Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:18

Ik ben blij dat ik een hele eerlijke tandartspraktijk heb. Als iets niet nodig meer is zeggen ze dat ook. Ik hoef bijv niet meer standaard naar de mondhygiënist , alleen als het nodig is. Ze zei zelfs de vorige keer wat doe jij hier eigenlijk het is helemaal niet nodig momenteel. Oké de tandarts zit een halfuur rijden verderop en ik heb nog wel getwijfeld om meer in de buurt te kijken maar bij de meeste praktijken voeren ze toch zaken uit wat naar mijn idee niet echt nodig is.

Mijn zusje heeft wel een keer een hele dure rekening gehad wat niet terrecht was. Ze werd behandeld door iemand in opleiding maar diegene moest het nog leren en is heel lang bezig geweest ( overigens toestemming voor gegeven) mijn zusje kreeg een hele hoge rekening omdat ze heel lang in de stoel heeft gelegen. Daar is ze wel achteraan gegaan en heeft uiteindelijk niet alles hoeven te betalen. Mijn zusje wil nu ook nooit een leerling weer.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:29

Gelukkig is mijn Mondhygeniste en Tandarts in 1 praktijk, en ze kennen elkaar ook. :)
Zo hebben ze Assistentes die mogen je binnen laten komen zo dat de TA je meteen kan helpen,
maar ook Preventie-assistent die mogen meer dan een normale Assistente.
Die mogen namelijk schoonmaken, verdoving plaatsen maar de rest doet de TA zelf.

Ik lig daar soms voor mijn gevoel ook een eeuw in zo'n stoel en als het mij te lang duurt dan begin ik te zuchten.. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:48

Ik weet momenteel niet zo goed wat ik van de tandarts moet denken.
Ik had een fijne, maar die is met pensioen.
Daar is nu een jonge vrouw voor in de plaats. Deze heb ik pas 3 keer gezien.
1 keer uitgebreid en de andere keer komt ze in en uit gevlogen bij de mondhygiëniste.

Maar waarom ik nu niet weet wat te denken.

Toen ik begin 20 was is links onder mijn laatste kies getrokken.
Linksboven heeft dus geen tegenoverliggende kies meer. Al die jaren.
Ik heb bij die bovenste kies altijd meer tandplak dan bij de rest van mijn gebit. Eigenlijk bijna als enigste kies.
De vorige tandarts had het over een speekselklier die daar wellicht harder werkte. Of zoiets, pin me niet meer precies vast op zijn uitleg.

Nu ging ik 2 maanden geleden voor controle.
En mijn vriend heb jij nu ook die nieuwe? (hij gaat naar een ander)
Want zijn collega's gaan daar ook heen en die hadden het erover dat zij alleen maar wil trekken. Want dat hadden al meerdere mensen als ervaring nu.

Ben ik daar dus vorige keer. Wil zijn dus ook die kies boven trekken, want de extra tandplak komt door het missen van geen tegenovergestelde kies.
Oke... en door de opmerking van mijn vriend weet ik nu niet wat te denken....

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:59

Kind van een jaar of 3 in de supermarkt die tegen mij aan liep.
Kind en oma zeiden geen sorry en keken mij boos aan.

En sjaal die voor je ogen waait. Kijkt zo lastig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:29

DuoPenotti schreef:

Als jij er geen last van hebt + kies is gezond: lekker laten zitten. En als je geen vertrouwen in haar hebt: andere tandarts zoeken waar jij je wel fijn bij voelt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:40

DuoPenotti schreef:
Ben ik daar dus vorige keer. Wil zijn dus ook die kies boven trekken, want de extra tandplak komt door het missen van geen tegenovergestelde kies.

Is er niet zoiets als een second opinion voor de tandarts? Trekken is niet al wat zeg hee..

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:49

DuoPenotti schreef:
Ik weet momenteel niet zo goed wat ik van de tandarts moet denken.
Ik had een fijne, maar die is met pensioen.
Daar is nu een jonge vrouw voor in de plaats. Deze heb ik pas 3 keer gezien.
1 keer uitgebreid en de andere keer komt ze in en uit gevlogen bij de mondhygiëniste.

Maar waarom ik nu niet weet wat te denken.

Toen ik begin 20 was is links onder mijn laatste kies getrokken.
Linksboven heeft dus geen tegenoverliggende kies meer. Al die jaren.
Ik heb bij die bovenste kies altijd meer tandplak dan bij de rest van mijn gebit. Eigenlijk bijna als enigste kies.
De vorige tandarts had het over een speekselklier die daar wellicht harder werkte. Of zoiets, pin me niet meer precies vast op zijn uitleg.

Nu ging ik 2 maanden geleden voor controle.
En mijn vriend heb jij nu ook die nieuwe? (hij gaat naar een ander)
Want zijn collega's gaan daar ook heen en die hadden het erover dat zij alleen maar wil trekken. Want dat hadden al meerdere mensen als ervaring nu.

Ik heb ook al jaren linksboven een kies die geen tegenoverliggende kies meer heeft. (Al 18 jaar) Maar ik heb geen last van tandplak. Enige wat mijn tandarts erover zegt is dat hij uiteindelijk steeds iets verder gaat zakken omdat hij geen tegendruk krijgt en er dus uiteindelijk een keer uit zou moeten. Maar tot nu toe zit hij daar nog prima.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:19

Spoiler:
Afbeelding

Dit brand
Hopelijk seffes over
Laatst bijgewerkt door ynskek op 25-01-24 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in spoiler geplaatst

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:26

Dat ik zojuist een foto heb gezien van een naald in iemands arm :brr:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:34

Cowboy55 schreef:

precies. had best even in een spoiler gemogen. Dank!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:49

Winged schreef:
Cowboy55 schreef:

precies. had best even in een spoiler gemogen. Dank!

Ach.....maar ik ben niet goed met naalden in mensen nee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:51

Lijkt mij een vervelende plek voor een naald, dan kan je neem ik aan niet bewegen zonder hem te voelen. Hopelijk is het snel voorbij!

Ik las dat Aboutaleb gaat stoppen als burgemeester :\ vind ik jammer. Ergens hoop ik dat hij misschien voor premier zal gaan ofzo, dat is tenminste iemand waar ik nog een beetje vertrouwen in zou hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:56

@de mensen die reageren op mijn tandarts verhaal.
Bedankt.

Ja heb nu ook niet het idee om ja te zeggen.
Ook gaf ze aan dat hij idd steeds verder uitgroeit zonder die tegendruk. En dat vind ik wel logisch.
Maar de oude tandarts zag daar nog geen noodzaak in.
Maar dat tandplak verhaal vind ik zo vaag?

Naar een ander doe ik ook niet graag.
De mondhygiëniste vind ik wel een heel fijn mens. En die ben ik dan ook kwijt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:57

Cowboy55 schreef:

Eens in een restaurant ging iemand aan het tafeltje tegenover ons bloed prikken en een naald in zijn arm steken wegens diabetes. Ik keek maar even de andere kant op. Snap dat iemand met diabetes zich een beetje vrij wil voelen en dat gun ik iemand ook, maar erg tof vond ik het niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:18

imaudy schreef:
Cowboy55 schreef:

Eens in een restaurant ging iemand aan het tafeltje tegenover ons bloed prikken en een naald in zijn arm steken wegens diabetes. Ik keek maar even de andere kant op. Snap dat iemand met diabetes zich een beetje vrij wil voelen en dat gun ik iemand ook, maar erg tof vond ik het niet.

Ach, het heeft ook voordelen. Ik ben opgegroeid in destijds de 2e drugsstad van NL. Heroine (intraveneus) was 'the drug of choice' destijds. Maar als je bang bent voor naalden zit je wat dat betreft goed. Risico om zelf te gebruiken was NUL. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:40

Ik heb ook zo gelegen vanmorgen maar dan met contrast vloeistof en daarna nog bloedprikken ook -O-
Ze hebben met het infuus verdorie 3x misgeprikt en toen ik vroeg of de bloedafname dan via het infuus kon, mocht dat niet want de bloedprikkers zijn daar niet bevoegd voor.

Ik als patiënt vind dat maar vreemd. De infuusnaald zit er al in en kan na de bloedafname er meteen uit. Hoe moeilijk kan het zijn?

Bij het bloedprikken ging het ook nog 2x mis. Raar he dat ik steeds banger word…
Ik trek niet weg ofzo daar ligt het zeker niet aan, maar ja ben nu wel overstuur weggegaan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:42

DuoPenotti schreef:
@de mensen die reageren op mijn tandarts verhaal.
Bedankt.

Ja heb nu ook niet het idee om ja te zeggen.
Ook gaf ze aan dat hij idd steeds verder uitgroeit zonder die tegendruk. En dat vind ik wel logisch.
Maar de oude tandarts zag daar nog geen noodzaak in.
Maar dat tandplak verhaal vind ik zo vaag?

Naar een ander doe ik ook niet graag.
De mondhygiëniste vind ik wel een heel fijn mens. En die ben ik dan ook kwijt.

Ik heb denk ik al 40 jaar een kies die geen tegenstander heeft :D. Hij zit prima, en hij mag blijven zitten zo lang als hij wil :Y)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:45

Sorry, vergeten in spoiler te zetten, zelf even getemd :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:47

Waar is het infuus voor GxB?

Promter oké. Dus het kan dus prima lange tijd.

Open net een nieuwe pot Griekse yoghurt zit er schimmel in.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:48

DP ook ik zou niet de kies laten trekken zonder dat ik er last van heb of er écht een goede reden voor is. Last van tandplak is geen goede reden. Dan extra poetsen en goed reinigen tijdens de half jaarlijkse controle.

Ieuw teruggaan met die yoghurt hoor.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:53

Ja ben meestal niet van het terug gaan. Maar pas ook al gehad. Heb er een foto van gemaakt plus de houdbaarheidsdatum. Kijken wat ze er van zeggen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:55

Met die yogurth zou ik Idd ook teruggaan

Heb blijkbaar extreem ijzer te kort en bloed armoede op het punt dat ze niet snappen dat ik nog functioneer. Dus met spoed ijzerinfuus gekregen. Echter uiteindelijk 2x moeten stil leggen omdat ik weg draaide en het bleef branden. Nu maar hopen dat het werkt. Moet zowiezo elke 3 maanden langs voortaan (voorlopig, of het ijzer moet sneller afgebroken worden). Als dit niet over 48h aanslaat krijg ik een ander soort ijzerinfuus, maar als mijn lichaam hier al zo op reageerde :\

Ineke2, altijd leuk als je er al bang voor bent dat zo iets gebeurt. Hopelijk gaat het volgende keer terug vlotter.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:14

Voel me sinds vanmiddag ineens niet zo lekker. Heb maar even een dutje in bed gedaan maar voel me nogsteeds misselijk -O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:37

Mijn bloedverwanten...
Er wordt een enorm drama gemaakt over een familiedag, want iedereen moet daar perse bij zijn, wat heel bijzonder is want elkaars verjaardagen bezoeken zit er niet in.
Ze claimen dat ze dat niet doen omdat verjaardagen zo druk zijn dat je dan toch nauwelijks aan een gesprek toe komt, maar wij zijn een familie van 20 man (de nazaten van mijn opa en oma) dus ik zie niet in waarom een familiedag anders is dan een verjaardag qua drukte.

Verder heb ik hier sowieso geen behoefte aan, wat ik al meerdere malen heb aangegeven bij in ons gezin.
Ik heb de datumprikker dan ook voor de vorm ingevuld zodat mijn moeder geen gezeik zou krijgen van haar broers en zussen (ja, als ik als oudste niet aanwezig ben of überhaupt verzaak de datumprikker in te vullen, roepen ze mijn moeder op het matje en dat laat ik niet gebeuren)
Nou moest er een keuze gemaakt worden tussen een datum waarop ik echt niet kan maar mijn nichtje wel én een datum waarop ik niet wil en mijn nichtje niet kan en surprise surprise er is gekozen voor de datum waarop ik echt niet kan (dit is totaal geen verrassing voor mij, de keuze valt altijd op mijn nichtjes volgens mijn oom is dat logisch want, en ik quote hier vrij letterlijk: Je hebt hoogvliegers en laagvliegers en iedereen heeft het liefste hoogvliegers om zich heen en jij bent dat nou eenmaal een laagvlieger M_D_H. Ik ben geen laagvlieger, ik presteer prima in mijn leven, heb het goed voor elkaar en ga lekker, maar ik veroorzaak nou eenmaal geen problemen en ben heel onafhankelijk opgevoed dus klop niet om elk wissewasje aan bij de familie en ik schep niet op. Iets wat mijn nichtjes wel doen waardoor ze het gevoel hebben dat zij gelukt zijn en ik niet.)

Anyway, ik vind het totaal niet erg want mijn man zou sowieso niet mee gaan (Je oma zei dat je geen kleinkind van haar was en niemand heeft haar daar ooit op aangesproken dus waarom zou jij nu wel tot de familie behoren als het hun uitkomt? Voor mij zijn ze dood) en ik heb sowieso totaal geen behoefte aan deze negatieve energie.
De jarenlange manier van omgaan met mij van deze familie zorgt voor heel wat negatieve gevoelens en energie.
Eerlijk gezegd was ik er ook helemaal prima mee dat mijn oma overleed en ik verlost was van deze familie (of bloedverwanten, zoals ik ze liever noem, familie is in mijn ogen iets heel wat anders).
Ik heb nu een ruim jaar rust gehad van ze (op mijn ouders, peetoom en peettante na, die uiteraard, wel gewoon familie zijn voor mij) en dat was zo lekker en ik zat zo goed in mijn vel.
En nu is sinds begin januari dit gedoe begonnen en ze laten mij niet met rust.
Ik wil niks met deze mensen te maken hebben, ik wil niet door ze lastig gevallen worden, ik heb niks met deze mensen en ik wil die negatieve gevoelens gewoon niet meer.
Maar omdat iedereen perse mee moet werd ik meerdere keren geappt, de appjes ben ik gaan negeren, er is dus nu een datum geprikt waarop ik niet kan, waar ik helemaal akkoord mee ben want dan hoef ik geen excuus te verzinnen (voor mijn moeder probeer ik de lieve vrede te bewaren) maar nu heeft mijn moeder geroepen dat als ik er niet bij ben zij ook niet gaat en mijn broertje riep dat omdat ik gepasseerd werd hij er ook niet zou zijn.
En nu is de beerput open he, want nu wordt ik meerdere malen per dag gebeld om dit op te lossen (en ze zijn slim, ze bellen anoniem) allereerst dat de datum is aangepast naar de datum waarop ik wellicht wel kan maar ook door mijn nichtje die mij smeekt om toch mijn plannen te wijzigen voor de andere datum want zij wil er heel graag bij zijn en als ik dan niet kan op die andere datum, of ik akkoord ben dat ik er niet bij ben.
JA IK BEN AKKOORD LAAT MIJ appelflap MET RUST. (Wat ik misschien ook heb laten ontvallen)

Maar door de stunt van mijn moeder en broertje wordt ik nu praktisch gedwongen er wel bij te zijn aangezien zij beide zeiden dat ik echt wel mijn best zou doen om er op die andere datum bij te zijn.
NEE, DAT DOE IK NIET, LAAT MIJ MET RUST. Mijn broertje verwijt mij nu dat ik niet duidelijk was in mijn communicatie over het niet mee willen (hoeveel duidelijker moet "Nee, ik wil niet mee", nog zijn?) Hij kwam voor mij op maar belangrijker nog ik heb zijn kans om aan te tonen dat hij en ik al jaren achtergesteld worden op mijn nichtjes, verpest omdat ik de appjes die deze mensen mij stuurde negeerde.

Er zijn nu meerdere dingen die mij dwars zitten.
1. Ik wilde het classy houden voor mijn moeder, dat is het nu niet meer.
2. Ik heb meerdere malen gezegd tegen mijn moeder en broertje dat ik niet mee zou gaan dus het verwijt dat ik niet duidelijk was, vind ik onterecht.
3. Ik wordt nu semi gedwongen er toch bij te zijn en dat wil ik niet.
4. Alle negatieve gevoelens zijn inmiddels terug, ik heb een extreem kort lontje, ben uitgeput, heb last van stress eczeem, puistjes (heb ik alleen als ik gestresst ben) en migraine.
5. Ondertussen nemen zowel mijn moeder als mijn broertje de telefoontjes van deze bloedverwanten niet aan en dat vind ik best laf van ze.

Nou klinkt het alsof mijn moeder en broertje hele nare mensen zijn, maar dat zijn ze niet. Mijn moeder komt eindelijk een beetje in verzet tegen haar verschrikkelijke familie en mijn broertje wilde graag bewijzen hoe slecht wij behandeld worden door ze.
En ik snap ze, maar geen van hun os eerlijk over het waarom en het voelt nu als of ze mijn reden van niet gaan (ik kan echt niet, mijn schoonzus is die dag jarig) aangrijpen als excuus om zelf niet te hoeven gaan.

En deze familie is echt heel erg, en er is gewoon heel veel gebeurd met mijn moeder, mij en mijn broertje in deze familie.
Ze zijn gewoon al deze drama niet waard, maar toch kan niemand van ons dit echt los laten en heb in het gevoel dat ik altijd diegene moet zijn die het moet oplossen...

Oke, rant uit O:)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:17

Vandaag heeft ex zoon naar school gebracht en zijn moeder heeft zoon opgehaald in de hoop dat we vandaag wel wat zouden horen van de taxi of de gemeente. Niet dus. Helemaal niks.
Morgen breng ik hem naar school en komt dochter dus te laat. Maar zoon heeft Cito week en moet gewoon op tijd zijn en kan niet een uur later beginnen. Om dezelfde reden haalt ex hem op want anders zou zoon ook een half uur eerder moeten stoppen op school.
Dus nu maken wij kosten, moeten afspraken verzetten en tijd vrij maken. En de taxi wordt er voor betaald en nog extra ook want het zou om individueel vervoer gaan. Dat is wel heel makkelijk verdienen, wel het geld, niet het werk. En zolang ze niet terug bellen of mailen blijft het zo.
Ga morgen maar weer de gemeente mailen dat we een reiskosten vergoeding willen, misschien dat ze dan wel actie gaan ondernemen.