Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 23097
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:27

...ik kreeg ook net een prima link van een vriendelijke bokker.

Dus terug naar het theewater en dan buiten in de zon uithangen.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:28


purny

Berichten: 27669
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:29

verootjoo schreef:
Welke heb je dan dat er geen metalen dingetje in zit? Zonder dat gaat toch sowieso alles er langs?

Anders kun je er misschien zelf een ijzerdraadje insteken? Als je die mooi om je neus buigt beslaat je bril ook niet.
Ik heb iig nooit last van beslagen brillen en heb bijna de hele dag zo’n ding op als ik werk.

Volgens mij is het een harde rand.. Ik kan hem wel ombuigen maar of het metaal is weet ik niet.

_Cathalijne

Berichten: 859
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:29

Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 24-05-20 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22361
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:30

lenaa_tje schreef:
neetoch schreef:
https://www.telegramnl.eu/al-het-nieuws ... 8-UWhTFsko

Ik weet niet of deze al is gedeeld hier.

Maar las al bericht onder dit bericht op fb, dat het gecontroleerd was en idd ook op hun telefoon stond. Ik heb nog niets kunnen vinden op mijn tel. maar de laatste software update was nog te lang geleden daarvoor.

https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/p ... -5-corona/ Dus 1 uit te zetten en 2 als jij je Bluetooth niet hebt aan staan sowieso niet te gebruiken.

die update heb ik nog niet binnengehaald omdat er een bug in zit waardoor Whatsapp niet meer werkt. Ik laat hem dus ook maar even staan. Bluetooth heb ik altijd aan, anders kan ik niet handsfree bellen in de auto. (die nu al 2 maanden ongebruikt voor de deur staat, maar toch)

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:31

Hier wel gedownload en bij mij werkt whatsapp gewoon. Ik gebruik inderdaad ook Bluetooth in de auto maar als iets uit te zetten is dan lijkt mij het wel in orde.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:31

purny schreef:
verootjoo schreef:
Welke heb je dan dat er geen metalen dingetje in zit? Zonder dat gaat toch sowieso alles er langs?

Anders kun je er misschien zelf een ijzerdraadje insteken? Als je die mooi om je neus buigt beslaat je bril ook niet.
Ik heb iig nooit last van beslagen brillen en heb bijna de hele dag zo’n ding op als ik werk.

Volgens mij is het een harde rand.. Ik kan hem wel ombuigen maar of het metaal is weet ik niet.


Dan moet je m goed om je neus buigen en evt fixeren met je bril. Ik heb best een grote bril dus dan kan dat :P
Dan beslaat ie niet

neetoch
Berichten: 1034
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:34

Ik dacht ook dat ik hem nog niet binnengehaald kon hebben, omdat er als datum 11 mei stond bij de laatste software update. Maar mooi dat het op mijn tel ook al staat.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:36

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Misschien omdat jij als consument er niet zo veel nodig hebt :+
Enig idee hoeveel mondkapjes er doorheen gaan per dag?


Maar tegelijkertijd... wat kost 1 ic-patient? Hoeveel mondkapjes kun je kopen ter voorkoming van 1 patient?

Heb je enig idee hoeveel verlies ziekenhuizen hebben gedraaid door het stilzetten van de reguliere zorg en hoeveel extra kosten er gemaakt zijn? Ik weet niet hoe het er nu voor staat, maar de laatste keer dat ik een bestuurder sprak waren de zorgverzekeraars nog niet echt van plan om iets voor de ziekenhuizen te betekenen om dit miljoenengat te dichten.

IMANDRA

Berichten: 9858
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:37

lenaa_tje schreef:
neetoch schreef:
https://www.telegramnl.eu/al-het-nieuws ... 8-UWhTFsko

Ik weet niet of deze al is gedeeld hier.

Maar las al bericht onder dit bericht op fb, dat het gecontroleerd was en idd ook op hun telefoon stond. Ik heb nog niets kunnen vinden op mijn tel. maar de laatste software update was nog te lang geleden daarvoor.

https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/p ... -5-corona/ Dus 1 uit te zetten en 2 als jij je Bluetooth niet hebt aan staan sowieso niet te gebruiken.


Dit is volgens mij simpelweg de functionaliteit die appdevelopers kunnen gebruiken om een Corona app op te bouwen volgens mij. Dat is ook de reden waarom de eerdere apps gefaald hebben: er was geen functionaliteit in de Android of iOS platformen om het werkend te krijgen (ook een reden waarom er geen fatsoenlijke bedrijven meewerkten aan die ‘race’: zij zagen al in dat dit niet zou werken). Nav die update dus wel. Ben benieuwd of er een nieuwe poging gedaan wordt in Nederland met fatsoenlijke bedrijven straks.

Overigens is dit iets heel anders dan de NL’e Corona app met het datalek, dus imo niet te vergelijken.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 24-05-20 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:39

neetoch schreef:
Ik dacht ook dat ik hem nog niet binnengehaald kon hebben, omdat er als datum 11 mei stond bij de laatste software update. Maar mooi dat het op mijn tel ook al staat.

Waar kun je dat terugvinden dan?

Ik had vorige week ook 'n software update, maar zie hem niet bij de apps.

Overigens heb ik bluetooth standaard uit staan. Ik gebruik het alleen in combinatie met mijn noise canceling koptelefoon.

IMANDRA

Berichten: 9858
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:44

dit is wat er bij de software-update van iOS staat:

Apple schreef:
Melding bij blootstelling
API voor blootstellingsmeldingen om apps van volksgezondheidsinstanties te ondersteunen die COVID-19-contact traceren


Het gaat dus om een API. Dat is software die is ingebouwd in je telefoon maar op zichzelf niks doet. Een app kan daar gebruik van maken maar zo lang er geen Covid app in Nederland is, doet het dus niks. Geen datalek, niks. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

neetoch
Berichten: 1034
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:47

elnienjo schreef:
neetoch schreef:
Ik dacht ook dat ik hem nog niet binnengehaald kon hebben, omdat er als datum 11 mei stond bij de laatste software update. Maar mooi dat het op mijn tel ook al staat.

Waar kun je dat terugvinden dan?

Ik had vorige week ook 'n software update, maar zie hem niet bij de apps.

Overigens heb ik bluetooth standaard uit staan. Ik gebruik het alleen in combinatie met mijn noise canceling koptelefoon.


Bij mij staat het bij google instellingen.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:55

Janneke2 schreef:
...ik kreeg ook net een prima link van een vriendelijke bokker.

Dus terug naar het theewater en dan buiten in de zon uithangen.


Gewoon zonder theewater in de zon hangen is ook prima hoor. Maar vriezer is inderdaad niet handig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:06

beert schreef:
Ik zag net weer een scooter met mondkapje, ook wel vaker bij fietsers gezien. Wat is daar het nu van? Zeker bij 25 graden lijkt me dat je het alleen maar benauwd krijgt..

Wellicht tegen pollen?

Tancreda4

Berichten: 24212
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:30

Misschien vinden die mensen het wel een veiliger idee om het te dragen. Voor zichzelf. Voor anderen. Ik zal vorige week toen het warmer was iemand met een hardlopen.... Respect hoor pfff lijkt mij benauwd.... Hijj zweette enorm over z'n hele lichaam. Maar het was wel een heel hoppe, stoffen met soort filter systeem of iets. Durfde niet langer te staren haha.

'tot wanneer duurt die onzin'... Dat kan niemand met zekerheid zeggen. Nog steeds niet door zeker? Ik ben blij dat er al iets versoepeld kan worden en ov wel weet meer gaat rijden. Zelf zal ik er niet snel gebruik van maken. Maar heb wel wasbare mondkapjes ligge.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:44

Ik zie ze hier ook wel met mondkapjes fietsen af en toe, ik zie ze de laatste weken sowieso echt wel meer op straat. Buiten is dat helemaal onnodig lijkt me. Maar goed, ik heb er geen last van, als zij zich er prettig bij voelen. Ik moet er zelf echt niet aan denken op de fiets.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:48

Het zal nu ook wel 'n fashionitem worden.
En idd pollen. Moet bekennen dat ik door deze hele pandemie ook ging denken of het wellicht tegen hooikoorts zou werken. Heb het nog niet geprobeerd overigens, maar kan me er iets bij voorstellen.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:16

Met een mondkapje sporten is onverstandig, daar kun je behoorlijk slecht van worden.

purny

Berichten: 27669
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:46

Ik heb zelfs mensen achter het stuur zien zitten met een mondkapje

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:57

Ik ga er alleen een omdoen als het echt moet, maar anders niet.

moonfish13
Berichten: 18286
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:04

Mijn mondkapje werkt tegen pollen.
Eerst gebruikte ik een ffp3, nu een katoenen met neusbeugel en hepa filter.
En ik was nadat ik ziek was geweest aan het wandelen, en ik keek naar mijn voeten en ineens kwam me er toch een bbq lucht binnen! _O-
Bleek dat ik door het hepa filter dus niks rook van de bbq’s, en ook de pollen niet. :D
Alleen jeukende ogen geen jeukende neus.
Zowel ffp3 als de hepa werkt tegen pollen hier.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:05

Ik kan me goed voorstellen dat iemand het thuis al omdoet, veel makkelijker.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:05

Klopt, die hebben wij ook in ons luchtsysteem in huis. Hepa filter en nog andere filters, helemaal zuivere lucht komt er dan binnen én inderdaad geen enkel geurtje. Zelfs tijdens oud&nieuw kunnen wij gewoon lekker doorluchten thuis :D

moonfish13
Berichten: 18286
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:13

Ik heb dus echt hardop staan schateren.
Ik zag die tuinen en dacht: goh gek dat er niemand aan het bbq’en is!
Het was een wandelpad, 3 meter brede sloot, en dan kijk je de tuinen in.
Daar zaten overal wel mensen maar ik zag geen bbq’s, ik dacht er niet bij na verder.
Tot mijn mondkapje dus afweek en die lucht vól mijn neus in ging.
Toen dacht ik: oja, hepa filter, doos dat je bent!
Om in lachen uit te barsten. :D