Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:41

Marcella schreef:
En mag blijven het weekend in het ziekenhuis.

Sterkte Marcella :(:)

Echt helemaal overprikkeld, omdat ik genoodzaakt was naar kantoor te gaan vandaag, na toch al een hele drukke dag gisteren en een korte nacht (voor de zoveelste keer deze week). Ook nog eens in de stress, omdat het schijnbaar te moeilijk is om mij binnen een beetje een normale tijd terug te appen of ik zelf eten moest halen, of dat ze mij hadden meegerekend. Dacht natuurlijk gelijk dat er wat op deed. En vervolgens in de auto zitten en heel erg de mogelijkheid missen om gewoon bij mijn oma langs te gaan die in 2023 is overleden. Dus natuurlijk jankend in de auto. Moest ik uiteraard zelf voor eten zorgen, dus de supermarkt in waar geen kloot aan fatsoenlijke opwarm maaltijden te vinden zijn, maar des te meer geluiden en mensen en aaaaa. Nu eindelijk op bed, want ik kan overprikkeld niet gelijk gaan slapen. Laten we erop houden dat ik nog niet helemaal van mijn hersenschudding af ben.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 23:08

Sterkte Marcella!

Ik was vandaag in een winkelcentrum en kreeg vandaag een roos van een vrouw. Het bleek dat ze geld wilde en had een schriftje bij zich met op 1 pagina 3 namen in hetzelfde handschrift, met daarachter hele nette bedragen voor donaties :Y). Niet een naam per regel, de namen stonden perfect verdeeld over de hele pagina...
Op de andere pagina een foto van een jongetje, in een buitenlands ziekenhuis óf in een NL ziekenhuis 30 jaar geleden, met een infuus in zijn arm. Onder de foto stond schijnbaar een uitleg maar niet in nederlands of engels.
Dus ik vroeg waarvoor het was, maar op een paar engelse woorden na, kon ik er geen soep van maken. Toen werd ze boos, heel boos want schijnbaar moest ik uit 1 foto halen hoe dramatisch het was :x
Nadat ze 10 minuten aan me heeft lopen trekken, heb ik het advies gegeven om de tekst in het nederlands of engels te vertalen en ben ik weggelopen.

Ik weet dat ik een vrij kort lontje heb en dat dat vandaag nog iets korter was omdat ik snel snel moest winkelen voor een begrafenis, maar als je donaties wilt in Nederland dan zorg je toch dat je het, al dan niet schriftelijk, over kunt brengen?

Ik moet morgen terug naar dat winkelcentrum en ik zie er nu al tegenop :roll:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 05:07

Wakker. -O-

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 06:00

Hoe gaat her marcella?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 06:17

Slaap zo slecht en onrustig steeds

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:47

Afbeelding
Irritatie puntje en slecht geslapen van de pijn.

Maandag mri.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:48

Wat een k.u.t plek zeg! Hadden ze die niet gewoon in je pols kunnen plaatsen??

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:56

Sterkte Marcella!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:08

Afbeelding
Ze hadden eerst links geprikt, maar ondanks in de ader kwam er geen bloed uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:08

Marcella schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de soap bij germie is. :=

Jij eerst sterkte en beterschap gewenst.

Men heeft me ooit verteld dat een infuus e.d. geen pijn doet, maar ik heb er geen ervaring mee gelukkig. Het ziet er niet lekker uit, lekker op zo'n buigplek.
En krijg je geen last van al die pleisters? Sinds die hondenbeet in 2022 en ik dus heel veel pleisters, plakstrips en andere rommel op mijn huid gehad heb, reageert mijn huid overal heel sterk op pleisters, na 2 uur jeukt het en is het rood en weet ik veel wat. Zelfs met 'soft skin', enz. Ziet er niet lekker uit bij je. Sterkte en beterschap dus (en dat ze de onderliggende oorzaak natuurlijk wegnemen).

Ik heb weer stroom, maar kennelijk worden overwerkuren van de andere dagen op vrijdag vrij genomen, want de belofte om mijn tuin en stoep weer netjes te maken, zijn ze niet nagekomen. Er liepen slechts een paar mensen rond.
En dinsdag moet ik de zwarte container echt leeg hebben, die is vol. Maar kan dus geen kant op. Met veel moeite zou ik hem in de straat naast onze straat kunnen krijgen, maar dan moet ik 300m gaan lopen met dat ding, en de container over een aantal obstakels trekken.

Maar ze beginnen maandag ook met het verstevigen van 2 woningen in de straat en dus gaan er even doodleuk diverse parkeervakken uit en wordt de straat voor 15 maanden aan 1 kant afgesloten. Waar moet je dan je auto kwijt? De gemeente zegt in de omgeving. Maar in november gaan ze aan de andere kant van de straat de straat die aan de onze grenst slopen voor sloop en nieuwbouw. Dus dan kun je daar ook niet meer langs of parkeren. En het interesseert ze allemaal niets. Er is altijd alleen maar aandacht voor de mensen wiens woning versterkt of gesloopt moet worden.
Maar als je woning zgn. veilig is (en je kunt het niet narekenen omdat ze alleen een conclusie meedelen, en dan ga je in beroep en wilt de berekening hebben, dan krijg je allemaal argumenten waarom de woning veilig is, maar de berekening nog steeds niet, en als je dan de laatste stap van bezwaar en beroep in gaat, dan veranderen ze nog wat punten en komma's, maar de gevraagde berekening heb ik nog steeds niet en je hebt wel alles verloren), dan zit je dus in de ellende en kan er geen enkele vergoeding tegenover staan.

Nou ja, er zijn dus wel straten waar mensen waarvan de woning mocht blijven staan die verduurzaamd worden, die worden dus gasloos gemaakt e.d. Maar nee, ik zit dus later in het traject en nu kan het niet. Er is dus enorme scheefheid in de behandeling in het dorp hier. En ik pis overal naast.

Maar goed, de rotzooi van dat elektriciteitsnetwerk is dus nog niet klaar of ze beginnen al weer met het volgende. En dan ligt er ook nog een brief van het bedrijf 'Glaspoort' dat ze glasvezel willen gaan aanleggen. Dan moet alles dus WEER open. En ik ben er wel even klaar mee. Als je de reviews van dat bedrijf leest, zijn echt alleen maar 1* reviews, dan wil je dat bedrijf niet eens in de buurt van je woning hebben. Maar ze schijnen dus heel agressief op je in te praten.

Kortom, stroom is er weer, stoep is nog niet gemaakt, ik klauter dit weekend nog wel over wat gaten heen. En dan hoop ik dat ze maandag de boel herstellen. Dinsdag ben ik op kantoor en kan die dag niet thuiswerken, zul je zien dat ze het dan zgn. herstellen en ondertussen mijn tuin vertrapt achterlaten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:16

Ik ben bang dat het een slap excuus om dat arbeidsinspectie nog bezig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:22

Lijkt me stug Marcella dat er geen bloed in die ader zat. Gewoon niet correct geprikt wellicht?

Irritant zeg...

Wanneer hoor je meer?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:29

Te weinig voor de 5 buisjes en 4 potjes kweek. Links stolt een wondje direct en als ik rechts heb bloedbad.

Corona test negatief en nog steeds geen koorts.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:30

Het kan hoor, Jolliegirl. Bij mijn vader konden ze op een gegeven moment niks meer uit de PAC halen.

Heb je de mogelijkheid de provinciale krant erbij te halen, Germie? Die kunnen vaak behoorlijk druk zetten, ook wat betreft vergoeding ed.

Hier wederom veel te vroeg wakker door buikkrampen dit keer. Mijn PCOS reageert altijd gelijk op chocola.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:54

Jolliegirl schreef:
Lijkt me stug Marcella dat er geen bloed in die ader zat. Gewoon niet correct geprikt wellicht?

Irritant zeg...

Wanneer hoor je meer?

Een infuus hoeft niet altijd bloed terug te geven om goed te zitten. Als het infuus in een ader zit en deze zwelt niet op, is niet pijnlijk bij het doorspuiten, dan zit deze gewoon goed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:58

Pff echt heel ellendig Germie. Ik ben blij voor je dat je in staat bent om in elk geval je huis uit en in te kunnen.

Marcella heel veel beterschap.
Ik heb juist liever dat ze het infuus zetten in mijn hand. Dat is pijnlijker, maar dan slaat de slang niet zo gauw dubbel.
Laatste keer hadden ze het infuus ook in de elleboog holte gezet en kon ik gewoon niet slapen omdat de infuus slang steeds dubbel sloeg en dan dat apparaat als een malle ging piepen. En was dat niet aan de hand, dan was de infuuszak leeg :roll:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:06

Heb al gespiekt voor bloeduitslagen crp gisteren was 97. Het aparte blijft geen koorts en dat vertrouwen ze niet.

Als het goed is komen er straks ook iemand langs.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:14

Dat de burendag voor m’n huis op 2 meter van m’n bank plaatsvindt is al naar. Maar ik zag ze net een springkussen uitrollen. ;(

En ik ben al zo dol op de kinderen / harde geluiden combinatie. Huilen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:21

Vannacht slaaponderzoek gehad. Wil vanochtend alles loskoppelen kom ik er achter dat ik de saturatiemeter en polshorloge vergeten ben... kak onderzoek voor niets dus

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:22

Ondanks de oxazepam die ik te vroeg genomen had een zeer slechte nacht gehad. Veel nachtmerries en een prikmug die het nodig vond om mij steeds wakker te maken.

Maandelijkse periode komt eraan en dat versterkt de angst en het slecht voelen. Mijn benen doen ook zeer.

Gisteren nog gebeld omdar ik graag een bloedonderzoek wil of ik geen bloedarmoede heb. Geweigerd door de assistente :+ je betaald je scheel in dit land aan alles, maar over je gezondheid bepalen andere mensen dan ook maar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:25

'Neem je na deze weer een nieuwe' (ouder paard dat ik al 21 jaar heb)

A. Ze is er nog gewoon, ik hoop dat ze nog heel oud wordt en ik wil er nog echt niet aan denken dat ze weg valt.
En b. Ik vraag dat bij je kinderen toch ook niet? Als ze ziek zijn, uit huis gaan of iets. 'Ga je hierna weer voor een nieuwe?'

Ga weg met die confronterende vragen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:27

Balen Zebrastreep bij werd die ook geweigerd door huisarts, maar werd door gestuurd naar de reumatoloog. En die heeft flink door gepakt.

Trouwens wel ziek gemeld nu bij het uwv met dat ik in het ziekenhuis lig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:26

Koorts is niet altijd een graadmeter marcella.
Ik had een dubbele longontsteking met vocht in de longen zonder koorts... Ze zijn er dmv een foto achter gekomen.

Echt heel naar voor je dit... Bah!

Heb je voldoende geregeld voor je katten of kan ik je ergens mee helpen? Heb je kleding nodig of iets?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:51

Er was gewoon geen Senso koffie mee in de supermarkt! Ja een paar gewone maar ik wil cappuccino en dat vak was leeg. Bij de AH was het vak ook al leeg. -O-

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 11:28

Beterschap Marcella Y;(

Germie hopelijk wordt alles alsnog netjes en op een redelijke termijn opgelost :knuffel: