Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:05

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:33

Ik heb een nieuwe gellak soort uitgeprobeerd en ben heel tevreden.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:50

Jeeh, vandaag is mijn eerste officiele vakantiedag *\o/*
Bloggen zal dus ook wel iets rustiger worden, maar vandaag heb ik nog een pareltje op mijn blog <3

Pomegranate

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:51

Ik heb een artikel geschreven over OPI Put a Coat On. Hierin heb ik ook het vergelijk gemaakt met een witte lak en een transparante basecoat.

Isabel_k

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:13

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:18

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:40

Vandaag een post over mijn "Five minute nature boost" om 's ochtends je dag fris en uitgerust te beginnen.
Wat vinden jullie van een post als dit? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening! :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:00

Ik vind het zeker een interesante post en het geeft stof tot na denken! +:)+

Ik heb net heel mijn blog om gegooid. Ik vond het thema toch niet meer leuk even als de posts :') Nouja nu weer op nieuw beginnen! Ben benieuwd naar eventueel kritiek.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:46

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:47

Dat is wat je met recht mag noemen: een top prestatie +:)+

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:58

happypaardje schreef:
Hoi Maura!
Leuke blog hoor! Een beetje leeg nog, maar dat komt vanzelf wel denk ik. De foto's zijn in elk geval prachtig en de verhaaltjes leuk om te lezen!
En begrijp ik uit je verhalen dat je in de buurt van Wageningen woont? ^^

Dank je wel. Qua layout moet ik nog veel leren, maar ik denk dat dat nog wel goed komt. Ik woon trouwens niet meer echt dichtbij Wageningen, ben de A12 gevolgd richting Duitsland en woon nu op de grens.

Indrukwekkende verhalen Ellis, er zit veel energie in :j

Happypaardje, ik vind je 'five minute nature boost' een leuk idee maar ik vraag me als ik zoiets lees als eerste af of de schrijver dat zelf ook echt altijd doet. Of alleen heeft bedacht en nooit gedaan. Of alleen op vakantie / in het weekend doet. Of ooit twee weken heeft gedaan en het toen geleidelijk weer is kwijtgeraakt.
Om voor mezelf te spreken: mijn dagen beginnen altijd met het voeren van de dieren en het uitmesten van de stal en wei, dus ik ben me elke dag maar al te zeet bewust van hoe de natuur zich die dag presenteert. Er zijn dagen dat de zon al voelbaar is boven de ochtendnevel die nog in dikke plukken op de wei ligt en er zijn dagen dat het zo hard regent dat ik doorweekt raak op de dertig meter tussen de achterdeur en de deur van het voerhok. Van die dagen met ochtendnevel krijg ik inderdaad heel veel energie, maar op donkere, koude en natte dagen houd ik toch iets minder van de natuur.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:47

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:51

Ik heb vanmorgen snel, snel iets over Frozen :+: , geplaatst. Ik ben om 7 uurr klaar op mn werk en dan post ik iets over mijn healthy lunch van net!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:46

Dankje Isabel, en inderdaad Maura, ik snap dat je je dat afvraagt. Ik probeer het wel elke dag vol te houden, maar af en toe schiet het er even bij in, dat klopt. Jij zou dus liever wat meer haalbare dingen zien?
En leuk dat je jouw ochtend beschrijft, ik kan me heel goed voorstellen dat je op winterochtenden niet zo blij wordt van de natuur!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:46

En wauw, Ellis, wat een verhaal!
Daarnaast leest is het ook gewoon fijn om te lezen, je hebt een leuke schrijfstijl! :)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:59

happypaardje schreef:
Dankje Isabel, en inderdaad Maura, ik snap dat je je dat afvraagt. Ik probeer het wel elke dag vol te houden, maar af en toe schiet het er even bij in, dat klopt. Jij zou dus liever wat meer haalbare dingen zien?
En leuk dat je jouw ochtend beschrijft, ik kan me heel goed voorstellen dat je op winterochtenden niet zo blij wordt van de natuur!

O, het is niet alleen haalbare dingen wil lezen hoor, ik vind het een prima onderwerp. Sowieso zijn er geen dingen die voor iedereen werken, soms kom je iets tegen waarvan je denkt dat dat perfect bij jou zou passen en dan doe je er iets mee. In dit geval past jouw vijf-minuten-ritueel gewoon niet zo goed bij mij, maar ik vind het toch leuk om te lezen. Het enige dat ik miste in je stukje was wat jij er zelf mee doet. Je vraagt aan het eind wel naar de ervaringen van anderen, maar je geeft alleen de techniek, niet je eigen ervaringen. Om het samen te vatten denk ik dat ik niet meer haalbare dingen wil lezen, maar ik zou net iets meer van jouzelf willen zien. Denk ik. Pfoe, het valt nog niet mee om feedback te geven op een blog van een ander, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:01

Ah, dankjewel! Dat lijkt mij heel goed duidelijk uitgelegd, ik kan daar echt wat mee!
:)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:35

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:54

Fijn dat het nu duidelijk is happypaardje :j

Nu een poging voor Isabel.

Als eerste: leuk onderwerp. Volgens mij is iets-anders-dan-brood heel erg in op het moment, dus daar zijn veel mensen in geïnteresseerd. De foto erbij is erg duidelijk, je ziet meteen dat je zo niet halverweg de dag in geplette vruchtjes hoeft zitten te prikken.

Dan een paar dingen waar ik me aan stoor. Ik heb even in je profiel gekeken en je bent pas 16, dus ik zeg er even extra nadrukkelijk bij dat het mijn bedoeling is om je tips te geven waar je hopelijk iets mee kunt, het is niet mijn bedoeling om je af te katten.

Nieuwsgierigheid schrijf je zo. Dus met een g en niet met ch zoals op jouw blog staat. Dat is een nare fout en als je die snel afleert ga je daar nog plezier van hebben (in elk geval doe je mij er een plezier mee, ik vind het een hele lelijke fout :o )

Dan: controleer je feiten voordat je iets opschrijft. Spelt is geen voorloper van tarwe, het is gewoon een andere graansoort. Net als gierst, maïs, rogge, haver et cetera. Ik begrijp ook niet precies wat je bedoelt als je schrijft dat de boeren tarwe hebben verhard. Er bestaat wel een tarwe variëteit die harder is dan andere types, dat is durum tarwe. Alleen groeit die beter in warmere streken en wordt die in Nederland amper verbouwd. De Nederlandse tarwe wordt voornamelijk verwerkt tot veevoer.

Het is prima om aan te geven dat veel mensen slecht tegen tarwe kunnen, maar ik zou daarna uitleggen waar je dat aan merkt. Ik zou dat hele stuk over de boeren en spelt als voorloper van tarwe weglaten. Enerzijds omdat het niet waar is, anderzijds omdat het voor lezers volgens mij interessanter is om iets te lezen dat misschien ook wel voor henzelf geldt (dus symptomen van niet tegen tarwe kunnen).

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:03

Dankjewel voor je tips :D Die spelfout zie ik nu ook inderdaad.
Dat over spelt heb ik gehoord van een dietistachtig iets. ( Geen echte maar veel verstand van voedsel ) ik ben er van uit gegaan dat wat ze zei waar was. Volgende keer ga ik zo iets nog een keer extra checken.
De verdere tips neem ik mee voor de volgende keer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:47

Hey wat leuk al die blogs! Ik ben sinds december 2013 bezig maar door alle drukte nog niet heeeeeel veel geschreven, ben nu weer redelijk actief en hoop dat door te kunnen zetten als school straks begint. Val meer onder de categorie mama blog maar schrijf over van alles.

Ben echt nog lerende en zoekende maar dat komt vanzelf gok ik :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:07

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:29

Die blog ziet er leuk uit zeg! Mooi helder qua vormgeving, en leuke onderwerpen!
Twee kleine tips:
Let op je spatiegebruik. Ik zie wat veel woorden die jij uit elkaar hebt getrokken terwijl ze aan elkaar horen (vb. watersmaak, calorie-arm).
En denk je om je bronvermelding? Tenminste, ik ging er even van uit dat niet alle plaatjes van jouzelf zijn. Mocht dat wel het geval zijn, dan is het natuurlijk helemaal in orde! ;)

Nogmaals, niet om je af te kraken, ik vind het echt een leuke blog! Maar hopelijk kun je door deze tips weer wat groeien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:35

Heel erg bedankt voor de feedback! Heb ik zeker wat aan! Ik heb de plaatjes van pinterest en als je er op klikt kom je daar bij. :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:00