong', 'Kingsclere', 'Watership Down' of 'Andrew Balding' zou opzoeken hier op Bokt, zou je al héél gauw bij mij zijn uitgekomen. (Met 'Latijn' trouwens ook, want er staan twee posts van mij op de eerste resultatenpagina waarin ik laat doorschemeren dat ik iets deed met Latijn.

)
Ik ben in ieder geval heel blij dat je de cadeaus leuk vindt! Ik vond het vrij spannend omdat ik zelf juist heel erg van moderne dingen houd, dus ik moest echt even omschakelen en met Google in de hand door de kringloop lopen.

De eenhoorn heb ik inderdaad zelf gehaakt. Omdat je van Disney houdt, hoopte ik dat je Despicable Me ook had gezien - dat is namelijk waar het patroon op gebaseerd is. Ik heb zelfs nog ergens hier in het topic een GIFje van de eenhoorn en Agnes gepost waarin ze “IT’S SO FLUFFY” roept.

Sowieso is die film een aanrader om te kijken!
De Sanseveria is inderdaad een stekje van eigen plant!

Voor mij is dat echt dé plant die ik associeer met “oude meuk” (your words, not mine

) en ik vond de pot wel cool zo met die hoeken - ik zag de combinatie al helemaal voor me.

Ik heb trouwens nog best wel in de stress gezeten toen ik zag hoe de postbode het pakje op z’n kant had neergelegd. Ik was bang dat het plantje het zwaar zou krijgen en was héél blij dat ik hem in die koker gepropt heb.