Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:32

Vandaag 600 km gereden en iedereen was erg beleefd op een zakkenwasser na.
Vanwege einde invoegstrook waar een vrachtwagen zat ging ik al betijds naar links daar de auto op de meest linkse baan nog ver achter me was. Geeft die gast me toch een patat gas dat ik onmogelijk nog naar links kon. Gelukkig had ik niets achter me. Die banketstaaf bleef naast me rijden, duidelijk express, dus ik rem flink af met sorry naar mijn lief en de vrachtwagen chauffeur gaf flink gas daar hij zag dat ik vol voor hem op de rem ging ,waardoor het allemaal goed afliep en de linkse gast een dot gas bij gaf en me passeerde. De vrachtwagen chauffeur met zijn knipperlicht links en rechts bedankte en ik riep driftig:" ik wil nu een mes die stiekem uit mijn auto komt om die auto een kras te kunnen geven van voren naar achteren"
Mijn lief lag helemaal dubbel van het lachen en vond dat ik het perfect had opgelost en ik moest even razend zijn op die man die express een gevaarlijke verkeerssituaties had gecreëerd. Dan zit ik zo hoog in mijn andreline. Verder was iedereen buitengewoon keurig en beleefd! Dus tevreden.

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 19:46

Pien zulke verkeershufters zijn naar.
Kras op zijn auto wensen is dan nog mild.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 23:39

Mijn richtingaanwijzers waren blijkbaar onzichtbaar vandaag. Bus voorrang verlenen binnen de bebouwde kom was er niet bij en dan nog dom toeteren ook als ik uiteindelijk maar een gat creëer.

Maar de grootste ergernis was een handige Harry die zijn trekker zo neerzette dat de bus er niet door kon. Slalommen met 13 meter gaat nou eenmaal heel lastig. Van ellende maar een stuk achteruit gereden en een alternatieve route gemaakt en passagiers bij een benzinepomp uit laten stappen. En weer 10 minuten van de totaal 38 minuten pauze gemist.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:00

Jeetje Anne, wat een vork.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:16

Vandaag ergens in het dorp mensen over laten steken waar vroeger een zebrapad
lag en die is er nu ineens niet meer.

Iedereen rijd gewoon door, terwijl er wel op hetzelfde punt 2 lantaarnpalen
staan waar op aangeduid staat oversteekplaats.

Heb nu al in een korte tijd aantal mensen gewoon laten oversteken
zo van ja, daar hoort gewoon een zebrapad te liggen maar die is er niet.

En ook vanmiddag was het voor een voetganger duidelijk dik rood,
en deze persoon in de dik 85/90 jaar oud met een fiets in de handen stak over,
en het was voor de auto naast mij dik groen.

Deze persoon in de auto kreeg een dikke middelvinger van mevrouw,
en toen ze nog niet helemaal aan de overkant was liep ze voor mijn auto en voor mij was het ook ondertussen groen..

Heb echt met grote ogen zitten toe kijken hoe deze mevrouw overstak. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:10

Zonder zebrapad hebben voetgangers geen voorrang met oversteken.
Zullen ze moeten wachten.

Anne fijn dat soort weggebruikers.
Lijnbus is best groot en heeft een flinke draaicirkel.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:41

Het is ondertussen ook geen oversteek plaats geworden,
die is een aantal meter verder op gemaakt bij de rotonde.

Vandaag toch een ergernis gehad, ik rij naar huis en we hebben een straat richting
de hoofdweg in het dorp en dat is een eenrichtingsweg. Komt er ineens een vrouw uit een weg
bij een opvang vandaan en die rijd mij tegemoet. Ik ben stil gaan staan van ja, je moet omdraaien
en die kant oprijden. Ze bleef zelf stug staan en vond dat ik om haar heen moest rijden.

Ze kon niet omdraaien want dat 'lukte' niet, terwijl die weg 1 (Stads)bus breedte + 1 halve auto breed is.
Heb haar in gebaren laten weten dat zij om moest draaien en naar de stoplichten moest rijden,
nee dat werd hem ook niet en ze ging zo wat met der auto tegen de mijne aan staan, en vond nog
steeds dat IK om haar heen moest rijden terwijl ik goed stond en zij niet.

Na nog geen 5-10min vond ik het genoeg geweest ben ik om der heen gereden, en weg gereden.
Het werd van mijn kant niet gewaardeerd, en haar kant ook niet..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:47

Ik had m'n motor uitgezet en gewacht denk ik :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:49

Ze had ook makkelijk om mij kunnen rijden, maar ik was woest en wou niet langer blijven staan.

En we hebben elkaar gedag gezegt met een middelvinger. :x

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 21:49

Ik denk dat ik de politie gebeld zou hebben. Had ze hopelijk een boete gekregen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:40

Ze had ook echt heel makkelijk de andere kant op kunnen rijden
en een straat verder naar links gekund en terug naar het winkelcentrum kunnen rijden.

Maar nee, moet en zou op haar manier moeten rijden.
Heb wel afgevraagd wat nou als ik uitgestapt was, wat had zij dan gedaan?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:48

Ik heb weleens zoiets gehad toen ik dochter moest afzetten of halen. Stond dus stil in een straat met 1 richtingsverkeer. Ik controleer altijd goed of er niks achter me komt, want dan ga ik aan de kant. Of rij zelfs een rondje.

Nu kwam er een auto ineens van voor? Dus die reed verkeerd. Ik ben ook blijven wachten, en die vrouw keek me geduldig/vriendelijk aan. Na een tijd stapte ze toch uit, ik raampje open en ze zei echt beleefd dat ze wist dat ze verkeerd zat, maar niet achteruit kon en of ik toch iets aan de kant wilde gaan staan..

“Het is omdat je het zo vriendelijk vraagt” zei ik met een knipoog en ben toen half op de stoep gaan staan zodat zij erlangs kon. Kreeg ook een verontschuldigend en vriendelijk gebaar toen ze langs reed.

Tja, zo kan het ook. Het was haar duidelijk dat ze verkeerd zat maar ze loste het netjes op.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:53

Das wel heel fijn dat er ook zulke mensen zijn.

Deze ging echt doordrammen,
geen zin om omtedraaien en zo neerzetten dat zij vond dat ze er recht op had om verkeerd te rijden.

Ze snapte volgens mij ook het omdraaien niet..Ze zetten haar auto echt 5cm van mijn bumper af. 8)7

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:33

Toen ik nog in Gorinchem woonde reed ik regelmatig over een smalle dijk van werk naar huis, ééntje waar je eigenlijk net niet langs elkaar kan en waar je elke paar honderd meter passeervakken hebt. Op sommige punten was het wel lastig te zien of er wat aankwam (passeervak net voor een bocht met bomen aan de binnenkant enzo), maar ook regelmatig gehad dat iemand het passeervak voorbij rijdt terwijl ik er 20 meter voor rij, en we dus tien meter van het passeervak vandaan stil komen te staan. In die gevallen zette ik m'n auto neer (met vier wielen net op het asfalt) en had de ander de keus: door de berm of terug naar het parkeervak :x

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:56

Exitium schreef:
Toen ik nog in Gorinchem woonde reed ik regelmatig over een smalle dijk van werk naar huis, ééntje waar je eigenlijk net niet langs elkaar kan en waar je elke paar honderd meter passeervakken hebt. Op sommige punten was het wel lastig te zien of er wat aankwam (passeervak net voor een bocht met bomen aan de binnenkant enzo), maar ook regelmatig gehad dat iemand het passeervak voorbij rijdt terwijl ik er 20 meter voor rij, en we dus tien meter van het passeervak vandaan stil komen te staan. In die gevallen zette ik m'n auto neer (met vier wielen net op het asfalt) en had de ander de keus: door de berm of terug naar het parkeervak :x

Herkenbare wegen, in Abcoude heb je die ook langs het Gein.
En dan ook echt maar 1,5 auto breed.
Ze mogen er ook nog eens 60, en daar houden ze zich niet aan.

Ik word altijd voor gek verklaard dat ik die weg nooit heen en terug neem.
Zou echt in 15min thuis kunnen zijn.
Ik rij liever over de snelweg, dan dat ik mezelf te pletter rij op een 5km lange route waar niemand aan zijn snelheid houd.

En in de zomer zie je de meeste mensen niet op tijd.

Heb echt een hekel aan die weg.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 04:01

Vandaag weer een stel oudjes die aan het spookrijden gingen. Ik zag ze verkeerd gaan, toeterde nog en wees naar het bord. Maar toch stom doorkachelen op het busstation. Nou dan ben ik de beroerdste niet... station in de juiste richting genomen op zo'n manier dat hun alleen acheruit weer het station af konden.

Leer autorijden, kijk naar borden en versiersels op de weg of knip dat roze pasje door...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:16

Auto tegen het verkeer in bij het brugrestaurant vlakbij Schiphol.
Auto die afslaat, ik die rechtdoor wil en zijn auto er voor gooit net op het moment dat ik de weg over steek.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 11:20

Zo fijn die eigenwijze chauffeurs.

Ik ben ook een trut die stil gaat staanals ik goed sta en de ander fout.
Als iemand excuus maakt ga ik wel netjes aan de kant.
Sommige mensen hebben het verkeersinzicht van een aardappel.

Ook het rode kruizen negeren op de snelweg. Boete kan niet hoog genoeg zijn vind ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:38

Heb het nog nooit meegemaakt, eerlijk gezegd..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:59

pien_2010 schreef:

Dan moet je wat vaker door de polder rijden :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:25

Exitium schreef:
pien_2010 schreef:

Dan moet je wat vaker door de polder rijden :D

Klopt daar kom ik dus ook nooit.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:49

Mensen die zelf een fout maken en die durven toegeven, dat is wel fijn. Maar mensen die niet willen of durven toegeven dat ze fout zijn en blijven drammen, daar heb ik een hekel aan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:16

Jpitty ik ook.

Ik maak ook weleens een fout.
Dan zeg ik sorry en probeer het op te lossen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:20

Maar mensen die zo boos worden als je een fout maakt terwijl ze zien dat je sorry sorry zegt, die vind ik zo vervelend. Dan denk ik doe effe normaal. Waar mensen werken of bezig zijn worden vergissingen gemaakt.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:48

Ik reed net in de stad op de linkerbaan van twee rechtdoorgaande banen, rem af voor het stoplicht én voor een ongeluk op de kruising waardoor de baan voor linksaf is afgesloten. Er rijdt een auto rechts naast me, die plotsklaps van baan verandert en haar auto zonder blikken of blozen en zónder richtingaanwijzer tussen mij en mijn voorganger wil prakken. Ik moest vol in de remmen en ze paste er ook niet tussen dus stond ze half op de ene baan en half op de andere. Die heeft wel een claxon naar d’r hoofd gekregen. Stukje verderop staat ze nog steeds voor me op de meest linkse baan om af te slaan. Blijkbaar moest ze toch rechts af dus toen het groen werd stak ze zonder te kijken 3 rijbanen over(wederom zonder knipperlicht) om vervolgens rechts af te gaan…