legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:27

Ik heb ook een portapuzzel voor 1000 stukjes. Mijn ouders hebben er op mijn advies ook eentje gekocht. Wij zijn er allemaal erg blij mee.

zonnebloem18

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:43

Ook ik ben heel blij met mijn portapuzzle map. Ik had eerder zo'n rol, maar dit is veel handiger. Hij past bij mij gewoon onder de bank, dus hij ligt niet in de weg.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:56

Wat leuk

Christmas library

Afbeelding

Afbeelding

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:28

Ik kom ook meelezen als dat mag :) Ik ben erge fan van Harry Potter puzzels maar ook de zogenaamde boekenkast puzzels zoals deze hierboven :j Ook wrendale puzzels vind ik erg mooi maar helaas wel prijzig Ik koop bijna alles via vinted en probeer het langs die kant uiteraard weer te verkopen. Deze 2 zijn van de afgelopen weken.

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:56

Ohhh die Christmas Library en Harry Potter puzzels <3 <3

Ik heb me onlangs een puzzel advent kalender gekocht met 1008 stukjes.
Kreeg alleen eentje binnen met een andere afbeeldingen als ik besteld had en de doos was wat beschadigd. Als het goed is sturen ze me nu een nieuwe met juiste afbeelding op. Mocht die nog op tijd binnenkomen, voor 1 dec, gaat die wat ik nu fout heb met kapotte doos naar een vriendin. Maar ben eens benieuwd, het ziet er zo leuk uit <3

Ik heb nog een puzzel open in de puzzelmap, maar die ga ik even opruimen - of kijken dat ik 'm nog afmaak voor 1 december - zodat de map bruikbaar is als ik begin aan de advent.

Afbeelding

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:39

Ik zag in de folder van de ALDI dat er onder andere WASGIJ en JvH puzzels voor 9.99 waren. Misschien een leuke tip :)
Ik heb laatst bij de LIDL 2 wasgijs gekocht van 500 stukjes. Ben nu 37 weken zwanger en heb die puzzels in 2 uur af, dat is dan ook wel weer genoeg zitten achter elkaar.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 14:09

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan: Zowel mijn vader als ik zijn frequente puzzelaars, allee is leuk en goed. Nou is mijn vader echt binnen 1 avond klaar met een puzzel van 1000stukjes. Wat is voor jullie de moeilijkste puzzel die je ooit eens hebt gemaakt? Ik wil hem zoiets voor Sinterklaas geven. Dan is die een keer eens even langer bezig :Y)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 14:18

Freyr schreef:
Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan: Zowel mijn vader als ik zijn frequente puzzelaars, allee is leuk en goed. Nou is mijn vader echt binnen 1 avond klaar met een puzzel van 1000stukjes. Wat is voor jullie de moeilijkste puzzel die je ooit eens hebt gemaakt? Ik wil hem zoiets voor Sinterklaas geven. Dan is die een keer eens even langer bezig :Y)

De Ravensburger Krypt puzzels, behalve de gradient want die is duidelijk makkelijker. Moet wel een puzzel zijn waar je tegen kunt, want als het niet je ding is dan is het echt verschrikkelijk meteen. En verder heeft Clementoni een reeks "Impossible puzzles" die ook wel leuk zijn, maar die vind ik makkelijker dan de Krypt puzzels, die je echt dwingen anders over puzzelen na te denken...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:24

Ik denk dat de moeilijkheid ook ligt aan wat je precies moeilijker vind.
Met effen kleuren kijk je echt naar de vormpjes en met structuurprintjes vertekend dat veel meer dus daar heb ik persoonlijk meer moeite mee dan effen puzzels. Gradient puzzels vind ik ook leuk maar te makkelijk.

Moeilijkste puzzel die ik tot nu toe heb gemaakt vond ik deze:

Afbeelding
2000 stukjes, EDUCA 14820 IVOIRE B SCHLICK

En
THE PIRATES SHIP - 1500 PIECES
SKU: 31682
Van clementoni, staat al een tijd op mijn verlanglijstje, die schijnt enorm lastig zijn, zo erg dat veel mensen hem niet leuk meer vinden :')

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:08

Freyr schreef:

Jan van Haasteren heeft een Expert serie. Is erg moeilijk. Heb zelf de 1000 cadeautjes, vind het zelf te moeilijk denk ik.
Ik heb hier een x gepost dat ik ermee bezig was en hij is nog steeds niet af.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:22

Freyr schreef:

Kwam toevallig dit topic net tegen. Mijn moeder heeft een paar jaar terug een puzzel gehad, volledig wit met een "stroom" van mieren er op. We waren die begonnen, maar moed verloren doordat het zo onmogelijk leek. Ze heeft hem toen aan een vriendin gegeven en haar dochter schijnt het wel afgemaakt te hebben :Y)

Weet alleen niet meer welk merk of grootte. Maar is vast te vinden op het internet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:34

Bij de HEMA kun je punten inwisselen voor een gratis puzzel van 1.000 stukjes. Heb ik van de week gedaan.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:31

MaTuMi schreef:
Freyr schreef:

Jan van Haasteren heeft een Expert serie. Is erg moeilijk. Heb zelf de 1000 cadeautjes, vind het zelf te moeilijk denk ik.
Ik heb hier een x gepost dat ik ermee bezig was en hij is nog steeds niet af.

2 avonden en toen was die af :7 Ik heb die expert met al die honden en ben er veel langer mee bezig geweest, vond hem heel leuk en ook lastig!

Thanks voor alle input iedereen! Heel leuk deze ideeën.

Edit @iceprincess: Wauw!! Dat piratenschip, die gaat zeker op de lijst!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:40

Ik heb deze eindelijk af :D
Stuk moeilijker dan van te voren gedacht!

Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 23:30

Tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb. Ik heb 3 kruidvats bezocht voor de puzzels vorige week maar wat zijn ze leuk! Eentje is af. :D

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 11:15

Toepasselijk voor deze tijd van het jaar!

Ik heb er ook eentje af:
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 11:32

Oh leuk die advent kalender <3

En de 2 puzzels hierboven ook.

Jammer dat ik de Hema actie gemist heb met de puzzels.

Hier hopelijk binnenkort weer tijd om te puzzelen. Heb weer een paar nieuwe gekregen :):)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 11:33

De HEMA actie is nog steeds (ook via Jumbo).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 11:51

Oh echt? Alleen heb ik volgens mij vorige week al mijn punten ingeleverd voor korting -O-

Bedankt ik ga straks toch even kijken!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:04

Ik vind die puzzel van Kruidvat zo prachtig nevica. Online zie ik ‘m zo snel niet, misschien dat ik komende week ook even ga neuzen in het filiaal hier het dichtst bij. Echt heel mooi!

Die van jou is ook echt heel tof Mandyy!

Freyr
Super leuk zo met die vorm, kan me idd voorstellen dat die pittig genoeg is ja.

Hier ligt even alles stil. Ik wilde eigenlijk een legpuzzel advent maken nu in december, maar heb helaas de vervanging wat ik opnieuw toegestuurd zou krijgen nog niet binnen. Eerst heel lang geen updates meer tussen verzending en aankomen NL en sinds 8dec is hij volgens de T&T in NL, maar gebeurd er niks meer? Echt jammer. Ik weet hoe druk de post e.d. het heeft, maar had vanaf 8dec gehoopt dat het er gewoon wel sneller als dit zou gaan zijn :')

Na kerst wil ik wel weer beginnen met iets. Ik heb bij schoonfamilie wat dingen op de wishlist gezet, dus wie weet krijg ik daar nog wat. En hier thuis ligt er ook nog wat onder de boom - oa 2 Wasgij kerst puzzels, dus daar wil ik sowieso nog wel 1tje van gaan leggen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:45

Ik heb afgelopen week de Plus puzzel bij ons uit het dorp afgemaakt. Wat een draak van een puzzel was dat, echt niet mijn ding! Maar ik wilde hem wel hebben, omdat er diverse hele leuke kenmerkende dingen van ons dorp op staan.

En volgens de t&t komt deze morgen binnen, die lijkt me een stuk leuker te maken!
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:32

Hier alweer even stil geweest, heb wel nog braaf mee gelezen elke keer. Zag weer veel moois voorbij komen <3 Iedereen Mooie feestdagen gehad hoop ik?

Ik ben gisteren begonnen met een nieuwe puzzel weer eens. De Clementoni Alice in Wonderland Story Map welke ik voor kerst gekregen heb.
Afbeelding

Ben sowieso met kerst enorm verwend met veel mooie puzzels <3
Afbeelding

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:39

Leuke berg! Ik heb ook 3 puzzels gekregen.
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:26

Hele mooie puzzels!!

Die plus puzzel van het dorp klinkt anders geweldig <3

Ik ben ook weer aan de puzzel. Maar das een wasgij dus die kan ik niet showen :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 21:17

Veel puzzels gekregen, leuk!

Ik heb er ook eentje gekregen, een sushi puzzel.