Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:19

Ik wilde een fiets kopen, dus ik bellen naar iemand die een advertentie had staan van meerdere fietsen voor een zachte prijs. Fietsen tussen de 30 en 50 euro. Nou, ik woon in Groningen dus een wrak van 30,- is mij prima, als die maar fietst en het licht het doet. Dus ik bellen.

Goed, de jongen die opnam zei dat hij zelf niet thuis was en dus niet kon kijken welke fietsen nog over waren. Of ik over een uurtje terug wilde bellen. Prima. Ik bel dus later terug. Zegt hij "Ja, ik heb nog wel wat dames fietsen, maar ik weet geen prijs van ze, ze zijn eigenlijk van mijn vader en die weet de prijs. Mijn vader is er later vandaag weer, bel dan maar terug." Oké... Ik later teruggebeld. "Nee, mijn vader is er nog niet. Over een halfuurtje wel. Ik heb je nummer nu wel, dan bel ik jouw wel terug." Oké, prima....

Ben nooit teruggebeld -O-

Dan wil je gewoon geen fiets verkopen denk ik zo :7

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:59

Ik heb aangeboden om voor iemand naar stoelen te gaan kijken omdat ik daar morgen in de buurt ben, ik rijd daar rond 13.00 uur voorbij, is er geantwoord, dat dit helaas niet kan omdat ze van 12.30 tot 15.00 uur naar de plaatselijke kermis gaan :D ja dan wil je waarschijnlijk niets verkopen, is 30 minuten later gaan zo erg, pfff de kermis . . .

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:10

Misschien heeft ze afgesproken en kan ze meerijden met iemand? (Geen idee hoe groot die plaats is) maar ik vind het niet heel raar..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:25

Nouja sorry, maar ik vind ook niet dat je als verkoper maar meteen je plannen moet omgooien omdat iemand iets wil komen halen. Beetje flexibiliteit van beide kanten kan geen kwaad, dus ook van de kopers kant.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:27

Nou het is een heel klein plaatsje, daar ben je met de fiets nog in 5 minuten doorheen, ligt aan de Rijksweg waar ik toevallig langs kom en dat valt dus voor mij niet te plannen ivm het werk en heb een marge van een uur genomen kan er echt niet 1,5 uur van gaan maken want ik werk tot middernacht en wil ook een beetje tijd om bij te tanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:39

staroo schreef:
Nou het is een heel klein plaatsje, daar ben je met de fiets nog in 5 minuten doorheen, ligt aan de Rijksweg waar ik toevallig langs kom en dat valt dus voor mij niet te plannen ivm het werk en heb een marge van een uur genomen kan er echt niet 1,5 uur van gaan maken want ik werk tot middernacht en wil ook een beetje tijd om bij te tanken.

Ik snap wel dat je er van baalt maar morgen is wel kort dag natuurlijk. Als je dan een afspraak hebt staan kan ik me voorstellen dat je niet meteen alles om gaat gooien, zeker omdat mensen ook wel kunnen zeggen dat ze komen en vervolgens niks meer laten horen.

Ik heb het zelf wel eens gehad dat mensen mailden en die dag zelf nog moesten/wilden komen, ik zat toen net 1,5 uur verderop en kon dus niet even Nasr huis.. Ze zijn uiteindelijk s'avonds gekomen maar dat vond ik ook wel heel kort dag.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:09

Ik snap ook best dat het vervelend is en dat jij er niets aan kunt doen, maar 'niet willen verkopen' vind ik gewoon wat overdreven om te zeggen wanneer een bepaald tijdstip net niet uitkomt. Vandaar :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:17

Hier zou iemand komen kijken naar een hele zwik spullen. Heen en weer gemaild, ineens vind ze de reiskosten naar Rotterdam te hoog..

Dat weet je toch voor je gaat mailen? :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:28

Ik heb ook iets verkocht, heeft de persoon maar de helft van de verzendkosten betaald. Ze wil dat ik het via dhl verstuur om kosten te besparen, prima geen probleem. Maar nu mis ik toch echt wel €2,-. Het is ook niet een item van tientallen euro's, dus wil wel echt het volledige bedrag er voor hebben.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:39

Lekker handig! Zal ze het echt vergeten zijn of zal ze het gewoon proberen.

Heb zelf mijn bp te koop staan op fb Pfff word het gek van dat taggen en niet serieus reageren.

Heb zelf ook ergens op geregeerd hoop dat de foto's morgen goed zijn dan koop ik het :)

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:11

Normaal gesproken plaats ik niet vaak iets op marktplaats maar nu dus wel. Fiets te koop, goed onderhouden. Krijg een bod van 85,- mee akkoord gegaan, paar dagen later gekeken geen reactie en bod verwijderd. Tja.. wat wil je nou? Nu dus weer een bod van iemand anders van 50,-.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:43

bridgetF ik zou dan gewoon vragen of ze de rest wil overmaken of dat ze wil dat je het terugstort want zo verkoop je het niet..

Ik heb toen ik een maand geleden mijn paard gekocht had zoveel dingen via MP enzo gekocht dat ik bij iemand per ongeluk 5 euro te weinig overgemaakt had. Ook verschrikkelijk onhandig van me. Netjes alsnog de rest overgemaakt uiteraard maar is voor de verkoper dan ook zoiets van "huh, wat flik je me nou? geweest" volgens mij.

Heb ook net een nieuwe rekeningnummer, had per ongeluk verkeerd doorgegeven aan een koper, heel stom. Gelukkig had haar internetbankieren meteen aangegeven dat het fout was. Anders had ik het nog wel gewoon opgestuurd want is mijn fout natuurlijk. Ik netjes excuses gemaakt en uitgelegd waar het lag. Kreeg ik daarna alsnog een veeg uit de pan. Ik weet dat het niet handig was, maar meer dan excuses kan ik volgens mij ook niet maken :\

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 06:22

idd, kan toch gebeuren. en haar bank heeft haar toch behoed voor het overmaken..
veeg uit de pan is een beetje overdreven lijkt me

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:37

het stomme is dat ze niet reageert op mijn mail,
ik ga het niet opsturen, voor ik alles heb. Vind het zo raar...eerst heel snel iedere keer reageren en nu blijft het stil...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:33

Dan zou ik even afwachten tot woensdag BridgetF, heb je het geld dan nog niet dan melden dat je het al gestorte bedrag terugstort en de koop ontbind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:40

Ik mag me ook weer melden als raar mens geloof ik.. :+

Zit rond te kijken op marktplaats voor een boekenpakket voor school, maar de toon van sommige mensen..

Ik ben in principe op zoek naar een compleet boekenpakket zodat ik niet van hot naar her hoef te reizen om iedere keer 2 losse boeken ergens vandaan te plukken :') Word lastig timen anders, dus had een aantal advertenties gevonden van complete boekenpakketten, worden door een aantal aangeboden voor 150/200 euro compleet, maar uiteraard wel gereserveerd, logisch :+

Kom ik een advertentie tegen die hier toch best in de buurt is, maar staat helemaal niks bij. Ja, een aantal foto's, geen ISBN nr's oid maar ook geen richtprijs, alleen maar bieden.

100 euro geboden, onder de noemer, zal wel pech hebben. Krijg ik terug ' graag een beetje meer bieden, ik heb toen 500 euro betaalt dus dit is niet een eerlijke prijs".

Ja ehm, prima, maar zet er dan bij wat je richtprijs is.. Voor 500 euro haal ik het wel nieuw bij vandijk.. Is t nog goedkoper ook.. :') Snap best dat 100 euro ongetwijfeld een laag bod is, maar zet er dan een richtprijs bij...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:49

Ik had gisteravond via de weggeefhoek weer een die perse wilde wat ik aanbod (vlinderspiegeltjes).
Helaas voor haar waren ze al vergeven, maar gewoon doordrammen want zij was zoooo gek op vlindertjes en kijk ze 'hep selfs un vlindertaatoe'.
Helaas, vergeven is vergeven dus ik heb haar verder genegeerd.

Verder overigens hele leuke reacties gehad, alles wat ik aanbood was binnen ong 10 minuten vergeven en een enkele reageerde met een 'he jammer, te laat :(' of 'waar heb je dat vandaan? vind ze wel heel leuk en wil ze zelf gaan kopen' of 'ik sta graag reserve als *naam voorgaande* alsnog afhaakt'.

Bed is inmiddels opgehaald, vriezer hebben ze via m'n raam naar binnen getakeld dus ik heb weer meer ruimte en veel vriesruimte.
Nu m'n huis weer beetje herinrichten, verder overtollig spul te geef aanbieden en dan ben ik er wel weer even klaar mee.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:40

Pff hier de halve avond zitten wachten op iemand die mijn zadel zou komen halen. Uiteindelijk niet geweest, bericht gestuurd maar geen gehoor. Leek over de mail heel enthousiast dus het verbaast me wel weer. Ik word doodmoe van al die mensen die een afspraak maken en vervolgens op het laatste moment afzeggen of gewoon niet komen opdagen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:46

Ik wilde een set via bm erg graag hebben nu reageert ze niet meer op mijn berichtjes en ze zijn wel gelezen :( was zelf bereid de vraagprijs te betalen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 00:56

Hier met m'n bed, met matras enzo in eerste instantie te ruil gezet.
Hoop commentaar dat een 2ehands matras goor is en weet ik het wat, geen reacties verder.
Matras is overigens ong 1,5 jaar oud en heeft meer dan 90% van de tijd een waterafstotende molton op gelegen, is verder nog erg netjes.
Na ff was ik het zat en heb hem gewoon op oa MP geplaatst.
Kreeg ik een bod, diegene zou écht komen kijken en noem maar op.
Dag van afspraak kwam er niemand opdagen en was er ook niet afgezegd ofzo. -O-
Nou ja prima, er had zich inmiddels een 2e gemeld en die kwam wel kijken, gaf netjes aan een aanhanger te moeten regelen en gisteren heeft haar man met nog iemand dat bed opgehaald.

Mijn vrieskist heb ik overigens ongezien gekocht, bleek een goede deal te zijn want hij loopt als een zonnetje en is zelfs wat groter dan we hadden ingeschat zo vanaf de foto's.
Heb er inmiddels wat spul in gedaan (ingrediënten voor ong 8l soep, frituurspul, brood, vlees voor de katten) maar heb nog 9/10e aan ruimte over als het niet meer is. :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 06:45

Klinkt als een goede deal!

Mensen die niet opkomen dagen vind ik gewoon assosicaal eigenlijk. Kleine moeite om even te berichten.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:48

Wij zijn aan het rondkijken voor een goedkope tweedehands auto aangezien we de onze total los hebben gereden en nu kwam ik toch wel een erg grappige advertentie tegen....
Wil je die auto nou verkopen of niet :+
Typ maar eens stinkpolo in op Marktplaats }:0

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:54

:')

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:56

Eerlijke advertentie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:16

Dat autobedrijf zit hier vlakbij.
Grappig is de advertentie wel maar het is geen reclame voor het bedrijf vind ik.