Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Ik vraag me echt zo erg af wanneer we weer verder kunnen, uiteraard heeft Europa ook prachtige plekken, maar nu ik weet dat ik fit ben wil ik zo graag sommige landen buiten Europa bezoeken.
Ik kan ook nog weinig concreets vinden op reizen buiten Europa behalve dat er veel oranje is en dus alleen noodzakelijk reizen.
Ik zie zelfs dat Frankrijk ook nog oranje is, ik hoor toch veel mensen die daar naartoe gaan, vraag me af of ze dan ook in quarantaine gaan thuis
moonsparkle schreef:https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Hier staat oranje, de eerste hit als ik Google en er staat volgens mij een rijksoverheid tekentje bij
Sclimpre schreef:Die algemene kaart geeft aan hoe hoog de besmettingen in de verschillende landen zijn.
Het gevaar zit vooral bij het uitgaan uit een rood land en het ingaan in een groen land. En oranje daartussenin natuurlijk.
Je zou mogen verwachten dat de regels van de verschillende landen deze logica toch min of meer volgen.
Marije_jiplover schreef:Vakantie naar Frankrijk vanaf morgen mogelijk, Lissabon weer oranje - https://nos.nl/l/2386262
Mandyy schreef:Tot wanneer was dat?
Op de ANWB site bij Corona regels stond dat al een tijdje niet (meer).
Citaat:Zojuist is een nieuw reisadvies gepubliceerd voor Frankrijk.
Reisadvies Frankrijk
De kleurcode voor heel Frankrijk is vanaf 24 juni 2021 geel. Na een verblijf in Frankrijk hoeft u dan voor terugkeer naar Nederland geen negatieve NAAT(PCR)test te laten zien en hoeft u bij thuiskomst ook niet in (thuis)quarantaine te gaan. Tot 24 juni geldt dit nog wel. Reizen naar Frankrijk is mogelijk, naar let op: er zijn inreisbeperkingen. Meer informatie over de in Frankrijk en Nederland geldende (reis)maatregelen vindt u in de rubriek ‘Coronavirus’. Lees het hele reisadvies.
Fenneeee schreef:Ik heb toch de knoop doorgehakt gister, ik ga 9 juli 11 dagen naar mijn ouders in Spanje. Gezien de situatie dat ze in september/oktober een operatie krijgt was dit de enigste optie zeker omdat ik ze al 1,5 jaar niet meer gezien heb. Ik ga bij terugkomst netjes 5 dagen in quarantaine en laat mij testen. Gebied waar mijn ouders wonen is groen op de Europese kaart. Heel lang in twijfel gezeten maar toch maar gedaan
Fenneeee schreef:Ik heb toch de knoop doorgehakt gister, ik ga 9 juli 11 dagen naar mijn ouders in Spanje. Gezien de situatie dat ze in september/oktober een operatie krijgt was dit de enigste optie zeker omdat ik ze al 1,5 jaar niet meer gezien heb. Ik ga bij terugkomst netjes 5 dagen in quarantaine en laat mij testen. Gebied waar mijn ouders wonen is groen op de Europese kaart. Heel lang in twijfel gezeten maar toch maar gedaan