Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:04

Idd, hier laat ik ook altijd pakket gewoon achter. Ze scannen ‘S avonds alles altijd in en dan krijg je bericht via vinted dat het verstuurd is.

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:09

Mijn mam is pakketpunt voor alles, behalve PostNL.
Zij scant alles gelijk in en sorteert het dan op de juiste plek.
Alleen DPD heeft een soort brievenbus staan waar je zo je pakket kan inmikken en eind van de dag haalt ze die leeg.

Ik heb vanochtend een mega lachertje gehad op vinted, Zag iets van Little Dutch nieuw in de verpakking voor een mega goedkoop bedrag en andere baby dingen nieuw verzegeld, dus bundel aangevraagd en ze gaat het verzenden. Zo kan je wel een tof kraamkado samenstellen.

Vorige week een herenshirt gekocht, die beste man had het niet verstuurd. Maar had mn geld al eerder terug dan ik bericht had van vinted, zat zo'n 3 uur tussen.

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:18

pmarena schreef:
Blijven ademen :(:) De kans is heel groot dat het gewoon goed komt :j
Geen 100% maar meestal komt het goed!


Het is goedgekomen. Net een bericht van vinted dat het is verzonden en het tussen 4 en 11 juli op plaats bestemming is. Ik kan weer opgelucht ademhalen.

En fa direct nog meer pakketjes maken en op vinted zetten.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:20

Ja, toppie, dat stukje kan je vast afvinken dan +:)+

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:10

Echt leuk om te zien hoe snel het gaat, je pakketjes als favoriet zijn aangemerkt etc.

Jammer dat je een product niet op bieden kunt zetten. Ik vind het echt lastig om een prijs te bepalen. Ik doe nu maar wat maar zou liever zien dat iemand betaald naar wat zijn portemonnee toe laat of ervoor over heeft.

Of kan iemand minder bieden dan mijn vraagprijs? Dat zou top zijn.

Hoe bepalen jullie je prijs?

We hoeven er niet rijk van te worden en uit de kleding zijn de kinderen al gegroeid of in mijn dochters geval op uitgekeken. Dus het ligt hier anders toch maar, fijn juist al iemand er blij van word die het goed kan gebruiken.

Veel gedragen kleding verkoop ik niet maar stop ik in een kledingbak voor recycling van de stoffen. Alhoewel die hier overvol zitten. Ik rij dus al 2 weken met 3 vuilniszakken in de kofferbak rond haha..

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:40

Ik kijk naar wat er ongeveer voor vergelijkbare stukken wordt gevraagd.
Sommige merken kunnen nieuw heel duur zijn, maar gaan tweedehands voor een fractie.
Ralph Lauren bijv gaat vaak voor een fractie van de nieuwprijs. Heb van de week een trui van m’n jongste verkocht voor €20 die nieuw €180 kost.
Terwijl mini rodini nieuw rond de €55 zit voor een trui en tweedehands rustig rond de €25/30 gaat.

En mensen kunnen 40% onder je vraagprijs bieden.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:06

Mama3: als je zegt dat je voor merkkleding maar een paar euro vraagt, dan hoef je iig niet bang te zijn dat je teveel vraagt := Ik denk dat er hier ook nog wel potentiële klanten zitten, wil je je account noemen wellicht...?

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:23

Hier zijn ondertussen alle pakketjes op de bus gedaan, dus ben benieuwd :). Helaas heeft DHL wel een storing vrees ik, want alle pakketten die vandaag afgeleverd zijn, worden allemaal naar mijn huisadres gestuurd ipv het pakketpunt :(

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:07

Hier weer wat aankopen gedaan. Zgan mayoral trui €5 Karl Lagerfeld en name broek voor €1. Zo is de groeispurt plus het gerag buiten in de modder niet zo pijnlijk.

Verkoop loopt rustig door

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:32

pmarena schreef:
Mama3: als je zegt dat je voor merkkleding maar een paar euro vraagt, dan hoef je iig niet bang te zijn dat je teveel vraagt := Ik denk dat er hier ook nog wel potentiële klanten zitten, wil je je account noemen wellicht...?


Ondertussen de prijzen wel iets aangepast, met de wetenschap dat men kan bieden als ze minder willem betalen. Maar nog steeds prima prijzen denk ik dan.

Mijn account wil ik wel via pb sturen voor wie interesse heeft. Aangezien deze gekoppeld is aan mijn naam en woonplaats zet ik hem liever niet openbaar.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:41

wordt er eigenlijk paardenspul verkocht op vinted? ik heb enkele keer die vraag gekregen om het via vinted te verkopen voor een makkelijke transactie, dus installeer ik de app, maar er wordt geen rubriek voor paarden gemaakt dus kom ik hier even raad vragen :p

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:46

Dat wordt wel verkocht, maar het lukt mij niet (advertentie wordt meteen verwijderd). Sportkleding, dus ook rijkleding, is verder geen probleem.

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:12

Haf_Woezel schreef:
wordt er eigenlijk paardenspul verkocht op vinted? ik heb enkele keer die vraag gekregen om het via vinted te verkopen voor een makkelijke transactie, dus installeer ik de app, maar er wordt geen rubriek voor paarden gemaakt dus kom ik hier even raad vragen :p

Je kunt natuurlijk ook iets oploaden met een andere foto en wel de juiste prijs en dan opsturen wat je zou opsturen.
Mijn paardenspul wordt er ook gelijk afgegooid :(

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:31

Ik zou het ook onder sportkleding plaatsen.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:47

ok dank je wel! jammer dat dit niet voor paardenspullen bestaat

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:43

Heel jammer
Denk dat er echt een goede markt voor is

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:47

Hier nu ook leuke op vinted;

Dvd van 1 euro te koop, als ik meer foto’s wil maken
Jurkje van 3 euro te koop, als ik meer maten wil opnemen
Dus breedte en lengte gedaan als ik ook de breedte aan de onderkant wil meten.

Doe mij maar die kopers die niet communiceren:+

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:06

Alja schreef:
Heel jammer
Denk dat er echt een goede markt voor is


Dat denk ik ook. Ik snap ook niet goed de reden, want er is wel een rubriek huisdieren ..

Al heeft natuurlijk niet iedereen zijn "paard in de gang" staan haha

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:13

Toch nog een vraagje; ik ben even de app aan het bestuderen en kijken wat er allemaal te koop kan worden aangeboden (iets met leeg huis, leeg hoofd) en kom de categorie boeken tegen.

Daar heb ik er ook nog wel tig van liggen, maar bladerend tussen de advertenties voor wat advertentie inspiratie zien ik een boek van een schrijfster die mijn kinderen graag lezen. Boek kost 1,50 dus ik heb hem als favoriet aangemerkt.

Krijg ik direct een bericht of ik interesse heb en hen wil kopen.

Maar dat werkt toch niet zo? Als ik wilde kopen zou ik op de koop knop drukken..

Of is dat wel de bedoeling? Dat jezelf contact opneemt als jouw advertentie bij iemand als favoriet is aangemerkt? Ik heb een stuk of 8 personen die mijn advertenties als favoriet hebben aangemerkt.

Je wacht dan toch gewoon tot ze de koop willen sluiten? Of verwacht men assertiviteit en dat jij het contact legt? Ik snap het nu even niet ..

Ik heb mevrouw laten weten dat ik eerst met mijn kinderen wil overleggen waarop zij zegt; oké dan hoor ik het nog wel.

Ik dacht dat ik gewoon favoriet kon uitzetten maar blijkbaar verwacht men dan toch een persoonlijk berichtje..

Ben wel benieuwd naar jullie koop of verkoop ervaringen. Misschien blader ik dan toch nog wel het topic door ..

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:19

Je kan dat uitvinken, dat mensen zien dat je iets als favoriet markeert, heb ik ook gedaan, want ook geen zin in die berichten.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:21

Dat is iets dat mensen zelf beslissen. De ene potentiële koper zet een hartje om een artikel te bewaren.
De ander zet een hartje in de hoop dat de verkoper een aanbod doet.

Ik wacht het gewoon lekker af als iemand een hartje zet.
Soms kijk ik ze wel eens door en bij sommige artikelen geef ik dan aan dat het wel voor iets minder weg mag, dan doe ik een bod zeg maar. Dan stuur je degene die het hartje zette geen tekstberichtje, maar krijgt die in zijn inbox een Vinted-berichtje dat ik een lager prijsaanbod doe.

Ik negeer het meestal gewoon als mensen me een berichtje sturen nav het zetten van een hartje.
Ik heb niet om contact gevraagd maar alleen maar een hartje geplaatst. En plaats best veel hartjes :=

Je kan het als het goed is ergens uitzetten. Dat mensen het niet zien als je een hartje zet.

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:30

Dank voor jullie snelle reacties, ik weet nu wat te doen.

HorsePassion
Berichten: 1015
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:26

Ik heb nieuwe schoenen gekocht met originele doos. Komt het binnen en is de schoenendoos ook als verpakkingsmateriaal gebruikt. Dat vind ik toch wel jammer dat de originele doos vol tape zit en een verzendlabel. Zelf zou ik dat nooit zo verpakken maar een extra papier of tasje eromheen doen.
Mocht ik ze willen doorverkopen dan heb ik niks aan die doos. En kado geven gaat het ook niet meer worden.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:24

Aai das niet fijn horsepassion al moet ik bekennen dat ik in tijden van dozenkrapte misschien onbewust hetzelfde gedaan zou hebben :o :o?
Ga er nu in het vervolg wel op letten want je hebt wel echt een punt.

Ik zie het als mensen mijn spullen als favoriet zetten dit als een stipje op bokt. Het item is makkelijker terug te vinden maar niemand hoeft er op te reageren.

Ligt het trouwens aan mij of is het wat rustiger op Vinted momenteel? Verkocht altijd elke week wel minstens 1 item maar t is nu al 2 weken zo goed als stil.

Ik ga van de week m’n eerste uitbetaling laten doen. Sinds oktober bijna 400 euro gespaard in m’n Vinted portemonnee wat we nu voor de vakantie willen gebruiken. Ben benieuwd hoe lang het duurt eer t op m’n gewone rekening heb.

HorsePassion
Berichten: 1015
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 23:04

Dat is een mooi bedrag wat je hebt gespaard op Vinted.
Bij mij gaat het bedrag vaak binnen 3 dagen al weer op aan nieuwe items.
Volgens mij kan het wel tot een maand duren voordat je het geld op je rekening hebt staan.