Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:53

SusanH schreef:
Ik heb dat gevoel veel meer bij Hugo de Jonge. Van alles beloofd wat nog steeds niet is waargemaakt. Hij kan het mooi verkopen maar ondertussen loopt het nog steeds niet naar behoren allemaal.

De jonge is inderdaad niet zo’n geweldige minister, vind ik. Net even teveel dingen gezegd die absoluut niet in verhouding met de werkelijkheid stonden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:54

elnienjo schreef:
Loretta schreef:
Persoonlijk begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat Rutte meer bezig is met het belang van de VVD dan met het landsbelang. Het is uiteraard maar een gevoel ik kan het niet hard maken. Maar vooral sinds prinsjesdag heb ik dat gevoel. Straks als de verkiezingen in Maart achter de rug zijn en de VVd wederom de grootste is dan is het afgelopen met alle investeringen en dan wordt het keihard sabbelen.

Rutte heeft dit soort kunstjes al veel vaker geflikt. En het verbaast mij hoeveel mensen steeds opnieuw vallen voor zijn charismatische verschijning.

Gewoon naar het stemgedrag kijken. Er zijn vaak kieswijzers waar je kunt zien hoe partijen de afgelopen tijd gestemd hebben. VVD is voor mij allang door de mand gevallen, ondanks Ruttes charisma.

Ik heb nog NOOIT en dan ok echt NOOIT overwogen om op de VVD te stemmen. Maar blijkbaar is het toch een hele populaire partij. Waarom dat zo is kan ik niet echt begrijpen.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:55

Kunnen jullie misschien een topic openen over jullie politieke voorkeuren? :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:58

Relaxed schreef:
Kunnen jullie misschien een topic openen over jullie politieke voorkeuren? :+

Het heeft wel raakvlak met de coronacrisis. Het gaat er vooral om waarom het beleid op dit moment gevoerd wordt zoals het gevoerd wordt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:59

elnienjo schreef:
Gewoon naar het stemgedrag kijken. Er zijn vaak kieswijzers waar je kunt zien hoe partijen de afgelopen tijd gestemd hebben. VVD is voor mij allang door de mand gevallen, ondanks Ruttes charisma.

Heb ik een paar keer gedaan.. maar ik kom bij geen enkele partij dan positief uit :Y)
In corona tijd ook.. oppositie is ook gewoon aan het draaikonten..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:01

Relaxed schreef:
Nou op mijn werk zijn ze ook van de pot gerukt.. Ik werk vandaag thuis omdat ik knallende koppijn heb, heb ik wel vaker, niks bijzonders. Belt mijn leidinggevende net dat onze directeur toch wil dat ik me laat testen.. Echt te bezopen voor woorden :n
Heb geen enkele corona gerelateerde klacht, enkel hoofdpijn :roll:

Hoofdpijn is een corona klacht
Bij veel mensen begint het met hoofdpijn dus zo n rare vraag van je baas is het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:10

tokedri schreef:
Relaxed schreef:
Nou op mijn werk zijn ze ook van de pot gerukt.. Ik werk vandaag thuis omdat ik knallende koppijn heb, heb ik wel vaker, niks bijzonders. Belt mijn leidinggevende net dat onze directeur toch wil dat ik me laat testen.. Echt te bezopen voor woorden :n
Heb geen enkele corona gerelateerde klacht, enkel hoofdpijn :roll:

Bij veel mensen begint het met hoofdpijn dus zo n rare vraag van je baas is het niet

Ik heb vaker hoofdpijn, gisteren naar de sauna geweest, te weinig gedronken misschien. Als ik mijn laptop niet thuis had was ik gewoon naar kantoor gegaan.. Ik vind vooral dat thuiswerken hiermee totaal niet wordt gestimuleerd. Ik ga er morgen zeker werk van maken.

En zoals verwacht, geen corona :+

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:10

purny schreef:
SusanH schreef:
Ik vind vingerwijzen erg flauw. Je bent gewoon fout bezig als er nog mensen in je zaak zijn. Dan maakt het niet uit dat anderen ook fout zijn. Jij bent degene die op dat moment politie in de zaak heeft.

Maar kom op.... 3 minuten?

En daar begint het mee; maaaaaarrrrr...... 3minuten/1.40m afstand enz enz. Handhaven is handhaven, zorg dan dat je 10 minuten voor sluitingstijd de zaak leeg hebt. Niet oprekken of minuutjes erbij snoepen, niet handig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:23

De regering neemt beslissingen op advies van o.a. het OMT.
Dat zal met een andere regering niet anders zijn.
Immers de ministers zijn geen medici en hebben behalve met de gezondheid ook met financiële gevolgen te dealen.
Ondanks dat dit een vies woord is volgens sommigen, is het vangnet van de afgelopen maanden alleen mogelijk als er nog centen in de pot zitten en nog liever er bij komen. ;)

Dus ik denk, dat een ander kabinet toch dezelfde maatregelen zal nemen met misschien hier en daar een ander accent.

Je.moet realistisch zijn, snelle oplossingen zijn er nog niet, ongeacht welke minister of regering aan de touwtjes trekt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:26

Electra63 schreef:
Immers de ministers zijn geen medici en hebben behalve met de gezondheid ook met financiële gevolgen te dealen.
Ondanks dat dit een vies woord is volgens sommigen, is het vangnet van de afgelopen maanden alleen mogelijk als er nog centen in de pot zitten en nog liever er bij komen. ;)

Dus ik denk, dat een ander kabinet toch dezelfde maatregelen zal nemen met misschien hier en daar een ander accent.

Je.moet realistisch zijn, snelle oplossingen zijn er nog niet, ongeacht welke minister of regering aan de touwtjes trekt.

De centen in Nederland houden dus en inzetten voor de Nederlanders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:26

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:

Nee ik bedoel letterlijk dat positief getest zorgpersoneel moet komen werken in Nederland. Dat wordt van bovenaf afgedwongen en mag volgens de RIVM.

Ik zou daar wel een linkje van willen zien.
Ik werk in de ggz en iedereen met Corona-klachten blijft thuis en wordt getest.

Zoals wel vaker, scheer jij alles over 1 kam....

@Elnienjo,
Misschien hebben er over heen gelezen, maar heb je nog een linkje van jouw bewering?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:28

En bovendien: Hadden we de vorige periodes niet zo bezuinigd en met de hand op de knip gezeten dan hadden we waarschijnlijk niet eens deze steunpaketten kunnen uitvoeren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:28

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:

Zoals ik al eerder heb gezegd is dat helemaal niet zo makkelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:29

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:

Zoals PVV en FvD willen?
Je zit aan allerlei verplichtingen en regels vast...... je kan niet heel je begroting investeren in het oplossen van Covid ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:30

Citaat:
De centen in Nederland houden dus en inzetten voor de Nederlanders

Dan gaan we failliet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:31

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:

Ik zou me als ik jou was toch maar eens verdiepen in hoe "economie" werkt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:34

Dat zijn de mensen die het hardst schreeuwen dat we uit de EU moeten en die geen idee hebben wat de EU ons oplevert..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:38

@electra63: Helaas kan ik dit beamen. De zoon van mijn collega was positief getest, maar had geen klachten. Moest toch komen werken(ziekenhuis) een dag later was hij wel ziek en mocht hij pas thuis blijven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:45

Relaxed schreef:
Dat zijn de mensen die het hardst schreeuwen dat we uit de EU moeten en die geen idee hebben wat de EU ons oplevert..

Buiten de EU is het gewoon onmogelijk voor Nederland om in deze tijd het hoofd nog boven water te houden.
Mensen die terug verlangen naar de tijd van de gulden beseffen niet dat dat totaal andere tijden waren in een totaal andere wereldsituatie.

Maar dat er van alles mis is met de EU op dit moment kan ik niet ontkennen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:53

Ook mijn ervaring is dat in de zorg gewoon wordt doorgewerkt met klachten. Aan de telefoon geven wij aan thuis te blijven tot de uitslag van de test bekend is. Zelfs op afdelingen waar bewoners of collega's besmet zijn krijgen we te horen dat ze dat niet van plan zijn.

En voor degene met de hoofdpijn hierboven: deze klacht staat niet op ons lijstje dus we zouden je niet inplannen voor een test.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:57

Ik ben blij dat mijn collega's en ik wel thuisblijven met klachten en eerst laten testen voor we weer aan het werk gaan. Kost wel wat gepuzzel nu al om het rond te krijgen. Maar het is voor onze eigen bescherming en die van de bewoners.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:58

tokedri schreef:

echt niet
De meest frequente symptomen zijn koorts, hoest en dyspnee. Andere symptomen van een virale infectie zoals extreme vermoeidheid of spierpijn kunnen ook voorkomen. Een specifiek symptoom dat in milde gevallen vaak gerapporteerd wordt, is het plotse verlies van smaak en/of geur.
De infectie kan leiden tot ongecompliceerde ziekte, milde pneumonie of ernstige pneumonie.
80% van de besmettingen verloopt mild. Sommige personen vertonen heel weinig tot geen symptomen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:02

Wijsje schreef:
Ook mijn ervaring is dat in de zorg gewoon wordt doorgewerkt met klachten. Aan de telefoon geven wij aan thuis te blijven tot de uitslag van de test bekend is. Zelfs op afdelingen waar bewoners of collega's besmet zijn krijgen we te horen dat ze dat niet van plan zijn.

En voor degene met de hoofdpijn hierboven: deze klacht staat niet op ons lijstje dus we zouden je niet inplannen voor een test.

Ik vind het echt zorgwekkend. Vooral als ik bedenk dat we nog niet eens half Oktober zijn. De winter moet nog komen.

Om heel eerlijk te zijn schrok ik begin September al toen de besmettingen al begonnen op te lopen. Sindsdien gaat het steeds sneller. De winter moet nog beginnen en kijk waar we staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:26

6854 nieuwe besmettingen :(

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:27

besita schreef:
tokedri schreef:

echt niet
De meest frequente symptomen zijn koorts, hoest en dyspnee. Andere symptomen van een virale infectie zoals extreme vermoeidheid of spierpijn kunnen ook voorkomen. Een specifiek symptoom dat in milde gevallen vaak gerapporteerd wordt, is het plotse verlies van smaak en/of geur.
De infectie kan leiden tot ongecompliceerde ziekte, milde pneumonie of ernstige pneumonie.
80% van de besmettingen verloopt mild. Sommige personen vertonen heel weinig tot geen symptomen

Als ik Google op Corona krijg ik dit als eerste te zien:

De meestvoorkomende symptomen:
- koorts
- droge hoest
- vermoeidheid

Minder vaak voorkomende symptomen:
- pijn in het lichaam
- keelpijn
- diarree
- bindvliesontsteking
- hoofdpijn
- aangetast smaak- of reukvermogen
- huiduitslag of verkleuring van de vingers of tenen

Ben zelf positief getest en had last van hoesten, keelpijn, vermoeidheid, diarree, geen reuk en geen trek in eten meer. Maar hoofdpijn staat er wel tussen als symptoom.