Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cobiie schreef:Purny, sterkte voor je vader gewenst.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... amsgewicht
75/80% van Corona patiënten op de ic in Nederland hebben overgewicht.
cobiie schreef:Purny, sterkte voor je vader gewenst.
PSvanLot schreef:cobiie schreef:Purny, sterkte voor je vader gewenst.
Dat zei mijn oom afgelopen dinsdag ook tegen mij.
Hij is hoofd IC op een ziekenhuis in Brabant.
Ik heb het hier toen niet geplaatst maar hij zei idd precies hetzelfde.
verootjoo schreef:PSvanLot schreef:
Dat zei mijn oom afgelopen dinsdag ook tegen mij.
Hij is hoofd IC op een ziekenhuis in Brabant.
Ik heb het hier toen niet geplaatst maar hij zei idd precies hetzelfde.
Maar dat lijkt me op zich wel logisch. Sowieso heeft al 50% van alle Nederlanders overgewicht en met overgewicht heb je nu eenmaal meer kans op ziek worden en ook meer kans op orgaanaandoeningen, en die mensen zijn ook vatbaarder voor ernstige Corona.
Dat overgewicht niet gezond is weten we toch allemaal al?
Joltsje schreef:Wat steeds door mijn boofd gaat is dat we 'pech' hebben gehad met het carnaval en te weinig testen.
Kijk naar Duitsland, die zijn gelijk gaan testen en hebben het in de hand.
Bij ons is het met carnaval ontploft waardoor bijhouden hoe en wat niet meer te doen was.
Pfff ik hoop zo dat iedereen straks makkelijker kam testen. En dan ook nog het liefst of je het gehad hebt of niet.
_Penotti schreef:Purny, sterkte.
Ik vraag me ook af wat ze daarmee bedoelen met zwaarlijvigheid.
Gaat het dan om 10 kilo te zwaar of moeten we meteen denken aan 40 kilo of zo, dus echt een obees bmi?
PSvanLot schreef:Joltsje schreef:Wat steeds door mijn boofd gaat is dat we 'pech' hebben gehad met het carnaval en te weinig testen.
Bij ons is het met carnaval ontploft waardoor bijhouden hoe en wat niet meer te doen was.
Pfff ik hoop zo dat iedereen straks makkelijker kam testen. En dan ook nog het liefst of je het gehad hebt of niet.
Wie hadden ze met of net na carnaval moeten testen?
De vakantiegangers en carnavalsvierders kregen daarna pas klachten en was al van veel mensen hun gang niet meer te achterhalen.
verootjoo schreef:_Penotti schreef:Purny, sterkte.
Ik vraag me ook af wat ze daarmee bedoelen met zwaarlijvigheid.
Gaat het dan om 10 kilo te zwaar of moeten we meteen denken aan 40 kilo of zo, dus echt een obees bmi?
BMI >25 is overgewicht
moonsparkle schreef:Brazilië roept op het normale leven weer op te pakken, de regering vind de maatregelen niet nodig. Het zou niks meer zijn dan een lichte griep en de maatregelen schade de economie.
Bron teletekst
PSvanLot schreef:Joltsje schreef:Wat steeds door mijn boofd gaat is dat we 'pech' hebben gehad met het carnaval en te weinig testen.
Wie hadden ze met of net na carnaval moeten testen?
De vakantiegangers en carnavalsvierders kregen daarna pas klachten en was al van veel mensen hun gang niet meer te achterhalen.