Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:34

Popstra schreef:
Het is gewoon te zot voor woorden veel mensen hun verantwoordelijkheid niet willen nemen! Volwassen Mensen gedragen zich als peuters die stampen omdat ze iets niet willen. Ze moeten zich schamen

Zo een ramp zijn de maatregels die we moeten volgen niet. Het is gewoon even niet anders.
Dus nee, zou ook niet in de schoenen van onze ministers willen staan. Ik zou er een dictator door worden!

Stiefdochter van mijn vriendin werkt in verpleeghuis waar notabene veel corona is. En zij klaagt het hardst dat 'je dan helemaal niks meer kan doen door alle maatregelen' onbegrijpelijk.. :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:37

Relaxed, er is een verschil tussen gezond verstand en irreele angst. Uit recente bevragingen is al een paar keer gebleken dat een behoorlijk hoog percentage in ononderbroken angst leeft en stress heeft.
Dat kan op den duur heel problematisch uitpakken aangezien een hoog stress niveau weer kan zorgen voor uitval door psychologische problemen maar ook door hart en vaat ziekten en een heleboel andere ziektes.
Dan komt nog de polarisatie erbij waarbij de mensen die bang zijn lijnrecht tegenover de ontkennende of protesterende groep staat. Dat is ook niet goed voor een land.
Daarom zou ik zelf voorstander zijn voor wat meer gecontrolleerd nieuws met minder sensatie, maar dat is door pers vrijheid uiteraard niet haalbaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:39

Ik snap ook wel dat 1 groot corona ziekenhuis niet de oplossing is. Maar hoe we er nu mee om gaan gaat ons ook niet helpen. We kunnen niet van lock down naar lock down gaan tot er een medicijn of vaccin is. Dan gaat de economie kapot. Daar gaan mensen geestelijk aan onderdoor. Hoe dan wel dat weet ik ook niet. Maar ik vind het goed dat er kritische denkers zijn die kijken naar andere mogelijke oplossingen voor dit grote probleem. Als er nu maar eens aandacht zou komen voor die ventilatie.

Ik ben iig al opgelucht dat er geen complete lockdown aan lijkt te komen vooralsnog.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:01

Popstra schreef:
Het is gewoon te zot voor woorden veel mensen hun verantwoordelijkheid niet willen nemen! Volwassen Mensen gedragen zich als peuters die stampen omdat ze iets niet willen. Ze moeten zich schamen

Zo een ramp zijn de maatregels die we moeten volgen niet. Het is gewoon even niet anders.
Dus nee, zou ook niet in de schoenen van onze ministers willen staan. Ik zou er een dictator door worden!

Helemaal mee eens!

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:02

Volgens mij wil je met Rutte geen ruzie krijgen. Het is verder een aardige man maar als ie boos is....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:07

purny schreef:
Volgens mij wil je met Rutte geen ruzie krijgen. Het is verder een aardige man maar als ie boos is....

Valt wel mee. Ik heb juist de indruk dat hij het zich persoonlijk allemaal niet zo aantrekt. Hij wordt niet voor niets 'teflon Rutte' genoemd. Als hij met krachttermen smijt, doet hij dat omdat het hem functioneel lijkt maar komt het niet vanuit emotie. En juist dat maakt hem tot een goede premier. (ik ben in het algemeen geen fan van hem en zijn partij maar dit doet hij goed.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:09

ik denk idd ook dat je met hem geen ruzie wilt, maar dat je dat op politiek vlak ook niet zal krijgen om wat mysa zegt. Hij ziet de politiek niet als iets persoonlijks en zal geen emoties laten meewegen in zijn politieke loopbaan.
Als je ruzie met hem krijgt is het op persoonlijk vlak.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:14

Katja Schuurman over politie die om 22.03 hun restaurant een waarschuwing gaf omdat de jas aantrekkende gasten nog niet allemaal buiten waren.
https://www.instagram.com/p/CGNwmY7H318/
Als de politie nou toch 'ns zo heldhaftig die grote Turkse bruiloften zou durven afbreken die nog steeds doorgang vinden....
Jan Dijkstra heeft er weer 'n mooi stukje over geschreven in zijn 'Briefje van Jan'
https://www.briefjevanjan.nl/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:15

Die druk van Corona , angst, nuchter nadenken is wel kloten natuurlijk. Het zet soms ook gigantische druk op een relatie. Hoorde vorige week van een ontzettend leuk stel, hij moet goed opletten ivm werk in ziekenhuis dat hij geen Corona oploopt, partner vind het allemaal onzin en neemt het niet zo nauw met maatregelen. Knuffelt vriendinnen en wil ze thuis ontvangen, hij wil dat alleen wanneer hij aan het werk is. Relatie staat dus goed onder druk en dat zal bij meer mensen gebeuren .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:16

mysa schreef:
purny schreef:

Valt wel mee. Ik heb juist de indruk dat hij het zich persoonlijk allemaal niet zo aantrekt. Hij wordt niet voor niets 'teflon Rutte' genoemd. Als hij met krachttermen smijt, doet hij dat omdat het hem functioneel lijkt maar komt het niet vanuit emotie. En juist dat maakt hem tot een goede premier. (ik ben in het algemeen geen fan van hem en zijn partij maar dit doet hij goed.)

ik heb in de winkel gewerkt waar hij zijn boodschappen kwam doen, toen ik van de een op de andere dag wegging heb ik hem een kaartje gestuurd met een briefje erbij. Kreeg daarna een persoonlijke brief van hem. Dat vond ik wel heel leuk :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:17

elnienjo schreef:
Katja Schuurman over politie die om 22.03 hun restaurant een waarschuwing gaf omdat de jas aantrekkende gasten nog niet allemaal buiten waren.
Als de politie nou toch 'ns zo heldhaftig die grote Turkse bruiloften zou durven afbreken die nog steeds doorgang vinden....
Jan Dijkstra heeft er weer 'n mooi stukje over geschreven in zijn 'Briefje van Jan'

Kun je nog meer wijzen en discrimineren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:18

Nou op mijn werk zijn ze ook van de pot gerukt.. Ik werk vandaag thuis omdat ik knallende koppijn heb, heb ik wel vaker, niks bijzonders. Belt mijn leidinggevende net dat onze directeur toch wil dat ik me laat testen.. Echt te bezopen voor woorden :n
Heb geen enkele corona gerelateerde klacht, enkel hoofdpijn :roll:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:21

Relaxed schreef:
Nou op mijn werk zijn ze ook van de pot gerukt.. Ik werk vandaag thuis omdat ik knallende koppijn heb, heb ik wel vaker, niks bijzonders. Belt mijn leidinggevende net dat onze directeur toch wil dat ik me laat testen.. Echt te bezopen voor woorden :n

Hoofdpijn komt zeker voor bij corona.... Maar je zou het nog wel bijvoorbeeld tot morgen aan kunnen kijken. Een test is maar een kleine moeite. En stel dat het wel zo is? Bedrijf moet dan een tijd dicht en jij kunt niet aan het werk en iedereen moet in quarantaine.

In de zorg is het zelfs zo dat als iemand positief getest wordt, gelijk iedereen getest wordt ook zonder klachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:23

Aboutaleb heeft ook corona

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:23

We hebben eigen lab dat test, dus de drempel om te testen is laag. Maar ik vind dit gewoon enorme flauwekul :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:25

Relaxed schreef:
We hebben eigen lab dat test, dus de drempel om te testen is laag. Maar ik vind dit gewoon enorme flauwekul :n

Dan was ik sowieso wel gegaan. Als je nou moest bellen en 3 dagen moest wachten totdat je aan de beurt bent snap ik dat je zegt ik kijk het nog even aan.

Het is namelijk duurder voor een werkgever als iemand thuis zit dan dat diegene aan het werk is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:25

Relaxed schreef:

Net wat zebra zegt, beter safe than sorry

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:29

elnienjo schreef:

Tja, dubbel.... Aan de ene kant denk ik, als 5 over 10 nog oke moet zijn, moet 10 over 10 dan ook nog oke zijn? En 15 over 10? Waar leg je dan je grens nog neer? Aan de andere kant vind ik hem ook een beetje flauw, als iedereen al bezig is met vertrekken.

De opmerking over allochtonen (en het briefje van Jan) vind ik idioot. Nu ineens wordt er opgeroepen dat we moeten optreden tegen groepen in huis? Toen hier in de noodwet ruimte voor zou zijn viel iedereen er over dat ze achter de voordeur konden handhaven. Hou dan nu ook gauw op, als het om allochtonen gaat moet het ineens wel kunnen?
Ik moet vooral heel hard lachen dat het briefje van Jan verwijst naar een foto waar een groep moslims bij elkaar staan zonder afstand. Als je de link aanklikt zie je dat er daar al gezegd wordt dat het een (groot) thuiswonend gezin is. :')
Qua bruiloften wordt er volgens mij flink gehandhaafd als die op openbare gelegenheden gevierd worden. Genoeg bruiloften die leeggeveegd worden, ongeacht afkomst, herkomst of godsdienst. Tenzij ze hun bruiloft in een kerk of moskee zouden houden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:32

Zebrastreep schreef:
Relaxed schreef:

Hoofdpijn komt zeker voor bij corona.... Maar je zou het nog wel bijvoorbeeld tot morgen aan kunnen kijken. Een test is maar een kleine moeite. En stel dat het wel zo is? Bedrijf moet dan een tijd dicht en jij kunt niet aan het werk en iedereen moet in quarantaine.

In de zorg is het zelfs zo dat als iemand positief getest wordt, gelijk iedereen getest wordt ook zonder klachten.

Maar ze worden in de zorg wel verplicht om door te werken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:33

Ik vind het flauw als je ziet dat mensen hun jas aan het aantrekken zijn dat je dan om 3 over 10 iets ervan gaat zeggen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:35

Je weet het niet he, misschien zaten er nog gewoon mensen te eten. Maar ik snap niet waarom je het op 22:00 aan laat komen. Streef erna dat om 21:45 je zaak leeg is en voorkom dit. Al 22:03 mag, dan mogen de tafels ook 1 meter 20 uit elkaar ipv 1,5 meter of?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:36

Zebrastreep schreef:
Relaxed schreef:

Maar ze worden in de zorg wel verplicht om door te werken...

Als er iemand positief getest is en al het personeel wordt voor de rest negatief getest, ja die zullen gewoon aan het werk moeten. De cliënten zullen toch hulp en ondersteuning nodig zijn je kan niet zeggen ik kom even 2 weken niet succes. En je zet ook niet zomaar Jan en alleman op een groep. En gewoon te kort aan personeel... Meeste plekken hebben denk ik gewoon geen keus....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:40

Zebrastreep schreef:
Als er iemand positief getest is en al het personeel wordt voor de rest negatief getest, ja die zullen gewoon aan het werk moeten. De cliënten zullen toch hulp en ondersteuning nodig zijn je kan niet zeggen ik kom even 2 weken niet succes. En je zet ook niet zomaar Jan en alleman op een groep. En gewoon te kort aan personeel... Meeste plekken hebben denk ik gewoon geen keus....

Nee ik bedoel letterlijk dat positief getest zorgpersoneel moet komen werken in Nederland. Dat wordt van bovenaf afgedwongen en mag volgens de RIVM.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:42

elnienjo schreef:
Zebrastreep schreef:

Nee ik bedoel letterlijk dat positief getest zorgpersoneel moet komen werken in Nederland. Dat wordt van bovenaf afgedwongen en mag volgens de RIVM.

Oh op die manier. Tja we lopen nu echt heel erg aan tegen het veel bezuinigen en te weinig personeel. Ik denk dat er simpelweg te weinig zijn en mensen wel door moeten werken ook al willen ze dat misschien niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:44

elnienjo schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik zou daar wel een linkje van willen zien.
Ik werk in de ggz en iedereen met Corona-klachten blijft thuis en wordt getest.

Zoals wel vaker, scheer jij alles over 1 kam....