Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:09

Fun shoppen :')

Je moet gewoon buiten in een ruime rij op je beurt wachten tot je binnen mag en eerst je handen ontsmetten aan de ingang.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:14

Karuna als je je vriend boodschappen voor je laat doen en vervolgens hele dagen bij hem doorbrengt, is het net hetzelfde als dat je zelf boodschappen doet.
Idem met camperen na de cursus. Uit de cursus direct bij jou de camper in om vervolgens samen de nacht op een camping door te brengen.

Als je hiermee nog steeds denkt geen contact of besmettingsgevaar te lopen, heb je er na een jaar nog steeds niks van begrepen. Echt helemaal niks.

Maar ik val in herhaling. En je blijft toch steeds met dezelfde verhaaltjes komen dat je geen contact hebt met anderen. Dus schiet ook niet op zo :+
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 24-04-21 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:19

elnienjo schreef:
Smee__ schreef:
Hier in Nederland net zo hoor! Mijn ene opa van 77 heeft vorige week de eerste vaccinatie gekregen. M'n andere opa van 77 heeft gisteren de tweede al gehad :+

Dan is de ene gewoon wat sneller geweest met bellen waarschijnlijk, want er werd telkens bekend gemaakt welke leeftijdsgroep een afspraak mocht maken.

Nee is niet het geval, ongeveer tegelijk bericht gehad. Maar de een is zelf naar een locatie van de GGD gegaan en de ander via de huisarts. Maar die had gewoon nog geen vaccins gekregen |o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:23

karuna schreef:
Een heel verkeerde aanname daarin. Weg is nog steeds geen enkel contact met wie ook. Je hebt plekken waar je gewoon volledig alleen staat. Anders zou ik het ook niet doen. Ik blijf graag gezond. Gelukkig kan het zonder contact anders bleef ik wel thuis. De first respondermensen zaten in hun auto waar ik langskwam met de honden. Ik zoek het niet op.

De cijfers zijn gewoon niet goed, misschien niet leuk meer om te horen maar het is gewoon de keiharde realiteit. -O-

Volgens mij werd er met klem gezegd dat als je geen noodzakelijke verplaatsing nodig achtte je dit ook niet moest doen.
Dus als je geen reden had om door Nederland te reizen je thuis moest blijven.

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:24

Was er ook niet iets met een dierentuin? :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:32

Trek het vooral weer persoonlijk +:)+ goed bezig. Ipv op de vrouw spelen wat natuurlijk veel fijner is is misschien lezen wat er staat wat handiger. Algemeen de cijfers enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:33

karuna schreef:
Trek het vooral weer persoonlijk +:)+ goed bezig. Ipv op de vrouw spelen wat natuurlijk veel fijner is is misschien lezen wat er staat wat handiger. Algemeen de cijfers enz.

Je spreekt jezelf gewoon enorm tegen iedere keer..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:36

karuna schreef:

Maar die cijfers waren ook al zo slecht toen jij besloot lekker naar de dierentuin te gaan. Als je zoveel kritiek hebt op mensen (die nota bene zelf geen risicogroep zijn) moet je het zelf ook niet doen. Het verschil is dat als ik covid-19 oploop de kans enorm klein is dat ik op de IC kom te liggen en de zorg daardoor overbelast. En als jij het krijgt dan is die kans wel enorm groot. Dus je kan wel zo boos zijn op alle mensen die het zat zijn en weer willen leven. Maar die hebben het afgelopen jaar binnen gezeten voor mensen zoals JIJ. De risicogroepen. Niet voor zichzelf.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:36

karuna schreef:
Een heel verkeerde aanname daarin. Weg is nog steeds geen enkel contact met wie ook.

Ik lees perfect wat er staat en wat jij schrijft. Weg is nog steeds geen enkel contact met wie ook.
Of lees ik dit zo verkeerd ?

Is gv dan niemand ? Zijn er op die cursus geen andere mensen ? Is er in een bungalow geen poetsvolk ?
Lopen er in de dierentuin geen andere mensen rond ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:37

@Vayo (ja weet dat het op de vorige pagina stond)
De geestelijk gezondheidszorg had al voor corona code zwart denk ik.
Daar is ook zoveel weg bezuinigd (ja ja ik weet het de zorg in Nederland is steeds duurder)
Hoeveel verwarde mensen er op straat zijn. Die daar niet horen.
Mensen midden in de nacht naar de Paaz afdeling gebracht...diezelfde Paaz is ondertussen weg en het zal er vol!

Ik denk dat Corona heel veel dingen in beeld brengt die voor veel mensen verborgen waren.

De wegbezuinigde bedden, ook ic bedden plus personeel.
Weg bezuinigde verpleeghuizen, wegbezuinigde (crisis) opvang van geestelijk gezondheidszorg. Maanden wachttijd om iemand te spreken te krijgen.

Maar goed bezig, massaal VVD gestemd en Pinokkio komt er mee weg. Ik heb geen herinnering aan 10.000 bedden minder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:37

Nee hoor. Ik heb een heel vast contact. Verder mensen op grote afstand. Spannender kan ik het niet maken. En wederom persoonlijk maken. Er staat algemene cijfers. Dat wat in het nieuws staat en in mijn redelijk directe omgeving. Waar ik geen live contact mee heb. Maar het is op bokt nog steeds speel niet op de man/vrouw maar de bal. Ik ben geen bal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:38

karuna schreef:
Nee hoor. Ik heb een heel vast contact. Verder mensen op grote afstand. Spannender kan ik het niet maken. En wederom persoonlijk maken. Er staat algemene cijfers. Dat wat in het nieuws staat en in mijn redelijk directe omgeving. Waar ik geen live contact mee heb. Maar het is op bokt nog steeds speel niet op de man/vrouw maar de bal. Ik ben geen bal

Maar wel hypocriet. Anderen, die zelf weinig risico lopen om op de IC te komen, moeten zich strikt aan de maatregelen houden om mensen zoals jij te beschermen. Maar jij hoeft het niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:41

Smee__ schreef:
Nee is niet het geval, ongeveer tegelijk bericht gehad. Maar de een is zelf naar een locatie van de GGD gegaan en de ander via de huisarts. Maar die had gewoon nog geen vaccins gekregen |o

Met 77 jaar val je onder de groep die Pfizer krijgt via de GGD, die wordt niet door de huisarts gegeven ivm logistiek (extreem koude opslag)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:45

karuna schreef:

En dat vast contact heeft dagelijks contact met andere mensen en jij brengt haast alle tijd door bij hem. Dus dat komt op hetzelfde neer.
Hij kan besmet raken en jou besmetten. Net zoals iemand in de supermarkt kan besmet raken.
Dus in real life zal jouw ' angst voor besmetting ' wel best heel goed meevallen :+

Maar je probeert wat krom is bij jezelf toch telkens weer recht te praten en komt steeds met die drama- verhaaltjes hier op Bokt.
Ik begrijp echt niet waarom je dit steeds doet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:54

Maar karuna, even van de andere kant. Zie je zelf ook niet dat het krom over kan komen? En dat het ook van 2 kanten komt? Ik ben het ook niet met iedereen hier eens en daar komen echt wel wat discussies van, maar ik krijg niet deze reacties.

Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens met het voorbeeld van vayo dat het gaat om mensen die het zwaar hebben en na een jaar een arm om zich heen willen oid. Want ik zie maar weinig mensen die zich aan de maatregelen houden qua 1,5 meter afstand met iedereen buiten huishouden en 1 persoon op bezoek of nergens wat gaan drinken. Dus dat vind ik rare redenering, groot gedeelte ging daar al losser mee om.

En Eerder versoepelingen omdatvhet alternatief niet te handhaven is. En we willen toch nog wel iets van horeca laten leven, wat enorm logisch en goed is. Ik ga niet op het terras zitten en zal ook niet afspreken met mensen die wel gaan, want ik wil eerst zien of er echt goed gehandhaafd wordt. Dat was vorig jaar zomer niet, het werd geprobeerd maar de klanten deden het zelf niet. Zoals MarlindeRooz nu al aangeeft.

Maar ik zeg ook niet dat ik me aan alle maatregelen houd, want dat doenik niet. Net als jij dat niet volledig doet. Ik doe het voor het grootste gedeelte en misschien wel redelijk streng ivm anderen, maar er zijn dingen waar ik me niet aan houd. Net als dat jij bijvoorbeeld 1 contact hebt wat binnen 1,5 meter komt en ondanks verzoek alleen noodzakelijke verplaatsingen even wat dagen weggaat. Maar jouw contact komt toch ook op plekken? Die heeft contact met anderen? Er moeten boodschappen gedaan worden, ziekenhuis bezoeken bijvoorbeeld en noem maar op. Je komt zelf elke keer met berichten dat iedereen behalve jij het fout doet. Of zo komt het op mij over. En in een wereld waar we van samen naar iedereen voor zichzelf lijken te gaan afgelopen jaar botst dat. Want jij kiest om maatregel 1 wat minder strikt te volgen, iemand anders doet dat met maatregel 2 bijvoorbeeld. Beide doen geen 100 procent. En een groep doet het bijna allemaal niet, die houd je enndie ga je jiet veranderen met jouw berichten.

Misschien moet je het contact afkappen met de mensen die allemaal zoveel lak aan alles hebben? Je kan er niks aan veranderen en alleen op jezelf letten. Dan hoef je je niet te ergeren?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:00

Popstra schreef:
Richt je dit bericht nu op mij?
... :evaw:

Er staat bij 'in zijn algemeenheid', maar als jij je aangesproken voelt, prima toch? :)

Vayo, volgens mij ben jij al een tijd weer aan het 'knuffelen' met naaste familie en vrienden? Is verder helemaal prima natuurlijk, maar ik begrijp niet waarom je het nu gebruikt als reden om aan versoepelingen toe te zijn.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:06

Echwel schreef:
Ik vraag mij op dit moment af waar ik dus meer gevaar loop
Thuis de jongen die de boodschappen brenger en mondkapje onder de neus heeft hangen
Of op een terrasje waar weinig mensen zitten

Geen van beide. Die jongen is er maar heel kort en blijft op afstand. Niks is mee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:25

Ann schreef:
Popstra schreef:
Richt je dit bericht nu op mij?
... :evaw:

Er staat bij 'in zijn algemeenheid', maar als jij je aangesproken voelt, prima toch? :)

Vayo, volgens mij ben jij al een tijd weer aan het 'knuffelen' met naaste familie en vrienden? Is verder helemaal prima natuurlijk, maar ik begrijp niet waarom je het nu gebruikt als reden om aan versoepelingen toe te zijn.

Dat voorbeeld was niet geheel een persoonlijk voorbeeld, maar gewoon de geluiden die ik om me heen hoor. Mensen die graag een vriendin of vriend eens even een knuffel willen geven. Meer een voorbeeld in het algemeen dat deze groep er ook is. Dat het niet is ´schijt aan alles, ik wil naar het terras´. Maar mensen die meer behoefte hebben aan sociaal contact. Die lijden onder de strenge maatregelen.

En jij hebt mij verkeerd begrepen denk ik. Ik ben helemaal niet aan het knuffelen met naaste familie en vrienden. Ik heb één dierbare vriend die mij in een rotperiode gesteund heeft en van hem houd ik inderdaad geen afstand. Daar voelen wij ons beide oké bij en dan vind ik dat geen probleem. Maar verder knuffel ik met niemand hoor. Terwijl ik wel de behoefte zou hebben bepaalde vriendinnen eens een knuffel te geven.

Verder is ´een arm om je heen´ slechts één deeltje van mijn opsommingen en wordt het zo wel erg uit zijn verband gerukt. Ik voer dit namelijk totaal niet aan als reden voor versoepelingen. Ik wil aangeven dat mensen die hunkeren naar versoepelingen dit echt niet doen, omdat ze het schijt hebben aan de zorg en patiënten en gewoon op het terras willen zitten. Maar dat daar vaak sociale redenen achter zitten. Zo gaf ik namelijk ook aan ´een avondje bijkletsen met een vriendin, iets leuks met iemand gaan doen.

En ik praat niet continue vanuit mij, maar gewoon vanuit wat ik om me heen zie. Welke behoeftes vrienden en familie van mij hebben.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:30

Dan zal ik sommige berichten verkeerd geïnterpreteerd hebben. Maar het maakt verder ook niet uit, als dat voor jou oké voelt, ben ik wel de laatste aan wie je verantwoording (of uitleg) schuldig bent. :) Het viel me gewoon op, vandaar dat ik het aanhaalde.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:36

Ik hoor hier in mijn omgeving niemand die het zo nodig heeft om weer te gaan close-contacten.
Volgens mij omdat ze er ofwel niet echt behoefte aan hebben, ofwel omdat ze het toch al een hele tijd gewoon deden :D

Het enige wat telkens terugkomt, is dat ze graag weer eens een goei pint (of 2 :P ) op een terras willen gaan drinken. En dat kan binnenkort.
Voor mij blijft het allemaal gelijk. Ik ben nogal snel tevreden. Dat schijnt ook de sleutel tot geluk te zijn 8-)

Het enige wat ik hoop is dat, moest er mij iets overkomen wat niet-coronagerelateerd is, er ook nog een plekje in het ziekenhuis vrij is voor mij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:37

MyWishMax schreef:
Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens met het voorbeeld van vayo dat het gaat om mensen die het zwaar hebben en na een jaar een arm om zich heen willen oid. Want ik zie maar weinig mensen die zich aan de maatregelen houden qua 1,5 meter afstand met iedereen buiten huishouden en 1 persoon op bezoek of nergens wat gaan drinken. Dus dat vind ik rare redenering, groot gedeelte ging daar al losser mee om.

Ik volg je niet helemaal denk ik, maar ik probeerde juist aan te geven dat het niet zo zwart-wit is: ´schijt aan alles, ik wil naar het terras´ en dat daarom de versoepelingen maar moeten komen, maar omdat mensen echt lijden onder de strenge maatregelen, minder sociaal contact, minder mogelijkheden om iets leuks met iemand te gaan doen.

En ik zie juist ook veel mensen die zich niet meer aan de maatregelen houden. Heel eerlijk ken ik gewoonweg niemand die zich aan alle maatregelen houd, inclusief mijn cliënten! Maar er is wel een groot verschil tussen bewuste keuzes maken, nadenken en je best doen om op te letten of alle regels overboord gooien en met niets of niemand rekening houden! De mensen die ik ken zijn allemaal mensen uit de eerste groep. Mensen die in de supermarkt afstand houden, mondkapje dragen, bezoek ten opzichte van wat ze gewend zijn echt wel beperken, bij klachten thuis blijven en laten testen, netjes in quarantaine als dat moet enz.
Maar vooral de één persoonsregel/advies zie ik niet opgevolgd worden en daarbij steek in hand in eigen boezem, want dat doe ik ook niet. Ik kies liever zelf enkele huishoudens uit waar ik samen met mijn kinderen heen ga of die ik hier ontvang.
Ik beperk mijn bezoeken, maar de avondklok heeft niet gezorgd voor een verdere inperking van bezoek maar alleen een verschuiving van de tijd. Ik zie dat bij veel om me heen. Dus ik denk dat de versoepelingen juist meer lucht gaan geven bij de mensen. Maar dat in de praktijk er minder besmettingen van zullen komen.

Ik denk juist dat een positieve toon, langzaam weer de samenleving opstarten meer zorgt voor een positief gestemd gevoel en dat mensen dan meer geneigd zijn zich te houden aan geldende maatregelen en adviezen dan wanneer alles weer verlengd wordt en er geen versoepelingen zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:46

Ik zie dat lijden dus niet, omdat ik bijna alleen maar mensen zie en ken die zich niet aan die adviezen houden. Dus voor mijn omgeving is dat als argument voor versoepelingen ook niet kloppend. Dat bedoelde ik ;) 1 persoon werd al nooit aangehouden, avondklok wisselt een beetje, 1,5 meter eigenlijk totaal niet met vrienden en familie, alleen buiten met kennissen bijvoorbeeld. Die avondklok werkte hier wel bij een groep jongeren tot jaar of 35 die normaal vanaf 21 uur tot 's nachts bij elkaar zaten in zuipketen. Een aantal daarvan kwamen veel minder of niet bij elkaar, omdat ze dat na werk niet redden met andere verplichtingen. Een ander deel niet omdat ze daar niet konden slapen en ander deel is gewoon doorgegaan zoals altijd. Maar dat viel mij mee qua aantal (ik word normaal bijvoorbeeld in het weekend meerdere keren per nacht wakker van herrie van aangeschoten mensen die langs komen haha, dat is wel stuk mibder.)

En dan zouden er andere versoepelingen moeten komen om dat op te lossen. Hoewel ik het voor de horeca echt wel fijn vind hoor. En winkelen voor mij dan ook weer kan. Ik durf geen winkel afspraak te maken want ik voel me bezwaard als ik dan niks vind wat ik wil of moet hebben.

Dus ik zie niet in waarom die versoepelingen meer lucht zouden geven, omdat mensen toch zelf bedenken waar ze zich aan houden of niet.

En tuurlijk doe jij dat, ik ook. Misschien op andere manier en weet ik het, maar ik ben het wel eens dat 100% niet te doen is. Voor mij als alleenstaande betekent dat niemand binnen 1,5 meter. In jouw situatie alleen kinderen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 24-04-21 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:47

Ik heb me heel lang en vaak aan de 1 persoon regel gehouden. Maar dat doe ik niet meer altijd nu. Avondklok houd ik me ook gewoon aan. Feestjes en verjaardagen doe ik niet aan.

En met dat winkelen en afspraken maken herken ik je wel MyWishMax, ik durf dat soms ook niet want straks koop ik niks en dat is zonde voor de ondernemer. _O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:47

Ann schreef:
Dan zal ik sommige berichten verkeerd geïnterpreteerd hebben. Maar het maakt verder ook niet uit, als dat voor jou oké voelt, ben ik wel de laatste aan wie je verantwoording (of uitleg) schuldig bent. :) Het viel me gewoon op, vandaar dat ik het aanhaalde.

Oh dat kan en dat mag hoor. Mijn baby neefje heb ik dan inderdaad wel geknuffeld, maar dat mag. Die ene vriend heb ik vaker aangehaald dat ik daar geen afstand van houd en die veel zie. Waarschijnlijk komt het daar van af. En natuurlijk merk ik wel eens dat die 1,5 m afstand met een vriendin of mijn ouders lastig is als je elkaar passeert, aan tafel zit of wat dan ook. Ik denk sowieso dat veel mensen zich vergissen in wat 1,5 m is. Ik doe in ieder geval echt mijn best en knuffel naast die vriend nog niemand. Straks als zij ook gevaccineerd zijn komt dat weer wel. Ik denk dat het belangrijk is dat je gewoon goed nadenkt bij wat je doet. En je best doet. Voor de ene is dat nu eenmaal makkelijk dan de andere. Mensen zijn vrij om ervoor te kiezen zichzelf binnenshuis op te sluiten en geen bezoek te ontvangen. Maar als je altijd graag onder de mensen bent en een rijk sociaal leven hebt, dan vallen deze maatregelen zwaar. Dan is er een grens aan wat je mensen op kan en mag leggen vind ik. Na een jaar zijn veel mensen echt wel toe aan versoepelingen en gewoon minder steeds die negatieve tonen / berichten zodra er iets positiefs te melden viel. Het lijkt alsof er in de media altijd iets negatiefs of engs/angstzaaiends achteraan moet. Ik ben blij dat er wat versoepelingen komen en ik denk zelfs dat dit alleen maar goed zal doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:01

Vayo schreef:
Maar mensen die meer behoefte hebben aan sociaal contact. Die lijden onder de strenge maatregelen.

Ok, ik líjd niet. Maar mijn liberale, volgens sommigen losbandige, leven is fundamenteel veranderd. Over die ´nieuwe normaliteit´ had ik een jaar terug al een draad geopend. Was me toen al gelijk helder dat ik óf het stuur om moest gooien óf heel ongelukkig worden van beperkingen ervaren.
De routine van pre Covid gaat niet terugkomen. Beter er een mouw aan passen, zoveel mogelijk in de bedoéling van de regels. Soms ben ik strikter, soms wat ruimer. Vanmorgen een winkel uit gelopen bv; werd me te druk. Knuffel wel in drie vriendinbubbels, maarrrrr.... bínnen de provinciegrenzen.

Ondertussen begint híer het muntje te vallen mbt de dekkingsduur van Pfizer; dat in december/januari gevaccineerd medisch personeel juli/augustus wellicht/eigelijk weer aan de beurt zijn terwijl de campagne voor de eerste ronde nog volop draait.