Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:25

Mkango ben jij mijn Secret Santa misschien... (kan geen vraagteken typen). Je naam is Afrikaans en je hebt iets met Royal Ascot in Engeland. En die heuvels zie ik ook Engeland wel in. En dat Gallie op de fotokaart klopt daar ook mee. Hoop zo dat ik het nu wel goed heb nadat ik de verkeerde lijst gecheckt heb :+

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:33

Castilja schreef:
Castilja schreef:
Miesemuisje ik ga eindelijk je bananenbrood maken! :D I'll keep you updated <<)

[ [url=m/PEa6Tv.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hij is lekker!! <<)

Jeeej leuk *\o/* nu heb ik er ook weer zin in haha!

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:38

*\o/* jeeeej
Olympia schreef:
Yes Its me.. :))

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:45

Olympia schreef:
Yes Its me.. :))

Oh thank god. Mij hemel wat een lastige hints.

Heel erg bedankt voor het pakket, het was awesome

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:51

Lieve SS,

Ik kom er nog steeds niet achter wie je bent... zou je misschien een extra hint kunnen geven? :o Y;(

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:53

Lastige hints? Nee joh :))

Je had uit het HK topic al kunnen halen met Goldie haar pakket dat ik dit deed. Zij had een foto van de dinsey film Wall-E verwijzend naar mijn overleden paard Wally.

50 cent =》 Kat heet Fifty
Sony =》 kat heet Sony. Als je dit bijv in de zoekfunctie had gebruikt met mijn gebruikers en ook HK topics doorzoeken kwam je meteen in het HK topic uit :))
Johhny de Mol =》Vanwege mn werk en zijn programma's met mensen met Downsyndroom.
Roze nagellak =》 Ik houd van roze :)) En klets ook wel eens mee in het nagellak topic.

De kaart:

Op 2 na : Ik ben naar 2 concerten geweest dit jaar. Ipv de minstens 10 waar ik normaal heen ga.
Bluffen =》 Slaat op Blof
De tekst op de voorkant kan je ook vertalen naar : Spijt heb je morgen maar en dat is een liedje van Blof en mijn levensmotto. Geerte kreeg 2 jaar geleden een pak appeltaart met songteksten. Zo had je ook nog naar mij kunnen komen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:00

Olympia schreef:
Lastige hints? Nee joh :))

Je had uit het HK topic al kunnen halen met Goldie haar pakket dat ik dit deed. Zij had een foto van de dinsey film Wall-E verwijzend naar mijn overleden paard Wally.

50 cent =》 Kat heet Fifty
Sony =》 kat heet Sony. Als je dit bijv in de zoekfunctie had gebruikt met mijn gebruikers en ook HK topics doorzoeken kwam je meteen in het HK topic uit :))
Johhny de Mol =》Vanwege mn werk en zijn programma's met mensen met Downsyndroom.
Roze nagellak =》 Ik houd van roze :)) En klets ook wel eens mee in het nagellak topic.

De kaart:

Op 2 na : Ik ben naar 2 concerten geweest dit jaar. Ipv de minstens 10 waar ik normaal heen ga.
Bluffen =》 Slaat op Blof
De tekst op de voorkant kan je ook vertalen naar : Spijt heb je morgen maar en dat is een liedje van Blof en mijn levensmotto. Geerte kreeg 2 jaar geleden een pak appeltaart met songteksten. Zo had je ook nog naar mij kunnen komen

Oke, al deze dingen op de namen van je katten na en Johnny de mol na heb ik niet gevonden. En zou ik ook niet aan jou gelinkt hebben. En de laatste keer dat je meld dat je kat Sony heet stamt uit 2018

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:10

hahahatsjoe schreef:
Mkango ben jij mijn Secret Santa misschien... (kan geen vraagteken typen). Je naam is Afrikaans en je hebt iets met Royal Ascot in Engeland. En die heuvels zie ik ook Engeland wel in. En dat Gallie op de fotokaart klopt daar ook mee. Hoop zo dat ik het nu wel goed heb nadat ik de verkeerde lijst gecheckt heb :+
YES, c'est moi! :D *\o/*

Ik wilde de hints een beetje in de stijl van The Masked Singer doen. De dingen die ik in het plaatje gestopt heb, zijn dingen waar ik - voor m’n gevoel - vrij veel over post op Bokt, omdat het belangrijke dingen in mijn leven zijn:
Het Latijn: de eerste zin van Caesars De Bello Gallico. Ik ben van huis uit oudhistorica, maar ben begonnen bij Klassieke Talen en ben een raslatinist. Daarnaast: Gallia => Frankrijk, ik heb vorig jaar even in Frankrijk gewoond en wil daar graag weer naartoe terug.

De leeuw: mijn username betekent ‘leeuw’ in het Chichewa. Dit heeft ooit in een topic op de voorpagina gestaan in een ‘Bokkers leggen uit’ stuk, maar dat moet je natuurlijk maar net gezien hebben. :D De link met Afrika heb je in ieder geval gelegd! Ik heb als jong meisje in Zuid Afrika gewoond en drie jaar geleden weer. Voor mij is dat echt thuis.

De achtergrond is een foto uit het Lake District, hoewel dat vrij specifiek is. In ieder geval hoopte ik dat je in de richting van Engeland of de UK zou denken, maar het was best wel een grote gok, geef ik toe! Ik heb enkele jaren in Engeland gewoond. De Lakes hebben mijn hart wel echt gestolen sinds ik daar geweest ben. Het is een prachtig gebied om te hiken en te wandelen, iets wat ik ook graag doe (op m’n Fivefingers <3 :)) ).

Overigens heb ik bewust de afdruk in het Hema Fotoserviceding laten zitten, omdat ik ook fotografeer (zie onderschrift :+ ). Het was niet mijn initiële intentie om het als hint te gebruiken, maar het kwam wel goed uit als kleine aanvulling!

Hint 2: Volgens mij heb je de betekenis daarvan goed achterhaald! (Tenzij je Royal Ascot aan die foto gekoppeld hebt, haha.) Het kruisje is de locatie waar Andrew Balding traint, voor wie ik vorig jaar even gewerkt heb. De drie namen die je in de kaart ziet staan met de streepjes erbij, zijn ook de namen van gallops op het terrein, naast die van enkele paarden die daar getraind zijn. Alle stalgebouwen, yards en gallops daar worden vernoemd naar belangrijke paarden uit de geschiedenis van Kingsclere. Dat was daarom ook de reservehint, want als je 'Lochsong', 'Kingsclere', 'Watership Down' of 'Andrew Balding' zou opzoeken hier op Bokt, zou je al héél gauw bij mij zijn uitgekomen. (Met 'Latijn' trouwens ook, want er staan twee posts van mij op de eerste resultatenpagina waarin ik laat doorschemeren dat ik iets deed met Latijn. :)) )

Ik ben in ieder geval heel blij dat je de cadeaus leuk vindt! Ik vond het vrij spannend omdat ik zelf juist heel erg van moderne dingen houd, dus ik moest echt even omschakelen en met Google in de hand door de kringloop lopen. :)) De eenhoorn heb ik inderdaad zelf gehaakt. Omdat je van Disney houdt, hoopte ik dat je Despicable Me ook had gezien - dat is namelijk waar het patroon op gebaseerd is. Ik heb zelfs nog ergens hier in het topic een GIFje van de eenhoorn en Agnes gepost waarin ze “IT’S SO FLUFFY” roept. :)) Sowieso is die film een aanrader om te kijken!

De Sanseveria is inderdaad een stekje van eigen plant! :D Voor mij is dat echt dé plant die ik associeer met “oude meuk” (your words, not mine :)) ) en ik vond de pot wel cool zo met die hoeken - ik zag de combinatie al helemaal voor me. 8-) Ik heb trouwens nog best wel in de stress gezeten toen ik zag hoe de postbode het pakje op z’n kant had neergelegd. Ik was bang dat het plantje het zwaar zou krijgen en was héél blij dat ik hem in die koker gepropt heb. :')

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:11

Ik ga een gokje wagen.

Pascalle90 ben jij mijn ss?

Eigenlijk weet ik niet wat de #50, #50 #48 #49 #- betekenen. Maar vanwege je opleiding als verpleegkundige ga ik toch een gokje wagen.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:36

Citaat:
@Snoopydog, heb jij mijn laatste opmerking voor jouw nou gezien?
[/quote]

dat ik ik de buurt zat van wie mijn sss was

M_D_H

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:38

Klopt, je dacht in de goede richting/hoek

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:39

Iloveiswan schreef:
@snoopydogy

ben jij mijn ss? In het topic van 2017 schrijf je dat je een groot disney fan bent :P

nee ben niet jouw sss

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:59

Ik heb ondertussen serieus spijt dat ik mijn pakket niet gewoon bij mijn lootje heb langs gebracht.
Ik snap best dat PostNL het druk heeft, heus, maar het duurt absurd lang en ik heb ondertussen al 3 pakketten ontvangen die ik pas ver na het verzenden besteld heb.

Zou het dan per regio zo erg verschillen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:05

Ik krijg zo een pakket, zondagavond besteld.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:06

:(:)
Mijn pakket was in minder dan 24u bij mijn lootje.. echt bijzonder dat het zo kan verschillen. Heb je al met postnl gebeld? Wat praktisch onmogelijk is maargoed.. vond het ook risky om met postnl te versturen, DHL eigenlijk nooit problemen mee gehad dus verzend altijd daarmee sinds postnl het een aantal keer verprutst heeft.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:08

Ik heb ook geen idee wanneer mijn SS mijn pakket heeft verstuurd (ik ga er uiteraard vanuit dat ie verstuurd is) maar de bezorgtijden slaan nergens op inderdaad.

Het ene pakket is er binnen 24u, terwijl andere pakketten er een halve week over doen. Maargoed. Het is druk, dus het zal heus komen toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:09

Godver.....zie net in de app 'we hebben je gemist'. :x
Er is niet eens aangebeld.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:11

Bellatrix schreef:
Godver.....zie net in de app 'we hebben je gemist'. :x
Er is niet eens aangebeld.

Kan zijn dat ze gewoon geen tijd hadden hem nog te bezorgen. Dan moeten ze hem wel scannen. En je kan dan niet aangeven dat de tijd op was dus dan krijg je het ik heb je hemist bericht.

CastaMickey schreef:
:(:)
Mijn pakket was in minder dan 24u bij mijn lootje.. echt bijzonder dat het zo kan verschillen. Heb je al met postnl gebeld? Wat praktisch onmogelijk is maargoed.. vond het ook risky om met postnl te versturen, DHL eigenlijk nooit problemen mee gehad dus verzend altijd daarmee sinds postnl het een aantal keer verprutst heeft.

Hoe druk het is verschilt echt per regio. Ook of je beter met DHL of postNL (of een ander) bezorgd. Hier is DHL bevoorbeeld een ramp. En als je rondkijkt zie je dat het echt enorm verschilt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:13

Hoezo geen tijd? Volgens de app kon hij tot 21.25 geleverd worden...dat is het niet eens...

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:15

Postnl was hier altijd heel snel, maar het is nu drama. Pakketten doen er meer dan 1 week over en ook de gewone post is een drama.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:19

Wat goed dat er weer een aantal Santa's geraden zijn.

En wat balen dat de drukte bij PostNL zoveel vertraging oplevert. Even een knuffel voor alle wachtenden. :knuffel:
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 22-12-20 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:19

LIEVE SANTA,
Hier is dan eindelijk mijn verslag! *\o/* Ik heb helaas nog geen idee wie je bent, maar ik heb al wel twee hints opgelost (denk ik dan). Daar kom ik zo op terug. Ik wil je in elk geval écht heel hartelijk bedanken! Wat een gaaf pakket, met allerlei mooie en leuke cadeautjes en ook aan onze kleine/grote meid en de hond is gedacht. DANKDANKDANK! :*

Goed, de eerste foto:
Afbeelding

Vol verwachting klopt ons hart, want zal er in deze doos inderdaad mijn Secret Santa pakket zitten? Vaak is het pakket ingepakt in kerstpapier, dus nu was het een gok.. maaaaaar..

Na openen zagen we dit:
Afbeelding

Uiteraard moest meneer Snuit weer met zijn neus erbovenop staan. :') Op de eerste foto zie je onze dochter, die was ook enorm nieuwsgierig! Zo leuk om samen met mijn twee kanjers dit pakket uit te pakken. En ja hoor, ik zag glitters en cadeautjes en snippers.. SECRET SANTAAAA! :D

Het leek een heuse grabbelton; ik moest ook echt flink graven voor ik de kaart gevonden had:
Afbeelding

Wat een enorm schattige kaart. Ik ben gek op konijnen! <3 Had vroeger een konijn thuis, dat was bijna net een hond. Ze luisterde naar haar naam en kwam regelmatig bij mij op bed knuffelen. Goede herinneringen :+: . Uiteraard vond onze dame de kaart ook helemaal te gek, ik had moeite om de volgende foto te kunnen maken, want ze wilde de kaart niet meer aan mij geven..

Lieve tekst en de hints:
Afbeelding

Je lieve tekst heeft me echt ontroerd. Wat leuk om te lezen dat je graag voor me geshopt hebt! <3 Ik vind dat dus altijd zo spannend, dadelijk vindt iemand me geen leuk lootje.. Ligt vooral aan mijn eigen onzekerheid hoor, maar zo'n muts ben ik dus. :')

Dus, door naar de hints..
1. De eerste hint: de doos.
> De doos komt van Jysk, dus ik vermoed dat mijn Santa daar werkt. Het leek althans op een doos die gebruikt wordt voor de inventaris van de winkel.
2. De tweede hint: krantensnippers.
>Ik heb me kleurendoof gezocht tussen alle snippers en volgens mij komt mijn Santa uit Drenthe, want daar vond ik krantensnippers van terug. Ik durf eigenlijk niet te zeggen of ik daarmee deze hint nou compleet verzameld heb. De glitters zelf zijn misschien ook nog een hint? Ik denk dat Santa in elk geval houdt van kleur, want er zat allemaal mooi gekleurde confetti tussen en dus een berg aan gouden glitters (tot groooooote vreugde van dochter!!).

Hint 3-5 moet ik nog uitdokteren, dus ik ben nog even aan het speuren! -:) B-)

Ondertussen was onze meid druk aan het grabbelen om alle cadeaus uit de doos te vissen:
Afbeelding

Wat veel cadeautjes! :wow: Zo nieuwsgierig wat er allemaal in zou zitten, ooooh spannendddd! En wat zijn ze met mooi papier ingepakt! I. kon niet wachten met uitpakken. Zij heeft dus ook alle pakjes één voor één mogen openmaken. Ze vond de ene nog mooier dan de andere en ging alles heel enthousiast aan papa laten zien. Heel schattig!

De buit volledig uitgepakt:
Afbeelding

Ik ben zo zo zo zo zó verwend! :D <3

- tulpenbollen wit en paars
- hondenkoekjes: Ferro is je dankbaar!
- tekenblok
- kerstboom vol Celebrations :9
- warme wintersokken
- Rituals zeepjes
- lekkere bruisbal
- potje met losse thee
- haarspeldjes voor dochter: ze vindt ze prachtig!

Echt, lieve Santa, dankjewel! Je hebt goed speurwerk verricht en alles komt super van pas en is enorm welkom. De tulpenbollen gaan meteen de grond in, dan kan ik op het voorjaar genieten van mooie tulpen in de tuin. <3 De zeepjes en bruisbal zijn heerlijk, wat een lekkere geuren. De thee ga ik van de week eens uitgebreid testen. Dat heb ik nog niet gedaan, omdat ik helaas weer erg beroerd was de afgelopen dagen en hoe gek het misschien klinkt; ik wil geen associatie maken tussen overgeven en jouw lekkere thee, dus ik wacht er nog even mee. ;) Als ik het niet vergeet, zal ik nog een update geven hoe de smaak is. Ben stiekem benieuwd of je deze thee zelf ook lekker vindt hihi. Oh enne, dochter is echt dolgelukkig met haar speldjes. Mamaaaaa, zwanen! Glittersssss, moooooi! :D

Goed.. en nu moet ik dus nog aan de slag met hint 3-5. Ik heb al even gekeken wie er gek is van Shetlanders (hint 4), maar daar was ik niet helder genoeg voor helaas. Daarnaast heb ik even werkelijk géén idee wat ik moet met hint 3, maar dat komt goed! Hint 5 moet te doen zijn, maar vraagt nog wel wat speurwerk van mijn kant.

To be continued.... ~~}>

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:23

Bellatrix schreef:
Hoezo geen tijd? Volgens de app kon hij tot 21.25 geleverd worden...dat is het niet eens...

Dat hij niet meer op de route past. Bijvoorbeeld door uitloop (doordat het langer duurt dan ingepland of bv een lekke band). Dan worden ze soms vast uitgeschreven. In iedergeval bij de brievenbuspakketjes. Hoorde ik van een aantal collega's die een gedeelte de ochtend erna moeten doen door drukte

@blinni wat een leuk pakket!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:27

ahh jammer. Naja weer 2 afgestreept. Wel lastig alleen een disney hint met wat ik zo begrijp.

Sorry ss ik moet nog even verder zoeken. Nu richting bed morgen lange dag werken in de gekken huis van een jumbo haha.

Zaterdag was ik nog geen 5 min aan het werk en werd al idioot genoemd enzovoort door een oudere meneer omdat ik hem wees om een richting verkeer in de jumbo |o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:29

ryukapple schreef:
Bellatrix schreef:

Dat hij niet meer op de route past. Bijvoorbeeld door uitloop (doordat het langer duurt dan ingepland of bv een lekke band). Dan worden ze soms vast uitgeschreven. In iedergeval bij de brievenbuspakketjes. Hoorde ik van een aantal collega's die een gedeelte de ochtend erna moeten doen door drukte

@blinni wat een leuk pakket!

Hmm, ik baal er van...ik laat hem expres in de avond bezorgen omdat ik dan thuis ben, heb er extra voor betaald ook!