Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Je weet het niet he, misschien zaten er nog gewoon mensen te eten. Maar ik snap niet waarom je het op 22:00 aan laat komen. Streef erna dat om 21:45 je zaak leeg is en voorkom dit. Al 22:03 mag, dan mogen de tafels ook 1 meter 20 uit elkaar ipv 1,5 meter of?
elnienjo schreef:Katja Schuurman over politie die om 22.03 hun restaurant een waarschuwing gaf omdat de jas aantrekkende gasten nog niet allemaal buiten waren.
https://www.instagram.com/p/CGNwmY7H318/
Als de politie nou toch 'ns zo heldhaftig die grote Turkse bruiloften zou durven afbreken die nog steeds doorgang vinden....
Jan Dijkstra heeft er weer 'n mooi stukje over geschreven in zijn 'Briefje van Jan'
https://www.briefjevanjan.nl/
Electra63 schreef:Voor Corona stond met name de VVD er fantastisch voor in de peilingen.
Citaat:Ook jouw insinuatie dat bewindslieden het niet zo erg vinden, dat kwetsbaren en ouderen worden getroffen, vind ik echt poulistisch gelul. Ik heb niet op deze regering gestemd, maar dit soort beschuldigingen zijn van niveau FvD.
Citaat:Als het zo gemakkelijk op te lossen was, dan had vast wel iemand een oplossing aangedragen.
Schrijf het OMT, de regering, WHO, RVIM, Politieke Partijen, Europees Parlement
aan als je een oplossing weet; Ze zullen je zeker dankbaar zijn.
elnienjo schreef:Maar de problemen zitten niet in restauranthoreca mits tafels ver genoeg uit elkaar. Het probleem is de zuiphoreca, de kroeg dus. Dus banketstaaf dat ze een restaurant om 22.03 binnen gaan om te controleren, terwijl het waarschijnlijk zinvoller is om kroegen leeg te vegen.
elnienjo schreef:Maar de problemen zitten niet in restauranthoreca mits tafels ver genoeg uit elkaar. Het probleem is de zuiphoreca, de kroeg dus. Dus banketstaaf dat ze een restaurant om 22.03 binnen gaan om te controleren, terwijl het waarschijnlijk zinvoller is om kroegen leeg te vegen.
purny schreef:elnienjo schreef:Maar de problemen zitten niet in restauranthoreca mits tafels ver genoeg uit elkaar. Het probleem is de zuiphoreca, de kroeg dus. Dus banketstaaf dat ze een restaurant om 22.03 binnen gaan om te controleren, terwijl het waarschijnlijk zinvoller is om kroegen leeg te vegen.
Ze kunnen niet overal tegelijk zijn
elnienjo schreef:Zebrastreep schreef:Als er iemand positief getest is en al het personeel wordt voor de rest negatief getest, ja die zullen gewoon aan het werk moeten. De cliënten zullen toch hulp en ondersteuning nodig zijn je kan niet zeggen ik kom even 2 weken niet succes. En je zet ook niet zomaar Jan en alleman op een groep. En gewoon te kort aan personeel... Meeste plekken hebben denk ik gewoon geen keus....
Nee ik bedoel letterlijk dat positief getest zorgpersoneel moet komen werken in Nederland. Dat wordt van bovenaf afgedwongen en mag volgens de RIVM.
Cer schreef:Je mag toch wel met twee maten meten? Als het het uitvoeren van religie betreft. Dus bijv een kerkelijke bruiloft ten opzichte van een reguliere bruiloft.. als voorbeeld? Ik meen dat daar een verschil in bezoekers aantal zat?
En ik denk dat koopavonden stoppen niet positief bijdraagt. Je kunt nu nog rustige momenten kiezen. Als de winkeltijden beperkt worden, krijg je meer mensen in de winkel omdat die niet kunnen spreiden.. denk ik zomaar..
purny schreef:SusanH schreef:Ik vind vingerwijzen erg flauw. Je bent gewoon fout bezig als er nog mensen in je zaak zijn. Dan maakt het niet uit dat anderen ook fout zijn. Jij bent degene die op dat moment politie in de zaak heeft.
Maar kom op.... 3 minuten?
Destination schreef:Nee, een kerkelijke bruiloft staat nu gelijk aan een reguliere bruiloft. Regulier is nu maximaal 30 personen binnen of 40 buiten. Kerkelijke bruiloften volgen nu de regels voor het belijden van een geloof of levensovertuiging en hebben daarmee ook een grens van 30 personen. Dus nee, daar wordt niet (meer) met 2 maten gemeten.
Cer schreef:Destination schreef:Nee, een kerkelijke bruiloft staat nu gelijk aan een reguliere bruiloft. Regulier is nu maximaal 30 personen binnen of 40 buiten. Kerkelijke bruiloften volgen nu de regels voor het belijden van een geloof of levensovertuiging en hebben daarmee ook een grens van 30 personen. Dus nee, daar wordt niet (meer) met 2 maten gemeten.
Nou ja, ik lees toch dit:
"De overheid mag volgens de wet de vrijheid van godsdienst of levensovertuiging niet beperken. Dat betekent dat de overheid de maatregel van maximaal 30 personen in een binnenruimte niet kan opleggen voor religieuze bijeenkomsten. "
Dus jouw duidelijke "Nee" is voor mij niet zo heel duidelijk hoor...
Ik vind het in deze heel lastig dat er dus wel een uitzondering gemaakt wordt.
Shadow0 schreef:mysa schreef:Waarom zou een overheid willens en wetens een land naar de financiële afgrond sturen?
Omdat het niet hun financiele afgrond is wellicht? Of omdat ze denken dat ze er wel mee wegkomen? Omdat ze ervan uitgaan dat het vooral mensen treft waar ze toch al niet zoveel mee hadden, zoals de ouderen en de kwetsbaren? Omdat de cirkel inmiddels zo gesloten is dat het bijna niet meer lukt om open discussies te krijgen over dit soort onderwerpen?
Ik kan genoeg redenen verzinnen. Hopelijk werpt de onderzoekscommissie over een aantal jaar daar meer licht op. Maar voor nu denk ik vooral dat het belangrijk is dat we onze eigen overheid een beetje kritischer bekijken want ze doen het gewoon echt niet goed. En dat is niet een zaak van wat jongeren die naar illegale feestjes gaan ofzo. Dit is een systematisch probleem en de regering is niet bezig met het goed oplossen.
Loretta schreef:Persoonlijk begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat Rutte meer bezig is met het belang van de VVD dan met het landsbelang. Het is uiteraard maar een gevoel ik kan het niet hard maken. Maar vooral sinds prinsjesdag heb ik dat gevoel. Straks als de verkiezingen in Maart achter de rug zijn en de VVd wederom de grootste is dan is het afgelopen met alle investeringen en dan wordt het keihard sabbelen.
Rutte heeft dit soort kunstjes al veel vaker geflikt. En het verbaast mij hoeveel mensen steeds opnieuw vallen voor zijn charismatische verschijning.
SusanH schreef:Ik heb dat gevoel veel meer bij Hugo de Jonge. Van alles beloofd wat nog steeds niet is waargemaakt. Hij kan het mooi verkopen maar ondertussen loopt het nog steeds niet naar behoren allemaal.