Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:33

Hahaha die durft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:35

Volgens mij krijg je dan erg lange teugels... en is het een beetje lastig een hoofdstel om te doen.

Hoe kan het zijn dat ik mijn spiegelbeeld ondersteboven in een theelepeltje zie met de bolle kant en ik gewoon normaal zie met de bolle kant?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:52

Hahahah _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:16

Moet er niet aan denken hoe dat geëindigd zou zijn als de giraf hem op weg naar beneden een tik met een achterpoot had verkocht...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:24

gohya schreef:
Dus in Princiepe geloven we allemaal [bijna allemaal] in 1 God,maar heeft God soms een andere naam.
Zoals b.v. God bij de Moslims Allah word genoemd. Toch?

......in de gewone christelijke bijbel in het Bahassa Indonesia staat gewoon dat Allah hemel en aarde schiep.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:28

gohya schreef:
Sammie schreef:
Jep, er wordt idd dezelfde (ene) God bedoeld.

Dan begrijp ik dus echt niet waarom er zoveel ruzie en oorlog is om het geloof.Het is een en dezelfde God, immers alleen maar een naam die anders is. ;)

Men neme de Troubles in Noord Ierland.
De Ieren zijn om een of andere reden katholiek en de Ieren hebben het economisch eeuwenlang afgelegd tegen de Britten.
The Troubles gingen echt niet over geloof, maar ovr Iers zelfbeschikkingsrecht op het Ierse eiland.
...maar om een of andere reden is het dan makkelijk om club een aan te duiden als katholiek en de ander als protestant.

En zo gaat het in heel erg veel oorlogen. Ook nu in Syrië, in Kenia, in Darfur. - noem maar op.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:37

Waarom zijn er eigenlijk geen galopraces met sulky's?

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:26

Misschien zit ik er helemaal naast hoor, sorry dan alvast.

Ik zeg wel eens, ik heb zo'n hoofdpijn. (Bijvoorbeeld)
Maar zo'n is toch een samenstelling van Zo een?
Ik heb zo een hoofdpijn... Dat klinkt dan weer raar, imo. Waarom kan zo'n dan wel? :?

Maar ik kan er compleet naast zitten en misschien klopt die zin wel. :o?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 05:47

Klinkt wel raar ja, maar die zin komt van 'zo een erge hoofdpijn', afgekort 'zo een hoofdpijn'. Volgens mij klopt dat wel, al is het wel echt spreektaal.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:26

Ooh, dankjewel! Duidelijk! :j

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:19

Kun je ook een teveel aan bloed hebben? Stel je krijgt een bloedtransfusie en dat er dan teveel bloed in je lichaam komt/stroomt? Wat zou er dan gebeuren?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:39

Seventeen schreef:
Kun je ook een teveel aan bloed hebben? Stel je krijgt een bloedtransfusie en dat er dan teveel bloed in je lichaam komt/stroomt? Wat zou er dan gebeuren?

Dat vind ik ook wel een interessante :)

Ik denk als je echt echt heel veel bloed geforceerd er bij krijgt, dat dan je bloeddruk uiteindelijk zo ver oploopt dat de bloedvaten het niet meer kunnen houden, en oprekken en vervolgens barsten. Maar dat is speculatie.

Je kan wel (redelijk wat) meer bloed hebben dan je normaal gesproken in je hebt. Voor o.a. wielrenners was dit een methode van doping die bijna niet te herleiden was: op een moment werd hen bloed afgenomen, om vlak voor een race weer toegediend te worden. Op die manier hadden ze heel veel meer rode bloedcellen om zuurstof het lichaam rond te brengen, en konden ze beter presteren.
Het meer-dan-normaal word dan volgens mij uiteindelijk gewoon door je lichaam afgebroken.
Wiki artikel over bloeddoping

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:42

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:50

Die vond ik inderdaad ook Sammie, en das idd hetzelfde als wat die wielrenners doen.

Maar, bedacht ik, dan heb heb je dus een grotere hoeveelheid rode bloedcellen in een gelijke hoeveelheid 'medium' (plasma, toch?). Dus logisch dat daar je bloed stroperig van word.
Maar wat nou als er ook meer medium is? Daar kan ik eigenlijk niets over vinden (zal ook eigenlijk wel een soort horror scenario zijn ipv een legitieme zorgvraag :D )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:55

Volgens mijn zusje heb je dan bloedrijkdom!

Want met bloedarmoede had je te weinig bloed volgens haar. :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:47

...en een gezond lichaam kan daar doorgaans wel maatregelen tegen nemen.
Zij het dat te lang te veel rode bloedcellen schade kan geven (vaag staat mij de bovengrens van 12 bij).

(Bij de ziekte uit de link van Sammie maakt het lichaam niet alleen te veel rode bloedcellen aan, maar is er ook overproductie van bepaalde witte bloedcellen en van bloedplaatjes. Die laatsten zijn verantwoordelijk voor stolling, wat prima is bij een wond. Maar wat je niet wilt: stroperig, slecht stromend bloed kan op zichzelf al de plaatjes aanzetten tot kleine stolsels maken, en dat met een overdaad aan plaatjes kan lelijk aflopen.)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:23

Ik vraag mij trouwens af waarom bakkabouters er niet zijn als je tig keer voorbij komt galopperen en draven en bij het uitstappen opeens wel :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:31

Sammie schreef:
Ik vraag mij trouwens af waarom bakkabouters er niet zijn als je tig keer voorbij komt galopperen en draven en bij het uitstappen opeens wel :+

Nou, gewoon.
Omdat 't kan O:) <<)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:49

Omdat dan eindelijk de weg veilig is voor ze om te lopen, in draf of galop dendert het paard veel makkelijker over ze heen :) Dus als jij aan het rijden bent dan blijven ze veilig in hun huisje.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:56

Omdat bakkaboutets het door hebben wanneer het paard aan het werk is en wanneer niet, en het heeft geen zin om tevoorschijn te komen als het paard er toch niet op let... Snap je :')

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:40

Hoe weet men dat hoe de Dinosauriërs klonken, zoals bijv. de schreeuw van een T-Rex? Het is nou niet bepaald zo dat er ergens opnames verborgen lagen, dus hoe kunnen ze dat dan weten? :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:43

Reconstructie van de stembanden?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:43

Het is geloof ik een soort van Educated Guess; afgaande op de vorm van schedel en uitgaande van de huidige dieren die er op lijken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:45

Sammie schreef:

Omdat veel Ruiters bij het uitstappen niet meer echt met hun paard bezig zijn, het paard zich zelf moet redden en alles daardoor een stuk spannender is? Ook is een paard tijdens het trainen geconcentreerd bezig en tijdens het uitstappen heeft ie alle tijd om om zich heen te koekeloeren ergens van de schrikken.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:58

Ik vraag me af, waar ik mijn longeerZweep op kan bergen, waarvan ik had gedacht dat die wel in mijn kast zou passen... Niet dus.

We hebben planken in de kast waardoor hij diagonaal niet past, horizontaal ook niet.

Alles wat we niet vast maken word weggehaald, zo heb ik vandaag mijn 3e zweep gehaald, dus los ergens voor de stal oid dergelijks zetten is geen optie.

Wie komt er met de gouden tip? Ik dacht ik koop express een felblauwe Zodat ik hem niet kwijtraak... Pff, stom van me. :=

Misschien kan ik hem steeds mee naar huis nemen, maar ponylief is niet van mij dus als eigenaresse wilt longeren... Volgende keer moet ik echt beter nadenken.