Heerlijk dagje na zoveel zon! Warm, maar geen zon en vanmorgen zelfs even een beetje regen! Wat ruikt dan dan lekker na een paar dagen warmte! Maar maak je borst maar nat... we krijgen een hittegolf! Ik heb al gezegd tegen de klanten dat de openingstijden voor het rijden worden aangepast. Overdag mag er niet worden gereden, na 8 uur s' avonds na het hooi voeren is de beste tijd lijkt mij. Overdag toch je paard doen word stappen aan de hand en grazen b.v. Ik wou eigenlijk dat ik zo'n baas had!
gohya
Geplaatst: 20-07-13 17:38
Dat doe je goed aerdenhout1 . Mijn paarden lopen ook niet overdag,vanaf 24 graden mag er alleen óf s'morgens vóór 11uur gereden worden óf s'avonds na 7uur. Nu strak blauwe lucht,geen wolkje meer te bekennen. En het begint heerlijk te waaien! ik hoop echt dat dit pokkewindje de hele week zo blijft waaien,dan red ik het wel tijdens de hittegolf.
Het heeft een beetje gespetterd en voor de rest heerlijk temperatuurtje.
gohya
Geplaatst: 20-07-13 18:36
Hier geen druppel,nog geen 1 spettertje. Even 4 dagen vol houden en dan Woensdag en Donderdag, Regen en Onweer. En vrijdag weer een normale zomer temperatuur van 25 graden,nog iets te warm,maar beter dan 31 graden [morgen en overmorgen en dan en dan. Iedereen die het te warm krijgt/vind,kijk gewoon naar deze foto,miss word je er koeler van?
oooh gohya toppie !! ik zat vanmiddag ook te denken om zo'n foto te plaatsen heerlijk de winter ! wij willen ons huis gaan schilderen maar de warmte zal daar wel een stokje voor steken ik denk dat ik diep in zomerslaap ga de komende 4 dagen en daarna stiekem door een spleetje van mijn ogen kijk of de warmte is geweken bah bah bah ....
Ik denk dat ik mijn paard 's middags binnen haal en dan 's avonds na het eten ga rijden. Ik doe haar geen plezier hiermee. Komende dagen dus aangepast "schema".
Min fries spuit ik met de warmte een paar keer per dag lekker nat (wat in dank word afgenomen) en daarna gaat ze lekker in de schaduw van de bomen staan het arme dier heeft zo'n last van de warmte :-(
Wij hebben geen schaduw in het land en het land is 800 meter verderop midden in de polder. Gaat hem niet worden. In de stal is het ook wel warm, maar als er morgen geen wind is (of te weinig, zoals vandaag) dan is het fijner voor madam dat ze in de schaduw staat.
Ik heb niet het idee dat paardlief zo'n last heeft van de warmte. Maar ze heeft voldoende plaats om de schaduw op te zoeken. En ik ben er nu ook niet vaak midden op de dag haha.