Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:50

cobiie schreef:
Purny, sterkte voor je vader gewenst.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... amsgewicht
75/80% van Corona patiënten op de ic in Nederland hebben overgewicht.

En ik maar denken toen die run op de supermarkten kwam dat het best wel goed zal zijn voor sommige mensen dat ze verplicht minder kunnen eten :=

Echt bizar. Ik snap niet dat er mensen zijn die het zo ver laten komen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:51

Ik persoonlijk vind vliegen voor vakantie tripjes sowieso veel te goedkoop.
Ik weet dat ik daar geen vriendjes mee maak :D
Nederland of omringende landen hebben mensen niet gezien, maar ze moeten wel de hele wereld over.
Die vliegtax mocht er van mij al komen en nu helemaal.

Echwel schreef:
Persoonlijk denk ik dat wanneer we verklaren dat het redelijk veilig weer is, dat we even het reizen over de wereld, zeker voor vakantie moeten gaan beperken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:53

Dank jullie wel allemaal. Hopelijk komt ie er snel weer uit.

Ik heb vannacht slecht geslapen. Was om half 4 klaar wakker. Ben ook bang dat hij er niet goed bovenop komt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:55

Travel_me schreef:
moonsparkle schreef:
Brazilië roept op het normale leven weer op te pakken, de regering vind de maatregelen niet nodig. Het zou niks meer zijn dan een lichte griep en de maatregelen schade de economie.

Bron teletekst

Die man is niet goed hoor. Je gunt het niemand, maar zo eentje toch bijna wel. En dan niet de lichte vorm.. Het zal maar uitbreken daar in de sloppenwijken. Dan gaat het echt goed mis. :(

Als je dood gaat in een sloppenwijk zal dat niemand in de wereld interesseren helaas, komt ook niet of amper in het nieuws en medische hulp kunnen ze sowieso niet betalen.
Er gaan dagelijks 16000 kinderen dood door honger, die vallen in dat zelfde non-nieuws.
Het is bot en lomp maar helaas realiteit: lock-downs en nieuwsberichten zijn voor welvarende landen en welvarende mensen.

Als landen waar geen ziektekostenverzekeringen zijn, geen uitkering of andere vorm van financiele zekerheid geboden wordt, hun economie laten instorten dan is de puinhoop nog veel groter. Mensen raken hun huis kwijt, lijden honger en sterven aan een ontstoken teennagel omdat er geen geld meer is voor de dokter.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-03-20 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:55

Blussem schreef:
cobiie schreef:

En ik maar denken toen die run op de supermarkten kwam dat het best wel goed zal zijn voor sommige mensen dat ze verplicht minder kunnen eten :=

Ik vrees dat de meeste van ons toch echt meer eten in quarantaine dan een dag op werk. Ik wel tenminste.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:56

Purny sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:57

Blussem schreef:
cobiie schreef:

Zo, gaat het? Niet iedereen is vrijwillig dik he. En dan heb ik het niet per se over gezondheidsredenen maar er zijn meer dan zat mensen bij wie overgewicht gewoon een vorm van een eetstoornis is waar ze heel moeilijk vanaf komen. Ik denk dat niemand vrijwillig dik is in een maatschappij waar zo wordt gesproken over mensen.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:00

Inderdaad Emma, dat denk ik ook niet.

Ik ben zelf zo'n 10 kilo te zwaar, geen last van slapen op de rug en apneu door te dikke keel.
Ik let op de koolhydraten, eet geen suikers, eet zelden uit pakjes maar maak alles zelf.
Maar ik kan minder bewegen als dat ik graag zou willen.
En ben ook geen 18 meer en ja merk dat dat ook scheelt :+
Dus om dan te spreken van zover hebben laten komen |(

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:00

Joltsje schreef:
Wat steeds door mijn boofd gaat is dat we 'pech' hebben gehad met het carnaval en te weinig testen.

Kijk naar Duitsland, die zijn gelijk gaan testen en hebben het in de hand.

Bij ons is het met carnaval ontploft waardoor bijhouden hoe en wat niet meer te doen was.

Pfff ik hoop zo dat iedereen straks makkelijker kam testen. En dan ook nog het liefst of je het gehad hebt of niet.

Ik weet niet of ik een stijging van bijna 6000 bevestigde besmettingen nu in de hand hebben wil noemen. We gaan hard richting de 50,000 hier.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:02

verootjoo schreef:
Chubby schreef:
Wat ik me afvraag he, als je dus niet beademd gaat worden, maar palliatief gesedeerd wordt. Merk je dan niks van je zuurstoftekort?

Nee, dat merk je dan niet door de sedatie.

En morfine helpt ook tegen benauwdheidsklachten.

Hier ben ik het niet geheel mee eens maargoed dat is wellicht een andere niet relevante discussie hier.

Ik heb helaas anders meegemaakt.

Purny en iedereen die het nodig heeft :(:)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:02

Blussem schreef:
[ [url=m/44q3FA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die Duitsers zien nu ons zelfs als volk dat de binnen trede van Corona vierde met een groot feestje.

Uhm, nee. Daar wordt helemaal niet over gesproken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:03

_Penotti schreef:

Ik ben zelf zo'n 10 kilo te zwaar, geen last van slapen op de rug en apneu door te dikke keel.
Ik let op de koolhydraten, eet geen suikers, eet zelden uit pakjes maar maak alles zelf.

Ik loop op m'n werk gemiddeld 5 km. Nu helaas doe ik dat niet meer.
Ik merk dat in tijden als deze ik ga snaaien en vreten.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:07

Emmaa_ schreef:
Blussem schreef:

Zo, gaat het? Niet iedereen is vrijwillig dik he. En dan heb ik het niet per se over gezondheidsredenen maar er zijn meer dan zat mensen bij wie overgewicht gewoon een vorm van een eetstoornis is waar ze heel moeilijk vanaf komen. Ik denk dat niemand vrijwillig dik is in een maatschappij waar zo wordt gesproken over mensen.

_/-\o_

Blussem; er zijn niet alleen eetstoornissen waar je extreem mager kan zijn. Er bestaat ook nog een eetstoornis als Binge eating waardoor mensen geen stop kunnen zetten met de dingen die ze eten. Ook zijn er mensen die medicijnen gebruiken met als bijwerking dat ze dikker worden. Dus denk een beetje na voor je iets roept.
Laatst bijgewerkt door Pindabear op 28-03-20 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:07

_Penotti schreef:

Vind 10 kilo te zwaar nu bepaald geen overgewicht/obesitas.
Ik heb er wel iets meer teveel helaas. Zou een moord doen voor een figuur met slechts 10 kilo boven de norm!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:16

moonsparkle schreef:
Brazilië roept op het normale leven weer op te pakken, de regering vind de maatregelen niet nodig. Het zou niks meer zijn dan een lichte griep en de maatregelen schade de economie.

Bron teletekst

Onbegrijpelijk dat zoveel landen het gewoon zo gigantisch onderschatten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:18

Echwel schreef:
Persoonlijk denk ik dat wanneer we verklaren dat het redelijk veilig weer is, dat we even het reizen over de wereld, zeker voor vakantie moeten gaan beperken.

Dat lijkt mij ook wel even verstandig. Gewoon even niet reizen voorlopig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:20

Bolsenaro gokt er op dat iedereen milde symptomen krijgt en dat ie dan kan zeggen: kijk ik had gelijk. Als de pleuris uitbreekt zegt ie waarschijnlijk iets in de trant van: eigen schuld je was ongezond :roll:

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:20

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:21

elnienjo schreef:
_Penotti schreef:

Ik heb er wel iets meer teveel helaas. Zou een moord doen voor een figuur met slechts 10 kilo boven de norm!

Makkelijker is het om minder te eten en/of meer te bewegen, hoef je ook niemand om te leggen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:21

elnienjo schreef:

Maar het is wel boven die 25.
waar hier enkele al stellig waren dat dat problemen kan geven.

Daarom vraag ik me ook af, wat bedoelen ze op de ic.
50% (?) van de Nederlanders heeft overgewicht, natuurlijk beter van niet, maar het zijn natuurlijk niet allemaal mensen in gevaar door hun gewicht.
Van mij mag er wel nuance in komen als ze zulke berichten de media in gooien.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:22

Pantykous schreef:
Makkelijker is het om minder te eten en/of meer te bewegen, hoef je ook niemand om te leggen.

Denk je echt als het zo simpel was er mensen met overgewicht bestonden?

Maar dat is een andere discussie.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:23

Pantykous als dat nou eens zo gemakkelijk zou zijn....

Helaas is dat niet altijd het geval namelijk.

Zo heb ik bijvoorbeeld een trage schildklier en hier medicatie voor.
Dit betekent voor mij dat het uiteindelijk wel lukt om op gewicht te blijven. Maar je wil niet weten hoe ;)

Jammer dat sommige mensen altijd zo zwart wit denken. ;(

Maargoed ook dat is niks voor in dit topic.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:25

10 kilo bovenop gezond BMI is anders behoorlijk wat voor een lichaam. Ondanks dat je het misschien niet overduidelijk ziet zitten bij 'slechts' 10 kilo draagt je lijf het wel mee. En zeker als je zo ziek bent is het een extra belasting.
Draag maar eens 10 literflessen water de trap op, je bent blij als je ze weer neer kunt zetten. Je hart moet harder werken, ademhaling gaat sneller, spieren en gewrichten worden zwaarder belast... Daarom vind ik die hele Health At Every Size beweging van nu ook zo kwalijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:29

Mars schreef:
10 kilo bovenop gezond BMI is anders behoorlijk wat voor een lichaam. Ondanks dat je het misschien niet overduidelijk ziet zitten bij 'slechts' 10 kilo draagt je lijf het wel mee. En zeker als je zo ziek bent is het een extra belasting.
Draag maar eens 10 literflessen water de trap op, je bent blij als je ze weer neer kunt zetten. Je hart moet harder werken, ademhaling gaat sneller, spieren en gewrichten worden zwaarder belast... Daarom vind ik die hele Health At Every Size beweging van nu ook zo kwalijk.

Helemaal mee eens. Overgewicht kan heel gevaarlijk zijn. Maar het is niet de oplossing om te gaan schoppen en vingers gaan wijzen naar mensen die daadwerkelijk overgewicht hebben. Want het is voor veel mensen helaas echt niet zo makkelijk als gewoon wat minder eten en wat meer bewegen.