Needje schreef:Cer schreef:Wat ik van de kinderen zo lastig vind is dat ze best veel besmet worden en dus meetellen in de cijfers..
Volgens mij las ik laatst een bericht dat het grootste deel van de besmettingen nu bij de jonge kinderen zit? (ik kan het artikel zo snel niet meer vinden)..
En die mogen nog steeds, dacht ik, overal los rondlopen toch?
[ [url=m/UqYWiQ.png]Afbeelding[/url] ]
De cijfers van gister.
Jongere mensen hebben nu idd groter aandeel.
En toch amper stijgende ziekenhuiscijfers. Volgens mij belasten kinderen nauwelijks de zorg en naar mijn idee is het echt zeer uitzonderlijk dat een gezond kind een ernstig verloop van corona krijgt en in het ziekenhuis terecht komt. Laat staan aan de beademing.
Het zijn juist de volwassenen die de zorg belasten. En ik vind dat je van volwassenen meer mag verwachten dan van kinderen qua verantwoording nemen en je laten vaccineren/er alles aan doen geen corona op te lopen. Het is voornamelijk door een specifieke groep die niet gevaccineerd is dat we nog met enkele maatregelen zitten en dat er verwacht wordt dat we ons blijven laten testen bij een snotneus.
MarlindeRooz schreef:Dat is natuurlijk wel logisch gezien het feit dat die gewoon naar school enzo mogen en daar met 20-30 mensen in een klein lokaal zitten.
Hier regelmatig besmettingen op de school gehad. Vorige week nog. En ondanks dat ze met 20-30 in een klein lokaal zitten en geen afstand houden raakten hier bij een besmetting in de klas meestal geen andere klasgenootjes besmet.