Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:57

_Nancy schreef:
Die eeuwige vieze ramen op onze achterdeuren :')
Als de zon er vol op schijnt zijn al die handafdrukjes en gelebber van onze kinderen op het raam nóg beter te zien en onderin zie je dan een 'streep' van vlekjes waar onze katten hun neus tegen het raam aanduwen, geweldig..

Ik heb dit gekocht als oplossing :D

https://a.aliexpress.com/_vPstGP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:10

Ik ben poetsvrouw en ik erger mij er echt gigantisch aan dat er huizen zijn waar gewoon niets wordt gedaan als je eens niet komt. Niet opgeruimd, stof niet eens afgedaan, geen borstel door het toilet etc. Als ik wekelijks kom is het nog te handelen, maar als ik eens een week verlof heb/feestdag/ziekte of uitzonderlijk eens 2 weken tussen zitten. Pfff, begin dan maar een weg te banen. Vind dat wel wat gebrek aan respect.

Nayomie

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:14

Pff ben enorm chagrijnig en ik weet niet waarom.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:30

Hallo huurmoordenaar aka baarmoeder

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:39

Halfuur te vroeg voor de hoefsmit, niet ontbeten, net niet genoeg tijd om naar de bakker te gaan. Zucht.
-O-

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:43

Moestuin schreef:
Ik ben poetsvrouw en ik erger mij er echt gigantisch aan dat er huizen zijn waar gewoon niets wordt gedaan als je eens niet komt. Niet opgeruimd, stof niet eens afgedaan, geen borstel door het toilet etc. Als ik wekelijks kom is het nog te handelen, maar als ik eens een week verlof heb/feestdag/ziekte of uitzonderlijk eens 2 weken tussen zitten. Pfff, begin dan maar een weg te banen. Vind dat wel wat gebrek aan respect.

Blij dat mijn moeder daar altijd op hamerde toen wij jonger waren. "Even je kamer netjes, even dit en dit opruimen/netjes/* vul in * want de poets komt en die hoeft niet in onze rommel te werken."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:44

hagelslag schreef:
Hallo huurmoordenaar aka baarmoeder

Zoooo herkenbaar _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:50

Benthhh schreef:
Moestuin schreef:

Blij dat mijn moeder daar altijd op hamerde toen wij jonger waren. "Even je kamer netjes, even dit en dit opruimen/netjes/* vul in * want de poets komt en die hoeft niet in onze rommel te werken."

“IN IEDER GEVAL ALLES VAN DE VLOER AF MARLINDE!!!”

_O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:51

Dat mijn cavia mijn geld opmaakt :') tjonge jonge al die onderzoeken maar het moet wel als hij een parasiet heeft betekend ook dat er meer dieren thuis ziek kunnen worden. Dus het moet wel... Maar al die kleine bedragen tikken mooi aan zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:54

MarlindeRooz schreef:
Benthhh schreef:

“IN IEDER GEVAL ALLES VAN DE VLOER AF MARLINDE!!!”

_O-

Ik heb eerst alle grote stukken van de vloer gehaald en ben er nu net met een bezem door omdat het nog te veel was om te stofzuigen. Ik heb nu 2 bergen liggen van 20 centimeter hoog en 40 breed rond om rond. Om maar even een idee te geven. Ik snap dat ik er ben om te poetsen maar jeetje...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:57

Ik ruim op als de schoonmaker komt. Zodat alles wat schoongemaakt moet worden ook meteen kan. Opruimen hoort niet bij de taken vind ik (ook al zou dat wel mogen). Maar ik maak zelf niet schoon als de schoonmaker niet komt, soms een bezem en de wad en vaat doe ik zelf, maar voor de rest heb ik daar juist een schoonmaker voor omdat ik het niet niet kan of red

(Maar goed, ik heb er 1 vanwege medische redenen haha, ietsjes anders)

Vroeger bij ouders ook, opruimen anders wordt jouw kamer niet schoongemaakt en moet je het zelf doen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:03

Ik had gisteren les met mijn paard en kreeg net uitleg toen een vrouw met twee kinderen bij het hek van het erf kwamen kijken. Dat vind ik prima, maar die kinderen klommen zonder vragen over het hek en holden over het pad langs de bak naar de stallen, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ze vroegen ook niet even of het goed was en toen ik mijn instructrice moest onderbreken om ze weer naar het hek te sturen kreeg ik ook nog een hele brutale ''Waarom?'' van 1 van de meisjes. Ze waren denk ik een jaar of 8. En de vrouw (vermoed hun oma) stond er maar bij en zei er niks van.
Het is ook niet de eerste keer. Iemand die bij mij op pension staat heeft een paar maanden terug ook al een keer andere meisjes weg gestuurd die over het hek waren geklommen en gras in de paddock gooiden. Toen kreeg ze ook al een grote mond met ''Maar we doen het vaker'', ''Maar ze hebben honger'' en ''Er hangt geen bordje'' waarop ik dus maar een bordje met 'Niet voeren' heb opgehangen.
Als kind kwam dit echt niet in mijn hoofd op. Ik ben echt niet de moeilijkste, maar doe niet stiekem en het hek is hierdoor ook scheef komen te hangen waardoor hij niet meer goed dicht gaat.
Nu ben ik maar bezig gegaan om zelf een bordje met 'Verboden toegang'' te maken, als het zo moet..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:05

Dat ik eigenlijk een deel van mijn kamer moet opruimen, maar dat ik daar absoluut geen zin in heb :+ deel kom ik toch nooit (mijn kamer waren ooit 2 kamers, muur staat er nog zit alleen een deurpost in gemaakt)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:06

MyWishMax, maar je draait je toch wel om na gebruik toilet dus als er sporen zijn van je boodschap, veeg je die toch wel weg met de borstel? Ik snap dat je niet de hele wc gaat soppen als je dat medisch niet lukt.
Het is toch ook eigen comfort om daar niet nog dagen mee geconfronteerd te worden?

Ik erger me aan geen antwoord krijgen van mijn hooileverancier. Hij heeft berichtje wel gelezen/geopend. Nee is ook een antwoord voor me maar laat wat weten... Dan kan ik of een afspraak met je maken of een andere oplossing zoeken. We communiceren al jaren via deze berichtjes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:08

Oh, ja natuurlijk! Dat valt niet eens onder schoonmaken voor mij, maar gewoon normaal := Net als de douche naspoelen als ik klaar ben. Of tandpasta uit wasbak en noem maar op.

Maar dus niet stoffen, stofzuigen, badkamer echt schoonmaken enzovoorts. En dan kan het best wel nodig zijn als er een week geen schoonmaker komt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:15

TessaxQuincy schreef:
Dat ik sinds vorige week permanent krullen heb, (vind ze echt heel mooi en absoluut geen spijt van) maar als ik m'n haar niet in een knot doe met slapen wordt mijn haar dus echt super pluizig alleen met knot doet m'n hoofdhuid dus heel zeer de hele dag. |o

Mijn dochter heeft een soort van slaapmutsje van gladde stof.Kan wel vragen waar het vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:18

MyWishMax schreef:
Oh, ja natuurlijk! Dat valt niet eens onder schoonmaken voor mij, maar gewoon normaal := Net als de douche naspoelen als ik klaar ben. Of tandpasta uit wasbak en noem maar op.

Maar dus niet stoffen, stofzuigen, badkamer echt schoonmaken enzovoorts. En dan kan het best wel nodig zijn als er een week geen schoonmaker komt.

Oh maar het moet ook niet echt schoon hoor. Maar dit is echt een gevalletje: Oh er valt een brik op de grond? Laat maar liggen, Moestuin dat dat wel. En dat is de mentaliteit van een volledig gezin + een hoop huisdieren. Sporen van een groot toilet blijven ook rustig hangen. En 1 week kan ik wel handelen. Maar als er een week tussen uit valt, nou. Dat niet dus :') Dan wil je niet 2 weken aan etensresten van het keukeneiland staan schrapen od.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:20

Moestuin schreef:
Ik heb eerst alle grote stukken van de vloer gehaald en ben er nu net met een bezem door omdat het nog te veel was om te stofzuigen. Ik heb nu 2 bergen liggen van 20 centimeter hoog en 40 breed rond om rond. Om maar even een idee te geven. Ik snap dat ik er ben om te poetsen maar jeetje...

:wow: ik ben niet iemand die super veel in huis poetst, maar echt zulke bergen joh? Dat krijg ik niet eens voor elkaar. Wat voor rommel is dat dan, dumpen ze ook alle snoeppapiertjes op de grond ofzo? Rommel van dieren? Vieze kleding? Nieuwsgierig :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:22

Mijn vriend heeft de keuken gebruikt fire keer raden wie er nu tussen de ontploffing lunch moet maken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:24

Nou gesprek gehad met sociale dienst. Moet alleen alle papieren aanleveren van het UWV en heb het idee dat nog steeds niet alles geregeld is. Met daarbij UWV heeft al hun openstaande bedragen ingevorderd. Terwijl ze nu dus voor hun buurt gaan betreffende dat ik nog oudere bedragen open heb staan van de belastingdienst. Dus die maar even op de hoogte gebracht mogen ze het zelf met UWV gaan uitvechten. Mis alleen correctie van januari t/m maart nog.

Totaal plaatje mag voor nu even rondkomen van iets meer dan 800 euro netto (exclusief toeslagen).

Wel balletje opgegooid of ze niet een goed woordje kon doen bij Trigion en dan als beveiliger bij hun kon komen werken. <<) Vond ze wel een slim idee, want zou met scooter goed bereikbaar zijn. :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:28

MyWishMax schreef:
Ik ruim op als de schoonmaker komt. Zodat alles wat schoongemaakt moet worden ook meteen kan. Opruimen hoort niet bij de taken vind ik (ook al zou dat wel mogen). Maar ik maak zelf niet schoon als de schoonmaker niet komt, soms een bezem en de wad en vaat doe ik zelf, maar voor de rest heb ik daar juist een schoonmaker voor omdat ik het niet niet kan of red

(Maar goed, ik heb er 1 vanwege medische redenen haha, ietsjes anders)

Vroeger bij ouders ook, opruimen anders wordt jouw kamer niet schoongemaakt en moet je het zelf doen.

Ik ruim ook op als de poets komt en haal alles van de vloer.
Toen ik thuis woonde moest ik ook mijn eigen kamer ook altijd zelf doen, ons mam was niet zo gek dat ze die ook nog ging doen.
Helemaal terecht :)

Opruimen is zeker geen taak voor de poetshulp vind ik, zij heeft het al druk genoeg met andere dingen. Ik ben allang blij dat ze ons wil/kan helpen met het huishouden zoals de badkamer en toilet en keuken.
Die vieze ramen die wij nu/standaard (aan de binnenkant) hebben zijn ook zeker niet haar taak om schoon te maken :n

Inmiddels ben ik klaar met me ergeren aan de vieze ramen, want ik heb ze zojuist schoon gemaakt :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:37

Wij hadden bij ouders ook een schoonmaker. Mijn moeder deed mijn kamer ook echt niet. Alsnik iets niet in de wad gooide was dat mijn probleem.

Ik heb vanwege medische redenen een schoonmaker via wmo, dus bij mij hoort opruimen wel bij de taken die ik mag laten doen. Ik vind dat zelf alleen niks.
Maar die vieze ramen heb ik ook, tijdens de rui ook veel haar van de hond en soms scheurt hij kartonnen doos aan stukken en de grote stukken ruim ik op, maar de de rest ga ik allemaal niet zelf doen, ook voor die ramen heb ik juist een schoonmaker.

Ik heb me echt doodgeschaamd toen de hulp hier voor het eerst kwam. Was heel veel achterstallig onderhoud / schoonmaak, omdat ik het niet kon en ex niet wilde doen. Ik snap dus ook echt niet dat mensen een wc niet eens even schoonmaken. Ik vond het al vreselijk dat badkamer uitgebreid, ramen en sowieso goed stoffen en schoonmaken overal lang geleden was. := alleen hoognodige zichttermijn was gedaan.

Heb ook 1 medewerker ooit weggestuurd die viel over de shampooflessen in de douche. Kreeg een hele preek over opruimen en dat ik best zelf wat kon doen want ik ben jong. Die heeft dus wel dikke klacht gekregen :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:52

Hoe vaak ik niet de afwas heb staan doen bij bejaarden cliënten van de thuiszorg.Leuk visite van de familie op zondag,maar afwassen doen ze niet.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:03

Even met mijn 13,5 jarige hond naar de da. Nu is mijn geld op.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:17

Hier ruimen we ook alles op zodat hij alleen hoeft te poetsen en overal makkelijk kan stofzuigen, minste wat we kunnen doen. :)