Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:06

13,5

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:16

Nou gelukkig, ben ik niet gek.

Eerste instantie bleef ze beweren dat het een 14,5 is.
Maar gelukkig lost ze het nu wel netjes op, dat is een compliment waard :j
.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:25

DuoPenotti schreef:
Nou gelukkig, ben ik niet gek.

Eerste instantie bleef ze beweren dat het een 14,5 is.
Maar gelukkig lost ze het nu wel netjes op, dat is een compliment waard :j
.

Leest ze hier mee denk je?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:00

Geen idee :)
Zou kunnen. Dan zou ik zeggen dank je wel voor de nette oplossing. :wave:

Leuke is dan wel dat ze jullie en mij toch wel gelooft, want mocht het bit dus terug sturen, wat ik meteen heb gedaan.
En nu staat het er voor 13,5 cm op :D
Terwijl ze toch een aankoopbewijs zou hebben van 14,5 en ik fout zat >;)

Maar maakt voor mij niet uit en gelukkig een volgende koper wel de juiste maat, dus opgelost.
Nadeel, dit is nu dus de 2e keer dat ik dit tref. Kunnen mensen dan echt niet meer meten?
Ik ga maar een nieuwe halen want ben dit gedoe wel erg beu.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:09

nou was/ben ik toevallig ook opzoek naar een bit en het viel me ook al op dat een hoop mensen er of helemaal geen maat bij zetten of alleen "voor een tinker" (die heb je ook van 1,30m tot 1,60m he? en het zegt niets over de maat van de mond) Of er ligt wel een centimeter bij maar niet op een logische of handige plek. Of bijna goed maar net niet helemaal: er word gemeten van buiten de bitringen. Voor mij was het allemaal nog wat lastiger inschatten want ik weet de maat van het bijrijdpaard niet dus op de gok maar wat gekocht en bijna goed :D we zoeken dus verder.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:25

Ik heb het haar zelfs nog gevraagd en heel flauw uitgelegd hoe je moet meten.
Kreeg ik als antwoord dat ze dat wel wist....ja....

Dat van je bijrijdpaard kun je dan toch ook eerst opmeten?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:29

pjer schreef:
nou was/ben ik toevallig ook opzoek naar een bit en het viel me ook al op dat een hoop mensen er of helemaal geen maat bij zetten of alleen "voor een tinker" (die heb je ook van 1,30m tot 1,60m he? en het zegt niets over de maat van de mond) Of er ligt wel een centimeter bij maar niet op een logische of handige plek. Of bijna goed maar net niet helemaal: er word gemeten van buiten de bitringen. Voor mij was het allemaal nog wat lastiger inschatten want ik weet de maat van het bijrijdpaard niet dus op de gok maar wat gekocht en bijna goed :D we zoeken dus verder.

Mijn fjord had een bit waarvan ze zich bij de winkel afvroegen of ik het kocht voor een trekpaard... Dus idd, ras zegt helemaal niets!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:49

Klopt, je meet tussen de ringen dus een duidelijke 13,5 cm.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:54

En bij een watertrens heb ik zelfs geleerd tussen de gaatjes te meten niet eens de ringen.
Maar tussen de ringen zou ik ook prima gevonden hebben.

Iemand nog een sprenger kk (geen dynamic) dubbel gebroken in sensogan liggen met wel echt 14,5 cm? :D

Maar denk dat ik maar naar Emmers rijd.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 00:22

Oké, ik heb een Kieffer Garmisch te koop staan op Marktplaats.
Vermeld dat het maat 1 is, geïnteresseerde meldde gelijk in haar eerste reactie dat ze wist wat maat 1 in hield bij Kieffer zadels.
Ze wilde alleen nog de boommaat weten, deze keurig gelijk doorgegeven.

Ook gelijk (de al vrij lage) vraagprijs doorgegeven, ze had iemand die dit zadel voor haar op wilde halen want die persoon woonde in de buurt, prima!

Ineens was de vraagprijs toch €25,- boven haar budget en vroeg ze zich ineens plots af of ze hier wel in zou passen aangezien ze altijd met een 18 inch reed.

Heb maar vriendelijk gereageerd dat het gewoon dus een zadel boven haar budget was en dat ze wel degelijk wist dat dit zadel dus schijnbaar ineens te klein was?

Heb enkele spullen op Marktplaats staan sinds enkele dagen, en niet alleen bij deze geïnteresseerde zakt het moet me in de schoenen.. :')

Het lijkt wel of prima spullen voor redelijke prijzen ineens heel moeilijk lijkt te zijn tegenwoordig, daar ik vaak ook mee ga in biedingen :z

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 01:10

Ik heb wel een WH Ultra in 14 cm liggen, wel aurigan :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:10

Lisitano, dank je wel maar ben echt opzoek naar de kk ultra. zonder andere dingen er aan zeg maar :)

Bij Kieffer weet bijna niemand dat maat 1 = 17 inch en maat 2 =18 inch. Hoeveel 17,5 inch zadels er niet op staan :D
Dus al knap dat je iemand hebt gevonden die dat wel weet. }>

En boommaat is altijd de standaard 32, maar kan uiteraard door de tijd heen aangepast zijn. Ook dat weten er veel niet.

Zo worden zadels met het hoekige GK logo regelmatig aangeboden voor dezelfde prijs als het rode logo.
Jaartal kan redelijk dicht bij elkaar liggen, maar vaak niet.
Kieffer heeft mij eens doorgegeven;
"so ungefähr ab 2005 wurde das rote Logo eingeführt.
Das schwarze runde gab es von 2003-2004 und davor das eckige schwarze. "

Dus prijzen doen wat dat betreft maar wat op marktplaats.
Momenteel een heel net Kieffer dressuurzadel te koop staan, maar loopt niet echt storm zeg maar.
Als het dadelijk mooier weer is eens nieuwe foto's maken.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:20

Haha, bitten is altijd een crime.
Heb hier nu ook weer een aantal die op mp moeten.
Weet nu al dat het weer een feest wordt voor die paar euri.
Wat ik altijd doe :
Ik meet ze voor de zekerheid op en dan leg ik ze voor de foto op zo een snij-mat met centimeters.
Precies zo dat men het zelf ook kan zien - ook de breedte.
In de omschrijving geef ik de maat dan ook nog eens aan...

En dan beginen de vragen, haha.

Wat anders, iemand een idee wat menhoofdstellen aan vk waarde hebben ? Of hoe ik die kan bepalen?
Op mp vind ik alleen pony en mini maar geen full.
Ben zelf geen menner en heb 2 gekregen met die ik dus niets kan.
Ondertussen wel al schoongemaakt en in't vet.
1 is oud en het leer droog ( maar verder ok)
En de andere schat ik ook wel n paar jaar schuurliggen, maar nog nooit een paardenhoofd gezien .
Er is geen gaatje gebruikt en verder gaaf en soepel.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:50

Zijn de mensen nu echt door Corona compleet van de pot gerukt?

Kom ik een adv tegen over Groenendaeler pups . 1250 Euri per stuk... en dan alleen "met Europese paspoort "
Staat ook niets van testen of dergelijks...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:53

sasja0705 schreef:

Kom ik een adv tegen over Groenendaeler pups . 1250 Euri per stuk... en dan alleen "met Europese paspoort "

Dat is het nieuwe normaal volgens mij, prijzen van labradors,golden retrievers en helemaal de labradoodles lopen helemaal de pan uit. En vaak zijn de nestjes gefokt voor het geld en zonder juiste papieren of stamboom nog duurder dan de fokkers volgens stamboom.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:35

Nou, ik heb n berichtje eraan gewaagd en ik weet echt niet of ik lachen of huilen ...
Er wordt dus verteld dat de prijs is gebaseerd omdat het het enige Nestje op mp is en de prijs niet zo veel verschilt met andere prijzen op mp.
Ach en dat fokkers met papieren en test ja ook zo veel vragen...

Dit klopt dan dus niet, die fokkers die ik ken, hanteren prijzen tussen 850 en 1050 ( en dan met alles erop en eraan) en zijn niet gestegen.

Echt, mij breekt de klompen
Dat is dus echt dan Broodfok in eigen land

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:37

Eerst werd er ook nog gezegd, koop geen goedkoop hondje van MP, dat is broodfok.
Dat gaat zo ook niet meer op, dus nog meer mensen die er daardoor intrappen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:37

Verbaas me nu nergens meer over.
Paarden, honden, katten...
Lang leve Corona.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:45

sasja0705 schreef:

Moet je hier in de UK kijken, kruisingen gaan rustig voor 2000+.
Van de week: Pedigree cavapoochons.. Dat op zich is al knap gezien t een mix is van 3 rassen maar ok, geen testen niets, en 4000 pond. Ergste is nog dat ze ook verkopen want na een dag had ze er nog maar 1 beschikbaar.

HTK kittens doen rustig 400-600 pond, en gooi je er een zogenaamde raskat als 1 van de ouders doorheen mag je tegen de 800-1000 neer tellen, ook al ziet t beestje er uit als de eerste de beste boerderij kat. Natuurlijk geen entingen, chip of wat dan ook, vorige week een nestje, moeder Brits Korthaar x htk kat en vader een HTK, kittens 800 en die waren niet eens ontwormt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:11

DuoPenotti schreef:
En bij een watertrens heb ik zelfs geleerd tussen de gaatjes te meten niet eens de ringen.
Maar tussen de ringen zou ik ook prima gevonden hebben.

Iemand nog een sprenger kk (geen dynamic) dubbel gebroken in sensogan liggen met wel echt 14,5 cm? :D

Maar denk dat ik maar naar Emmers rijd.

Helaas, wel een Sprenger sensogan kk ultra in 14cm..

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:08

sasja0705 schreef:
Haha, bitten is altijd een crime.
Wat anders, iemand een idee wat menhoofdstellen aan vk waarde hebben ? Of hoe ik die kan bepalen?
Op mp vind ik alleen pony en mini maar geen full.
Ben zelf geen menner en heb 2 gekregen met die ik dus niets kan.
Ondertussen wel al schoongemaakt en in't vet.
1 is oud en het leer droog ( maar verder ok)
En de andere schat ik ook wel n paar jaar schuurliggen, maar nog nooit een paardenhoofd gezien .
Er is geen gaatje gebruikt en verder gaaf en soepel.

Nieuw heb je de goedkoopste met oogkleppen voor 60 - 80 euro ligt een beetje aan de uitvoering en de aanbieding. Ik was dus op zoek naar een full menhoofsstel en heb er uiteindelijk via marktplaats een nette gekocht incl bit voor 50 euro. Voor mij een leuke deal. (het bit is overigens voor het mooi 1 maat te klein) Maar goed dat is om je een idee te geven.

Mocht je een gebogen liverpoolstang maat 15.5 of groter hebben, mag je me een pb doen :-)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:18

15,5 ??? Je hebt niet toevallig een kruising olifant of zo :D

Heb weliswaar een maar die is 12,5 als ik net goed gemeten heb

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:35

_Nadia_ schreef:
Moet je hier in de UK kijken, kruisingen gaan rustig voor 2000+.
Van de week: Pedigree cavapoochons.. Dat op zich is al knap gezien t een mix is van 3 rassen maar ok, geen testen niets, en 4000 pond. Ergste is nog dat ze ook verkopen want na een dag had ze er nog maar 1 beschikbaar.

HTK kittens doen rustig 400-600 pond, en gooi je er een zogenaamde raskat als 1 van de ouders doorheen mag je tegen de 800-1000 neer tellen, ook al ziet t beestje er uit als de eerste de beste boerderij kat. Natuurlijk geen entingen, chip of wat dan ook, vorige week een nestje, moeder Brits Korthaar x htk kat en vader een HTK, kittens 800 en die waren niet eens ontwormt.

Kan nog gekker, in de herfst zag ik op mp ook kruising Britse x HTK (vader onbekent) ... moesten 650 kosten.
Adv was bij mij uit het dorp, dus nieuwsgierig als ik ben, meteen gekeken.
Zitten er een paar blauwe ertussen.
Kon het niet laten om even een berichtje te sturen met een foto van de vader en de vraag wat ik aan dekgeld mag berekenen
:D

Vader is namelijk mijn stalzwerver, bloedmooi effen blauqrijs.
Sinds meer als 1 jaar staat castratie op de planning, maar
tot nu toe was hij ons te snel en te slim af (- ruikt die gewoon, nu zijn wij met vangkooi bezig)
Maar heb haar al gewaarschuwd dat hij als goed is voor volgende nesten niet meer beschikbaar is...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:55

Erkende fokkers aangesloten bij de rasvereniging hebben normale prijzen en die zijn ook afgesproken bij de rasvereniging. Wachtlijsten zijn vaak langer dus voor nu een corona pup lukt daar niet (buiten dat veel van deze fokkers die mensen niet eens op de wachtlijst zetten). Dus voor snel een pup te hebben moet je naar het soort fokkers gaan wat op marktplaats adverteert, en mensen willen dan grof betalen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:26

Neonlight schreef:
Erkende fokkers aangesloten bij de rasvereniging hebben normale prijzen en die zijn ook afgesproken bij de rasvereniging. Wachtlijsten zijn vaak langer dus voor nu een corona pup lukt daar niet (buiten dat veel van deze fokkers die mensen niet eens op de wachtlijst zetten). Dus voor snel een pup te hebben moet je naar het soort fokkers gaan wat op marktplaats adverteert, en mensen willen dan grof betalen.

Wij hebben heel lang op de wachtlijst gestaan en zouden vorig jaar mei aan de beurt zijn (ook via de vereniging, maar dan in de UK natuurlijk) Prijs voor een pup was £800 wat wij redelijk vonden. Nestje werd geboren en because of high demand ging de prijs naar £1500! Alle goede fokkers hebben hun prijzen de lucht in gegooid, diezelfde fokker waar wij op de wachtlijst stonden vraagt nu voor een nestje dat vorige maand geboren is £2100 per pup!.