Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:05

Is het normaal dat m'n dwerghamster blijft hoekgraven? Hij is verhuisd naar een kooi die 20cm langer is (nu 80×35cm), omdat hij in die van 60 z'n ei niet kwijt kon. Een grotere kooi dan dit kan ik niet kwijt ^)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:20

Eske_B schreef:
Is het normaal dat m'n dwerghamster blijft hoekgraven? Hij is verhuisd naar een kooi die 20cm langer is (nu 80×35cm), omdat hij in die van 60 z'n ei niet kwijt kon. Een grotere kooi dan dit kan ik niet kwijt ^)

Hamsters zijn gravers dus ik denk dat het normaal is. Hoe diep is de bodem bedekking die erin zit?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:36

fohadie schreef:
Janine1990 schreef:
Hoe kan ik mijn kiwis het beste meenemen naar het werk zonder dat ik ze daar nog moet snijden? Wij mogen geen messen mee namelijk.

Bij de Xenos zijn speciale kiwibakjes te koop. Daar kan je em in bewaren als je em thuis snijd. In een boterhamzakje of te grote bak wordt het een rotzooi. Niet aan te raden duS.

En dat je geen messen mee mag is denk ik eerder een hygiënereden dan dat ze bang zijn dat je de kaas gaat aanvallen.

Thanks, ik ga eens kijken naar zo'n bakje!

Het is echt een veiligheidsissue, ik zit gewoon op kantoor. Voor de kaas zijn er speciale messen (waar je ook prima iemand mee kan onthoofden hoor). Daarbij mag iedereen gewoon naar de hal waar kazen worden getest en deze kazen meenemen om op te eten op kantoor.
Hygiëne standaard is hier wel heel erg hoog, net als vele andere eisen. Maar je mag geen messen mee om fruit te snijden, omdat het onveilige situaties oplevert die mogelijk betekenen dat je tijdelijk je werk niet kan doen. Sowieso mag je natuurlijk niet eten in de fabriek en is het eten van noten en pinda's of etenswaren waar dit in wordt verwerkt uit den boze.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:53

Janine1990 schreef:
Maar je mag geen messen mee om fruit te snijden, omdat het onveilige situaties oplevert die mogelijk betekenen dat je tijdelijk je werk niet kan doen.

Hygiëneregels kan ik inkomen, maar dit laatste is gewoon onnodige betutteling. Dit argument gebruik je wanneer je een peuter niet met een scherp mes laat eten, niet als volwassen werkgever richting je volwassen werknemers. Als je je mensen niet met kiwimesjes op het kantoor durft te vertrouwen, dan hoor je ze ook niet de verantwoordelijkheid over een productieproces te geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:02

oomens schreef:
Janine1990 schreef:
Maar je mag geen messen mee om fruit te snijden, omdat het onveilige situaties oplevert die mogelijk betekenen dat je tijdelijk je werk niet kan doen.

Hygiëneregels kan ik inkomen, maar dit laatste is gewoon onnodige betutteling. Dit argument gebruik je wanneer je een peuter niet met een scherp mes laat eten, niet als volwassen werkgever richting je volwassen werknemers. Als je je mensen niet met kiwimesjes op het kantoor durft te vertrouwen, dan hoor je ze ook niet de verantwoordelijkheid over een productieproces te geven.

Ik denk niet dat je weet wat voor gevolgen het verliezen van dergelijke certificaten heeft voor een bedrijf.
Ik zie het zelf anders; als je dergelijke simpele regels al aan je laars lapt, wat laat je dan in de productie? Even in je mond pulken en dan wrongel uit een bak halen met je handen? Zulke mensen hoef ik niet op mijn werkvloer. Maar dat zal ook een stukje binding zijn met een werkgever.

Ik maak me er in ieder geval niet druk om, heb een mooie oplossing dankzij dit topic.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:05

Lestrange01 schreef:
Eske_B schreef:

Hamsters zijn gravers dus ik denk dat het normaal is. Hoe diep is de bodem bedekking die erin zit?

Varierend van 5-25 cm, hij kan dus graven als ie wil.

Macs

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:30

Ik verwacht vandaag 2 pakketten van PostNL
Hoe kan het dat de een tussen 19.15 en 21.45 verwacht wordt en de ander van 19.30 tot 22.00? :+
Ik neem aan dat de pakketten tegelijk door dezelfde bezorger gebracht worden, maar hoe komen ze op dit tijdverschil..?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:50

Het kan dat de ene in de brievenbus past en de ander aan de deur afgegeven wordt? Als ze in de brievenbus passen gaan ze vaak gewoon mee met de normale postbode

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:43

Hoe kan iemand slapen met een snurker in de buurt? Ik doe geen oog meer dicht. Voor mij ook een reden om echt niet verliefd te kunnen worden op iemand die snurk.
Sommigen lijkt het niet te kunnen deren. Ik kan gewoon echt niet meer slapen. Zelfs als ik oververmoeid ben lukt het niet, het snurken is zo'n enorme herrie. Treinen, verkeer, disco's, ik slaap overal doorheen, maar zodra iemand snurkt zal ik niet meer slapen. Als ik soms om me heen kijk ben ik de enige die dan niet meer kan slapen. Terwijl anderzijds er ook wel gezegd wordt dat huwelijken kapot gaan door snurken (wat ik dus heel best kan voorstellen).
Laatst bijgewerkt door germie op 30-01-18 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:43

germie schreef:
Hoe kan iemand slapen met een snurker in de buurt? Ik doe geen oog meer dicht. Voor mij ook een reden om echt niet verliefd te kunnen worden op iemand die snurk.
Sommigen lijkt het niet te kunnen deren. Ik kan gewoon echt niet meer slapen. Zelfs als ik oververmoeid ben lukt het niet, het snurken is zo'n enorme herrie. Treinen, verkeer, disco's, ik slaap overal doorheen, maar zodra iemand snurkt zal ik niet meer slapen.

Hele goede oordopjes :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:44

Ik kan er prima mee slapen :P Toen het uit ging met m'n ex kon ik zelfs even niet meer slapen omdat het zo stil was :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:45

Eske_B schreef:
germie schreef:
Sommigen lijkt het niet te kunnen deren. Ik kan gewoon echt niet meer slapen. Zelfs als ik oververmoeid ben lukt het niet, het snurken is zo'n enorme herrie. Treinen, verkeer, disco's, ik slaap overal doorheen, maar zodra iemand snurkt zal ik niet meer slapen.

Hele goede oordopjes :D

Dan komt iets anders om de hoek kijken: de druk is niet meer goed verdeeld en dan word je misselijk. Ik kan niet met oordoppen op werken, heb dat ooit gedaan als vakantiewerk. Dat was niet fijn. Bovendien voel je die dingen zitten.
Maar echt, snurken gaat overal doorheen lijkt het. Erger dan vrachtverkeer.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:01

Ik heb geen last van mijn extreem luid snurkende vriend qua slapen, wel als ik tv wil kijken := Leg daarentegen een horloge of klok binnen gehoorafstand en ik kan door het getik echt niet meer in slaap komen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:14

germie schreef:
Terwijl anderzijds er ook wel gezegd wordt dat huwelijken kapot gaan door snurken (wat ik dus heel best kan voorstellen).

Dat kan ik me dus niet voorstellen. Tenminste niet als enige reden voor echtscheiding. Ik bedoel heb je geen logeerkamer om naar te verkassen als het zo luid is?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:32

als je daarom gaat scheiden is er ook iets anders goed mis. Stel mijn man zou door een reden gaan snurken zou ik ook kijken of (speciale) oordoppen iets zijn. Zo niet, dan slapen we maar regelmatig op andere kamers op bepaalde "nachten" <<) na...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:33

Of verhuis je na die "nacht" naar de logeerkamer. :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:43

Gezien ik donderdag op reis ga, naar een onbekende bestemming (via srprs.me). Hoe moet ik vitaminepillen en andere voedingssupllementen mee nemen? Mag dit in een pillendoos of moet dit in de orginele pot? Ik vlieg alleen met handbagage.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:52

Macs schreef:
Ik verwacht vandaag 2 pakketten van PostNL
Hoe kan het dat de een tussen 19.15 en 21.45 verwacht wordt en de ander van 19.30 tot 22.00? :+
Ik neem aan dat de pakketten tegelijk door dezelfde bezorger gebracht worden, maar hoe komen ze op dit tijdverschil..?

Het zijn dan ook indicatietijden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:01

Tova schreef:
Gezien ik donderdag op reis ga, naar een onbekende bestemming (via srprs.me). Hoe moet ik vitaminepillen en andere voedingssupllementen mee nemen? Mag dit in een pillendoos of moet dit in de orginele pot? Ik vlieg alleen met handbagage.

In orginele verpakking.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:06

Is het raar dat ik me aan de kant geschoven voel? Heb mn vriend 6 dagen niet gezien, en hij was 3 dagen met een vriend en nu zouden we vanavond elkaar zien, gaat ie weer met die vriend op stap en zegt daardoor onze afspraak af.. Hij vind dat ik onredelijk ben :+

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:45

Waarom gaat je stem piepen als je moet huilen?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:47

_Cassidy schreef:
Waarom gaat je stem piepen als je moet huilen?

Bij mij is dat omdat ik dan heel snel en oppervlakkig ga ademen, dan boos(ig) raak omdat ik helemaal niet wil huilen, en dan word het nog drie keer zo erg :') ja, ik heb het vandaag twee keer mogen mee maken, heerlijk!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:48

Hoelang hebben jullie een relatie?

SavannahNx schreef:
Is het raar dat ik me aan de kant geschoven voel? Heb mn vriend 6 dagen niet gezien, en hij was 3 dagen met een vriend en nu zouden we vanavond elkaar zien, gaat ie weer met die vriend op stap en zegt daardoor onze afspraak af.. Hij vind dat ik onredelijk ben :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:04

SavannahNx schreef:

Mannen... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:14

SavannahNx schreef:

Let it go... zelf iets gaan doen is de beste oplossing: Oh ik ga met vriendin x naar kroeg y in z, kan wel laat worden.

Is genoeg aanmoediging voor hem om de volgende keer wel 2 keer na te denken.

Je wordt leuker als je een eigen leven hebt en hij het gevoel heeft op je te moeten jagen. Niet in het extreme natuurlijk. Geen foto's met vreemde gasten. Alleen het idee dat hij niet weet wie je daar tegen kan komen is genoeg.

Niet echt een antwoord op je vraag natuurlijk. :+