Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:43

Needje schreef:
Cer schreef:
Wat ik van de kinderen zo lastig vind is dat ze best veel besmet worden en dus meetellen in de cijfers..
Volgens mij las ik laatst een bericht dat het grootste deel van de besmettingen nu bij de jonge kinderen zit? (ik kan het artikel zo snel niet meer vinden)..
En die mogen nog steeds, dacht ik, overal los rondlopen toch?

[ [url=m/UqYWiQ.png]Afbeelding[/url] ]

De cijfers van gister.
Jongere mensen hebben nu idd groter aandeel.

En toch amper stijgende ziekenhuiscijfers. Volgens mij belasten kinderen nauwelijks de zorg en naar mijn idee is het echt zeer uitzonderlijk dat een gezond kind een ernstig verloop van corona krijgt en in het ziekenhuis terecht komt. Laat staan aan de beademing.

Het zijn juist de volwassenen die de zorg belasten. En ik vind dat je van volwassenen meer mag verwachten dan van kinderen qua verantwoording nemen en je laten vaccineren/er alles aan doen geen corona op te lopen. Het is voornamelijk door een specifieke groep die niet gevaccineerd is dat we nog met enkele maatregelen zitten en dat er verwacht wordt dat we ons blijven laten testen bij een snotneus.

MarlindeRooz schreef:
Dat is natuurlijk wel logisch gezien het feit dat die gewoon naar school enzo mogen en daar met 20-30 mensen in een klein lokaal zitten.

Hier regelmatig besmettingen op de school gehad. Vorige week nog. En ondanks dat ze met 20-30 in een klein lokaal zitten en geen afstand houden raakten hier bij een besmetting in de klas meestal geen andere klasgenootjes besmet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:44

Ja ik kreeg gisteren ook een hysterische mail dat iemand uit onze werkgroep positief getest was. Nou was het laatste college (donderdag) al online ivm klachten (neg getest) van de docent. Die maandag ervoor hadden we dus voor het laatst fysiek college. En waren dus de quarantaine dagen voor ongevaccineerden al voorbij gisteren. :=

Was dus een heel zinloze en onnodige mail. :=

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:50

IMANDRA schreef:
Ik snap je Vayo, maar wat wil je dan doen? Als je vaccineren gaat verplichten springt die groep al helemaal op de kast..

Inderdaad niks, want net wat je zegt die groep zit al makkelijk op de kast. Ik vind er alleen wat van dat we kinderen vaccineren om met name deze groep mee te beschermen. Ik pluk er dan het voordeel maar mee dat we gewoon overal heen mogen en kunnen en het al hele kleine risico op long covid of ernstig ziek worden nog kleiner is.

Alleen zie ik wel veel minder de noodzaak van testen bij elk klein klachtje. Wij hebben ons laten vaccineren en dat vinden wij dan weer voldoende. Verkoudheid hoort ook gewoon bij het leven, helemaal in het najaar. Bij twijfel doen we dan wel een zelftest.

pmarena schreef:
Vergeet ook niet dat (jonge) kinderen veel minder getest zullen worden bij verkoudheidsklachten. Er zijn denk ik niet zo gek veel ouders die hun jonge kind daar mee gaan pesten.... zeker niet nu alles zo versoepeld is en ze zelfs weer met ene hoestje en snotterend naar school mogen.

Dat denk ik inderdaad ook. Ik laat mijn kinderen inderdaad ook niet testen. Bij twijfel een zelftest. En dat hoor ik eigenlijk overwegend om me heen. Gelukkig hoeft ook niet meer de klas in quarantaine bij een enkele besmetting. Hier hoefde laatst gelukkig helemaal niemand in quarantaine, ook het groepje niet waarin het kind zat dat besmet was (en amper symptomen had).

pmarena

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:58

Nou ik zou daar eigenlijk juist best van balen, als een kind bewezen Corona heeft, dat het groepje er omheen dan ook niet even weggehouden wordt bij de andere kinderen....

Ik snap het besluit wel, maar zit er eerlijk gezegd echt niet op te wachten dat onze 6-jarige Corona mee naar huis neemt...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:00

Ik moet wel eerlijk zeggen, ik was van de week in de supermarkt en toen liep er een moeder met twee koters, en 1 van die kindjes liep roggelend en hoestend door de supermarkt.. ik vond dat al nooit fris, maar nu al helemaal niet..
maar ja, kinderen... die kunnen daar niks aan doen... :|

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:04

Cer schreef:
Ik moet wel eerlijk zeggen, ik was van de week in de supermarkt en toen liep er een moeder met twee koters, en 1 van die kindjes liep roggelend en hoestend door de supermarkt.. ik vond dat al nooit fris, maar nu al helemaal niet..
maar ja, kinderen... die kunnen daar niks aan doen... :|

True, maar je kan als moeder dan wel kijken of je je kind thuis kan laten toch*? Dus als ouder kan je er wel wat aan doen.

*: ik snap dat dit niet in alle gevallen mogelijk is, maar ik bedoel het even algemeen genomen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:06

Vind ik ook hoor, dan denk ik ook van màn had je dit nu niet anders kunnen aanpakken.... net als weer al die hoestende kleine broertjes / zusjes meeslepen naar zwemles terwijl je daar al op en in elkaar staat... toen het niet mocht lukte het ook om die thuis te laten.

Maar dat is dan puur omdat het beleid zegt dat alles weer mag, dus tja....

Ik zie overigens ook vaak zat volwassenen in de winkel die lekker voor zich uit hoesten / kuchen zonder ook maar een poging om er een arm voor te houden. Of lekker voluit niezen in de schappen, bah.

Je zou toch hopen dat die viespeuken die dat voorheen deden, wel iets opgestoken hadden van al die Corona-waarschuwingen maar helaas....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:09

Haha ik voel me echt zo opgelaten als ik in een winkel of in het openbaar een kriebel in m'n neus heb en dreig te niesen :)) Terwijl dat niks te maken heeft met verkouden of zo _O- Probeer het altijd te vermijden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:12

Ja herkenbaar :)) Dan loop je langs een zepig schap met allerlei parfums en voelt een kriebel ontstaan....

Maar er is nogal een verschil tussen een keer een nies en netjes in je elleboog proesten, of gewoon voluit over het schap heen niezen zonder zelfs maar een poging te doen om het bij jezelf te houden :r

Zo asociaal vind ik dat....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:17

Vayo schreef:
En toch amper stijgende ziekenhuiscijfers. Volgens mij belasten kinderen nauwelijks de zorg en naar mijn idee is het echt zeer uitzonderlijk dat een gezond kind een ernstig verloop van corona krijgt en in het ziekenhuis terecht komt. Laat staan aan de beademing.

Het zijn juist de volwassenen die de zorg belasten. En ik vind dat je van volwassenen meer mag verwachten dan van kinderen qua verantwoording nemen en je laten vaccineren/er alles aan doen geen corona op te lopen. Het is voornamelijk door een specifieke groep die niet gevaccineerd is dat we nog met enkele maatregelen zitten en dat er verwacht wordt dat we ons blijven laten testen bij een snotneus.

Ik liet alleen de leeftijden van de besmettingen zien, omdat Cer daar wat over gehoord had. :)
Ik weet dat het grootste aandeel in de ziekenhuizen ouderen zijn.
Daar heb ik al eerder een grafiek van gedeeld.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:29

Gedeeltelijk mee eens en gedeeltelijk mee oneens Pmarena. Mensen die flink lopen te hoesten en rochelen vind ik ook niet fris. Maar ik denk wel dat we moeten beseffen dat we het najaar ingaan en we ons immuunsysteem niet al te best hebben onderhouden. Dan kan het zijn dat je om de haverklap verkouden bent. Om dan telkens in quarantaine te gaan is ook geen blijvende haalbare kaart.
En wie weet is dat hoestende kind braaf getest bij de GGD en bleek het negatief!?

Ik denk dat we door corona veel meer letten op anderen. Of ze hoesten, verkouden zijn enz. En vergeet gewoon niet dat iedereen gevaccineerd kan zijn. Op een bepaald moment moeten we hier toch mee stoppen en weer terug naar het oude normaal?

En natuurlijk kregen mensen het toen (voor het oog) ook geregeld dat kinderen thuis bleven bij klachten of als ze in quarantaine moesten. Maar zo heb ik bijv. mijn kind dat net een maand 10 was alleen thuis moeten laten. Ik kon geen vrij krijgen, had toen nog een tijdelijk contract en ben erg afhankelijk van dit inkomen en ziekmelden kan dan ook niet. Oppas mocht niet. Zo’n bericht dat het kind in quarantaine moet komt natuurlijk ook erg plots. Bij ons 10 min voor ik moest gaan werken en zij naar school.

Ik ben gaan werken, maar was niet op mijn gemak. Tussen cliënten door even thuis spieken. Zaten er 2 klasgenootjes. Die ouders werken ook in de zorg of onderwijs en werden ook geacht te gaan werken.
Dus soms lijkt het alsof het voor het oog allemaal geregeld was, maar ik weet wel dat dit bij veel mensen voor stress en ongewenste situaties heeft gezorgd.
Normaal als er een kind ziek is kwam mijn moeder. Maar nu mocht dat natuurlijk niet.

Vanuit dat oogpunt ben ik blij dat klassen niet meer zomaar naar huis gestuurd worden bij een besmetting. Aan de andere kant heb ik natuurlijk liever niet dan wel dat ze het krijgen. Maar op de school van mijn dochter heeft een enkele besmetting in de klas nog nooit voor meerdere besmettingen in de klas gezorgd. En er is op deze school regelmatig een klas naar huis gestuurd. Of nu dan een besmetting en dus één kind in isolatie. Mijn dochter kreeg psychisch echt last van angsten door steeds die quarantaines. Hier is thuis corona dus ook amper meer een onderwerp en hier is het gelukkig al bijna terug naar normaal. Ik vind de situatie nu gewoon totaal anders doordat iedereen gevaccineerd kan zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:25

Spenk schreef:
Tja en er zijn toch ook kinderen die aan de beademing konden en long covid krijgen. Het meerendeel van de volwassenen is ook enkel wat verkouden.

Dus?
Míjn conclusie; na het voorjaar van jaar 0 vooral gevoérde massahysterie. Zie de 8)7 vaccinatie´discussie´ hierboven.

Dyfterie, kinkhoest, tsk... je hoeft niet verder te kijken dan Covid19 nú; helemaal niet zo makkelijk om het nog op te lopen; moet je echt je best voor doen en dan nóg :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:29

Maar, dat is dan toch een goed ding, dat je dat niet meer op kunt lopen?
een aantal van die ziektes zijn niet vanzelf verdwenen.. toch.... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:33

Huertecilla schreef:
Spenk schreef:
Tja en er zijn toch ook kinderen die aan de beademing konden en long covid krijgen. Het meerendeel van de volwassenen is ook enkel wat verkouden.

Dus?
Míjn conclusie; na het voorjaar van jaar 0 vooral gevoérde massahysterie. Zie de 8)7 vaccinatie´discussie´ hierboven.

Dyfterie, kinkhoest, tsk... je hoeft niet verder te kijken dan Covid19 nú; helemaal niet zo makkelijk om het nog op te lopen; moet je echt je best voor doen en dan nóg :roll:

En hoe zijn die ziektes verdwenen? Juist met vaccinatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:52

Spenk schreef:
En hoe zijn die ziektes verdwenen? Juist met vaccinatie.

Ze zouden tóch ´verdwenen´ zijn :)*

Covid19 heeft hoofdzakelijk tot verkeerd ´begrip´ geleid.

Bv nu tegen alles liefst verplicht willen vaccineren. Hoogst ongewenst deze ontwikkeling.
Jammer die polarisatie door de pro-vaxers: Het is niet óf wel, óf niet. De zin van vaccineren is geen argument voor verplicht tegen alles vaccineren.
Laat je zélf vaccineren; dan ben JIJ beschermd en bemoei je dan niet met de keuzes van anderen. Of ben jij nu ineens wel baas over het lijf van een ander?

Een bevolking met ongezonde levenswijze, vergrijzing, onderbemeten gezondheidszorg is geen reden om gezónde mensen tegen alles te vaccineren waar de ´risico groepen´ aan zouden kunnen omvallen.

Het enige wat het massaal vaccineren bereikt is het saboteren van de collectieve immuniteit; zelfvervullende profetie van de zin van vaccineren. De verminderde immuniteit tegen griep door de griepprik is een :)*

Terug naar Covid19 zouden we met de meerderheid gevaccineerd alles juist hadden moeten opengooien.

Nuancering; ik ben risico-groep door leeftijd, ben soort van blij met Covid19 vaccinatie, wil nu al natural besmetting, ga geen priepprik halen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:58

Ik ging inderdaad gisteren even over mijn nek toen ik het bericht zag dat ze nu kinderen een griepprik willen gaan geven. Omdat niemand griep heeft gehad afgelopen jaar? Sowieso krijgt niet iedereen ieder jaar een griepje. Een verkoudheidje hier en daar ja, maar griep? Dus een jaar geen griep gehad hebben is echt geen probleem. Maar is dit nu de opzet van het geheel geweest? Dat we iedereen ieder jaar voldouwen met allerlei vaccinaties?

En dat het gros van de mensheid nu is gaan geloven in dit sprookje, dat vind ik echt kwalijk. Ziek zijn is onderdeel van je leven. Je immuunsysteem kan daar doorgaans heel goed wat mee. Heb je enig idee met hoeveel virussen en bacteriën je dagelijks in aanraking komt? Nee, want je imuunsysteem lost dat voor je op. Zonder dat je het weet. En nu je het weet moet ineens overal een pilletje of een spuit voor zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:01

Wat een doemdenkerij weer....

Ziek zijn is onderdeel van het leven dat klopt. Dan mag je ook niet klagen als je niet geholpen kan worden omdat het ziekenhuis vol ligt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:05

Huertecilla schreef:
Ze zouden tóch ´verdwenen´ zijn :)*

En hoeveel levens zou dat gekost hebben?

Citaat:
Laat je zélf vaccineren; dan ben JIJ beschermd en bemoei je dan niet met de keuzes van anderen. Of ben jij nu ineens wel baas over het lijf van een ander?

Toch is dat met andere vaccinaties (en in andere landen bijvoorbeeld) niet het geval..
waar krijgen we nu ookalweer last van, omdat ineens mensen hebben bedacht dat vaccins schadelijk kunnen zijn, vnl in de kinderdagverblijven.. ?

Citaat:
Een bevolking met ongezonde levenswijze, vergrijzing, onderbemeten gezondheidszorg is geen reden om gezónde mensen tegen alles te vaccineren waar de ´risico groepen´ aan zouden kunnen omvallen.

Eens dat mensen gezond zouden moeten leven...
Maar, er zijn ook dingen die je, gezond en wel, niet echt overleefd.. en er zijn plekken op deze wereld waar mensen niet gezond kunnen leven, zeg je tegen hun voorlopig "nou, jammer joh, wij in het westen kunnen nog wel wat, maar jullie moeten maar zien of het goedkomt"

Citaat:
Terug naar Covid19 zouden we met de meerderheid gevaccineerd alles juist hadden moeten opengooien.

Dat komt vast nog wel... ze kunnen niet alles op slot houden.
Sterker nog, bijna alles is al open.
Nu alleen het nachtleven nog. Ik zie ook niet in waarom dat nog niet kan...

Citaat:
Nuancering; ik ben risico-groep door leeftijd, ben soort van blij met Covid19 vaccinatie, wil nu al natural besmetting, ga geen priepprik halen.

Yup, dat heb je al ettelijke malen gezegd :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:09

Afnemen van immuniteit door vaccinatie? Volgens mij word je juist immuun door vaccinatie toch?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:10

bigone schreef:
Afnemen van immuniteit door vaccinatie? Volgens mij word je juist immuun door vaccinatie toch?

Die snapte ik ook niet helemaal..

ik denk dat dit het 'je eigen immuumsysteem kan alles fixen' takje is?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:17

Is in mijn hoofd geen doemdenkerij, daar doe ik niet aan (denk ik zelf), maar ik snap het oprecht niet.

Waarom iedereen nu zo op hol slaat. Waarom het zover doorgetrokken wordt. Iedereen is ineens bang voor ongevaccineerden, er niet naast willen zitten. Restaurants verklikken die niet controleren enz, enz. Alle kinderen gaan vaccineren. Niet blij zijn als je kind thuis komt met Corona. Je kind kan sowieso door school thuiskomen met allerhande virusjes. Niet handig, maar dit was nooit een probleem. goed voor de weerstand riepen we dan.

Het ziekenhuis hier om de hoek is erg leeg hoor en ik doe mijn hele leven al mijn best om daar niet terecht te komen ;-) ik ben geen fan van naalden en infusen en alles wat ze daar hebben. Daar is niets in veranderd door de Corona.

En ik zie niet in waarom ik het ziekenhuis in zou moeten. Ik heb al Corona gehad, en net als 38% van de populatie, gewoon niet eens wat gemerkt. Toen het virus losbrak ben ik eerst eens gaan kijken wat ik extra kan doen voor mijn immuunsysteem. Uiteindelijk is dat (ook na een enting) het enige dat je echt beschermd. En voordat de enting er was, het enige dat je kon doen. Ik zeg niet dat je immuunsysteem alles kan fixen, maar het doel (mensen uit het ziekenhuis houden) heiligt al heel lang de middelen niet meer.

En qua het nachtleven, hier in Oostenrijk is alles gewoon weer open en kun je gewoon om 5 uur 's nachts naar buiten rollen. De logica waarom het ene land X doet en het andere Y. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:35

MarlindeRooz schreef:
Ja ik kreeg gisteren ook een hysterische mail dat iemand uit onze werkgroep positief getest was. Nou was het laatste college (donderdag) al online ivm klachten (neg getest) van de docent. Die maandag ervoor hadden we dus voor het laatst fysiek college. En waren dus de quarantaine dagen voor ongevaccineerden al voorbij gisteren. :=

Was dus een heel zinloze en onnodige mail. :=

Zo ging het ook een keer bij mij in de klas. Iemand had corona en pas na 5 dagen kwamen ze er keer mee... Iedereen als naar stage geweest en juist op plekken met zwakke doelgroepen en dan na 5 dagen denken hmm misschien moet ik het nu eens zeggen :') niemand ziek geworden dus twijfel nog steeds of deze persoon wel corona had toen ze bij ons zat of het pas na die tijd heeft opgelopen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:52

Esperanza, waarom denk jij dat iedereen ineens bang is voor ongevaccineerden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:56

Wat ik zoal van de socials begrijp is dat men bang is voor gevaccineerden... :')

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:02

Er zijn ongevaccineerden die niet in hetzelfde kantoor durven als gevaccineerden :+.
Mij maakt het echt niet uit bij wie ik zit, ik weet ook niet van mijn hele omgeving of ze gevaccineerd zijn of niet.