Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:11

Ik heb vanmiddag op een 80 weg een fazant over mn motorkap en dak gehad en kon m via mijn achteruitkijkspiegel niet meer zien.

Hoop dat ie niet te veel heeft behalve net als ik, de schrik.

Hij vloog ook echt vanuit t niets uit de berm en met autos achter me kon ik ook niks beginnen behalve gas los...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 22:13

Die zal - hoe cru ook - het waarschijnlijk niet overleven. Met 80 is wel een forse klap en dat kan interne bloedingen geven..

Ik snap wel dat je heel erg geschrokken bent :(:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:34

prompter schreef:
Nog een reclame ergernis, hier op bokt, de kromme zin "mode for lente" :x

Hier ook een reclame ergernis. Ik krijg op tiktok telkens van die "afslankreclames" waar ze je van die rommelshakes en weet ik het proberen te verkopen. En hoe meer ik de pagina's blokkeer, hoe meer ik de reclames te zien krijg, dus ik rapporteer ze nu maar. Wat dat betreft is het algoritme op die app echt ruk.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:31

Er staat schijnbaar iemand aan de poort voor weet ik wat (stroom of water hoop ik op dit tijdstip), maar mijn zwager vindt het oké om hardop met deze man te gaan staan praten. Ik probeer te slapen. Stuur die vent weg of ga je eigen huishouden wakker houden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:59

Vorig jaar de regen vervloekt,maar het land kan wel een regendagje gebruiken.Hoop toch niet dat het zo blijft :(

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 00:10

Aan de tandarts. Had twee gaatjes (rampen plan gebit) die gevuld zouden worden. Eentje was goed te verdoven, de andere helaas totaal niet |(

Ik heb zo een hekel aan de tandarts sinds het een aantal jaar terug ook niet te doen was om een plek te verdoven.
De keer erna heeft de kaakchirurg ook nog een onverdoofde zenuw geraakt, waar hij zelf ook erg van schrok. Had al aangegeven dat ik lastig te verdoven ben, maar dat wuifde hij weg... Toen was m'n vertrouwen al helemaal weg.

Nu dus weer bij de tandarts. Tandarts had alles verdoofd van waar ze dacht dat de zenuw zou liggen, maar was niet te verdoven. Jankend in de stoel gelegen en de rest van de dag nog steeds zenuwpijn. :(.

Tijdens de behandeling gaat de pijn van 0 naar 100 in een mili seconden, zo naar.
Nu denken we dat het aan m'n kaakoperatie ligt en m'n zenuwen daardoor anders lopen/gevoeliger zijn.

Toen ik eenmaal thuis was moest ik er weer door huilen. De spanning, pijn en stress kwamen er even uit.

Nu slapen en hopelijk is het morgen minder gevoelig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 06:48

prompter schreef:
Nog een reclame ergernis, hier op bokt, de kromme zin "mode for lente" :x

Vind die sneakers wel leuk. Haha

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:05

kosseh schreef:
Aan de tandarts. Had twee gaatjes (rampen plan gebit) die gevuld zouden worden. Eentje was goed te verdoven, de andere helaas totaal niet |(

Ik heb zo een hekel aan de tandarts sinds het een aantal jaar terug ook niet te doen was om een plek te verdoven.
De keer erna heeft de kaakchirurg ook nog een onverdoofde zenuw geraakt, waar hij zelf ook erg van schrok. Had al aangegeven dat ik lastig te verdoven ben, maar dat wuifde hij weg... Toen was m'n vertrouwen al helemaal weg.

Nu dus weer bij de tandarts. Tandarts had alles verdoofd van waar ze dacht dat de zenuw zou liggen, maar was niet te verdoven. Jankend in de stoel gelegen en de rest van de dag nog steeds zenuwpijn. :(.

Tijdens de behandeling gaat de pijn van 0 naar 100 in een mili seconden, zo naar.
Nu denken we dat het aan m'n kaakoperatie ligt en m'n zenuwen daardoor anders lopen/gevoeliger zijn.

Toen ik eenmaal thuis was moest ik er weer door huilen. De spanning, pijn en stress kwamen er even uit.

Niet toevallig hypermobiel. Hier zijn ik en de kids hypermobiel en moeilijk te verdoven. Werkt niet afdoende en trager. Blijkbaar hoort dat bij elkaar

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:11

Raad eens wie er net wakker is en eigenlijk al lang en breed in de auto had horen zitten? Voordeel is dat ik nu tussendoor af en toe even plat kan, want mijn rug is echt geen doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:08

sonjim schreef:
kosseh schreef:

Niet toevallig hypermobiel. Hier zijn ik en de kids hypermobiel en moeilijk te verdoven. Werkt niet afdoende en trager. Blijkbaar hoort dat bij elkaar

sonjim gaat het weer een beetje? :knuffel:

kosseh
Echt waar ja?
Ik ben ook altijd traag op verdoving. Maar ben idd ook hypermobiel.
Nog nooit van dat verband gehoord.
Zou hier idd wel kloppen dan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:15

Ik snap de dreiging etc echt wel.

Maar moesten de militairen nou per se gisteren schieten met die droogte. Met een enorme heidebrand als gevolg. :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:52

sonjim schreef:
kosseh schreef:

Opvallend ook hypermobiel en ook altijd slecht te verdoven. Blij ook dat alles eruit is nu al een paar jaar.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:03

Weer plafonddienst gehad vannacht en uiteindelijk bij elkaar 2,5u slaap gehad- terwijl ik de slaap zo hard nodig had na een intensieve dag gisteren. Ik begin de nieuwe dag dan echt al ziek/misselijk en heeeel slecht qua energie en humeur, ugh. Had vandaag sowieso een rustdag op staan dus behalve wat kleine huishoud dingen, duik ik maar even lekker in m’n boek, noise cancelling headset op, koffie erbij en sluit ik me even af van alles :')

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:22

Geërgerd omdat er iemand voor de ketelonderhoud komt, ik een uur later naar werk geregeld heb omdat ik ‘oppas’ geregeld heb. (Werk in winkel dus thuiswerken is geen optie) Monteur is in de straat maar waar weet ik niet en oppas is er ook nog niet omdat die per se drie keer naar haar buren wil vandaag…. Hou daar niet echt heel erg van.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:37

Aan die piep buurt katten... hou verdorie je beesten op je eigen erf
Dat rot beest Was bij de cavia's in de ren en hok gesprongen...
Heb de honden erop afgestuurd en netten gespannen over de rennen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:53

Mijn zwager loopt buiten heeeeel de tijd wooooooo woooooo te roepen naar zijn kind. Niet een paar keer, maar gewoon 5/10 minuten lang. Houd gewoon je kop |o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 11:15

Ggrrrrr pfffff krijg je na een enorme en pijnlijk verdrietige klacht een bedank kado kaart van een organisatie. Sta je daar met die kaart en wil je iets afrekenen. Kan dat niet want de organisatie is vergeten de kaart te activeren en zelf activeren kan niet. -O- ;( net 45 minuten in de wacht gestaan en dan de vraag ja wie heeft die kaart gestuurd. Geen idee algemene klachtenafhandeling en duurt het even voor ze de juiste persoon gevonden hebben. Nu kunnen we er nog niks mee en is het pijnlijke incident weer volop terug in gedachte. %) _-:(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 11:47

;(
Dat is niet fijn karuna

Hier maar een kleine ergernis.
De harde wind al de hele week.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:01

DuoPenotti schreef:
;(
Dat is niet fijn karuna

Hier maar een kleine ergernis.
De harde wind al de hele week.

ja, die ergernis deel ik. We zouden dinsdag een ballonvlucht, maar dat kon vanwege de wind niet doorgaan. Nu staat die voor vanavond geboekt, maar ik vrees dat het nog steeds te hard waait.

Andere ergernis.. nieuwe buren die zich de buurt een beetje toe eigenen. Huizen die nog niet eens te koop staan al aan hun vrienden lopen aanbieden zodat de bejaarde mevrouw die daar nog woont allerlei vreemd volk op straat en op het erf krijgt. :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:04

Dat is razend brutaal en mag ik een gokje doen? Ik neem aan dat die nieuwe buren niet uit de oostkant van het land komen? Hier is ook inmiddels de sfeer in de straat flink zakkende dankzij een aantal van een heel eind westelijk afgekomen en met dikke overwaarde goedkopere huizen opgekocht en hun eigen mentaliteit drukt de sfeer in de straat. Geen groeten en van samenhang en gezellige praatjes naar ieder voor zich en de buren kunnen barsten :evaw:

Dp het is echt gewoon verdrietig en pijnlijk wat er destijds gebeurde, de persoon in kwestie kon terecht op zoek naar een andere baan. En dan krijg je dit er nog even overheen ;(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:13

goed gegokt karuna.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:15

Ik vraag me echt zo af en toe af waarom de mentaliteit in oost en west zo ontzettend verschilt. En waarom deze mensen dan het volstrekt "normaal" vinden hun stempel te drukken op een toch andere manier van leven? Is dat arogantie? Toch denken die oosterlingen zijn achterlijk en achtergebleven? Of zijn de mensen uit het oosten te beleefd en fatsoenlijk opgegroeid om eens hun mond open te trekken tot hier en nietverder?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:17

Zo dan Juval := hondsbrutaal en al helemaal als onbekende. Heeft iemand ze hier op aangesproken?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:32

Nyaleti schreef:
Zo dan Juval := hondsbrutaal en al helemaal als onbekende. Heeft iemand ze hier op aangesproken?

nog niet, maar ik verwacht wel dat dit gaat gebeuren.

Ik hou helemaal niet van de polarisatie, maar het stereotype/cliché is wel opvallend aanwezig.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:33

Juval, denk dat het ook een beetje is dat het voor hun helemaal DE ontdekking is, en dat moeten ze natuurlijk delen. Want zij vinden dat zij dit hebben ontdekt. Dat er al generaties lang mensen leven en dat de locatie waar ze women ook echt hun leven *is*, daar denken ze niet aan.

Ik heb mijn waterfles te ver dicht gedraaid en ik krijg m niet meer los _O-