Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:30

Ze zullen hem wel van iemand anders overgenomen hebben. Maar wel eerlijk inderdaad _O-

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:24

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel reclame is voor ze. Liever eerlijk en weten waar je aan toe bent dan dat je daar komt en je hier tegenaan loopt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:34

ElizeVdS schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel reclame is voor ze. Liever eerlijk en weten waar je aan toe bent dan dat je daar komt en je hier tegenaan loopt..

Natuurlijk is het netjes dat ze aangeven dat de auto stinkt, maar dat ie ruikt alsof er een 'geile geit in heeft gepist' vind ik niet zo netjes omschreven als het om een bedrijf gaat.
Kan hem aan mij liggen natuurlijk maar ik heb straks ook een klein autootje nodig en zal dan niet zo snel bij dat bedrijf gaan kijken, de advertentie komt niet professioneel over in ieder geval.
Ze hadden ook gewoon neer kunnen zetten dat de auto behoorlijk stinkt en gereinigd moet worden.
Misschien hopen ze met deze advertentie publiciteit te krijgen, je ziet wel vaker rare advertenties rond gaan op internet.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:52

Nou wat ik nu weer meemaak op marktplaats..
Ik heb van de week geboden op een mondoni polo shirtje.Kreeg een mail dat ze akkoord ging met het bod.Vervolgens het bedrag en verzendkosten(volgens verkoopster 6,95 overgemaakt)Nu kreeg ik de het shirtje binnen en blijken de verzendkosten geen €6,95 maar €2,56 te zijn!!ik dus een mail gestuurd dat ik graag het verschil terug wil hebben want dit is natuurlijk niet normaal!

Vervolgens krijg ik een mail:Hoi we laten het wel zitten joh,past de polo?

Weer geantwoord met;Nou het lijkt me dat je het verschil van €4,39 terug gaat storten want dit is echt niet eerlijk!

Krijg ik nu net terug:Jij gaat m'n benzine toch ook niet betalen?

Nou sorry hoor maar dit is toch niet normaal?Lekker makkelijk verdienen zo!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:07

eefjuh20 schreef:
Ik heb van de week geboden op een mondoni polo shirtje.Kreeg een mail dat ze akkoord ging met het bod.Vervolgens het bedrag en verzendkosten(volgens verkoopster 6,95 overgemaakt)Nu kreeg ik de het shirtje binnen en blijken de verzendkosten geen €6,95 maar €2,56 te zijn!!ik dus een mail gestuurd dat ik graag het verschil terug wil hebben want dit is natuurlijk niet normaal!

Weer geantwoord met;Nou het lijkt me dat je het verschil van €4,39 terug gaat storten want dit is echt niet eerlijk!

Dat is inderdaad niet netjes.
Kan me best voorstellen dat het wel eens kan voorkomen dat de verzendkosten lager uitvallen dan je in eerste instantie had verwacht maar lijkt me niet meer dan normaal dat je het verschil dan terugstort...

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:14

Claudia1993_ schreef:
eefjuh20 schreef:

Dat is inderdaad niet netjes.
Kan me best voorstellen dat het wel eens kan voorkomen dat de verzendkosten lager uitvallen dan je in eerste instantie had verwacht maar lijkt me niet meer dan normaal dat je het verschil dan terugstort...

Dat dacht ik dus ook..ik heb dat ook wel eens gehad als ik iets moest verzenden maar dan stort ik inderdaad het verschil netjes terug!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:31

Toen ik boeken verzond heb ik ook geld gerekend voor enveloppen. Maar nooit voor benzine etc. dat vind k n beetje raar.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:01

Oeps, mijn hoofd had denk ik censuur gepleegd over die advertentie. Had alleen gelezen dat het stonk en het hele geile geit verhaal simpelweg niet geregistreerd! Je hebt helemaal gelijk dees_daan!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:36

eefjuh20 schreef:

Eigenlijk had je moeten zeggen, ik heb het niet ontvangen, wil je even de traceer code aan me doorgeven, dan kan ik kijken waar het ongeveer is. Als ze dan had gezegt het is per gewone post, had je moeten zeggen, dat het via pakket verstuurd zou worden en je daar ook voor hebt betaald. Dat je nu sterk twijfelt of ze niet gewoon een oplichter is en er aangifte van doet. Maar helaas...daarvoor is het al te laat

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:59

Als je brievenbuspost op een postkantoor laat frankeren krijg je tegenwoordig ook een T&T code. Dus dan word het ook al iets moeilijker.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:20

Vin dat dus echt niet kunnen...
Heb het zelf ook 2x gehad met geld overgemaakt om het aangetekend te verzenden.
Komt het per gewoon: heb ik dus 1,50 oid teveel betaald
Zo' n klein bedrag om over te gaan steggelen dus geb iig ook niets meer laten horen.
Dat iemand zoooo oneerlijk kan zijn???
Triest vind ik dat...
Maar ja, voor boven 4 e is het wel moeite waard om erachter aan te gaan.
Maar vin het vd zotte!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:23

Toevallig vanmiddag mn scooter te koop gezet. Staat bij bieden vanaf 750, richtprijs 850. Krijg allemaal mailtjes, maar ook of ik nog iets met de prijs doe als hij nu verkocht is (en bod staat op 800 :') ). Of 'voor 500 is hij verkocht'
Tjah :')

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:38

Evelienepien schreef:
Vin dat dus echt niet kunnen...
Heb het zelf ook 2x gehad met geld overgemaakt om het aangetekend te verzenden.
Komt het per gewoon: heb ik dus 1,50 oid teveel betaald
Zo' n klein bedrag om over te gaan steggelen dus geb iig ook niets meer laten horen.
Dat iemand zoooo oneerlijk kan zijn???
Triest vind ik dat...
Maar ja, voor boven 4 e is het wel moeite waard om erachter aan te gaan.
Maar vin het vd zotte!

Erg triest..maarja wat kan ik er aan veranderen..het gaat me nog niet zo zeer om die €4,- maar om het principe..het is gewoon een vorm van oplichting..
Ik ga er ook niet meer op reageren..ik hoop dat ze gelukkig wordt van die €4,- extra!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:21

Lous schreef:
Als je brievenbuspost op een postkantoor laat frankeren krijg je tegenwoordig ook een T&T code. Dus dan word het ook al iets moeilijker.

Nee, dat is alleen met een brievenbuspakketje en dit moeten ze ook eerst vragen aan de postnl balie, of je hem standaard, aangetekend of met track en trace wil versturen, waarbij brievenbuspakketjes 3,86 zijn (uit mn hoofd gezegd)...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:36

Lous schreef:

Alleen als je d'r om vraagt. (en daar betaal je ook voor trouwens)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:05

Ik heb steeds niks extra's hoeven te betalen hoor.De enveloppe werd gefrankeerd,en kreeg een bonnetje met de T&T.En niks extra's erbij.:?

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:43

bridgetF schreef:
eefjuh20 schreef:

Eigenlijk had je moeten zeggen, ik heb het niet ontvangen, wil je even de traceer code aan me doorgeven, dan kan ik kijken waar het ongeveer is. Als ze dan had gezegt het is per gewone post, had je moeten zeggen, dat het via pakket verstuurd zou worden en je daar ook voor hebt betaald. Dat je nu sterk twijfelt of ze niet gewoon een oplichter is en er aangifte van doet. Maar helaas...daarvoor is het al te laat

Denk niet dat het veel uit had gemaakt of ik het zo had gedaan of zoals ik het nu heb aangepakt..Ze gaat het verschil niet terug betalen zegt ze want zo was het afgesproken..niet meer en niet minder!

Zo was het niet afgesproken..het valt me trouwens wel op dat het ene mailtje wat ik terug krijg heel netjes getypt is en het andere mailtje vol spelfouten zit..Hmm vreemd

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:05

Lous schreef:
Ik heb steeds niks extra's hoeven te betalen hoor.De enveloppe werd gefrankeerd,en kreeg een bonnetje met de T&T.En niks extra's erbij.:?

Dat is standaard als je al aan die 3, nog iets euro's zit.
Anders betaal je wel extra.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:45

Ben ik dan zo'n goed sul dat als ik me heb vergist zelf 0,30 cent nog terug overmaak? Ik zou dat echt niet over me hart kunnen krijgen hoor.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:50

HTM schreef:
Lous schreef:

Dat is standaard als je al aan die 3, nog iets euro's zit.
Anders betaal je wel extra.

Raar, heb paar maanden terug nog €2,56 betaald en daar een T&T bij gekregen. Dan heb ik echt niks extra's betaald.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:42

Ik heb eindelijk mail gehad over de € 2,- die te weinig was overgemaakt, ze had zich vergist en zou nu overgemaakt zijn. Dus ook weer opgelost.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:49

Gabbe schreef:
Ben ik dan zo'n goed sul dat als ik me heb vergist zelf 0,30 cent nog terug overmaak? Ik zou dat echt niet over me hart kunnen krijgen hoor.

Ik doe dat ook hoor..stuur in iedergeval een mail dat ze teveel betaald hebben en dan is het aan de koper of ze het terug willen hebben ofniet..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:57

Ik heb net me bed te koop gezet en nu al het bod wat ik ervoor wilde hebben dus gelijk gemaild hopelijk kan ik het snel afhandelen :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:39

Citaat:
Denk niet dat het veel uit had gemaakt of ik het zo had gedaan of zoals ik het nu heb aangepakt..Ze gaat het verschil niet terug betalen zegt ze want zo was het afgesproken..niet meer en niet minder!

Zo was het niet afgesproken..het valt me trouwens wel op dat het ene mailtje wat ik terug krijg heel netjes getypt is en het andere mailtje vol spelfouten zit..Hmm vreemd

oh dat heb ik ook wel eens. als ik op de telefoon zit typ ik met meer fouten dan achter de computer.
Hoeft niks te zeggen :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:38

Nou, ik heb eindelijk alles verkocht, wat ik verkocht wilde hebben.

Mijn zadel ging niet makkelijk. This een moeilijk zadel, met boommaat 31. Meeste mensen willen liever een 32 en stoppen er dan een bontje onder, voor als het paard nog even groeit.

Na 2 verschillende passers te hebben gehad, kwam er een man.
"Mooi zadel. Oh, hier staat het regristratie nummer. En hier de code van de zadelmaker. Dan haal ik die zadelmaker er bij."

Zadel mee laten nemen. Uiteraard eerst betaald. Kreeg ik een sms "Hij past! Je krijgt het zadel niet terug!"

Ik moest wel grinniken. Vond t wel een leuke :D

Mijn jas heb ik een jaar op marktplaats gehad.
Hij was 80 euro, en mevrouw was helemaal in de wolken.
Vroeg zelfs, omdat ze wist dat drizabone jassen niet goedkoop waren, of ik er echt maar 80 voor wilde.
"U heeft geboden, ik geaccepteerd."

Die kon haar geluk ook niet op.

Toen moest ik een deken hebben. Een 100 grams deken, alvast voor de winter.
Vroeg ik "Is hij waterdicht?"
Kreeg ik terug. "Hij is nog helemaal goed!"
Heb 3 keer gevraagd of hij echt waterdicht was. Want met 2e hand weet je het natuurlijk nooit.
"Hij is onbeschadigd en nog hardstikke goed."

Toegezonden gekregen.
Hardstikke mooi blauw. Leuke deken....
Maar....
Allemaal kattenkrassen op de deken??
Deken past niet. Is dus niet waterdicht... Dus ik heb mijn geld verklooid.

Heb de vorige eigenaresse er wel van op de hoogte gesteld, dat ik geen zaken meer met haar doe.
"De deken zat vol met krassen, en was niet waterdicht. Vind dit een zeer slechte zaak en zeker niet netjes van u."

Uiteraard geen reactie meer terug gekregen.