Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:31

Test mag 48 uur oud zijn, dat wordt dan ook een uitdaging denk ik idd.. lastig is dat.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:38

Ja dat gaan we sowieso niet redden bedoeling is zaterdag avond aankomen in Frankrijk en maandagochtend weer verder

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:49

Hoi, ik heb nog even ene vraag, als je vliegt vanuit een groen land, een tussenstop hebt in een oranje land en de eindlocatie op een geel land is, moet je dan een test doen? :')

De tussenstop is maximaal 45 minuten en ik zou daarbij het vliegveld niet verlaten. Tevens ben ik gevaccineerd.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:57

Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen zonder te weten wat land A, B en C zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:58

Als je de terminal niet verlaat en je er maar kort bent, dan telt dat niet als een bezoek aan het land, toch? Ik heb helaas geen bron om dit te bevestigen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:58

Tussenlanding moet niet uitmaken, je gaat dan het land niet in als je niet door de douane gaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:08

Mijn zus is een aantal jaren geleden via de VS naar Mexico gevlogen. Zij moest toendertijd wel een esta aanvragen omdat ze voet zette op Amerikaanse bodem. Wellicht geldt dit ook met testen enz?
Ik zou gewoon BuZa bellen die weet het vast wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:12

Purny, de Esta regeling jaren geleden is niet te vergelijken met de corona regels nu.

Isa, even de luchtvaartmaatschappij bellen is het handigst. Misschien staat het bij de FAQ op hun website?

Hier geboekt voor de zomer.
Eind augustus Toscane 4 dagen, door naar Corsica voor een week en dan zien we nog wel waar we in Noord Italie uitkomen voor de laatste dagen.
2 accomodaties en 2 overtochten zijn geboekt, en de rest regelen we ter plekke wel (overnachtingen onderweg boeken we nooit vooraf).

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:22

_Lorette_ schreef:
Als je de terminal niet verlaat en je er maar kort bent, dan telt dat niet als een bezoek aan het land, toch? Ik heb helaas geen bron om dit te bevestigen.

Dit dacht ik inderdaad ook.
De tussenlanding is in Spanje, Barcelona.

Ik ga even kijken of ik de luchtvaartmaatschappij kan bereiken. Kan het op de site niet heel concreet vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:45

MarliesV schreef:
Purny, de Esta regeling jaren geleden is niet te vergelijken met de corona regels nu.

Kon toch zijn? Het was ook maar een idee hoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:48

Dit staat bij het reisadvies voor Griekenland:
Terugreis naar Nederland vanuit geel gebied
U hoeft geen coronatest te laten zien.
U hoeft niet in quarantaine.
Als u bij een overstap in Athene (oranje gebied) de luchthaven verlaat, dan gelden de regels voor terugkeer uit een oranje gebied.

Het lijkt me dat voor de Balearen hetzelfde geldt.

Edit: ik zie nu dat je helemaal niet genoemd hebt wat de landen zijn behalve de overstap. Sorry, NIVEA-foutje :+

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:01

Is het bij iemand bekend hoe het in Beieren gaat met overnachten? In het algemeen is Nederland groen voor Duitsland, maar Beieren accepteert in hotels toch geen mensen die niet getest zijn.. of wel?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:17

eponine schreef:
Is het bij iemand bekend hoe het in Beieren gaat met overnachten? In het algemeen is Nederland groen voor Duitsland, maar Beieren accepteert in hotels toch geen mensen die niet getest zijn.. of wel?

Klopt, voor hotels heb je in de meeste (wanneer niet alle) Bundesländer een negatieve testuitslag nodig, tenzij je genezen of volledig ingeënt bent.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:20

https://www.ad.nl/auto/frankrijk-contro ... ~a315636c/

Deze kwam ik net tegen.

We zijn in Nederland en voelbaar is bij mijn man en mij de liefde voor ons geboorteland <3.
In Nederland waar wij zijn geweest is covid voorbij :j. Er zijn iedere keer 2 mensen die een maskertje op hebben (chirurgisch) in winkels en andere binnenruimte. Dat zijn wij dus. In Nederland is covid voorbij. Niemand houdt afstand laat staan draagt mondmaskertje. Althans waar wij waren. Ik voel me dus ook heel Frans doordat wel te doen. Volgende week krijg ik boete als ik het niet doe. Enfin de tijd zal het leren het hoe en wat rondom de maskertjes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:49

Pien ik begrijp hoe je je voelt. Het is hier meest alsof er nooit wat aan de hand is geweest. Ik moest gister hondenvoer hebben en werd vreemd aangekeken met mondkapje en vooraf ontsmette handen. Iedereen liep daar gewoon aan voorbij :r

Geruststellend om te weten dat frankrijk best goed controleert. We gaan het meemaken. Als alles goed gaat binnen een paar dagen de eerste stappen op franse bodem <3 maar ondanks volledige vaccinatie en de qr codes op orde gaan we toch testen. Voor mijn vader zijn eerste keer. Maar beter wel doen, zou zo idioot zijn als een van ons ongemerkt virus bijdraagt. En in een kleinere ruimte nemen we liever geen risico.

Meer dan genoeg maskers bij van simpele katoenen, niet medische wegwerp, medische wegwerp en ffp2 maskers. Handgel, wegwerp handschoentjes. En behalve de bakker en supermarkt is het vooral genieten van de natuur en de rust opzoeken. Geen enkel plan om iets te gaan bezoeken of wat ook.

En hopelijk de camper weer propvol de hoognoodzakelijke voorraad (waspoeder *\o/* en meer) weer terug met een paar dagen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:53

Waarom heeft waspoeder een juichend poppetje :+
Je kunt natuurlijk ook een zelftest doen voor vertrek Karuna als je toch al volledig geent bent.

Ik ga ook wel wat zelftests meenemen denk ik, voor het geval dat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:53

Veel plezier Karuna et Profitez-en un maximum (geniet maximaal!)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:02

Pien dat gaan we zeker doen.

Miccamaaike, mijn waspoeder komt al jaren uit frankrijk. Door mijn stomme allergie is er heel weinig te koop waar ik langere tijd tegenkan. Alleen is helaas het niet te koop geweest online. -O- Een bokker was eventueel zo lief om wat te kopen en op te sturen maar de verzendkosten waren nogal peperduur. Ik was nu met tweede keus uit nederland maar krijg steeds meer jeuk erdoor. Dus ik sta al aardig lang te trappelen om weer met goed waspoeder thuis te komen. En meer waar ik tegenkan en hier niet te krijgen is. Shampoo bijvoorbeeld maar dat had ik 1,5 jaar geleden flink ingekocht. Maar ook daarvan gaat flink wat mee terug. :j

Zelftesten heb ik, gaan ook mee en doe ik zelf :j . Echter mijn vader woont niet in de buurt en hij gaat dus de vakantietest laten doen. Ik ben al 1,5 jaar niet dichter dan 1,5 m bij hem in de buurt geweest. Zodat als ik hem oppik we beiden zeker zijn van geen besmetting. :)

Heb er zin in. Even een heel korte trip met mijn paps. Al zal het ook moeilijk voor hem zijn om weer eens in zijn camper mee te gaan. Afgelopen jaren kreeg ik hem niet meer mee omdat hij het geestelijk niet meer aankon. Deed hem teveel aan de tripjes met mijn mijn moeder denken. En nu wil hij weer *\o/*.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:37

Ah handig dat je dan dat soort dingen mooi kunt inslaan. Altijd een lastige zoektocht waar je wel en niet tegen kunt.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:15

Ik loop ik nl ook nog wel met mondmasker op soms en heb absoluut niet het idee dat mensen dat raar of vreemd vinden. En als ze dat wel vinden vinden ze dat maar. En kijk bij anderen ook niet van op als ik m zelf niet op heb, maakt me bijzonder weinig uit.

Kwa vakantie blijf ik gewoon in Nederland, scheelt een hele hoop uitzoek werk. Buitenland komt wel weer

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:31

Zo, net voor het eerst getest. Binnen 20 minuten de uitslag, top. Morgen lekker pizza eten in Italië. Ze zullen wel goede zin hebben daar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:20

Voor het eerst getest. Wow. Ben al 4 x geweest geloof ik. Maar ik hoop dat het goed is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:22

We stevenen af op code rood las ik. En daarmee komen de vakantieplannen van Nederlanders in gevaar. Dan mogen we niet meer naar een land zonder daar twee weken in quarantaine te hebben gezeten. -O-
Ben blij dat ik toch weer niet ga dit jaar. Vorig jaar ongeboekt maar ik ga dit jaar toch ook nog niet. Teveel onzekerheden voor mij, geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:23

Suzanne F. schreef:
We stevenen af op code rood las ik. En daarmee komen de vakantieplannen van Nederlanders in gevaar. Dan mogen we niet meer naar een land zonder daar twee weken in quarantaine te hebben gezeten. -O-

Zoals ik het lees is die quarantaine alleen als je niet volledig bent gevaccineerd..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:25

Ik denk dat wij maar in nederland blijven of thuis. Heb zo geen zin in al het gedoe eromheen.