Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esperanza schreef:Ik ging inderdaad gisteren even over mijn nek toen ik het bericht zag dat ze nu kinderen een griepprik willen gaan geven. Omdat niemand griep heeft gehad afgelopen jaar? Sowieso krijgt niet iedereen ieder jaar een griepje. Een verkoudheidje hier en daar ja, maar griep? Dus een jaar geen griep gehad hebben is echt geen probleem. Maar is dit nu de opzet van het geheel geweest? Dat we iedereen ieder jaar voldouwen met allerlei vaccinaties?
En dat het gros van de mensheid nu is gaan geloven in dit sprookje, dat vind ik echt kwalijk. Ziek zijn is onderdeel van je leven. Je immuunsysteem kan daar doorgaans heel goed wat mee. Heb je enig idee met hoeveel virussen en bacteriën je dagelijks in aanraking komt? Nee, want je imuunsysteem lost dat voor je op. Zonder dat je het weet. En nu je het weet moet ineens overal een pilletje of een spuit voor zijn?
Popstra schreef:Yup. Maar als je dit beweert, heb je ook nooit echt serieus griep gehad, want dan piep je wel anders. Ik lag destijds als begin-twintiger twee weken plat en was echt heel ziek.Esperanza schreef:Ik ging inderdaad gisteren even over mijn nek toen ik het bericht zag dat ze nu kinderen een griepprik willen gaan geven. Omdat niemand griep heeft gehad afgelopen jaar? Sowieso krijgt niet iedereen ieder jaar een griepje. Een verkoudheidje hier en daar ja, maar griep? Dus een jaar geen griep gehad hebben is echt geen probleem. Maar is dit nu de opzet van het geheel geweest? Dat we iedereen ieder jaar voldouwen met allerlei vaccinaties?
En dat het gros van de mensheid nu is gaan geloven in dit sprookje, dat vind ik echt kwalijk. Ziek zijn is onderdeel van je leven. Je immuunsysteem kan daar doorgaans heel goed wat mee. Heb je enig idee met hoeveel virussen en bacteriën je dagelijks in aanraking komt? Nee, want je imuunsysteem lost dat voor je op. Zonder dat je het weet. En nu je het weet moet ineens overal een pilletje of een spuit voor zijn?
Ik denk dat je je niet moet vergissen in een griep!
Daar sterven echt niet alleen 80+ door
Citaat:Heb je enig idee met hoeveel virussen en bacteriën je dagelijks in aanraking komt? Nee, want je imuunsysteem lost dat voor je op. Zonder dat je het weet. En nu je het weet moet ineens overal een pilletje of een spuit voor zijn?
karuna schreef:Als je het hebt over een griepje heb je nooit griep gehad maar hooguit een fikse verkoudheid. .
Huertecilla schreef:Ook hilarisch is dat vergrijzing aan de ene kant een probleem is, ouderen beter thuis dood gaan dan de ziekenhuizen overbelasten, doch aan de andere moeten gezonden zich vaccineren om de vergrijzing te verergeren.
Askja schreef:Yup. Maar als je dit beweert, heb je ook nooit echt serieus griep gehad, want dan piep je wel anders. Ik lag destijds als begin-twintiger twee weken plat en was echt heel ziek.
Over je nek gaan bij alles wat je niet aanstaat cq. waar je moeite mee hebt lijkt me trouwens ook erg ongezond. Idem, je overal ontzettend over opwinden. Slecht voor je bloeddruk.
Vayo schreef:Coby, dat het misschien spannend is voor de mensen die niet gevaccineerd zijn snap ik. Maar zij kiezen hier zelf voor. Maar voor jezelf is het toch niet spannend als je gevaccineerd bent? Ik merk dat ik me echt niet druk kan maken of anderen wel of niet gevaccineerd zijn. Ik hoef het ook echt niet te weten. Ik ben gevaccineerd en daarmee beschermd. Dan maakt het niet uit of ik me tussen gevaccineerden of niet gevaccineerden begeef.