Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:18

Is het niet een hersentumor omdat hersenkanker heel algemeen is? Ik kan me indenken dat hersenkanker staat voor het 'verkankeren' van de hersenen, wat je met botkanker meer hebt volgens mij? Terwijl een tumor juist heel plaatselijk is en meer ingekapseld dan algemene kanker? Het verdrukt de hersenen meer dan dat het overneemt toch?

Waar bij long en botkanker de kanker echt bezit neemt van...

Maar ik ben geen medicus hoor... En ik heb gelukkig ook geen ervaringen van heel dichtbij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 18:44

Alle groeiende tumoren in de hersenen zijn dodelijk, ook de goed aardige omdat er immers weinig ruimte voor expansie is.
Een snel delende niet-kanker tumor kan dus net zo gevaarlijk zijn.
Daarbij komt kanker in de hersenen veel minder vaak voor dan andere vormen van tumoren.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:03

Ik vraag me af welke melk ik in Nederland het beste kan kopen. Welk merk/soort krijgt de boer(in) het meeste geld voor? Ik ben nogal frequent melk drinker en vernam onlangs dat bij het kopen van de goedkoopste soort, de boer(in) echt bar weinig krijgt. Dat vind ik echt heel erg, dus ik wil dan de 'beste' soort kopen

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:11

Waar heeft mijn usb-stick zich verstopt?

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:26

98xsophiex98 schreef:

Al in de laptophoes gekeken? (Als je die hebt natuurlijk :+ ) Of ergens anders in de tas waarmee hij is vervoerd

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:39

Kun je volle flessen inleveren bij de supermarkt voor statiegeld?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:41

Captain schreef:

Interessante vraag

Mijn eerste reactie was nee, maar nu ben ik wel benieuwd

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:43

Zeker, gewoon in de emballage gooien. Wordt dan achter gewoon weg gegooid de inhoud. De vraag is waarom je zelf niet even zou leeg gieten.

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:47

uggy schreef:
Ik vraag me af welke melk ik in Nederland het beste kan kopen. Welk merk/soort krijgt de boer(in) het meeste geld voor? Ik ben nogal frequent melk drinker en vernam onlangs dat bij het kopen van de goedkoopste soort, de boer(in) echt bar weinig krijgt. Dat vind ik echt heel erg, dus ik wil dan de 'beste' soort kopen

Het best kan je natuurlijk je melk bij de boer kopen, vers tappen of uit de automatiek :)

Als je in de winkel een pak melk koopt krijgt de boer van die euro maar gemiddeld 33 cent. Bij de boer zelf betaal je vaak ook een euro maar gaat alles naar de boer.

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:51

Aanvulling daarop, volgens mij maakt het goedkoopste pak geen bal uit. Zo las ik ooit dat een van de grootste melkproducenten melk van drie verschillende merken (goedkoopste tot duurste in de super) uit hetzelfde vat tapt waar de boer dus ook hetzelfde voor heeft gekregen..

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:59

Uggy, wel een goed idee! Ik ga hier in de buurt eens rondkijken of ik ergens melk direct van de boer kan krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:05

uggy schreef:

Verschilt enorm per soort melk die je koopt.

Ik werk bij Friesland Campina, het fijne weet ik er niet van omdat ik op een productielocatie zit, maar we maken producten in de categorie reguliere melk, weidemelk en planet proof geloof ik (vast ook biologisch?). En afhankelijk van wat de boer allemaal doet krijgen ze een basisprijs en toeslagen. Heel ingewikkeld. Maar reguliere melk heeft de laagste prijs geloof ik?
Tevens wordt de gemiddelde melkprijs niet afgerekend, maar de gehaltes vet en eiwit worden berekend. Volgens mij daalt de melkprijs ook elk jaar rond mei, veel koeien gaan dan weer naar buiten en die overgang is altijd even lastig en hierdoor kelderen de vet/eiwit gehaltes in de melk. Tevens heb je dan ook elke keer dat de temperatuur richting en over de 25 graden gaat weer een keldering in de gehaltes.

Vergeet je niet dat je veel meer zuivelproducten hebt he... Yoghurt, kaas, boter... Noem maar op...

In de supermarkt kan je nu ook melk kopen die van één koe komt... Maar die hebben niet zo'n hoge doorlooptijd geloof ik... :') Ik was op 9 juli in de supermarkt, ik zag daar die melk staan en op het etiket stond dat de koe op 1 juli was gemolken. De doorlooptijd van verse melk bij de grote merken is vele malen hoger!!!
Ik weet niet welk merk dit was, maar ik schrok er wel een beetje van. Gelukkig hebben we geen ongepasteuriseerde zuivel meer in de schappen liggen. Bij de boer zul je dit waarschijnlijk wel krijgen. Vooral niet drinken als je zwanger bent... :+
Ja, er zitten nuttige voedingsstoffen in rauwe melk, helaas kan er ook listeria in zitten. Niet alleen schadelijk voor zwangere vrouwen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:15

geerte schreef:
Zeker, gewoon in de emballage gooien. Wordt dan achter gewoon weg gegooid de inhoud. De vraag is waarom je zelf niet even zou leeg gieten.

Flessen uit de winkel erin gooien en dan statiegeld cashen en goedkoop/gratis boodschappen doen? <<)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:46

Captain schreef:
Flessen uit de winkel erin gooien en dan statiegeld cashen en goedkoop/gratis boodschappen doen? <<)

Mind = blown. Wat een masterplan! :')

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:01

Ik moet jullie teleurstellen, er zit een sensor in die vloeistoffen detecteert :+

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:04

O. -O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 22:58

98xsophiex98 schreef:

Die van mijn man liggen meestal ergens op de bodem van de auto... of via zijn broekzak in de wasmachine :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:20

Indy_Mouse_9 schreef:
Uggy, wel een goed idee! Ik ga hier in de buurt eens rondkijken of ik ergens melk direct van de boer kan krijgen.

Hier 2 overzichten van bedrijven die op locatie verkopen:

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... e4NrEvj0Cy
https://www.lekkersdichtbij.nl/zuivel/

Veel boeren verkopen ook wel uit de tank voor vrienden of kennissen trouwens.

Overigens maakt het merk niet zo veel uit. Boeren in nederland krijgen betaald voor de hoeveelheid eiwitten en vetten erin. Afhankelijk van hoe goed de eiwit/vet percentage is krijgen de meeste boeren tussen de 30/35 cent de liter. De prijs daalt op dit moment wel. Dat is niet goed, eigenlijk moet die prijs namelijk toch al 10 cent hoger liggen.

Artikeltje met interessante prijzen: https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/ ... is-stabiel

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:54

_Karlijn schreef:
Misschien een beetje een gevoelig onderwerp, maar..

Waarom wordt er over het algemeen niet gesproken over hersenkanker maar over een hersentumor, en over longkanker en niet over een longtumor?

En kan het hart ook tumoren/kanker krijgen?

Ik denk dat je bij de hersenen vaak 1 tumor hebt die groeit ( met eventueel uitzaaiingen in het ruggenmerg) en dat je bij longkanker vaak te maken hebt met meerdere tumoren.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:59

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:20

Indy_Mouse_9 schreef:

Kom naar hier.. wij verkopen wel aan huis, ook al adverteren we er niet mee.

Verderop zit een bedrijf die ook gepasteuriseerde producten verkoopt.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:27

Captain schreef:

Bij ons kon dat niet, hoewel ze het wel probeerden. Net als flessen overdwars in de automaat zodat hij vastliep :+

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:06

Knert schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Kom naar hier.. wij verkopen wel aan huis, ook al adverteren we er niet mee.

Verderop zit een bedrijf die ook gepasteuriseerde producten verkoopt.

Dat is toch een beetje ver voor ons. Maar in ieder geval bedankt voor het reageren!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:10

Soms vind ik wel eens een dood vogeltje, maar die missen altijd hun hoofd. Wat is daar de reden achter? Word alleen het hoofd opgegeten? Maar dan heb je toch nog een heel prooi over

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:26

Ik vraag me af waar dit vandaan komt?? :P Ik heb niks veranderd aan instelling oid..

Afbeelding

(Doet hij trouwens bij elke zoekopdracht)