Jeetje MairiMacBran... En dan zul je zien dat er dan juist op die momenten meestal geen politie in de buurt is... En jij bent wel een halve hartverzakking verder...
Een ergernis die verder geen gevaarlijke gevolgen heeft; Mensen die niet op cruise control rijden terwijl ik dat wel doe en die totaal niet in de gaten hebben op welke snelheid ze rijden. Mensen die komen inhalen en dan gas loslaten en naast je blijven rijden waardoor ik me dan vast rijd. Of mensen die vlot inhalen, voor me komen rijden en dan gas loslaten waardoor ik er weer langs ga. Of mensen die ineens gas bij geven als ik ze kom inhalen. Irritant. Er zijn zoveel mensen die niet in de gaten hebben hoe ze rijden.
pien_2010
Geplaatst: 21-03-25 16:33
Goof ik ga mee met je ergenis. Nog een cruise control reiziger daar waar het kan en veilig is. Mijn ergenis is dit ook. Goed om te noemen.
Ik heb juist het omgekeerde: ik kan vanwege de cruisecontrol niet zien of iemand me gezien heeft, en samenwerking om een situatie makkelijk te maken lukt ook niet altijd.
Mijn ergernis: beginnende file, maar de achteropkomende auto vond het nodig om heel dicht op me te rijden. Waarom? Ik probeer altijd rustig snelheid te minderen, niet tot het laatst op hoge snelheid te rijden en dan vol op de rem te moeten en het maakt ook niks uit - je komt toch wel op dezelfde plaats in dezelfde file. Hier splitste de weg ook, dus je weet dat mensen nog gauw de een of de andere kant op er tussendoor schieten. Dan wil ik wel graag gewoon kunnen remmen zonder dat degene achter mij in mijn achterbak zit.
Je hebt hier twee keer een rotonde met dubbele baan, maar veel gebruiken hem niet juist. Gaan driekwart op de buitenste of soms minder en dan wel op de binnenbaan. Verwarrend.
Siggislief
Geplaatst: 01-04-25 17:42
Vandaag de flinke file infarct op de snelweg rond Amsterdam.. Overal waar ik heen moest of kon stond wel vast.
- Dorp door om op de Gooise weg te komen, stond 2 rotondes verder vast. Dan maar de andere kant op gereden, niks aan de hand tot ik bij de stoplichten voor de Gooise weg op kon ook vast stond. - Denk je de A9 / Gaasperdammertunnel in te kunnen, dat werd hem ook niet want deze stond buiten de tunnel vast/stil. - Dan maar richting het AMC / Abcoude, de hele weg (terug) stond ook helemaal vast.
Daarna eigenlijk geen last meer gehad omdat ik van 9.30u tot 16.00u heb gewerkt, en naar huis wou ook omdat ik nog een pakketje moest halen... RaRa wat deze troela doet? Gaat de vaste route rijden A2 - A10 idee, stond hartstikke vast op de A2.
Ben uiteindelijk weer op de A9 terecht gekomen om de Gaasperdammertunnel in te kunnen en via Gaasperplas terug naar Diemen te rijden. En dan nog even rondje winkelcentrum gedaan.
Denk dat ik over dit hele grapje, een uur over heb gedaan. Wat normaal zo'n 20min rijden is.
Ik hoef gelukkig de snelweg niet op vandaag, morgen pas weer. Maar denk dat het morgen ook nog wel goed druk kan zijn, het is sowieso vanaf en naar Amstelveen een massale ramp om eruit te komen en er in.
Was met de hond naar het bos. Ik heb serieus geen enkele fietser zijn.haar/hun hand zien uitsteken om richting aan te geven. Pubermeisje lag dus bijna onder de auto voor mij. Ze sloeg afop defiets en bestuurder had geen glazen bol
Das tegenwoordig heel moeilijk inderdaad, maar bestuurders denken er vaak ook niet aan.
Ben toch nog vandaag over de A2 kunnen komen, heen en terug. Dacht niet weg te hoeven over de snelweg, heb eerst vanmorgen gekeken of er echt geen file stond. En die stond er ook niet gelukkig, dus zijn even naar Utrecht gereden en terug.
Roodvos
Geplaatst: 03-04-25 15:44
Niet zozeer een ergenis, maar meer een verbijstering. Dit zag ik gistermiddag op een autoweg (dus zonder vluchtstrook) voor mij: - auto die 100 km/u reed - met een fiets in de achterbak (niet bekend of en hoe die gezekerd was) - met de klep van de kofferbak wagenwijd open, waardoor - het kenteken niet zichtbaar/leesbaar was en - met de alarmlampen aan
Jeetje, dan knipper je ook wel even twee keer met je ogen, Roodvos, als je zoiets ziet.
Hier zag ik enkele weken geleden een bestelbus op een N-weg rijden en die sleepte aan de achterkant een dood dier voort (leek op een haas). Gelukkig wees iemand bij een verkeerslicht de bestuurder erop, maar leuk was dat niet.
pien_2010
Geplaatst: 03-04-25 19:46
JPitty dat is heel erg naar voor iedereen...gatsie.
Ik stapte gisteren binnen per ongeluk op twee vliegen die bezig waren met de reproductie van het nageslacht. Ik vond het zooooo vervelend....ik hoop dat ze het overleefd hebben maar ik ben er niet zeker van. Ik zag het te laat..heb ze toch buitengezet met hoop..... Laat staan een groot dier....
Roodvos wat een bijzondere actie van die bestuurder.
Dood dier onder je auto meenemen. Vreselijk. Kennis heeft weleens een dierin zijn grill van de auto gehad. Had niks door en werd er door anderen op gewezen.
Vandaag een Koos Kansloos op een rotonde. Rotonde met 2 banen; ik rijd op de buitenste, Koos naast me op de binnenste. We slaan allebei af bij de eerstvolgende mogelijkheid, de afslag heeft ook 2 banen. Maar Koos doet niet aan op de baan blijven, Koos nam de bocht zodanig dat hij op de binnenste baan begon en op de buitenste baan uitkwam en mij daarbij bijna van de weg reed. Het is ook zo moeilijk.
miereneter
Geplaatst: 06-04-25 11:55
Ik probeer mezelf minder te ergeren in het verkeer. Het is een proces, laten we zeggen . Maar gisteren brak mijn klomp weer eens een keer. Ik zat achter een lesauto en er werd precies nul keer richting aangegeven. Vier afslagen en twee rotondes verder: nul keer knipperlichten aan. Fraaie manier om les te geven, leerling zakt gegarandeerd.
Het was trouwens echt leerling + instructeur, op de snelweg ging ik ze voorbij en kon ik ze zien zitten. Beunhaas.
Marocje
Geplaatst: 06-04-25 11:58
Oei, dat vind ik best kwalijk! Is te hopen dat ie niet slaagt of al eerder tot inzicht komt dat deze lessen niet kloppen.
Een auto die schijnbaar achter mij grote haast had. En die lekker liep te douwen zowat in mijn achterkant... Was ook een redelijk agressief persoon in het verkeer. Geen richting aangeven.
nick_en_ik
Geplaatst: 08-04-25 12:49
Ik vraag me iets af. Stel, je rijdt op een 80 weg, bestemming is een boerderij aan deze weg. Deze boerderij heeft een smalle oprit en erf, keren op de oprit en erf zelf gaat niet. Wat kun je het beste doen/wat mag je dan doen? De oprit normaal oprijden en achteruit de 80 weg weer op, of achteruit de oprit rijden zodat je normaal de 80 weg weer op kan?