Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nick_en_ik schreef:Ah, kijk. Dan had ik het dus wel goed gekozen![]()
Poosje terug besloot ik achteruit een oprit op te rijden. Goed opgelet op het verkeer om me heen, er was alleen een auto die wel heel dicht achter me reed. Ik dus zo duidelijk mogelijk aangeven wat ik ging doen, zodat de ruimte tussen mij en de auto achter me groter kon worden. Nou, diegene achter me werd toch een partij boos. Toeteren, me half inhalen, stilstaan naast me op de verkeerde weghelft en meer getoeter en alles. Door zijn malle toeren kon ik niet meer achteruit rijden waardoor het alleen maar ingewikkelder werd voor beide partijen.
Ik dacht in eerste instantie dat ik wel goed gehandeld had, maar begon eraan te twijfelen. Aangezien ik waarschijnlijk wel vaker op dat adres moet komen, wil ik wel weten wat de meest juiste/veilige manier is.
Dus dank voor jullie input, stelt me weer wat gerust dat ik op dat moment toch waarschijnlijk de veiligste optie heb gekozen.
Marije_jiplover schreef:Nou, ik rijd tegenwoordig zelden harder dan 105 op mijn cruisecontrol, en rijd daarmee keurig rechts, maar ik haal ook gewoon een vrachtwagen in en als ik wat zie naderen achter me zal ik die voorlaten of iets gas bijgeven, maar verder heb je maar gewoon even 30 seconden geduld.
Met de trailer erachter haal ik ook vrachtwagens in, dan ga ik ook niet ineens 130 rijden omdat het s avonds is, dan blijft de cruisecontrol op 95 staan, dus dan moet je ook even wachten tot ik heb ingehaald.
Het feit dat je ergens harder mag, maakt het geen verplichting voor iedereen.
Friesfanaat schreef:Marije_jiplover schreef:Nou, ik rijd tegenwoordig zelden harder dan 105 op mijn cruisecontrol, en rijd daarmee keurig rechts, maar ik haal ook gewoon een vrachtwagen in en als ik wat zie naderen achter me zal ik die voorlaten of iets gas bijgeven, maar verder heb je maar gewoon even 30 seconden geduld.
Met de trailer erachter haal ik ook vrachtwagens in, dan ga ik ook niet ineens 130 rijden omdat het s avonds is, dan blijft de cruisecontrol op 95 staan, dus dan moet je ook even wachten tot ik heb ingehaald.
Het feit dat je ergens harder mag, maakt het geen verplichting voor iedereen.
Je haalt me de woorden uit de mond. Helemaal mee eens!
Goof schreef:Vandaag weer een pannenkoek die me kwam inhalen op de snelweg, vervolgens zodanig gas loslaat dat ik cc uit moet zetten en flink bij moest remmen omdat ik me inmiddels klem reed op de auto voor me.
Ik ben er achter langs gegaan, 2 banen naar links en ben weer op mijn eigen snelheid gaan rijden en hij bleef vervolgens ver achter hangen.
Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen, vraag ik me af.
JPitty schreef:Begrijpelijke ergernissen hierboven. Jeetje, echt waar. Sommige verkeersdeelnemers van tegenwoordig...
Hier twee fietsers die midden op de rotonde stopten om te praten met de automobilist die vanuit de straat rechts de rotonde op wilde rijden. Die dus ook stopte. Waren blijkbaar bekenden van elkaar. Gast, zoek even een parkeerplaats op, spreek in de kroeg of thuis af ofzo, maar hou niet het verkeer op de rotonde op. Dank je beleefd voor de moeite.