MyWishMax schreef:Ik ruim op als de schoonmaker komt. Zodat alles wat schoongemaakt moet worden ook meteen kan. Opruimen hoort niet bij de taken vind ik (ook al zou dat wel mogen). Maar ik maak zelf niet schoon als de schoonmaker niet komt, soms een bezem en de wad en vaat doe ik zelf, maar voor de rest heb ik daar juist een schoonmaker voor omdat ik het niet niet kan of red
(Maar goed, ik heb er 1 vanwege medische redenen haha, ietsjes anders)
Vroeger bij ouders ook, opruimen anders wordt jouw kamer niet schoongemaakt en moet je het zelf doen.
Ik ruim ook op als de poets komt en haal alles van de vloer.
Toen ik thuis woonde moest ik ook mijn eigen kamer ook altijd zelf doen, ons mam was niet zo gek dat ze die ook nog ging doen.
Helemaal terecht 
Opruimen is zeker geen taak voor de poetshulp vind ik, zij heeft het al druk genoeg met andere dingen. Ik ben allang blij dat ze ons wil/kan helpen met het huishouden zoals de badkamer en toilet en keuken.
Die vieze ramen die wij nu/standaard (aan de binnenkant) hebben zijn ook zeker niet haar taak om schoon te maken 
Inmiddels ben ik klaar met me ergeren aan de vieze ramen, want ik heb ze zojuist schoon gemaakt