[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:46

Mkango schreef:
DuoPenotti schreef:
Die moedernamen kende ik nog niet, wel de kindernamen als vlinder en storm.
Het zijn niet per se moeders, maar gewoon vervelende vrouwen die vinden dat de hele wereld bestaat om hen van dienst te zijn. :D

ook daar kende ik de namen niet in :D

__Sannne

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:52

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:54

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:55

_O-

Haha ooh wat erg :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:47

Mary Sue is er ook eentje geloof ik?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:02

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:04

Hilli schreef:
Mars schreef:
Of als mensen zich in werksetting voorstellen met ''Ik ben Karin, mama van 3 mooie meisjes van 1, 4 en 6'' uhm... wat boeit dat hier? Vertel iets over je werk, functie, opleiding, doelen etc. Ipv over wat er uit je vleesvlinder is komen kruipen.

Bij een voorstelrondje dat meer bedoeld was voor de gespreksleider dan voor de deelnemers (we kenden elkaar eigenlijk al) en waar de kinderen onbedoeld onderdeel van werden, was ik de laatste in het rijtje en heb ik gezegd: "Hilli, geen kinderen, wel een leuk paard en omdat ik die bij daglicht wil zien zou ik graag de trein van tijdstip X willen halen". Dat leverde een hoop gelach op, en de rest van het traject altijd de vraag hoe het met het paard was (en ik wilde dan wel wat horen over de kinderen).

Haha, herkenbaar: ik ben Tiggs en woon samen met mijn kat in (...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:14

Cayenne schreef:
Mary Sue is meer een trope in fictie, niet per se een vervelend persoon. Tot een paar jaar geleden heette Karen meestal Becky.

Tiggs schreef:
Haha, herkenbaar: ik ben Tiggs en woon samen met mijn kat in (...)

Jullie hebben tenminste nog huisdieren. Ik ben forever alone. ;( :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:54

Mkango schreef:
Cayenne schreef:
Mary Sue is meer een trope in fictie, niet per se een vervelend persoon. Tot een paar jaar geleden heette Karen meestal Becky.

Mary-Sues zijn de geweldige personages die overal goed in zijn en hebben doorgaans een griezelig soort overeenkomst met de schrijver van het verhaal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:29

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 01:16

Ik had vannacht een kleine nachtmerrie,mijn man had het idee om met de kinderen als gezin een weekend weg te gaan :(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 07:27

Gender reveals sws... wat een onzin.

Sneu voor die man maar ik begrijp al niet waarom er bommen etc aan te pas moeten komen. Zeker na de bosbranden etc zou je toch verwachten dat men een beetje nadenkt..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:17

Ik las vanochtend dit stuk:

Omdat leven niet begint bij 24 weken.....

Beste mevrouw Dijkstra,
U was vorige week veel in het nieuws, omdat u wilt dat de bedenktermijn voor vrouwen die abortus willen moet verdwijnen.
En al dagen ben ik met u bezig...
Nou ja, met u...? Nee, met dit plan.
Allereerst waardeer ik uw bevlogenheid als het gaat om, in uw ogen, mensenrechten. Zo heeft u gestreden voor de donorwet, wat ik toejuich en ik zag uw emotie toen die wet werd aangenomen. U vecht voor een respectvol levenseinde voor mensen die dit echt willen en u vecht voor het recht voor vrouwen om "baas in eigen buik" te zijn.
Mag ik u wat over mezelf vertellen?
Ik hoorde ruim 20 jaar terug dat ik na bijna 22 weken zwangerschap moest gaan bevallen, omdat het kindje in mijn buik was overleden. Ik was 25 jaar en al moeder van een dochtertje van 1.5 jaar oud.
Het kindje in mijn buik was na ruim 16 weken gestopt met groeien.
Bevallen?!! Riep ik verschrikt tegen de gynecoloog. Niets ervan, haal het er maar uit. Waarop hij klinisch zei: dat kan, maar dan moet ik het in stukjes knippen......
Ik moest dus bevallen en dacht wat ga ik zien? Een veredeld stuk blinde darm? Ik had geen idee. Maar 48 uur later beviel ik van ons zoontje Stan. 19 centimeter lang en hij woog iets meer dan een ons.
Maar 16 weken gegroeid en 21 weken en 5 dagen in mij geleefd!
Ik kreeg een kindje met 10 vingertjes, 10 teentjes, een open oogje, kleine oortjes, een neusje en mondje waarin zelfs de verpleegkundige mijn oudste dochtertje herkende...en....een ieniemini balzakje en piemeltje.... ik kreeg een zoon! Stan.
En wat was ik trots en verwonderd....was dit in die korte tijd al zover gevorderd, zover gegroeid in mij?
Vanaf dat moment tot op de dag van vandaag heb ik geen zwangere buik meer kunnen zien, zonder te glimlachen om wat daar al in zit...zo compleet, zo af, zo klaar, het hoeft alleen nog maar te groeien. Alles zit er al op en aan vanaf week 12!!!!
Nu ruim 20 jaar later ben ik uitvaartonderneemster. En terwijl u bij Jinek was, zat ik bij ouders van een jongentje dat met 22 weken dood was geboren.
En bijna een half jaar geleden bij een klein meisje van ook 22 weken. Opnieuw was ik verwonderd, maar ook zo verbaasd over hoe compleet deze kindjes waren. En daarnaast....hoe gewenst....
Ik zou u het liefst alle foto's willen laten zien. En ook aan de vrouwen die een abortus overwegen en 5 dagen bedenktijd hebben.
Niet om ze te veroordelen, want de keuze kan niet makkelijk zijn, maar misschien wel om ze bewust te maken van hoever het leven in hen al is gevorderd, hoe mooi datgene is wat ze bij zich dragen en....dat het leeft!!!!!!
Helaas zag ik in mijn [***] en in mijn eigen leven, deze prachtige kindjes pas toen ze overleden waren.... deze moeders en ook ik, hadden geen keuze.... en bevielen van een minimensje...maar wel een compleet mensje.
U vecht voor de rechten van een mensenleven.... wat zou ik graag zien, dat u met mij en hopelijk vele anderen gaat beseffen dat leven niet spontaan ontstaat bij 24 weken, maar ruim ervoor.
Ik was 25 en al moeder en toch was ik meer dan verwonderd en verbaasd wat er in mij was gegroeid.
Dus als moeders dit leven willen afbreken, nogmaals dan veroordeel ik ze niet, want wat kunnen ze voor dilemma's komen te staan, maar mogen ze dan alsjeblieft na de eerste voorlichting een paar dagen bedenktijd hebben? Daar doen we ze geen tekort mee, daarmee gunnen we ze juist wat.
Voor zichzelf maar ook voor het leven wat ze bij zich dragen? Dat zou ieder leven recht doen.... vanaf dat het ontstaat.

Straks maar even reageren.. waarom moet 'all life precious' zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:43

Hier slaat ze de spijkers mooi op z'n kop:
Citaat:
En daarnaast....hoe gewenst....

Citaat:
Dus als moeders dit leven willen afbreken

Het zou hier nooit gewenst zijn en ik wil nooit moeder worden. Dus hoe af het al is, als ik er achter kom.. dan gaat die parasiet er gewoon uit. Die bedenktijd eraf, vind ik dus helemaal prima.

Ze moet niet zo vanuit haar eigen moederkant denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:16

Die bedenktijd is voor een aantal gewoon indoctrinatietijd. Even keihard alles op alles zetten om iemand toch maar te overtuigen van iets wat ze in eerste instantie niet wilden. Want anders vraag je immers geen abortus aan. De twijfel zit er bij ontdekken van de zwangerschap al, en die weegt door naar weghalen. Je stapt naar de kliniek/doorverwijzend arts, je maakt je afspraak. Is dat iets van in een vingerknip gaat dan? Nee toch? Telt dat dan al niet mee als zijnde "bedenktijd"? Nee, blijkbaar moet je eerst al die info door je strot geduwd krijgen in de hoop dat je met een gigantisch schuldgevoel zou rondlopen om de keuze die je wil maken.

Wat "Karen" betreft: ik ben blond en in de buurt van de 40, goddank voldoe ik niet aan de rest van de beschrijving :')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:17

Leven bij de gratie van een placenta? Dat is dus nou net geen leven. Zo’n foetus overleeft niet buiten de baarmoeder. Natuurlijk is er vanaf het begin een ontwerp dus ja alle onderdelen zijn herkenbaar. Ga er nou naast alle andere emotionele aspecten niet nóg meer waarde aan geven dan dat wat het is. Vertrouw ook eens op de natuur: als alles in orde was geweest had het niet gestopt met ontwikkelen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:27

Ik vind de bedenktijd ook overbodig, inderdaad omdat het sowieso niet 1,2,3 is gebeurd en omdat je hoe langer je wacht een steeds zwaardere ingreep krijgt. Het risico voor de vrouw bestaat ook nog mensen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:29

idinn schreef:
Het zou hier nooit gewenst zijn en ik wil nooit moeder worden. Dus hoe af het al is, als ik er achter kom.. dan gaat die parasiet er gewoon uit. Die bedenktijd eraf, vind ik dus helemaal prima.

Ze moet niet zo vanuit haar eigen moederkant denken.

Helemaal mee eens! _/-\o_

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:33

Sintara schreef:
Ik vind de bedenktijd ook overbodig, inderdaad omdat het sowieso niet 1,2,3 is gebeurd en omdat je hoe langer je wacht een steeds zwaardere ingreep krijgt. Het risico voor de vrouw bestaat ook nog mensen

Ik vind het goed dat ze alles bespreken, sommige mensen hebben echt geen idee. Maar verplicht bedenktijd? Nee, je hebt er al over nagedacht.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:12

Natuurlijk moeten ze het goed doorpraten, even vragen hoe de vrouw erin stond voordat ze zwanger was vind ik ook een hele belangrijke.. Maar het is toch echt haar eigen keus

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:15

Zouden ze ook wel 'ns iemand een abortus adviseren als ze aangeven bewust kindvrij te zijn maar door een ongelukje opeens heel hormonaal reageren?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:18

Sintara schreef:
Natuurlijk moeten ze het goed doorpraten, even vragen hoe de vrouw erin stond voordat ze zwanger was vind ik ook een hele belangrijke.. Maar het is toch echt haar eigen keus

Ja precies. De uitleg moet ook niet gericht zijn op het willen stimuleren van zwangerschap doorzetten. Maar gewoon even een. Begrijp je wat we gaan doen, begrijp je dat dit ook gevolgen heeft voor je eigen welzijn (en dat kan zowel lichamelijk als geestelijk zijn. Want hoe erg ik ook geen kinderen wil, een abortus lijkt me echt heel naar).
Zo heb je er alles aan gedaan dat het een goed geïnformeerde beslissing wordt en dan is het ook klaar. Wil je er niet verder over nadenken. Prima. Wil je het toch allemaal even laten bezinken voor je beslist. Ook prima.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:20

Ik denk het niet, adviseren vind ik ook wel sterk. Maar ik zou het wel gezond en netjes vinden als ze het daar ook goed over hebben. Hopelijk gebeurt dat :o
Gewoon vragen van, je dacht er voorheen dus anders over. Hoe komt het dat je van gedachten bent veranderd? Weet je dat hormonen gekke dingen zijn blabla. Hoe denk je dat je leven eruit ziet als je bevallen bent, lijkt je dat wat..

Ik bedoel, dan zijn ze in elk geval een beetje erop voorbereid..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:21

Niemand vraagt geloof ik of je het wel zeker weet, dat voortplanten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:23

Bedenktijd vind ik sws een vreemde regel. Zeker wanneer het een volwassen vrouw bij haar volle verstand betreft.

Degenen die wel een kind willen zouden verplicht bedenktijd moeten krijgen. Dat zou een heleboel leed voorkomen voor zowel de ouders als kind.