Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:36

Hier altijd achteruit het erf op. Verkeer achter je moet toch afremmen als je het erf op rijdt, dan maakt achteruit het erf op weinig verschil voor ze. Met wegrijden is het een stuk prettiger als je goed de weg op kan kijken en snel vaart kan maken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:37

Achteruit het erf op. Je achterliggers zien op tijd dat je wil afslaan, dus ff doorrijden om achteruit in te parkeren is veel veiliger dan achteruit de weg op moeten draaien om weer weg te rijden.

Edit: wat Exitium schrijft dus ;)

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:37

Ah, kijk. Dan had ik het dus wel goed gekozen :D
Poosje terug besloot ik achteruit een oprit op te rijden. Goed opgelet op het verkeer om me heen, er was alleen een auto die wel heel dicht achter me reed. Ik dus zo duidelijk mogelijk aangeven wat ik ging doen, zodat de ruimte tussen mij en de auto achter me groter kon worden. Nou, diegene achter me werd toch een partij boos. Toeteren, me half inhalen, stilstaan naast me op de verkeerde weghelft en meer getoeter en alles. Door zijn malle toeren kon ik niet meer achteruit rijden waardoor het alleen maar ingewikkelder werd voor beide partijen.
Ik dacht in eerste instantie dat ik wel goed gehandeld had, maar begon eraan te twijfelen. Aangezien ik waarschijnlijk wel vaker op dat adres moet komen, wil ik wel weten wat de meest juiste/veilige manier is.
Dus dank voor jullie input, stelt me weer wat gerust dat ik op dat moment toch waarschijnlijk de veiligste optie heb gekozen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:39

Ik heb het ook wel eens voor mij, dan doet een busje zijn waarschuwingslichten aan en gaat achteruit een inrit in, als je afstand houd en goed voor je kijkt zie je wel wat iemand gaat doen, het is fijn als je die persoon dan ook de tijd en ruimte geeft. Vrachtwagens doen dat ook heel vaak, is gewoon logisch ook.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:13

Mensen die om 5 uur 's ochtends en na 7 uur 's avonds 100 rijden op de snelweg. En dan ook nog eens de boel blokkeren... Je mag 120 / 130 doe dat dan of laat mij erlangs !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 17:37

Vanochtend was er net een ree aangereden en verongelukt. De betreffende auto waarschuwde ons met knipperlichten en zijn of haar ruitenwissers lagen over de weg. Rot gezicht dat beestje zo dood.....zo sneu

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:00

hahahatsjoe schreef:
Mensen die om 5 uur 's ochtends en na 7 uur 's avonds 100 rijden op de snelweg. En dan ook nog eens de boel blokkeren... Je mag 120 / 130 doe dat dan of laat mij erlangs !

_/-\o_ niks aan toe te voegen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:59

Nou, ik rijd tegenwoordig zelden harder dan 105 op mijn cruisecontrol, en rijd daarmee keurig rechts, maar ik haal ook gewoon een vrachtwagen in en als ik wat zie naderen achter me zal ik die voorlaten of iets gas bijgeven, maar verder heb je maar gewoon even 30 seconden geduld.

Met de trailer erachter haal ik ook vrachtwagens in, dan ga ik ook niet ineens 130 rijden omdat het s avonds is, dan blijft de cruisecontrol op 95 staan, dus dan moet je ook even wachten tot ik heb ingehaald.

Het feit dat je ergens harder mag, maakt het geen verplichting voor iedereen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:35

nick_en_ik schreef:
Ah, kijk. Dan had ik het dus wel goed gekozen :D
Poosje terug besloot ik achteruit een oprit op te rijden. Goed opgelet op het verkeer om me heen, er was alleen een auto die wel heel dicht achter me reed. Ik dus zo duidelijk mogelijk aangeven wat ik ging doen, zodat de ruimte tussen mij en de auto achter me groter kon worden. Nou, diegene achter me werd toch een partij boos. Toeteren, me half inhalen, stilstaan naast me op de verkeerde weghelft en meer getoeter en alles. Door zijn malle toeren kon ik niet meer achteruit rijden waardoor het alleen maar ingewikkelder werd voor beide partijen.
Ik dacht in eerste instantie dat ik wel goed gehandeld had, maar begon eraan te twijfelen. Aangezien ik waarschijnlijk wel vaker op dat adres moet komen, wil ik wel weten wat de meest juiste/veilige manier is.
Dus dank voor jullie input, stelt me weer wat gerust dat ik op dat moment toch waarschijnlijk de veiligste optie heb gekozen.

Wat ik in zo'n geval doe is dat ik even een de rechterkant van de weg stop en de achterligger voor laat gaan. Dan kan ik op m'n gemak achteruit manoeuvreren en heeft die ander er geen last van. Dat kan natuurlijk alleen op een rustige weg, als het druk dan moet je gewoon je ding doen.

Neemt niet weg dat de ander wel erg ongeduldig was, het blijft geven en nemen in het verkeer.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:04

Marije_jiplover schreef:
Nou, ik rijd tegenwoordig zelden harder dan 105 op mijn cruisecontrol, en rijd daarmee keurig rechts, maar ik haal ook gewoon een vrachtwagen in en als ik wat zie naderen achter me zal ik die voorlaten of iets gas bijgeven, maar verder heb je maar gewoon even 30 seconden geduld.

Met de trailer erachter haal ik ook vrachtwagens in, dan ga ik ook niet ineens 130 rijden omdat het s avonds is, dan blijft de cruisecontrol op 95 staan, dus dan moet je ook even wachten tot ik heb ingehaald.

Je haalt me de woorden uit de mond. Helemaal mee eens!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 10:00

Friesfanaat schreef:
Marije_jiplover schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond. Helemaal mee eens!

idem, alleen niet (meer) met een trailer, maar met een caravan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 18:43

De troela die met haar auto door rood reed, op haar telefoon zat en mij bijna aanreed terwijl ik groen had…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 19:44

Dat is een echte en gevaarlijke ergenis! Wouw idioot!!!!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:01

Die dame zou van mij wel terug mogen naar de rijschool... Jeetje mineetje, dan snap je het toch echt niet helemaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:47

Keigoed plan om alle wegen tegelijk af te sluiten.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 18:41

Mijn verkeersergenis zijn automobilisten die geen rekening houden met fietsers, maar er altijd nog even langs willen, ook als dat gat net te klein is.

Wachten op fietsers is echt lastig

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 18:46

Vandaag weer een pannenkoek die me kwam inhalen op de snelweg, vervolgens zodanig gas loslaat dat ik cc uit moet zetten en flink bij moest remmen omdat ik me inmiddels klem reed op de auto voor me.
Ik ben er achter langs gegaan, 2 banen naar links en ben weer op mijn eigen snelheid gaan rijden en hij bleef vervolgens ver achter hangen.
Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen, vraag ik me af.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 19:17

Goof wat een sneuneus die bestuurder.
Gelukkig kon je er wel voorbij. Al had sneuneus beter achter je kunnen invoegen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 22:02

Goof schreef:
Vandaag weer een pannenkoek die me kwam inhalen op de snelweg, vervolgens zodanig gas loslaat dat ik cc uit moet zetten en flink bij moest remmen omdat ik me inmiddels klem reed op de auto voor me.
Ik ben er achter langs gegaan, 2 banen naar links en ben weer op mijn eigen snelheid gaan rijden en hij bleef vervolgens ver achter hangen.
Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen, vraag ik me af.

Zulke mensen rijden er overal.. en zeker wanneer je de snelweg
op wilt dan moeten ze je allemaal eerst voorbij en dan voor je neus naar rechts. 8)7
Of ze blijven zo naast je hangen dat je de snel weg niet eens op komt.

Gisteren reed ik naar huis, en er was weer file op de A2 terug richting Amsterdam (A10).
Dacht nu ga ik niet weer 1 baan meer naar links maar meteen op de weg
waar je ook nog recht door kan naar dezelfde banen waar je links ook uit komt.
(En de afslag om de A9 Amsterdam ZuidOost op te kunnen)

Kom ik er achter dat er precies op de 3 banen (in het begin) 3 auto's op elkaar waren gebotst,
oftewel iedereen mocht op 1 baan gaan rijden, links er langs.

Daarna nog wel even 80-100 kunnen rijden, en kort daarna rond
afslag Ouderkerk a/d Amstel / Duivendrecht mochten we weer 50 gaan rijden.

Er stond een flinke file, richting Coenplein was het via Zuid 27min + 15min dacht ik, en Oost was 10min + 9min.
Heb gewoon mijn eigen huidige route aangehouden, en kon zo Oost op,
maar daar was het ook weer snel 50 rijden, ben toen maar de Gooise weg op gegaan en binnendoor in Diemen gereden naar huis.

Had gelukkig al boodschappen gedaan, en heb er weer een uur over gedaan om thuis te komen.

En de Schipholbrug zal ook nog een tijdje dicht zijn omdat de Tandwielkast is beschadigd
dus die blijft ook nog even dicht zitten. -O-

Verbaast ook vaak dat als je de ruimte geeft aan de mensen die de weg op
moeten dat ze die ruimte niet eens aannemen maar gewoon door rijden naar voren.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 23:27

Begrijpelijke ergernissen hierboven. Jeetje, echt waar. Sommige verkeersdeelnemers van tegenwoordig...

Hier twee fietsers die midden op de rotonde stopten om te praten met de automobilist die vanuit de straat rechts de rotonde op wilde rijden. Die dus ook stopte. Waren blijkbaar bekenden van elkaar. Gast, zoek even een parkeerplaats op, spreek in de kroeg of thuis af ofzo, maar hou niet het verkeer op de rotonde op. Dank je beleefd voor de moeite.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 07:12

JPitty schreef:
Begrijpelijke ergernissen hierboven. Jeetje, echt waar. Sommige verkeersdeelnemers van tegenwoordig...

Hier twee fietsers die midden op de rotonde stopten om te praten met de automobilist die vanuit de straat rechts de rotonde op wilde rijden. Die dus ook stopte. Waren blijkbaar bekenden van elkaar. Gast, zoek even een parkeerplaats op, spreek in de kroeg of thuis af ofzo, maar hou niet het verkeer op de rotonde op. Dank je beleefd voor de moeite.

_O- dan moet je niet naar Frankrijk gaan. Daar is dit aan de orde van de dag en iedereen (ik ook inmiddels) vind dat heel normaal. In het begin was het een ergenis maar nu doe ik het zelfs zelf ook _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 07:53

Stilstaan op de rotonde om met iemand te praten en zo het hele verkeer op te houden? :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:07

We hebben hier geen rotonde maar wel wegen en zijwegen en meestal komen er dan mensen bij daar iedereen elkaar kent. Dus je hebt zo een opstootje....hahahahaha.....van de week nog, en toen ik zag dat het een man was in een werkbus zijn we op mijn aanraden met zwaaien en lachen gauw op de stoep gegaan zodat hij door kon. Hij moest er gelukkig ook om lachen.
Iedereen doet dat hier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:49

Ik zou me daar rot aan ergeren :o
Niet omdat ik haast heb, maar omdat je gewoon verkeer staat te hinderen.
Inderdaad, zoek een parkeerplek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:09

Hahahahaha. Ik ergerde me in het begin ook rot. In het zuiden is het leeftempo echt anders en relaxter.