Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ik ben nu wel een beetje klaar met alle negativiteit rond corona. Er zijn ook mensen bij die wel genezen raken van corona. Waarom horen we daar niks over?
Waar zijn de cijfers die aangeven hoeveel mensen er genezen zijn verklaard?
SusanH schreef:Ik vond de toon bij Nieuwsuur gisteren ook weer vreselijk. Heb maar iets anders opgezet. Ze weten alles te gebruiken om angst te zaaien, even negatief gezegd. Dat is oa wat ik gisteren bedoelde met dat we niet door moeten slaan. Ja er is een pandemie gaande. En de toestand in de zorg is nog steeds heel ongunstig. Maar aan de andere kant zijn we inmiddels ruim een jaar verder, en moeten we ook verder kijken dan alleen de zorg. Als ik kijk naar hoeveel mensen er nu in deze "keiharde" lockdown op de been zijn denk ik eerlijk gezegd dat de versoepelingen die nu zijn voorgesteld niet voor extra ziekenhuisopnames gaan zorgen. Je kan mensen simpelweg niet zo lang binnen houden. Een kleine groep houdt dat vol. Maar het overgrote deel van de mensen niet. Dan kun je lijkt mij beter gereguleerd delen van de samenleving voorzichtig wel weer openen.
Echwel schreef:Ik ben het er ook.mee eens...
Vooral negatieve linken droppen is ook niet motiverend
En waarom zegt Kuipers het een en Gommers het ander..
Ik ben eerlijk als.ik volgende week zie dat aan de overkant het terras rustig is ga ik er ook naar toe...
Even iets anders
Vayo schreef:Inderdaad, daar ben ik het ook mee eens.
Edit: niet met mezelfmaar Susan en Bloodymary
DuoPenotti schreef:Natuurlijk is fietsen of naar de natuur niet te druk. Maar wel met zijn allen op hetzelfde stukje.
Ik woon dicht bij een natuur park.
Waar de eerste paar kilometer iedereen over hetzelfde smalle paadje moet.
Maar een kilometer de andere kant op. Geen drol te doen. Dus niet het park in.
Maar dat doen mensen dan weer niet
DuoPenotti schreef:En dan zie je de jonge mensen op de ic, nee dat is inderdaad niet de meerderheid, maar die zullen misschien ook wel gedacht hebben, dat valt wel mee allemaal.
Sprak daar een paar weken geleden ook een vrouw, mijn leeftijd en haar vader lag er ook.
Gezonde man, wel wat ouder.
En ze zei ook, ik was ook van het zal allemaal wel meevallen. We letten wel op, maar alles word zo overdreven... nu dacht ze wel anders.
Ze reed ook paard, zelf weet ik niet of de vader is overgeplaatst naar de afdeling of overleden, maar ik vrees dat laatste gezien wat zij en moeder vertelde.
Ik had ook zo met de moeder te doen. Half jaartje een appartementje om lekker rustiger aan te doen en te gaan genieten en fietsen enz....
Ben je toevallig een bokker, heb nog aan je gedacht.
En dat zijn toch verhalen die bij blijven als je dan leest het valt wel mee ik wil op een terrasje.
Echwel schreef:Ik vraag mij op dit moment af waar ik dus meer gevaar loop
Thuis de jongen die de boodschappen brenger en mondkapje onder de neus heeft hangen
Of op een terrasje waar weinig mensen zitten
karuna schreef:Een heel verkeerde aanname daarin. Weg is nog steeds geen enkel contact met wie ook. Je hebt plekken waar je gewoon volledig alleen staat. Anders zou ik het ook niet doen. Ik blijf graag gezond. Gelukkig kan het zonder contact anders bleef ik wel thuis. De first respondermensen zaten in hun auto waar ik langskwam met de honden. Ik zoek het niet op.
De cijfers zijn gewoon niet goed, misschien niet leuk meer om te horen maar het is gewoon de keiharde realiteit.