Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:21

Dat mijn hond dus naast dat ze in huis heeft geplast gisteren op haar kussen en in de woonkamer. En vannacht dus nog een keer in de woonkamer, ook op de bank heeft geplast. Ze kan er niks aan doen want ze is ziek, maar ze mag niet op de bank.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:37

Mezelf “nieuwe” docs gegund via marktplaats. Zijn het niet de goede. Het zijn de greasy ipv de smooth. -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:51

Dik jaloers gewoon dat er bij jullie iemand komt poetsen :=

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:54

MarlindeRooz schreef:
Mezelf “nieuwe” docs gegund via marktplaats. Zijn het niet de goede. Het zijn de greasy ipv de smooth. -O-

Zuur -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:09

Telpeva schreef:

Ja ik ook :') Anderzijds hoef ik me niet schuldig te voelen als ik het huis even in een puinhoop laat. :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:49

Telpeva schreef:

Eerste wat ik regelde toen we gingen verhuizen. :') die 80m2 was nog wel te doen maar toen we echt een groot huis kregen had ik daar geen zin meer in. Ben er elke week nog hartstikke blij mee!! <3
Hij komt op vrijdagochtend, zodat we het weekend een schoon huis hebben en tussendoor houden we het zelf wel beetje bij qua stofzuigen enzo maar echt een genot dat ik nooit meer die stomme badkamer of keukenkastjes hoef te doen. *\o/*

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:03

Huurmoordenaar + werk + irritante planners + boeren die zeuren... Dodelijke combinatie

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:11

hagelslag schreef:
Huurmoordenaar + werk + irritante planners + boeren die zeuren... Dodelijke combinatie

:(:)

Schijnbaar hoef ik mij om openstaande bedragen 2018 Belastingdienst geen zorgen te maken, want die vervallen 2022. := Dat ik alle informatie over mijn uitkering moet opsturen nu Sociale Dienst. Heb nu al medelijden met ze en hopelijk snappen hun wel wat van de UWV puinhoop. :=

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:19

Britta31 schreef:
Hoe vaak ik niet de afwas heb staan doen bij bejaarden cliënten van de thuiszorg.Leuk visite van de familie op zondag,maar afwassen doen ze niet.

En dat moet je nu opruimen? Getver.
Daar zou ik me ook aan ergeren.

Wij hadden nooit een poets, en in mijn huidige kleine woning kan ik het makkelijk zelf.
Moet ook wel, want de poezen lopen toch nog wat korrels door het huis.

En ook ik vind het raar dat er mensen zijn die 'dan maar alles laten liggen, want de poets komt toch'.
Het lijkt me geen grote moeite om het een beetje makkelijk te maken om snel en grondig te poetsen. Dan kan zij/hij misschien zelfs wel meer doen omdat er niet de hele tijd met rotzooi geschoven hoeft te worden.

Vraagje: ergeren de interieurverzorg(st)ers / schoonma(a)k(st)ers zich aan het woord poets?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:25

Ik vind het een erg Vlaams klinkend woord haha. Ik noem "het" altijd gewoon schoonmakers/schoonmaaksters of "hulp".

Wij hadden dat thuis ook maar heel kort omdat mijn moeder niet (veel) werkte en het deed. Samen met mijn vader natuurlijk maar die was niet vaak thuis. Maar mijn vader noemen we ook wel eens *voornaam* Bleek. Omdat hij altijd alles met bleek schoonmaakt en enorm OCD is met schoonmaken en opruimen. :')

Zijn droom is een volledig kaal huis want wat er niet is kan ook geen stof vangen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:03

Hier is de officiele naam eigenlijk huishoudhulp :) Maar ik noem mij zelf poetsvrouw :') Nee, als je het niet kunt, alle begrip. Maar dit is echt gewoon een gevalletje met meerdere in huis brik en blik op de grond gooien, kleren etc. Mors je koffie of drank: Laten liggen! Hond loops? Laten liggen. Gelukkig is het maar 1 zo een huis, anders hield ik het niet vol _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:07

Moestuin schreef:
Ik ben poetsvrouw en ik erger mij er echt gigantisch aan dat er huizen zijn waar gewoon niets wordt gedaan als je eens niet komt. Niet opgeruimd, stof niet eens afgedaan, geen borstel door het toilet etc. Als ik wekelijks kom is het nog te handelen, maar als ik eens een week verlof heb/feestdag/ziekte of uitzonderlijk eens 2 weken tussen zitten. Pfff, begin dan maar een weg te banen. Vind dat wel wat gebrek aan respect.

Wij ruimen op, houden alles toonbaar (wc dampkap keuken keertje stofzuigen) maar doen verder ook niets. Weet niet of je dat dan erg zou vinden?
Ik huur juist iemand in omdat ik het absoluut niet zelf wil doen. Ok mss houden wij het mss net wat meer bij. Maar geen stof afdoen.
Oprechte vraag, kan ik weer van leren!

Edit: ik aanbid onze poetshulp en wil haar heel graag houden haha.

Edit 2: bijgelezen. We zitten safe als ik het zo lees :D
Laatst bijgewerkt door poes op 16-04-21 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:12

Moestuin schreef:
Hier is de officiele naam eigenlijk huishoudhulp :) Maar ik noem mij zelf poetsvrouw :') Nee, als je het niet kunt, alle begrip. Maar dit is echt gewoon een gevalletje met meerdere in huis brik en blik op de grond gooien, kleren etc. Mors je koffie of drank: Laten liggen! Hond loops? Laten liggen. Gelukkig is het maar 1 zo een huis, anders hield ik het niet vol _O-

:oo

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:30

Britta31 schreef:
Hoe vaak ik niet de afwas heb staan doen bij bejaarden cliënten van de thuiszorg.Leuk visite van de familie op zondag,maar afwassen doen ze niet.

Oh, heel herkenbaar.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:32

Moestuin schreef:

Jeetje, wat een viezigheid! Hoe kunnen mensen zo leven, vraag ik me dan af :=Daar zou ik dan wel iedere keer met tegenzin naar toe gaan, want 'wat tref je deze keer aan?'
Huishoudhulp of interieurverzorger of poetshulp.. Als het beestje maar een naam heeft toch? :D

Ik word ook altijd van alles genoemd; accountant (ben ik zeer zeker niet :+), boekhouder, typmiep, administratie vrouwtje, verzin het maar.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:34

Moestuin schreef:

Dit is precies wat ik bedoelde met 'laat maar liggen want de poets komt toch'.
Kun je daar iets aan doen? Want het klinkt bijna of ze het expres doen.
Dat vind ik niet heel netjes naar jou toe. :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:05

Brr, of ik nou hulp had in de huishouding of niet, zulke viezigheid zou ik echt niet in willen leven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:55

Oh oh... ski baan in Uden in de fik. Was voorheen een vuilnisbelt, dus dat brand wel.
Rook is tot heel ver te zien.. Krijg nu allemaal filmpjes en foto’s van zwarte rook pluimen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:35

_Nancy schreef:
Oh oh... ski baan in Uden in de fik. Was voorheen een vuilnisbelt, dus dat brand wel.
Rook is tot heel ver te zien.. Krijg nu allemaal filmpjes en foto’s van zwarte rook pluimen.

Waar is de baan van gemaakt? Zit daar rubber in? Dat fikt ook ontzettend.
Zonde wel...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:56

Ik mag van mezelf nieuwe rijlaarzen laten aanmeten :o . Maar ik heb geen idee welk merk ik wil. :x

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:05

Luxorvalkje schreef:
Britta31 schreef:

En dat moet je nu opruimen? Getver.
Daar zou ik me ook aan ergeren.

Wij hadden nooit een poets, en in mijn huidige kleine woning kan ik het makkelijk zelf.
Moet ook wel, want de poezen lopen toch nog wat korrels door het huis.

En ook ik vind het raar dat er mensen zijn die 'dan maar alles laten liggen, want de poets komt toch'.
Het lijkt me geen grote moeite om het een beetje makkelijk te maken om snel en grondig te poetsen. Dan kan zij/hij misschien zelfs wel meer doen omdat er niet de hele tijd met rotzooi geschoven hoeft te worden.

Vraagje: ergeren de interieurverzorg(st)ers / schoonma(a)k(st)ers zich aan het woord poets?

Ja ergens wel, ik werk als huishoudelijke hulp / schoonmaak in de zorg, dus altijd bij hulpbehoevende mensen. Maar het is heel erg Brabants om te zeggen poetsvrouw ofzo maar ergens vind ik dat best oneerbiedig klinken. Ik denk altijd als ik er niet was dan moest je het zelf doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:20

Ik zou willen zeggen dat ik ervan schrik hoe mensen zich (al dan niet impliciet) opstellen tegenover hun hulp in de huishouding, maar helaas doe ik dat niet. :\ Wat een onbeschoftheid...

M’n hoofd zit overvol... :x

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:29

Dierenarts die niet terugbelt... Kan nog in een halfuur. Anders zit ik weer in het weekend ermee. Ook al knapt meneer wel iets op en helpt de probiotica wel.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:35

Zebrastreep schreef:
Dierenarts die niet terugbelt... Kan nog in een halfuur. Anders zit ik weer in het weekend ermee. Ook al knapt meneer wel iets op en helpt de probiotica wel.

Sterkte.. :knuffel: Hier gaat het met de mijne ook weer redelijk maar zie met regelmaat weer bloed in de kooi.. :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:39

xPareltje schreef:
Zebrastreep schreef:

Sterkte.. :knuffel: Hier gaat het met de mijne ook weer redelijk maar zie met regelmaat weer bloed in de kooi.. :(

Dankje! Gelukkig knapt hij al weer iets op. Het rotte is dat hij even geen groenvoer mag omdat hij daar enorme pijn van krijgt , maar eigenlijk wel graag wil eten. He bah bloed is nog vervelender :( Was die van jou ook ziek?